جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مشكلات گاز گرفتن كودك

سن : كودك يك ساله تا  كودك دو ساله

گاز گرفتن كودك : اگر كودك شما گاز مي گيرد، نترسيد. در اين مرحله از رشد، اين عمل كودك طبيعي است و نشان دهنده  اين است كه كودك چيزي را مي خواسته ولي به آن نرسيده است.

در اكثر مواقع كودك زماني گاز مي گيرد كه چيزي مثل اسباب بازي بخواهد و يا بخواهود تا توجه شما را جلب كند. اگر عواملي كه  كودك را ترغيب به گاز گرفتن مي كند بشناسيم و از آن ها جلوگيري كنيم، مي توانيم از گاز گرفتن  هم جلوگيري كنيم و  در نتيجه مجبوز نباشيم تا از ديگران عذرخواهي كنيم.

بگذاريد كودك با ناكامي هاي خود كنار بيايد. درباره احساساتش صحبت كنيد و به او كمك كنيد تا روي مهارت گفتاري خود كار كند و بتواند راه هاي ديگري را براي بيان خواسته هايش پيدا كند.

رشد كودك شما در شانزده ماهگي

كودك آرام و تپلي كه از بيمارستان با خود آورده بوديد كجا رفته است؟ اكنون كه كودك شما مي تواند راه برود، چربي‌هاي بدنش از بين رفته و چهره كودكانه تري پيدا كرده است.

در سال دوم

رشد كودك شما به صورت قابل ملاحظه اي كند مي شود. در اولين ماه ها وي در حدود ۱.۸ كيلوگرم افزايش وزن خواهد داشت، اما در تمام طول دومين سال فقط در حدود ۱.۳ تا ۲.۲ كيلوگرم چاق تر شده است.

اكنون كودك لاغرتر از دوران قبل است. شكم بزرگ، صورت، بازوها، و پاهايش در اثر راه رفتن، دويدن، و پريدن لاغر و باريك شده است.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۴:۱۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :