جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كاربرد اسيد سيتريك در مواد غذايي و نوشيدني ها

اسيد سيتريك يك ماده نگهدارنده، امولسيفاير، طعم دهنده و تسريع كننده است كه به طور گسترده اي در بسياري از صنايع به خصوص در مواد غذايي، آشاميدني، دارويي، محصولات آرايشي و بهداشتي كاربرد دارد. اسيد سيتريك به طور گسترده در گونه هاي جانوري، گياهان و ميوه ها وجود دارد. اين اسيد بي رنگ، بي بو و بسيار محلول در آب است.

آيا مي دانستيد كه به دليل پايين بودن قيمت و سهولت در توليد، فروش اسيد سيتريك در صنايع غذايي به عنوان يك ماده افزودني بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد؟ اين اسيد با اضافه شدن به مواد غذايي و نوشيدني ها طعم تند و ترش مي بخشد كه باعث افزايش اشتها و افزايش طعم مي شود. برخي از شركت ها از آن براي تهيه محصولات غذايي خود مانند شيريني و نوشابه استفاده مي كنند. مثلا در نوشابه اي كه ميخوريد و يا كيك و شيريني هايي كه شايد همين الان هم در حين خواندن اين مقاله با چاي نوش جان ميكنيد هم اسيد سيتريك وجود دارد.

حتما بخوانيد :

اين اسيد  بيشتر در شيريني هاي ترش به شكل يك پودر سفيد خوب كه به عنوان "نمك ترش" نيز شناخته مي شود، كاربرد دارد. برخي از افراد به طور خاص آن را به غذاي خود اضافه مي كنند تا طعم غذا تغيير پيدا كند. علاوه بر استفاده از آن به عنوان يك افزودني، اسيد سيتريك به عنوان يك ماده نگهدارنده طبيعي در مواد غذايي مورد استفاده قرار مي گيرد. با افزايش اسيديته، شرايط كم pH توليد شده از رشد باكتري ها و قارچ ها جلوگيري مي كند. بنابراين عمر غذا يا نوشيدني را طولاني تر مي كند. همچنين از تخريب مواد غذايي به ويژه كنسرو جلوگيري مي كند. هم چنين از آن، به عنوان طعم دهنده در تهيه و توليد ويتامين C به شدت استفاده مي شود.

منبع : فروشگاه مواد شيميايي جهان شيمي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۶:۳۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :