جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

همه چيز در مورد استفاده از روش درماني ارتودنسي دندان ژله اي

ارتودنسي دندان  يكي از روش هاي نوين دندان پزشكي است كه مي تواند مشكلات دنداني را نظير شلوغ بودن بيش از حد دندان ها، جلو بودن بيش از حد دندان هاي جلويي، روي هم قرار گرفتن دندان ها، فاصله داشتن بيش از حد دندان ها، مواردي مانند اوربايت، آندربايت و كراس بايت را مي ‌تواند برطرف كند.

درمان ارتودنسي شامل روش هاي مختلفي است كه عبارتند از:

ارتودنسي ثابت فلزي

ارتودنسي ثابت سراميكي

ارتودنسي ثابت بي رنگ

ارتودنسي فلزي

ارتودنسي نامرئي يا ارتودنسي دندان ژله اي

انواع ارتودنسي دندان ژله اي يا نامرئي

ارتودنسي ژله اي خودش جزء زير مجموعه ارتودنسي هاي نامرئي قرار مي گيرد و مي تواند به دو دسته پرانتزهاي زباني و ارتودنسي دندان ژله اي تقسيم شود.

نحوه نصب ارتودنسي دندان ژله اي

ارتودنسي دندان ژله اي كه به آن ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين هم گفته مي شود، مراحل مختلفي براي نصبش وجود دارد.

ابتدا شما بايد به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كرده و از او مشاوره بگيريد. پزشك ارتودنسي شما در جلسه اول يك عكس سه بعدي از دندانه ايتان مي گيرد كه بتواند آن را بررسي كند. همچنين مشخص شود كه آيا شما مي توانيد براي درمان مشكلات دنداني تان از اين نوع ارتودنسي استفاده كنيد يا خير.

پس از اين كه عكس برداري انجام شد و پزشك دندان و دهان شما را معاينه كرد و مشخص شد كه مي توانيد از ارتودنسي دندان ژله اي براي درمان مشكلات دنداني تان استفاده كنيد، وقت آن مي رسد كه پزشك ارتودنسي شما توسط يك برنامه سه بعدي از پيش تعيين شده با استفاده از عكس سه بعدي دندان، به شما نشان دهد كه طول درمان تان به چه شكل خواهد بود و شما در هر مرحله از درمان چه چيزي را بايد انتظار داشته باشيد. همچنين در اين مرحله پزشك هزينه ارتودنسي دندان ژله اي و طول درمان آن را هم برايتان مشخص مي كند.

پس از آن عكس سه بعدي به لابراتوار هاي ساخت ارتودنسي ارسال شده و ساخته مي شود.

در مرحله بعد پزشك ارتودنتيست آن را روي دندان شما قرار مي دهد.

پرانتز زباني چيست؟

پرانتزهاي زبان يكي از انواع بريس هاي نامرئي مي باشد. اين بريس ها به طور سفارشي ساخته مي شوند و به دقت زيادي احتياج دارند. به بريس هاي زباني، بريس هاي لينگوال هم گفته مي‌شود. اين بريس ها دقيقا همانند بريس هاي سنتي مي‌باشند كه از براكت و سيم ها براي تراز بندي دندان و ترميم مشكلاتش استفاده مي‌كنند. معمولا اين بريس ها براي دندان هاي جلويي كاربرد دارد.

آن ها به گونه اي طراحي شده اند كه در داخل دهان و پشت دندان‌هاي جلو نصب مي‌شوند. اين بريس ها طيف وسيعي از مشكلات را مي توانند حل كنند. هم بزرگسالان و هم نوجوانان مي‌توانند براي درمان مشكلات دنداني شان از بريس هاي زباني يا لينگوال استفاده كنند. اين بريس ها به گونه اي بر روي دندان نصب مي شود كه از روبرو هيچ چيزي مشخص نمي شود و تمام براكت ها و سيم ها از داخل به دندان چسبيده‌اند.

رفرنس

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۶:۲۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :