جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

درمان‌هاي ليزري دندانپزشكي چگونه انجام مي‌شود؟

دو نوع روش اصلي كه براي دندانپزشكي با ليزر استفاده مي‌شود، روش‌هاي بافت سخت و بافت نرم است. بافت سخت به دندان‌ها و بافت نرم به لثه اطلاق مي‌شود.

استفاده از ليزر براي بافت سخت

تشخيص حفره: ليزرها با يافتن شواهدي از پوسيدگي دندان مي‌توانند حفره‌ها را زود تشخيص دهند.( جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون دلايل و در مان پوسيدگي دندان اينجا كليك كنيد.)

آماده سازي دندان و پر كننده‌هاي دندان: در دندانپزشكي با ليزر، نيازي به بيهوشي موضعي و استفاده از مواد قديمي نيست. ليزر مي‌تواند باكتري‌ها را در حفره از بين ببرد، و اين كار مي‌تواند در طولاني مدت به سلامت دندان كمك كند.

درمان حساسيت دندان. دندان‌هايي كه به سرما و گرما حساسيت دارند را مي‌توان با ليزرهاي دنداني كه توبول‌هاي ريشه دندان را مي‌بندند، درمان كرد.

استفاده از ليزر براي بافت نرم

درمان لبخند لثه‌اي: از ليزرها براي تغيير شكل بافت لثه در مشكل لبخند لثه‌اي و طرح لبخند استفاده مي‌شود كه در آن، لثه‌ها بخش زيادي از دندان را مي‌پوشانند.

طويل كردن تاج: در اين روش با كمك ليزر هم ساختار لثه و هم استخوان تغيير شكل مي‌دهد.

درمان مشكلات مربوط به بند زباني. كساني كه داراي بند زباني ضخيم يا محكم هستند، مي‌توانند از انجام درمان ليزري بهره مند شوند. اين روش درماني به كودكاني كمك مي‌كند كه محدوديت بند زباني باعث بسته شدن زبان، بروز مشكل در شير خوردن يا مشكلات گفتاري مي‌شود.

از بين بردن چين‌هاي بافت نرم. ليزر مي‌تواند چين و چروك‌هاي بافت نرم را بدون درد و بخيه براي استفاده از دندان مصنوعي از بين ببرد.

ساير گزينه‌هاي دندانپزشكي با ليزر

مشاهده‌ي بافت‌ها. توموگرافي انسجام نوري به پزشك اجازه مي‌دهد تا با خيال راحت داخل دندان يا بافت لثه را ببيند.

از بين بردن تومورهاي خوش خيم. ليزر مي‌تواند تومورهاي كام، لثه و كنار لب‌ها و گونه‌ها را از طريق روش بدون درد و بخيه از بين ببرد.

درمان آپنه‌ي انسدادي خواب. هنگامي كه آپنه‌ي خواب به دليل رشد بيش از حد بافت در گلو ايجاد مي‌شود، ليزر مي‌تواند گلو را تغيير شكل داده و مشكلات مربوط به تنفس را تسكين دهد.

درمان TMJ (مفصل گيجگاهي فكي). ليزر مي‌تواند به كاهش درد و التهاب مفصل كمك كند.

بازسازي اعصاب. ليزر مي‌تواند به بازسازي رگ‌هاي خوني آسيب ديده، اعصاب و زخم‌ها كمك كند.

درمان تبخال. ليزر مي‌تواند زمان بهبودي را به حداقل برساند و درد ناشي از تبخال را كاهش دهد.

سفيد كردن دندان‌ها: ليزر روند سفيد كردن را تسريع مي‌كند. ( بليچينگ دندان )

رفرنس

منبع : كلينيك دندانپزشكي دنيا دنتال


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۹:۲۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :