جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

توليدات فعلي شركت هيونداي

هيونداي الانترا

هيونداي الانترا يكي از محبوب‌ترين خودروهاي هيونداي موتور محسوب مي‌شود، كه تاكنون يك بار نيز بعنوان خودروي سال در آمريكاي شمالي برگزيده شده است. الانترا بعنوان يك سدان كوچك و فشرده اما كامل و با موتورهاي 1٫6 و 1٫8 ليتري عرضه مي‌شود. اين خودرو از سال 1990 در خط توليد هيونداي موتور قرار گرفته و تاكنون پنج نسل از آن، طراحي و توليد شده است.

هيونداي آي30

هيونداي آي30 اشتراكات فراواني با الانترا دارد، اما بزرگترين تفاوت آن در سبك هاچ‌بك بدنه مي‌باشد. در كانادا و ايالات متحده آمريكا با نام الانتراي واگن يا نسل چهارم الانترا عرضه مي‌شود. پلتفرم اين اتومبيل با كيا سيد يكسان و مشترك است. مشخصات اين مدل شامل: طول*عرض*ارتفاع 430*178*148 سانتي‌متر، فاصله دو محور جلو و عقب 265 سانتي‌متر و وزن خالص آن معادل 1185 كيلوگرم مي‌باشد.

هيونداي آي40

هيونداي آي40 يكي از جوانترين خودروهاي هيونداي است، كه در سال 2011 معرفي شد و در رده خودروهاي خانوادگي متوسط و بزرگ قرار مي‌گيرد. اين خودرو در دو نوع سدان چهار در و واگن پنج در توليد مي‌شود و در پلتفرم با سوناتا يكي است و آن را نسخه اروپايي سوناتا مي‌دانند. مدل آي40 بجز اروپا، در استراليا و نيوزيلند نيز به فروش مي‌رسد.

هيونداي سوناتا

هيونداي سوناتا يكي از پرفروش‌ترين مدل‌هاي كمپاني هيونداي موتور در سال‌هاي گذشته به‌شمار مي‌آيد. سابقه توليد اين خودرو به سال 1985 بر مي‌گردد. نسل ششم سوناتا ديگر يك خودرو فول سايز شناخته مي‌شود. موتورهاي 2 و 2٫4 ليتري روي اين خودرو قرار مي‌گيرند.

هيونداي آزرا

هيونداي آزرا سابقه‌اي طولاني دارد و از سال 1986 در خط توليد هيونداي قرار دارد و فاصله بين دو خودروي سوناتا و جنسيس سدان را پر مي‌كند. اين خودرو در كلاس لوكس قرار گرفته و در حال حاضر موتورهاي 2٫4 ليتري، 3 ليتري و 3٫3 ليتري روي اين اتومبيل قرار مي‌گيرند.

هيونداي جنسيس كوپه

هيونداي جنسيس كوپه را مي‌توان تلاش هيونداي براي تمايز بين محصولات عادي و لوكس خود دانست. جنسيس كوپه از سال 2008 وارد بازار شد. اين خودرو اولين مدل كوپه ديفرانسيل عقب هيونداي بود كه در پلاتفرم با جنسيس سدان اشتراكاتي دارد. در حال حاضر دو موتور دو ليتري چهار سيلندر توين توربو و شش سيلندر 3٫8 ليتري روي جنسيس كوپه قابل انتخاب مي‌باشند. مدل چهار سيلندر 274 اسب بخار نيرو و 275 پوند فوت گشتاور توليد مي‌كند. اين اعداد براي مدل شش سيلندر به ترتيب 348 اسب و 295 پوند فوت مي‌باشند.

هيونداي جنسيس سدان

هيونداي جنسيس سدان، يكي از خودروهاي لوكس كره‌اي است، كه براي رقابت با خودروهاي لوكس اروپايي و ژاپني وارد بازار شده است. جنسيس سدان فعلي، در سال 2008 رونمايي شد. سدان لوكس جنسيس همان راهي را مي‌رود كه نيسان با اينفينيتي و تويوتا با لكسوس پيموده‌اند.

هيونداي سانتافه

هيونداي سانتافه را بايد محبوبترين شاسي بلند هيونداي دانست كه با قيمت مقرون بصرفه و توانايي‌هاي مناسب و امكانات خوب خود، مشتريان زيادي را براي خود دست و پا كرده است. سانتافه در پلاتفرم با كيا سورنتو شريك مي‌باشد. از ماه ژوئن نسل سوم سانتا فه در مدل 5 نفره و از ماه نوامبر مدل 7 نفره آن به بازار خواهند آمد. مدلهاي با هفت صندلي از فاصله بين دو محور بيشتري برخوردارند و همچنين هواكش موتور، رينگهاي 18 اينچي، اگزوز و فرم بدنه آنها متفاوت مي‌باشد.

هيونداي توسان

هيونداي توسان فعلي اولين بار در سال 2009 در نمايشگاه فرانكفورت به نمايش درآمد. هيونداي براي توليد اين مدل 36 ماه زمان و 225 ميليون دلار صرف توسعه و تحقيق نموده است. موتورهاي بنزيني 1٫6، 2 و 2٫4 ليتري روي توسان قابل نصب اند. موتور چهارسيلندر 2 ليتري 165 اسب بخار نيرو توليد مي‌كند و مدل 2٫4 ليتري هم 176 اسب بخار. هيونداي توسان، همانند برادر بزرگتر خود در دو نوع ديفرانسيل جلو و دو ديفرانسيل عرضه مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد قطعات هيوندا

منبع : فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۰:۵۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :