جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

درباره مزاياي ايمپلنت دندان بيشتر بدانيد

همانطور كه در مطالب قبلي اشاره شد بسياري از افراد براي حل مشكلات دهان و دندان خود مي‌توانند روي ايمپلنت حساب كنند كه اين به دليل وجود مزاياي بسيار ايمپلنت است كه چند مورد از آن به شرح زير مي‌باشد:

ايمپلنت غذا خوردن را ساده‌تر مي‌كند

بر خلاف ساير گزينه‌هاي درماني دندانپزشكي، ايمپلنت كاري مي‌كند كه شما بتوانيد از تجربه بسيار طبيعي و رضايت‌بخش جويدن لذت ببريد. شما مجبور نيستيد در هنگام غذا خوردن مراعات‌هاي خاصي انجام دهيد. در حالي كه پروتزها و دندان مصنوعي‌هاي سنتي اغلب در دهان مي‌لغزند و بدين صورت لذت بردن از جويدن را دشوار مي‌كنند. اما عملكرد ايمپلنت‌ها مانند دندان‌هاي طبيعي است و به افراد اجازه مي‌دهند تمام غذاهاي مورد علاقه خود را بدون هيچ گونه تلاش اضافي يا احساس درد بخورند.در مورد ايمپلنت‌ها حساسيت دندان‌ها، و نيرويي است كه مي‌توانيد در هنگام خوردن و گاز گرفتن وارد كنيد تقريبا همانند فردي است كه تمامي دندان‌هايش طبيعي است. ايمپلنت قطعا باعث مي‌شود كه نيروي گاز گرفتن و جويدن غذاها بيشتر از فشاري باشد كه فردي با دندان مصنوعي‌هاي سنتي مي‌تواند اعمال كند.

ايمپلنت جايگزيني ريشه‌ دندان‌هاي از دست رفته مي‌شود

هنگامي كه يك دندان را از دست بدهيد، جايي كه ريشه در آن قرار داشت خالي مي‌ماند. متأسفانه، اكثر گزينه‌هاي جايگزين كردن دندان فقط روي جايگزين كردن تاج دندان  تمركز دارد. ايمپلنت دندان  قسمت‌هايي از دندان كه ديده نمي‌شوند - يعني ريشه‌ها و يا سطوح زيرين را نيز مورد توجه قرار مي‌دهد.ريشه دندان‌ها به فك متصلند، به همين دليل است كه مي‌توانند دندان را در جاي خود نگه دارند - مثل ريشه‌هاي يك درخت. ايمپلنت‌ها طوري در دهان قرار داده مي‌شوند كه به استخوان متصل مي‌شوند، طوري كه انگار ريشه دندان در فك وجود دارد. اين مساله فك را تحريك كرده و باعث مي‌شود بافت جديدي در اطراف ايمپلنت به وجود بيايد و در نتيجه پيوند طبيعي بين استخوان و فلز ايجاد مي‌شود. بدون وجود ايمپلنت در موقعيت ريشه دندان، به تدريج استخوان فك حجم و چگالي خود را در طول زمان از دست خواهد داد.

ايمپلنت‌ها مي‌توانند به محافظت از دندان‌هاي سالم كمك كنند

هنگامي كه يكي از دندان‌هاي خود را از دست بدهيد، يكي از روش‌هاي جايگزين كردن آن دندان كه بطور گسترده‌اي استفاده مي‌شود بريج كردن دندان است. در اغلب موارد در اين روش، براي اين كه تعادل مناسبي بين بريج و دندان‌هاي ديگر ايجاد شود، بخش‌هايي از دندان‌هاي مجاور سالم برش و تراش داده مي‌شوند. اما امروزه با كمك روش ايمپلنت‌ دندان، مي‌‌توانيد روي خود ايمپلنت تاج و يا بريج را قرار دهيد و نيازي به تراش دادن يا اسيب رساندن به دندان‌هاي ديگر به خاطر وضعيت و مشكل يك دندان نيست. با ايمپلنت دندان، دندان‌هاي سالم، از انجا كه دستكاري نمي‌شوند، سالم باقي مي‌مانند و درعين حال، پايه اي در استخوان فك براي پشتيباني از هر پروتز دنداني كه قرار است آن را به دهان خود اضافه كنيد، ايجاد شده و ان را محكم در جاي خود نگه مي‌دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۵:۴۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :