جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پروتز دندان چيست و براي چه كساني مناسب است؟

ما انسان ها ممكن است به دلايل مختلفي مانند صدمات و يا پوسيدگي دندان هاي خود را از دست بدهيم و يا حتي خودمان آن ها را كشيده و از دهان خارج كنيم. گاهي اوقات دندان ها ممكن است آنقدر پوسيده شده باشند كه عملا بستري براي ورود باكتري و عفونت به داخل ريشه و عصب دندان فراهم ميشود. اگر در چنين موقعيتي درمان ريشه صورت نگيرد و يا دندان كشيده نشود احتمال نفوذ عفونت به ساير بخش هاي بدن از طريق عروق خوني وجود دارد. خلاصه علل زيادي براي از دست رفتن دندان وجود دارد و چيزي كه مهم است جايگزين كردن آن دندان از دست رفته است. در دندانپزشكي با انواع پروتز دندان ميتوان به راحتي جاي خالي دندان را پر كرد. در اين مقاله با همه انواع پروتز دندان آشنا ميشويد.

چرا بايد جاي خالي دندان را پر كرد؟

قبل از اينكه وارد مبحث انواع پروتز دندان شويم اجازه دهيد كه دليل اينكه دندانپزشكان و پزشكان اصرار دارند جاي خالي دندان را پر كنيم چيست؟ اصلا چه لزومي به استفاده از يك جايگزين دنداني وجود دارد؟

دندان ها نقش بسيار مهمي در عملكردهايي مانند جويدن غذا و همچنين تكلم ما بر عهده دارند. هر گونه مشكل با دندان ها و مخصوصا از دست رفتن آن ها ميتواند اين عملكردها را با مشكل مواجه كند. در صاني جاي خالي دندان ها از لحاظ زيبايي مهم است زيرا نبود دندان زيبايي لبخند را بر هم ميريزد و باعث به وجود آمدن مشكلات ارتودنسي دندان مانند وجود فاصله بين دندان ها يا كج شدن آن ها ميشود. بنابراين لازم است كه هم به جهت عملكردي و هم به جهت زيبايي حتما يك جايگزين خوب مانند انواع پروتز دندان براي پر كردن اين جاهاي خالي در نظر گرفت.

انواع پروتز دندان

  • ايمپلنت دندان (بهترين پروتز دندان)
  • تاج دندانپزشكي
  • بريج يا پل دندانپزشكي
  • دنتچرز يا دندان مصنوعي
  • دندان مصنوعي متحرك
  • دندان مصنوعي ثابت

رفرنس

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۷:۲۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :