جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي زود بازده ديمون

ارتودنسي ديمون يك ارتودنسي ثابت با براكت‌هايي شبيه به ارتودنسي فلزي است. تفاوت اصلي ارتودنسي ديمون با ديگر ارتودنسي‌ها، قابليت خود تنظيمي هر براكت است و فشار وارد شده توسط خود براكت‌ها است. در اين ارتودنسي زود بازده فشار از طريق خود براكت‌ها وارد مي‌شود. در ارتودنسي‌هاي ثابت يا متحرك اين فشار از طريق سيم‌ها به دندان‌ها وارد مي‌شود. ارتودنسي ديمون داراي دو ويژگي اصلي هستند. اول اين كه كوچك‌تر از حالت عادي ساخته شده‌اند.

اين ويژگي باعث خود كنترلي اين ارتودنسي و زيبايي آن مي‌شود. دومين ويژگي اين ارتودنسي، ساخته شدن آن به وسيله سراميك شفاف است. اين جنس از سراميك زيبايي ويژه‌اي دارد و اصلا در دهان مشخص نيست. همچنين باعث حجيم شدن لب‌ها نيز نمي‌شود. اين ويژگي‌هاي زيبايي، سرعت و اثربخشي در بهبود باعث دلپذير شدن اين ارتودنسي شده است.

روش كار اين ارتودنسي زود بازده

اين ارتودنسي براي اصلاح ناهنجاري‌ها دندان و فك مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به همين دليل نتايجي كه به همراه دارد با ديگر ارتودنسي‌ها مشابه است. تفاوت ارتودنسي ديمون با ديگر ارتودنسي‌ها ساختار ارتودنسي و زيبايي ارتودنسي است. ارتودنسي ديمون با سيم و ليگاتور به هم متصل نشده‌اند و فشار از طريق خود به راكت‌ها وارد مي‌شود. همچنين ظاهر كوچك و جنس سراميكي آن باعث زيبايي هر چه بيشتر آن شده است.

به اين ترتيب، ما مي‌توانيم دندان‌ها را با استفاده از اصطكاك كمتر و در نتيجه كاهش زمان معاينات باليني، به موقعيت مناسب منتقل كنيم.

آيا ديمون تنها مارك‌هاي با اين ويژگي است؟

ديمون يكي از ارتودنسي‌هاي شناخته شده است، اما درست است كه گزينه‌هاي ديگري براي ارتودنسي دندان با بريس‌هاي خود كنترلي وجود دارد. ما همه جهات ارتودنسي را بررسي كرده‌ايم. هنگام انتخاب ارتودنسي لازم است همه جهات از جمله انتظار بيمار، شدت ناهنجاري‌هاي دندان‌ها و… مورد بررسي قرار بگيرد. پس از بررسي همه موارد و عكس برداري، راديوگرافي و سفالومتري روش ارتودنسي را انتخاب كنيد. فقط در اين صورت است كه متخصص ارتودنسي مي‌تواند يك برنامه درماني مناسب را براي شما تنظيم كند.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي پنهان 

بهترين متخصص ارتودنسي در كرج

مراحل نصب ارتودنسي ديمون

پس از انجام آزمايشات و انتخاب روش درمان ارتودنسي با براكت‌هاي ديمون، بيمار براي ادامه مراحل قرارگيري بايد به كلينيك مراجعه كند. روند نصب براكت در سال‌هاي اخير به لطف اتصال غيرمستقيم بسيار ساده شده است. نصب از مراحل زير تشكيل شده است:

در ابتدا عكس برداري‌هاي سه بعدي از دهان بيمار انجام مي‌شود تا يك مدل گچي ساخته شود.

براي عكس برداري از راديولوژي استفاده مي‌شود.

آماده سازي قالب و ساخت ماكت به وسيله گچ و پلاستيك

مراجعه بيمار به كلينيك، آماده سازي، صيقل دندان‌ها براي نصب به راكت‌ها

شست و شوي دندان‌ها و چسب زدن به دندان‌ها

استفاده از پليمريزاسيون براي تأثيري بيشتر در شست و شو

نصب ارتودنسي

 

رفرنس 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۳:۲۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :