جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چرا اصلاح طرح لبخند جزء مهمترين و پرطرفدارترين خدمات دندانپزشكي زيبايي است؟

امروزه با وجود خدمات دندانپزشكي ترميم و زيبايي، گزينه‌هاي زيادي براي بهبود لبخند و افزايش اعتماد به نفس براي شما وجود دارد. با مراجعه به يك دندانپزشك زيبايي دندان و مشاوره براي هر يك از روش‌هاي مختلف ترميمي و زيبايي روش مورد نظر را انتخاب كنيد و به لبخند خود زيبايي را بازگردانيد. در ادامه با تمام خدماتي كه براي ساخت و طراحي لبخند يا اصلاح آن توسط دندانپرشك صورت ميگيرد آشنا خواهيد شد. ممكن است براي رسيدن به لبخند ايده آل خودتان تنها به يكي از روش هاي زير نياز داشته باشيد يا اينكه تعداد زيادي از آن ها را انجام دهيد.

سفيد كردن دندان ها يا بليچينگ

دندان‌ها به دلايل مختلفي مثل مصرف بعضي مواد غذايي و يا استعمال دخانيات  تغيير رنگ داده و تيره و يا لك دار مي‌شوند. وقتي لايه رويي دندان يعني ميناي دندان با گذشت زمان از بين برود لايه زرد زيرين آن يعني دنتين نمايان شده و زيبايي دندان را از بين مي‌برد. يكي از روش‌هاي موثر براي زيبا سازي دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند تغيير رنگ آنها به رنگ سفيد است. يكي از اين روش‌هاي سفيد كردن دندان‌ها بليچينگ است. كه در طي اين روش درماني تيره‌گي‌ها و رنگدانه‌هايي كه با گذشت زمان باعث تغيير رنگ دندان‌ها شده و حتي بعضي بد رنگي‌هاي ژنتيكي را بر طرف كرده و دندان‌هايي سفيد و زيبا را به شما هديه مي‌كند.

باندينگ دندان يا ونير كامپوزيت

يكي از روش هاي رايج براي اصلاح طرح لبخند يا طراحي لبخند باندينگ دندان است. اين پروسه به بهبود و زيباسازي ظاهر دندان‌هاي آسيب ديده به علت پوسيدگي، شكستگي، لب پر شدن، تراشيدگي و يا تغيير رنگ آن ها كمك ميكند.

باندينگ دندان به كمك مواد هم رنگ دندان كه كامپوزيت‌ دندان يا ونير كامپوزيت نام دارند، صورت مي‌گيرد. بدين ترتيب است كه اين مواد با استفاده از چسب مخصوص روي دندان قرار گرفته و با نوري مخصوص در محل مورد نظر محكم مي‌شود از آنجايي كه قيمت ونير كامپوزيت ها كمتر از لمنيت ها است بيشتر از اين روكش براي اصلاح طرح لبخند استفاده ميشود.

لمينت دندان يا ونير پرسلين

لمينت دندان لايه‌هاي ظريف و شيشه‌اي شكلي از جنس پرسلن يا سراميك هستند كه داراي استحكام بسيار بالايي بوده و براي پوشاندن و زيبايي سطح رويي دندان بكار مي‌رود. پرطرفدارترين عنصر در اصلاح طرح لبخند يا زيباسازي لبخند استفاده از لمينت دندان است كه البته قيمت لمينت دندان به  نسبت ساير روكش هاي دنداني بالاتر است. لمينت به صورت لايه‌اي روي سطح دندان قرار گرفته و عيوب دندان را مي‌پوشاند. با انجام لمينت دندان مشكلاتي از قبيل:

فواصل بين دندان‌ها

شكستگي يا فرسايش دندان ها

لكه دار شدن و تغيير رنگ دندان ها

به هم ريختگي و نامرتبي دندان ها

كج بودن جزئي دندان ها

را مي‌توان بر طرف كرد. در بسياري از موارد قبل از لمينت دندان، بايد درمان‌هاي اوليه‌اي صورت بگيرد تا دندان‌ها براي قرار گيري لمينت آماده شوند. براي انجام لمينت دندان يك جلسه كافي نبوده و بايد در طي چند جلسه اين لمينت‌ها بر روي دندان قرار بگيرند. بعد از قالبگيري از دندان‌ها، لمينت‌ها را در لابراتوار تهيه مي‌كنند و سپس دندانپزشك با استفاده از چسب مخصوص لمينت‌ها را روي دندان چسبانده و با تاباندن اشعه‌اي به دندان‌ها آنها را محكم مي‌كنند.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۰:۳۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :