جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پاسخ به سوالات رايج در رابطه با سفيد كردن دندان پس از ارتودنسي

آيا سفيد كردن دندان ها پس از ارتودنسي توسط متخصص انجام مي شود؟

برخي متخصصان ارتودنسي به جز خدمات ارتودنسي دندان ممكن است خدماتي مانند بليچينگ دندان نيز انجام دهند. از متخصص ارتودنسي خود بپرسيد آيا پس از اتمام دوره درمان بليچينگ دندان انجام مي دهد يا خير.

اگر هم انجام نمي دهد بايد به يك دندانپزشك واجد شرايط مراجعه كنيد و حتي الامكان براي اولين بار به جاي بليچينگ دندان در خانه، بليچينگ داخل مطب را امتحان كنيد تا با روند آشنا شده و به شيوه اي ايمن اينكار را انجام دهيد.

آيا دقيقا پس از اتمام ارتودنسي بايد دندان ها را سفيد كرد؟

خيلي ها تصور مي كنند كه بلافاصله پس از برداشتن بريس ها و اتمام ارتودنسي فرآيند بليچينگ يا سفيد كردن دندان ها آغاز مي شود. اما اين تصور اشتباه است و سفيد كردن دندان ها مدت ها بعد از اتمام درمان انجام مي شود.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي يا كامپوزيت

·         ارتودنسي ثابت

چه مدت پس از ارتودنسي، مي توان بليچينگ دندان انجام داد؟

از زماني كه بريس ها برداشته مي شود ممكن است در اغلب افراد كمي حساسيت دندان ها تجربه شود. بسته به وضعيت شخص ممكن است بين 1 تا 6 ماه طول بكشد تا دندان هاي افراد براي بليچينگ بعد از ارتودنسي آماده شود. بنابراين اغلب متخصصان توصيه مي كنند با هر نوع روش ارتودنسي، بهتر است كه فرآيند سفيد كردن دندان ها بعد از ارتودنسي را به 4 تا 6 ماه پس از اتمام درمان موكول كرد.

چرا بين اتمام ارتودنسي و سفيد كردن دندان ها فاصله مي افتد؟

به جز حساسيت و ضعف دندان ها پس از ارتودنسي (كه طبيعي و موقت است) دليل ديگري هم وجود دارد كه به تعويق افتادن بليچينگ را توجيه مي كنند:

اولا كه در بيشتر افراد دندان ها چندان دچار تغيير رنگ نشده و مي توان براي سفيد كردنشان صبر كرد كما اينكه خود بزاق دهان به مرور زمان مي تواند تا حد زيادي باعث بهبود رنگ دندان ها شود.

ثانيا بايد به دندان ها و كلا ساختارهاي دهان و دندان اجازه داد تا بعد از ماه ها تحمل بريس ها، اكنون به شرايط بدون ارتودنسي و بريس عادت كند.

پس از ارتودنسي، كجا دندان هاي خود را بليچ يا سفيد كنم؟

معمولا پس از ارتودنسي متخصص به شما درباره نحوه بليچينگ يا تمام روش هاي سفيد كردن دندان پس از ارتودنسي صحبت خواهد كرد و حتي به شما كلينيك دندانپزشكي خوبي هم پيشنهاد مي دهد تا بليچينگ دندان ها را انجام دهيد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون در مان هاي ارتودنسي اينجا كليك كنيد.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۴۳:۰۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :