جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مقايسه ونير دندان با ارتودنسي دندان كج

البته بايد در نظر بگيريم كه با توجه به ماهيت متفاوت اين دو پروسه، نبايد آن ها را با هم مقايسه كرد، اما ما در خصوص اصلاح كج بودن دندان ها مي توانيم تا حدودي يك مقايسه ساده بين آن ها داشته باشيم. در ادامه به مقايسه اين دو در چند زمينه پرداخته ايم.

روش صاف شدن دندان كج با ارتودنسي

اگر قصد ارتودنسي دندان كج داريد بهتر است بدانيد كه روش هاي متفاوتي براي اين هدف در دسترس است. يك متخصص ارتودنسي خوب بسته به شدت كجي دندانتان مي تواند از انواع روش ارتودنسي زير استفاده كند:

انواع ارتودنسي نامرئي (شامل پلاك هاي شفاف ارتودنسي، اينويزيلاين ها و …)

انواع ارتودنسي متحرك (به طور مشابه انواع پلاك هاي ارتودنسي)

انواع ارتودنسي ثابت (لينگوال، ديمون، سراميكي، فلزي معمولي و …)

روش صاف شدن دندان كج با ونير

اما اگر مقصد ونير دندان كج را داريد گزينه هاي روي ميز كاهش ميابد. متخصص ترميمي و زيبايي دندان با انواع ونير زير كجي دندان ها را پنهان ميكند:

لمينت دندان يا ونير پرسلين

ونير كامپوزيت

لومينيرز و ساير ونير هاي مشابه

مدت زمان اصلاح دندان هاي كج با هر دو روش

درمان ارتودنسي براي صاف كردن دندان هاي كج شده به زماني بين يك تا دو سال براي تكميل درمان نياز دارد. مدت زمان ارتودنسي دندان كه معمولا طولاني است به عنوان يك نقطه ضعف نسبت به درمان هاي ديگر به حساب مي آيد. اما بهترين روش است زيرا ماندگاري آن زياد است و لبخند را به صورت چشمگيري زيباتر مي كند. در حالي كه انتخاب ونيرهايي مانن لمينت براي دندان كج به طور معمول درعرض چند هفته ساخته شده و طي يك جلسه به اتمام مي رسد .به عبارتي ونيرها تنها در يك جلسه و نهايتا دو جلسه نصب ميشوند و كج بودن دندانها را پنهان ميكند.

مقايسه هزينه ونيرها و ارتودنسي

هزينه ارتودنسي مي تواند يك نگراني محسوب شود. اما گرفتن نتايج هميشگي و موثر، هزينه ها را توجيه مي كند. هزينه ارتودنسي بسته به روش درمان، نوع و شدت مشكل و ساير فاكتورهاي موثر بين 4.5 تا 10 ميليون براي هر فك متغير است. هزينه ونير به ازاي هر دندان حدود 1.5 ميليون تومان است.

ميزان كجي دندان هاي من كم است، ارتودنسي بهتر  است يا لمينت دندان؟

اگر دندان كج شما چندان طرح لبخندتان را تحت تاثير قرار نداده و خيلي جزئي است مي توانيد با لمينت دندان كج آن را صاف كنيد. اما اگر ميزان كج بودنش زياد است پيشنهاد مي شود كه به جاي صرف هزينه زياد و تنها پنهان كردن آن با لمينت، ارتودنسي كنيد. ارتودنسي دندان كج به صرفه تر، موثر تر و بهتر است.

 

رفرنس 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۰۴:۰۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :