جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

عوارض شايع ايمپلنت هاي دنداني

 

1. خارج شدن روكش ايمپلنت

در سال اول روكش‌هاي دندان با چسب موقت چسبانده مي‌شود و احتمال افتادن روكش در سال اول وجود دارد و در صورتي كه روكش موقت دندان بيافتد بايد براي چسباندن مجدد روكش روي ايمپلنت به دندان پزشك مراجعه شود و در صورتي كه شرايط استاندارد باشد با چسب دائمي روكش چسبانده مي‌شود.

2. شل شدن پيچ اباتمنت

شل شدن پيچ اباتمنت كه كاملا طبيعي است و مي‌تواند براثر فشار زياد به ايمپلنت دندان باشد يا براثر دندان‌قروچه در شب باشد. ما به بيماراني كه در شب دندان‌قروچه دارند، نايت گارد مي‌دهيم. نايت گارد يك قالب كاملا شيشه‌اي و شفاف است.

از بيمار سوال مي‌شود كه آيا در خواب دندان‌قروچه دارد يا در طول روز دندان‌هايشان را به هم مي‌سابند يا نه؟ اگر بيمارمان دندان‌قروچه داشت حتما نايت گارد تجويز مي‌شود و بيمار در شب نايت گارد را استفاده مي‌كند كه اين باعث كنترل فشار به ايمپلنت مي‌شود.

3. لق شدن روكش ايمپلنت

در برخي موارد كه فشار در برخي نواحي دهان بيشتر از حد معمول باشد، احتمال دارد كه روكش ايمپلنت لق شود كه البته اين لقي دلايل مختلفي دارد كه در ادامه بررسي مي‌شود.

4. شكستگي پروتز و شل شدن پيچ داخلي ايمپلنت

اين اتفاق زماني مي‌افتد كه فشار يا لود زياد از حد(دندان قروچه) به روكش وارد شود و يا سنگ يا غذاي سفتي ناگهاني و ناخدآگاه روي ايمپلنت قرار بگيرد. كه معمولا با درد همراه است و احتمال شل شدن پيچ داخلي ايمپلنت دندان نيز بعضا وجود دارد. در اين موارد بايد به دندانپزشك مراجعه نمائيد تا در صورت امكان پروتز شما خارج گرديده و تعويض شود.

5. شكستگي بدنه ايمپلنت

اين يك اتفاق بسيار نادر و جبران ناپذير پس از درمان مي‌باشد كه معمولا بر اثر فشار بيش از حد و يا پروتز نامناسب دندان كه فشارها را از مركز اطراف منتقل كند ايجاد مي‌شود. معمولا در اين حالت درماني جز خارج كردن ايمپلنت توسط جراحي مخصوص و كاشت مجدد ايمپلنت در ناحيه وجود ندارد. لذا در صورتي كه ايمپلنت دنداني شما در دهان، دچار دردهاي مكرر و يا ناراحتي زياد هنگام جويدن دارد، حتما به پزشك خود مراجعه كنيد.

6. عفونت

بسياري از مردم از عفونت پس از انواع جراحي مي‌ترسند و همه علائم پس از جراحي را نشانه عفونت مي‌دانند در صورتي كه چنين نيست و بسياري از تورم و ترشح‌ها به دليل عفونت نيست و پديده‌هاي طبيعي پس از جراحي است و براي جراحي ايمپلنت ترس بيش از حد و غير منطقي از عفونت اشتباه است.

بيشتر بخوانيد : اروژانس دندانپزشكي 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۳:۱۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :