جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مشكلات و عوارض ناشي از كج شدن دندان ها

كج بودن دندان ها و عدم هماهنگي آن‌ها مشكل بسيار شايعي در ميان افراد مختلف است. هم در كودكان و هم در افراد بالغ و بزرگسال اين مشكل ديده مي‌شود. دندان هايي كه به طور كامل و متناسب با هم مطابقت ندارند و يا به صورت ساده تر، ناصاف هستند از جذابيت دندان هاي شما كم خواهند كرد.

اگر از ظاهر دندان هاي خود و در نتيجه ظاهر لبخند خود راضي نيستيد، يا اگر كج بودن دندان هاي شما مشكلات سلامتي يا گفتاري را برايتان ايجاد مي كند، مي توانيد آن ها را صاف كرده و صاحب لبخندي تاثيرگذار و زيبا باشيد. در اين مقاله با علل اصلي كج و ناصاف بودن دندان ها و همچنين نحوه تصحيح حالت دندان ها به منظور صاف كردن دندان بيشتر آشنا خواهيد شد.

بيشتر بخوانيد :

در بعضي موارد دندان‌هاي كج مي‌توانند بر كيفيت زندگي شما تأثير بگذارند. به عنوان مثال، دندان‌هاي ناهماهنگ و صاف ممكن است بر توانايي جويدن شما اثر بگذارند و هر بار كه غذا مي‌خوريد باعث بروز درد در دهان شما شود.

بعلاوه، ممكن است برخي از افراد با توجه به زشت يا نامرتب بودن فرم دندان ها از باز كردن دهان خود يا لبخند زدن خجالت بكشند. ساير معضلاتي كه ميتوانند ناشي از كج بودن دندان باشند عبارتند از:

بيماري پريودنتال: زماني كه دندان ها ناصاف باشند تميز كردن بين آن ها كار سختي است. اين وضعيت مي‌تواند به پوسيدگي دندان و بيماري لثه منجر شود. در صورت عدم درمان، التهاب لثه مي تواند منجر به پريودنتيت شود. پريودنتيت يك عفونت جدي است كه مي تواند باعث آسيب به استخوان ها و دندان ها شود.

مشكل در جويدن غذا: دندان‌هاي كج همچنين مي توانند در روند جويدن غذا اختلال ايجاد كنند كه اين مشكل ممكن است باعث بروز مشكلات در هضم غذا شود.

سايش بيش از حد: كج بودن دندان همچنين مي تواند باعث ساييدگي دندان ها به هم شود. در برخي مواقع ممكن است زبان، لب و يا لپ هاي خود را گاز بگيريد.

مشكلات گفتاري: اگر دندان‌هاي شما در موقعيت نادرستي قرار داشته باشند، مي‌توانند در نحوه بيان و اداي برخي كلمات و حروف مشكلاتي براي شما پيش بياورند.

كاهش اعتماد به نفس: نارضايتي از ظاهر صورت خود مي‌تواند منجر به احساس عدم اعتماد به نفس در شما و درنتيجه اجتماع گريزيتان شود.

منابع : كلينيك دندانپزشكي ايده آل

رفرنس : https://www.tajdentalclinic.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۶:۰۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :