جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چگونه هر روز ۵۰۰ كالري كمتر مصرف كنيم؟( بخش دوم )

۶. انتخاب هوشمندانه غذا در رستوران ها

اگر دقت كرده باشيد اغلب رستوران ها ظروف غذاي بزرگي دارند و حجم هر بار سرو غذا در آن ها بيشتر از حالت استاندارد و معمولي است. اگر قصد كاهش كالري داريد مي توانيد به صورت هوشمندانه هم از خوردن غذاي رستوران لذت ببريد و هم وزن كم كنيد.

يك راه اين است كه شما به گارسون بگوييد ظروف غذاي بيرون بر براي شما مهيا كند تا نصف غذا را در رستوران ميل كنيد و نصف ديگر آن را به خانه ببريد تا در وعده غذايي بعدي ميل كنيد. يك راه ديگر اين است كه به عنوان پيش غذا سالد بيشتري بخوريد و وعده غذايي را سبك تر انتخاب كنيد.

۷. به غذاهاي سرخ شده “نه” بگوييد

 سرخ كردن غذا مقدار زيادي كالري ناسالم و چربي اشباع شده به هر وعده اضافه مي كند.

بنابراين براي كاهش كالري دريافتي سعي كنيد كه نحوه طبخ و آماده سازي غذا را تغيير دهيد. مثلا به جاي مرغ يا ماهي سرخ شده سعي آن ها را كباب كنيد.

يا مثلا سيب زميني سرخ كرده را كنار بگذاريد زير يك وعده بزرگ از سيب زميني سرخ كرده مي تواند تقريباً ۵۰۰ كالري به يك وعده غذايي اضافه كند. در عوض سيب زميني آب پز مصرف كنيد يا به جاي سيب زميني كلا سبزيجات بيشتر ميل كنيد.

بيشتر بخوانيد :

۸. پيتزاهاي نازك و كم ملات ميل كنيد

پيتزا يكي از مواردي است كه در ميز و سفره افراد داراي اضافه و زن و چاقي وجود دارد. متاسفانه اغلب پيتزاها پرملات و حاوي مواد پر كالري هستند. لازم نيست كه براي كاهش كالري كاملا قيد پيتزا را بزنيد بلكه تنها كافي است كه حجم پيتزا و ميزان مواد بكار رفته در آن را كاهش دهيد. با ناك كردن ضخامت پيتزا و كاهش ملات آن ميتوان تا ۵۰۰ كالري در طول روز كاهش داد.

۹. براي خوردن ميان وعده از بشقاب كمك بگيريد

سعي كنيد ميان وعده هاي خود را درون كاسه يا بشقاب بريزيد. تجربه ثابت كرده كه اگر مثلا چيپس را در بسته بندي خود مصرف كنيم احتمالا تمام آن را در مدت زمان كمي ميخوريم اما ارگ آن را درون كاسه بريزيم كمتر مصرف خواهيم كرد.

۱۰. از مصرف الكل خودداري كنيد

 كاهش مصرف الكل براي بسياري از افراد يك روش آسان براي كاهش كالري است. الكل هيچ ارزش غذايي ندارد ، بنابراين وقتي الكل مينوشيد، به اصطلاح كالري خالي دريافت مي كنيد. اين تنها خود ماجرا نيست بلكه عمق فاجعه اين است كه هر بار با مصرف الكل احتمالا چيزهاي ديگري هم با آن مصرف مي شود كه در مجموع كالري دريافتي را به بيشتر از ۵۰۰ افزايش ميدهد.

منابع :

https://www.dranbara.com/

https://www.dr-abdo.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۹:۴۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :