جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مراحل و نحوه صحيح مسواك زدن در ارتودنسي ثابت

مرحله اول

براي اين منظور بايد از مسواك مخصوص ارتودنسي دندان كه تهيه كرده ايد استفاده كنيد. مسواك زدن را در ۶ مرحله انجام دهيد. اين ترتيب به شما كمك مي كند تا هيچ سطحي از سطوح دنداني مسواك نزده باقي نماند.

در ابتدا از بيرون دندانها شروع كنيد. الياف مسواك عمود بر براكت ها بوده و از حركات چرخشي با دامنه كوتاه استفاده كنيد.

مرحله دوم

مسواك را با زاوبه ۴۵ درجه نسبت به لثه گرفته و با دقت مطابق شكل شيار لثه را تميز كنيد. حركات ويبره جلو عقب يا به طرفين، با دامنه حركتي ۱ يا ۲ ميلي متر در ناحيه نوك موهاي مسواك، شيار لثه اي را تميز خواهد كرد. اين حركت هم در سطح بيروني (سطح لبي) و هم سطح داخلي (سطح زباني) دندان ها انجام مي شود.

مرحله سوم

سطح خارجي دندان بين براكت و لثه، تميز مي شود. در حالي كه مسواك زاويه تقريبي ۱۳۵ درجه با سطح خارجي دندان دارد، مطابق شكل از حركات چرخشي با دامنه كوتاه يا حركات لرزشي(ويبره) به طرفين استفاده كنيد.

بيشار بخوانيد :

·         ارتودنسي كامل

·         ارتودنسي اقساطي

مرحله چهارم

باقيمانده سطح خارجي دندان يعني فاصله بين براكتها تا سطح جونده دندانها تميز مي شود . درحالي كه مسواك زاويه تقريبي ۴۵ درجه با سطح خارجي دندان دارد و جهت الياف مسواك به سمت براكت ها مي باشد، با حركات چرخشي با دامنه كوتاه يا حركات ويبره به طرفين، دندان ها را تميز كنيد.

مرحله پنجم

سطح جونده دندانها را با دقت و با حركات ويبره جلو عقب، تميز كنيد. دقت كنيد كه تمامي دندانها در اين مرحله تميز شوند. مسواك عمود بر سطح، قرار مي گيرد تا شيارهاي روي سطح دندان كاملاً پاكسازي شوند.

مرحله ششم

سطح داخلي دندانها را تميز كنيد . اين عمل را باقراردادن پاشنه مسواك در ناحيه طوق دندان و با حركات ويبره به بالا و پايين انجام مي شود. ضمنا تميز كردن سطح زبان و سقف كام نيز به وسيله مسواك نرم توصيه مي گردد.

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي دندان

رفرنس : https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۷:۰۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :