جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آشنايي كامل با ضرورت ارتودنسي

اگر چه سن، بين 7 تا 8 سال ايده آل براي مراجعه كودكان به متخصص ارتودنسي است، اما توصيه مي‌شود كودك را از 3 سالگي به دندانپزشك مخصوص كودكان ببريد. در بررسي‌هاي دندانپزشكي كودكان، بررسي مي‌شود كه آيا رشد دندان به درستي بوده و نياز احتمالي به درمان‌هاي ارتودنسي و بهينه سازي جايگاه دندان‌ها و استخوان‌ها وجود دارد. هدف اصلي ارتودنسي كودكان اصلاح عادات بدي است كه بر موقعيت استخوان‌هاي فك تأثير مي‌گذارد. به طور معمول به اين نوع ارتودنسي پيشگيري يا رهگيري گفته مي‌شود. ضرورت ارتودنسي كودكان از اين جهت است كه در اين سن مي‌توان از ارتودنسي رهگيري يا پيشگيرانه استفاده كرد. اين روش درماني كمتر آسيب و درد را براي كودكان به همراه دارد.

ضرورت ارتودنسي كودكان

متخصصان ارتودنسي پس از فارغ التحصيلي در دندانپزشكي آموزش‌هاي ويژه اي مي‌بينند، آن‌ها درمان موفقيت آميز و كاملا تضمين شده را به ما ارائه مي‌دهند؛ به همين دليل، آن‌ها بايد كساني باشند كه درباره اين موضوع نظر بدهند و درمان ايده آل را پيشنهاد كنند.

متخصصان ارتودنسي با اجماع كامل اعتقاد دارند بهترين زمان براي درمان ارتودنسي در سنين 7 تا 12 سال است، كودكان در اين سن در حال رشد هستند و مي‌توان با انجام روش‌هاي درماني به نتايجي دست پيدا كرد كه در بزرگسالي غير ممكن است.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي تك فك

چه نوع ارتودنسي براي كودكان استفاده مي‌شود؟

ارتودنسي براي كودكان به دو گروه كلي تقسيم مي‌شودكه عبارت اند از:

·         ارتودنسي رهگيري

·         ارتودنسي با براكت

ارتودنسي رهگيري

از اين نوع دستگاه در مراحل رشد كودكان استفاده مي‌شود، زيرا آنها باعث درست رشد كردن دهان مي‌شود و مشكلات احتمالي را از بين مي‌برند. هدف اصلي آن اطمينان از اندازه و موقعيت استخوان‌هاي دهان كودك به اندازه كافي است تا باعث مشكلات آينده او نشود.

براكت‌ها

رايج ترين و شناخته شده ترين وسايل ارتودنسي هستند. اين‌ها قطعات كوچكي هستند كه به خارجي دندان چسبانده شده و توسط قوس به يكديگر متصل مي‌شوند، در دوره‌هاي اخير به لطف موادي كه ساخته شده اند (سراميك يا ياقوت كبود) مي‌توان از ارتودنسي با بريس‌هاي بسيار نرم تر استفاده كرد. اين‌ها با رنگ طبيعي دندان تركيب شده و باعث توجه ديگران نمي شوند، براي كودكان هيچ محدوديتي در انتخاب نوع ارتودنسي نخواهند داشت به همين منظور هر نوع روشي كه مي‌خواهند را مي توانند استفاده كنند.

ارتودنسي محرك

اين نوع از ارتودنسي مي‌توانند جا به جا شوند، معمولا از مواد اكريليك ساخته مي‌شوند و به دندان‌هاي آسياب متصل مي‌شوند، آن‌ها را براي كودكان بالاي 7 سال استفاده مي‌كنند، آن‌ها را براي اصلاح ناهنجاري‌هاي استخواني ناشي از رشد دندان كودك استفاده مي‌كنند، ارتودنسي متحرك را لازم است حدود 5-6 ساعت در روز و همچنين در شب استفاده كرد. هرچه مدت زمان استفاده از دستگاه در طول روز بيشتر باشد، مزايا و اصلاحات به دست آمده بيشتر خواهد بود.

 

منبع : مجله اينترنتي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۱:۴۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :