جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كاهش قيمت طلا در بازار جهاني و افزايش قيمت طلا و سكه در بازار ايران

امروز با افزايش ارزش دلار آمريكا شاهد كاهش ارزش طلا بوديم، اين در حالي اتفاق افتاد كه ارزش دلار در يك شيب صعودي در حال رشد است. اما با اين حال بيشتر مردم در تمام كشورهاي جهان، با توجه به شرايط كرونا باز هم دوست دارند تا روي اين فلز گرانبها به عنوان تنها سرمايه گذاري امن، سرمايه گذاري كنند.

در چند هفته اخير شاهد كاهش قيمت طلا در بازار جهاني بوديم و اين كاهش امروز به حدود 35 دلار رسيد و در حال حاضر قيمت هر اونس طلا به 1914 دلار و 34 سنت رسيده است، كه نسبت به چند ماه گذشته افت بسياري داشته است.

به گزارش تسنيم، افزايش ارزش دلار به بالاترين رقم در حدود 6 هفته اخير عامل افت شديد قيمت طلا در معاملات بازارهاي جهاني بوده است.

اين در حالي است كه امروز سه شنبه در حالي كه طلا در بازار جهاني با افت همراه بوده است، اما قيمت سكه و طلاي آبشده در ايران با افزايش قيمت همراه بوده است و اين روند طي چند هفته اخير ادامه‌دار بوده است.

پس از چند هفته كاهش قيمت طلا در بازار جهاني، انتظار مي‌رفت كه با كاهش قيمت طلا و سكه در ايران مواجه شويم كه اين انتظارات عملي نشد و رقم اين فلز گرانبها در ايران كماكان روند افزايشي خود را طي مي‌كند.

از ابتداي امسال و بعد از بروز مشكلات و بحران‌هاي اقتصادي در تمام كشورها، خريد طلا به عنوان بهترين انتخاب براي سرمايه گذاري انتخاب شد. قيمت اين فلز در بازار جهاني و هم در ايران همواره با افزايش رو به رو بود و مي‌توان گفت در برخي مواقع شاهد جهش حدودا 26 درصدي قيمت اين فلز از ابتداي امسال بوديم.

پس از تمام اين كش و قوس‌ها در اقتصاد جهاني و اتخاذ راه كارهايي براي كاهش قيمت طلا و همچنين افزايش ارزش دلار توسط آمريكا، شاهد كاهش قيمت طلا بوديم و در حال حاضر قيمت هر انس جهاني طلا در بازار جهاني يك هزار و ۹۰۵ دلار قيمت‌گذاري شده است.

حتما بخوانيد :

اين در حالي است كه علاوه بر اين در بازار ايران، بهاي يك گرم طلاي خام ۱۸ عيار يك ميليون و ۲۳۷ هزار تومان بوده است كه در مقايسه با قبل ۱۰ هزار توماني افزايش قيمت داشته است. همين‌طور هر مثقال طلا پنج ميليون و ۳۶۰ هزار تومان در بازار خريد و فروش شد حدود ۴۰ هزار توماني كاهش قيمت داشته است.

يكي ديگر از محصولاتي كه در بازار طلا ايران به فروش مي‌رسد، سكه است. سكه تمام بهار آزادي طرح جديد امروز به بهاي ۱۳ ميليون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته شد كه اين قيمت نسبت به روز گذشته افزايش ۵۰ هزار توماني داشته است. سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز ۱۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسيد كه ۱۰۰ هزار تومان نسبت به روز قبل افزايش قيمت داشته است.

به همين ترتيب، نيم سكه نيز ۶ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته شد، ربع سكه سه ميليون و ۹۵۰ هزار تومان و هر قطعه سكه يك گرمي نيز دو ميليون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

منبع : طلا فروشي آنلاين كيش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۲:۳۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :