جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مزايا و معايب ارتودنسي متحرك نامرئي

ارتودنسي متحرك نامرئي

ارتودنسي متحرك نامرئي يك فن آوري مدرن است كه با استفاده از يك فناوري سه بعدي كامپيوتري طراحي مي شود كه از طريق آن چندين بريس شفاف توليد مي شود.هر كسي نمي تواند به اختيار خود از آن ها استفاده كند. بريس هاي نامرئي از مواد اكريليك شفاف با اندازه هاي مختلف ساخته مي شوند كه با توجه به اندازه دندان هاي بيمار گرفته مي شوند و بر روي دندان ها قرار مي گيرند.

مزايا

اين نوع ارتودنسي به راحتي قابل مشاهده نيست. زيرا شفاف است و استفاده از آن براي شما راحت است و به دليل بكار نرفتن فلز يا مواد حساس ديگر، حساسيتي در لثه شما ايجاد نمي كند و ميتوان در حين خوردن غذا، نوشيدن و مسواك زدن دندان، آن را از دهان خود خارج كنيد و پس از آن دوباره به راحتي روي دندانتان نصب كنيد.

ارتودنسي متحرك هر چند هفته يكبار بايد عوض شود. براي پيگيري، هر شش هفته يكبار به دندانپزشك مراجعه كنيد.اين نوع بريس ها عمدتاً از پلاستيك ساخته شده اند و با دقت بالايي طراحي مي شوند. زيرا دندانپزشك اندازه گيري هاي دنداني را بر روي دندان شما انجام مي دهد تا با دقت مناسب ارتودنسي ر در دهان شما قرار دهد.

حتما بخوانيد :

·         ارتودنسي پنهان

·         ارتودنسي بزرگسالان

معايب

يكي از معايب ارتودنسي متحرك نامرئي اين است كه سفارش آن هزينه بالايي براي فرد دارد

فرد بايد از مصرف غذاها و نوشيدني هاي سرد و گرم پرهيز كندبه مراقبت ويژه اي نياز دارد

اگر نوشيدني خيلي گرم و يا خيلي سرد مصرف كنيد، باعث ايجاد سوراخ در ارتودنسي هاي شما مي شود و پس از آن نياز به سفارش مجدد دارد. يعني نصب يك ارتودنسي جديد با همان هزينه بالا.

در ابتداي استفاده ممكن است بر گفتار شما تأثير بگذارد، اما با گذشت زمان مي توانيد به آن عادت كنيد و به طور عادي صحبت كنيد

نميتوان ارتودنسي متحرك نامرئي را دررديف آخر دندان ها استفاده كرد، كه در اين موارد لازم است گاهي اوقات از سيم و مهاربندهاي فلزي استفاده شود تا نتيجه اي عالي كسب كنيد

منبع : https://www.orthoblog.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۰:۱۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :