جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مهم‌ترين مزاياي ارتودنسي لينگوال چيست؟

اصطلاح لينگوال يا (مخفي) در ارتودنسي به سطح داخلي (زباني يا كامي) دندان اشاره دارد. بريس‌هاي مورد استفاده در ارتودنسي لينگوال مانند بريس‌هايي كه در ارتودنسي معمولي استفاده مي‌شوند، نيستند، بلكه اين بريس‌ها به سطح پشتي دندان‌ها مي‌چسبند و در حالت عادي مخفي بوده و در داخل دهان ديده نمي‌شوند. در حالي كه بريس‌هاي معمولي يا سنتي در ارتودنسي ثابت، بر روي سطح جلويي دندان‌ها چسبانده مي‌شوند. وقتي كه بريس‌ها بر روي سطح داخلي دندان‌ها قرار داشته باشند، از نظر ظاهري عملاً حالت مخفي داشته و امكان درمان ارتودنسي بدون ايجاد هيچ‌گونه اشكالي در زيبايي و وضعيت ظاهري چهره را فراهم مي‌كند.( جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ارتودنسي ثابت كليك كنيد)

مخفي بودن بريس ارتودنسي

از  مزاياي ارتودنسي لينگوال آن است كه شما مي‌توانيد مدت زمان ارتودنسي را بدون آنكه كسي متوجه شود، به پايان برسانيد. اگر شما هم با گذاشتن سيم و اتصالات در دهان خود و نمايان بودن آن در ديد ديگران مشكل داريد، پس ارتودنسي لينگوال مي‌تواند بهترين روش براي شما باشد. بريس‌هاي مدل STB social 6 يكي از انواع جديد بريس‌هاي لينگوال هستند كه به گونه‌اي طراحي شده‌اند تا به طور كامل در پشت دندان‌ها مخفي باشند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سراميكي

سرعت بالا

بريس‌هاي لينگوال به يك سيستم “خودتنظيم شونده” (سِلف لايگيت) مخصوص مجهز هستند كه سرعت كار درمان ارتودنسي را خيلي بالاتر مي‌برند و براي افرادي كه مي‌خواهند سريع‌تر و در عرض كمتر از 6 هفته به نتيجه برسند، گزينه بسيار خوبي هستند. البته براي استفاده از آن ها بهتر است كه بيشتر با متخصص ارتودنسي خود صحبت كنيد.

راحت بودن

بريس‌هاي لينگوال به عنوان يكي از راحت‌ترين روش‌هاي ارتودنسي شناخته مي‌شوند. سيستم سلف لايتگيت (خودتنظيمي) كه براي اين بريس‌ها تعبيه شده است، به سيم‌كشي‌هاي روي دندان امكان مي‌دهد كه بدون آنكه نيازي به كشيدن و سفت كردن به صورت دستي داشته باشند، خودشان به صورت خودكار حركت كرده و سفت‌تر شوند. بنابراين در طول دوره ارتودنسي، يك نيروي ملايم و مستمر بر روي دندان‌ها وارد مي‌شود و كار صاف كردن دندان‌ها را به راحتي انجام مي‌دهد. به اين ترتيب نياز شما به مراجعات مكرر به دندانپزشك در طول دوره درمان نيز تا حد زيادي رفع خواهد شد.

منابع :

https://www.orthodentist.ir/

 

https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۰۰:۵۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :