جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

جراحي زيبايي لثه با ليزر

جراحي لثه با ليزر يكي از جديدترين روش هاي جراحي لثه است كه در آن، جراح با كمك پرتوي ليزر، عفونت هاي زير لثه بيمار را تبخير مي كند. لثه با اين روش پاكسازي مي شود. سپس براي ترميم بافت لثه، لخته هاي خوني بر روي آن ايجاد مي كنند تا بافت لثه تحريك شود و ترميم صورت گيرد. اين روش جايگزين مناسبي براي جراحي لثه با روش سنتي است

جراحي لثه به روش سنتي

اغلب بيماري هاي لثه به دليل تجمع بيش از حد باكتري و پلاك ها در لثه ايجاد مي شوند. معمولاً بدن قادر به از بين بردن عفونت هاي ناشي از باكتري هاي تجمع يافته زير لثه نيست. از اين رو جراحي لثه براي درمان بيماري هاي لثه مورد استفاده قرار مي گيرد تا پلاك ها و باكتري ها را خارج سازد. در روش جراحي سنتي لثه، پس از خارج سازي باكتري ها و پلاك ها، متخصص بافت لثه را روي دندان ها محكم مي كند و يا بر اساس نياز بيمار ممكن است بخش هايي از بافت لثه را بردارد و يا از بخش هاي ديگر دهان، بافت هايي را به لثه پيوند دهد. روش سنتي جراحي لثه معمولاً درد زيادي دارد و مدت زمان بهبودي آن طولاني است.

حتما بخوانيد :

جراحي لثه با ليزر

در اين روش، فرايند درمان كاملاً متفاوت است. در اين روش، ليزر با طول موج مشخصي بر سطح لثه مي تابد. ليزر تابيده شده كه ضخامتي كمتر از سه تار موي انسان دارد، به بخش هاي عمقي تر لثه نفوذ پيدا مي كند و باكتري هايي كه منجر به عفونت لثه شده اند را تبخير مي كند. درواقع در اين روش با كمترين اثرات جانبي، پاكسازي اوليه انجام خواهد شد. پس از اين مرحله، ليزر به بخش هاي ديگر لثه تابانده مي شود تا با ايجاد لخته خون، لثه را تحريك كند و مجدداً بازسازي و ترميم صورت گيرد. در اين روش از ليزر PerioLase® MVP-7 ™ به جاي چاقو يا تيغ جراحي استفاده مي شود. از اين رو در اين روش، هيچ گونه برش و بخيه اي وجود ندارد و دوران بهبودي بيمار كوتاه مي شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ساير روش هل جراحي زيبايي لثه اينجا كليك كنيد.

مزايا:

• جراحي لثه با ليزر نسبت به جراحي لثه با روش سنتي، دوران بهبودي بسيار كوتاهي دارد.

• تمام لثه ها را مي توان در يك جلسه جراحي كرد. سرعت جراحي لثه با ليزر بسيار بيشتر از جراحي هاي سنتي است. بنا به درخواست بيمار مي توان تعداد جلسات را افزايش داد.

• مهم‌ترين مزاياي جراحي لثه با ليزر، كاهش خونريزي و درد است. با اين كه بيمار با از بين رفتن اثر بي حسي موضعي، درد خفيفي را احساس مي كند اما در مقايسه با درد جراحي هاي سنتي كه شامل بخيه و برش مي شود، درد ناچيزي است. در نهايت زير نظر متخصص مي توانيد از مسكن هاي مناسب، استفاده كنيد.

• در روش لناپ، بيمار بعد از ۲۴ ساعت مي تواند فعاليت هاي روزمره خود را از سر بگيرد.

• از ديگر مزاياي جراحي لثه با ليزر، عدم وجود عوارض در اين روش است.

• مراقبت هاي پس از جراحي لثه با ليزر در مقابل مراقبت هاي جراحي لثه با روش سنتي بسيار كمتر است. فقط كافي است رژيم غذايي مناسبي داشته باشيد و نكاتي كه دندانپزشك به شما مي گويد را رعايت كنيد.

منبع

رفرنس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۳:۴۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :