جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چه نوع ناهنجاري هايي باعث تغيير چهره پس از ارتودنسي در بيماران مي شوند؟

همانطور كه گفتيم تقارن و زيبايي لبخند هر فردي در گرو رديف بودن و منظم بودن دندان هاست. مشكلاتي كه مربوط به فك هستند بيشترين تاثير را نسبت به مشكلات دنداني در تغيير چهره دارند.

آندربايت

هرگاه بيمار دندان هاي جلويي فك پايين آن جلوتر از دندان هاي جلويي فك بالا قرار داشته باشد آنگاه به اين مشكل ناهنجاري آندربايت مي گويند. اين مشكل به علت رشد بيش از حد فك پايين اتفاق مي افتد كه سبب مي شود چانه به سمت جلو كشيده شود. با جلو بودن فك پايين چهره فرد بزرگ تر مي شود. با ارتودنسي چانه بيمار به سمت عقب برده مي شود و چهره فرد زيبا تر و كوچك تر ديده مي شود.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي كودكان

·         ارتودنسي بزرگسالان

 اپن بايت

به حالتي از دهان كه بين دندان هاي بالا و پايين فاصله عمودي ايجاد شود اپن بايت گفته مي شود. اين ناهنجاري دهان فرد را به طوري نشان مي دهد كه انگار هميشه باز است. در مواردي كه اين وضعيت شديد تر است دهان به طور طبيعي بسته نمي شود. به دليل عدم بسته شدن طبيعي دهان لب بالايي به سمت بيرون رشد مي كند. با كمك دستگاه هاي ارتودنسي اين ناهنجاري به راحتي بر طرف مي شود و چهره طبيعي فرد بر مي گردد.

اوربايت

از جمله رايج ترين و معمول ترين مشكلات دنداني اوربايت است. در اين ناهنجاري دندان هاي جلويي به صورت نا متناسب جلوزده اند. افرادي كه با اين مشكل دسته وپنجه نرم مي كنند معمولا به هنگام صحبت كردن با مردم به دليل نداشتن دندان هاي مرتب موجب خجالت زدگي مي شوند. علاوه بر حركت كردن لب بالايي به سمت بيرون باعث مي شود تا گونه هاي بيمار افتاده شوند. با درمان ارتودنسي و مرتب كردن دندان ها لب هايتان به موقعيت اصلي خود باز مي گردد و مشكل افتادگي گونه هايتان نيز بر طرف مي شود. ارتودنسي يك روش درماني بسيار موثر است كه مي تواند به راحتي هم چهره فرد را تحت تاثير قرار دهد هم مشكلات دنداني بيمار را بر طرف كند.

 

منبع » مجله دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۱۸:۱۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :