جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چگونه درد راتودنسي را كاهش دهيم؟

ماني كه متخصص ارتودنسي دستگاه ها را به دندان هاي شما متصل ميكند معمولا دردي تجربه نمي كند. اما چند ساعت بعد از اتصال ممكن است درد جزئي را احساس كنيد كه چون برايتان تازگي دارد كمي شما را ناراحت ميكند. اگر بپرسيد كه مدت زمان درد ارتودنسي دندان بعد از اتصال دستگاه ها چقدر است خواهيم گفت كه  اين درد جزئي چند روز اول تا نهايتا بعد از 1 هفته از بين ميرود اما شما ميتوانيد با كمك دارو به راحتي آن را فروكش كنيد.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان چگونه است ؟

متأسفانه، از بين بردن كامل درد ارتودنسي حين تنظيم دستگاه هاي ثابت كمي دشوار است. با اين وجود چندين استراتژي وجود دارد كه مي تواند به شما در كاهش درد و به حداقل رساندن آن به شما كمك كند:

داروي ضد درد بگيريد: استامينوفن، ناپروكسن سديم و ايبوپروفن همگي داروهاي ضد درد بدون نسخه هستند كه به كاهش درد ارتودنسي كمك زيادي ميكنند.

براكت سراميكي انتخاب كنيد: به جاي براكت فلزي از براكت سراميكي استفاده كنيد. هم جزء ارتودنسي نامرئي هستند، هم شيك هستند و هم به بافت هاي دهان شما آسيبي وارد نميكنند.

به بهداشت دهان و دندان خود بيشتر برسيد: همانطور كه قبلاً ذكر شد ، پوسيدگي دندان مي تواند منبع اصلي درد ارتودنسي باشد. با رسيدگي به موقع و موثر به بهداشت دهان و دندان ميتوانيد به از بين بردن و كاهش درد ارتودنسي كمك كنيد.

از دستگاه هاي ارتودنسي ثابت خود مراقبت كنيد: هرچه طول درمان شما بيشتر شود، به ناچار بيشتر درد تجربه ميكنيد زيرا دفعات تنظيم دستگاه شما هم بيشتر ميشود. اما اگر از بريس خود به خوبي مراقبت كنيد ميتوانيد زودتر درمان را به پايان برسانيد.

به طور منظم به متخصص ارتودنسي خود مراجعه كنيد: هيچكدام از جلسات ويزيت را از دست ندهيد.

از نگهدارنده و ريتينر ارتودنسي استفاده كنيد: پس از صاف شدن دندان ها براي تثبيت موقعيتشان حتما از ريتينر و نگهدارنده استفاده كنيد.

منابع :

كلينيك دندانپزشكي ايده آل

تاج دنتال كلينيك


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۵:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :