جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بهبود دهنده نان فانتزي

شايد شما نيز اخيرا از كيفيت نان فانتزي هاي بيروني راضي نيستيد و در پي يافتن راه حلي جهت بهبود كيفيت نان هاي پخته شده در منزل هستيد. براي رسيدن به نتيجه دلخواه مي توانيد همراه با آرد از ماده ي خشك به نام بهبوددهنده نان فانتزي استفاده كنيد. اين نوع بهبود دهنده اغلب به صورت پودري بوده و به منظور افزايش كيفيت آرد مورد استفاده در پخت نان فانتزي به كار مي رود. بهبوددهنده نان فانتزي با بهتر كردن بافت آرد و بالا بردن حجم آن، روند پخت را بهتر ميكند و باعث نرمي و ماندگاري هر چه بيشتر نان فانتزي مي شود.

انواع بهبوددهنده نان فانتزي

انواع بهبود دهنده ها به فرم هاي گوناگوني از جمله پودري، ژل مانند و … به مصرف مي رسند. برخي از اين بهبود دهنده ها مثل ژل هستند و باعث استحكام بالاي خمير و ايجاد بافت يكدست، حفظ تازگي، نرمي و رطوبت و در نتيجه افزايش طول عمر محصول مي شود. نوع ديگر كه به صورت پودري مي باشد، به علت غليظ بودن نسبت به نوع اول، بسيار كاربردي تر و مقرون به صرفه تر است. اين نوع بهبود دهنده هم با ايجاد بافتي نرم و مطلوب، پروسه فرايند پخت را بهبود مي بخشد. البته براي پخت نان هاي سنتي نيز از اين نوع بهبود دهنده استفاده مي شود. علاوه بر اين دو مورد، بهبود دهنده هاي ارگانيك نيز مثل آرد يا پوره سيب زميني مي توانند بسيار مفيد واقع شوند. لذا با توجه به تنوع موجود در انواع بهبوددهنده نان فانتزي عملكرد و ميزان تاثيرگذاري آن ها هم متفاوت از هم خواهد بود. لذا پيش از انتخاب هر كدام و مصرف آنها بايستي شناخت مناسب و دقيقي نسبت به هر يك كسب نماييد. به طور مثال برخي از آن ها براي تقويت خمير بهتر و كاربردي تر هستند و برخي ديگر ممكن است باعث كاهش استحكام خمير شوند.

بيشتر بخوانيد :

پودر كاكائو

آسپارتام

فرق بهبوددهنده با خمير مايه

بهبود دهنده براي آن دسته خميرهايي مورد استفاده قرار مي گيرد كه داراي خمير مايه بوده و مدت زمان ور آمدن شان زياد است. مقدار افزودن بهبود دهنده براي هر ۰.۵ كيلو تقريبا ۳ گرم مي باشد. اين در حالي است كه خمير مايه به منظور بهبود فرايند تخمير  به خمير افزوده مي شود و به افزايش حجم آن نيز كمك مي كند. در حقيقت مي توان گفت خمير مايه جزئي جدانشدني در پخت و توليد نان محسوب مي شود، اما اضافه كردن بهبود دهنده به نان الزامي نبوده و صرفا به منظور بالا بردن كيفيت نان مورد استفاده قرار مي گيرد. امروزه در برخي از كشورها نظير ايران به دليل تكنولوژي ضعيف آسياب ها و تجهيزات توليد كننده، آردها كيفيت مطلوبي ندارند. لذا بيشتر نانوا ها از سست و بي كيفيت بودن آردها گله و شكايت دارند. از اين رو استفاده از بهبود كننده تا حد زيادي مي تواند اين مشكل را برطرف نموده و موجب رضايت نانوا و مشتري از نان توليد شده گردد.

منبع : فروشگاه مواد شيميايي جهان شيمي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۶:۰۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :