جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بالن معده و لاغري بدون جراحي

عمل بالن معده چيست و چگونه انجام مي شود؟

اين روش همانطور كه در ابتدا هم اشاره كرديم راهي براي درمان چاقي هاي غير معمول است كه نمي توان بوسيله راههاي ديگر آن را از بين برد. در اين روش يك كيسه سيليكوني و نرم كه به عنوان بالن معده شناخته مي شود، از طريق دهان و مري وارد معده فرد شده و  با تزريق تركيبي به نام نرمال سالين، در معده با هوا پر مي شود و به اين ترتيب حجمي از معده توسط اين كيسه پر از هوا؛ اشغال خواهد شد. ظرفيت معده كاهش يافته و به اين ترتيب از پرخوري فرد جلوگيري به عمل آمده و به مرور فرد بيمار، كاهش وزن خواهد داشت.

بعد از زمان معيني كه وزن كاهش يافته و رژيم غذايي فرد هم به همين منوال ماند، كيسه از طريق آندوسكوپي از دهان بيمار خارج خواهد شد.

بالن معده براي چه كساني مناسب است؟

. افرادي كه شاخص توده بدني آنها بين 25 تا 35 بوده اما جراحي انجام نمي دهند.( جهت محاسبه شاخص توده بدني خود به صورت انلاين اينجا كليك كنيد.)

. افرادي كه دچار گرفتاري هاي ناشي از اضافه وزن مانند ديابت و فشار خون و تنگي نفس هستند.

. كساني كه نمي توانند ساير عمل هاي جراحي معده و روده را به هر دليلي انجام دهند.

. افرادي بسيار بسيار چاق كه قبل از عمل هاي ديگر، با گذاشتن بالن بايد تا حدودي وزن را كمتر كنند.

بيشتر بخوانيد :

·         عمل ساسي معده

·         عمل اسليو معده

آمادگي هاي قبل و بعد از عمل چه هستند؟

مدتي قبل از قرار دادن بالن در معده، بعد از كارگذاري در معده و همچنين تا مدتي بعد از بيرون آوردن آن، بايد حتما رژيم غذايي خاصي را رعايت كنيد كه پزشك جراح لاغري در اختيار شما قرار خواهد داد. وقتي كه بالن معده در شكم شما قرار داده مي شود نبايد مواد غذايي پرادويه بخوريد، غذاهاي سفت و سخت هضم را كمتر ميل كنيد، سبزيجات را به شكل نرم و پخته مصرف كنيد. مصرف الكل هم ميتواند مشكل ساز باشد.

آيا اين روش عوارضي هم دارد؟

بعد از كارگذاري بالن، مي تواند عوارضي گريبان شما را بگيرد. البته مي تواند محدود و موقتي باشد.

مثلا ممكن است تا چند روز اول كمي شكم درد داشته باشيد كه طبيعي است و يا دچار ريفلاكس شويد كه بايد از دارو براي رفع آن استفاده كنيد. حالت تهوع و استفراغ هم از عوارض شايع بعد از كارگذاري بالن هستند.

مزاياي اين روش چه هستند؟

اين روش حالت تهاجمي و جراحي باز ندارد و بسيار ساده تر از انواع ديگر جراحي ها انجام ميگيرد. كلا 15 دقيقه زمان ميبرد و بيهوشي عمومي هم در معمولا در آن وجود ندارد. ريكاوري بعد از اين روش كوتاه است و نيازي به بستري شدن وجود نخواهد داشت. از نظر ميزان هزينه هم نسبت به بقيه روش ها ارزانتر خواهد بود. به طور كلي حدودا تا 30 درصد وزن با اين روش پايين خواهد آمد.

 

منبع : مجله لاغري و تناسب اندام


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۶:۲۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :