جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

موم ارتودنسي چيست؟

موم ارتودنسي يك ماده نرم و قالب بندي شده است و براي مراجعاني كه تحت درمان ارتودنسي قرار گرفته است تجويز ميشود. اين موم در واقع يك لايه محافظ و سدي بين بريس ارتودنسي با بافت هاي نرم داخل دهان است. در برخي افراد اين امكان وجود دارد كه براكت ها و ساير بخش هاي بريس باعث زخمي شدن لب، زبان و يا لثه شوند. ما اين موم را به روي براكت ميزنيم تا ديگر براكت به اين بافت ها برخورد نكند. متخصص ارتودنسي معمولا اين موم يا وكس را براي كودكان درخواست ميدهد كه ممكن است در ابتدا با بريس ها مشكل داشته باشند.

فوايد موم ارتودنسي چيست؟

همانطور كه گفته شد بيشترين استفاده كننده گان از موم بچه ها هستند. بچه ها با كمك اين موم ميتوانند به راحتي و بدون دغدغه طول دوره درمان ارتودنسي را پشت سر بگذارند. علاوه بر اين بزرگسالان نيز ميتوانند بدون اينكه كسي موم را ببيند براي كاهش آسيب ناشي از براكت ميتوانند موم بزنند.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي ارزان

·         ارتودنسي نامرئي

روش استفاده از موم ارتودنسي چگونه است؟

موم را مي توان با دست و بدون هيچ گونه ابزار خاصي استفاده كرد.  تنها كافي اسك كه يك تكه كوچك از آن را (اندازه يك نخود) جدا كرده و داخل دستان خود قرار داده تا گرماي دستتان آن را آب كند. بعد از اينكه موم توسط گرماي بدن خودتان كمي شل شد آن را روي براكت ها بزنيد. دقت كنيد كه لزومي ندارد آن را روي همه براكت ها بزنيد. تنها كافيست براكتي كه شما را اذيت ميكند يا جايي را زخم كرده پيدا كنيد و به آرامي روي تمام سطح براكت را با موم ارتودنسي آغشته كنيد.

مهمترين نكته قبل از آغشته كردن موم به براكت اين است كه براكت حتما بايد خشك باشد. بنابراين قبل از اعمال آن، با يك دستمال كاملا تميز براكت و اطراف آن را خشك كنيد زيرا موم آب گريز است و اگر خيس شود از براكت كنده خواهد شد. هرچه موم بيشتر و بهتر به بريس بچسبد شما نيز احساس راحتي بهتري خواهيد كرد و از آسيب براكت در امان خواهيد ماند.

آيا ميتوانم به جاي موم ارتودنسي از ساير وكس ها يا موم هاي آرايشي استفاده كنم؟

نه به هيچ عنوان ما چنين چيزي را به شما توصيه نميكنيم. اگر براكت ها شما را اذيت ميكنند تنها بايد از وكس و موم ارتودنسي استفاده كنيد نه چيز ديگريد. ساير موم ها را اگر ببلعيد احتمال مسموم شدن شما وجود دارد. لطفا از انجام اينكار خودداري كنيد.

 

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۳۵:۳۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :