جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

روش صحيح استفاده از نخ دندان

نكات ضروري در مورد استفاده از نخ دندان

نخ دندان وسيله اي حتمي و ضروري براي پيشگيري از پوسيدگي هاي دنداني است. دو بيماري شايع در محيط دهان يعني پوسيدگي و بيماري هاي لثه از بين دندان ها شروع مي شوند، دقيقا از جايي كه مسواك اصلا به آن دسترسي ندارد و اين نخ دندان است كه با كمك آن مي توان به ناحيه ي بين دندان ها و شيار لثه اي دسترسي پيدا كرد و پلاك ميكروبي اين نواحي را حذف نمود.تميز كردن فاصله بين دندان‌ها يك بار در روز توصيه مي‌شود، زيرا پلاك دنداني فقط با مسواك زدن از بين نمي‌رود و اگر اين پلاك‌ها روي دندان باقي بمانند در نهايت مي‌توانند تبديل به كلكولوس يا جرم دندان شده و بيماريهاي لثه و پوسيدگي را باعث شوند . مسواك زدن ۶۰% سطوح دنداني را تميز ميكند و ۴۰% مابقي كه سطوح بين دنداني را تشكيل ميدهند تنها با نخ كشيدن تميز ميشوند . استفاده از نخ دندان علاوه بر اينكه مانع از بروز بيماري‌هاي لثه و پوسيدگي دندان مي گردد، از ايجاد بوي بد دهان نيز جلوگيري مي كند( جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون پوسيدگي ها دندان اينجا كليك كنيد.)

روش استفاده از نخ دندان

براي دريافت بهترين نتيجه از كشيدن نخ دندان، مراحل زير را دنبال كنيد:

حدودا ۴۵ سانتي‌متر از نخ دندان را جدا كنيد. بيشتر نخ را بين انگشت‌هاي مياني دو دستتان بپيچانيد و فقط چند سانتي‌متر از آن را براي كشيدن بين دندان‌ها باقي بگذاريد.

نخ دندان را محكم بين انگشت شست و اشاره‌تان نگه داريد و با 1-2 سانتيمتر از نخ قرار گرفته بين انگشتان نخ زدن را شروع كنيد .

نخ دندان را به آرامي و با حركت رفت و برگشت اره اي بين دو دندان حركت دهيد تا از محل تماس دندانهاعبور كند، سپس از رفتن نخ دندان به داخل شيار لثه اطمينان حاصل كنيد.

نخ دندان را كاملا چسبيده به دندان نگاه داشته و با چند حركت به سمت بالا وپايين (البته در ناحيه زير تماس دندانها) از تميز شدن هر دو سطح دنداني مجاور هم اطمينان حاصل كنيد

حتما بخوانيد :

نخ دندان را با فشار يا به صورت ناگهاني بكار نبريد چرا كه اين كار مي‌تواند موجب بريدن بافت ظريف لثه در اطراف دندان شود.

  خارج كردن نخ دندان از بين دندانها با يك حركت ترجيحا رو به خارج بهتر است صورت گيرد .

زماني كه به سراغ دندان ديگر خود مي‌رويد، از بخش تميز نخ دندان استفاده كنيد.

سطح پشتي اخرين دندان در هر فك را هنگام نخ كشيدن فراموش نكنيد.

پس از اتمام نخ زدن كليه ي دندان ها، دهان را به خوبي با آب بشوييد.

منابع :

دندانپزشكي ترميم و زيبايي آرتمان

دنيا دنتال

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۵:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :