جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دندانپزشك اطفال و كودكان براي كسب بهترين نتايج چه آموزش هاي حرفه اي مي بيند ؟

بسته به نياز هاي خاص يك كودك، متخصص دندانپزشكي كودكان ممكن است به عنوان بخشي از يك تيم در فرآيند تصميم گيري براي سلامت فرزند شما باشد. متخصص دندانپزشكي كودكان پس از فارغ تحصيلي از دانشكده دندانپزشكي به مدت دو سال در رشته دندانپزشكي كودكان تخصص مي بينند. زمينه هاي آموزشي و مطالعات علمي آنها شامل موارد زير است:

  • روانشناسي كودك
  • رفتار مناسب با سن كودك
  • مراقبت از كودكان با نيازهاي ويژه
  • مراقبت و جلوگيري از ضربه به صورت كودكان
  • بيهوشي و آرام بخشي كودك
  • روانشناسي كودك

متخصصين دندانپزشك كودك شما آموزش هاي لازم را براي به كار بردن كلماتي مناسب و در سطح درك كودك ديده است. او به خوبي مي داند كه چگونه نگرانيهاي كودك را در مورد خرابي دندان و درست كردن آن برطرف كند . دندانپزشك كودك شما در اولين رويارويي با فرزندتان هيچ عملي مرتبط با دندان انجام نمي دهد . او اولين جلسه را به آشنايي فرزند شما با محيط اختصاص مي دهد. سپس بعد از معاينه و عكس برداري از دندان وقت بعدي را تعيين مي كند. به اين ترتيب كودك شما با محيط مطب بيشتر آشنا شده و از ترس و اضطراب او كاسته مي شود .

بيشتر بخوانيد :

رفتار مناسب با سن كودك

يك متخصص دندانپزشكي كودكان  به خوبي مي داند كه چگونه برخوردي با بچه ها در گروه هاي مختلف سني  بايد داشته باشد. يا اينكه هنگام ورود بچه ها به مطب اولين سوالات چه بايد باشد؟ اگر بچه ها به مدرسه مي روند در چه سطحي و از چه سوالاتي خوششان مي آيد؟ به اين ترتيب است كه رابطه صميمي بين كودك و متخصص باعث كاهش ترس و اضطراب كودك شده و مراحل درمان را آسانتر مي كند .

مراقبت و جلوگيري از ضربه به صورت كودكان

دندانپزشك متخصص فرزند شما آموزش هاي لازم را براي جلوگيري از وارد آمدن ضربه در حين كار به صورت كودك شما ديده است. او ضمن سرعت و دقتي كه در كار خود دارد مراقبت هاي لازم را نيز براي جلوگيري از تماس هاي اضافه با صورت كودك شما انجام مي دهد .

بيهوشي و آرام بخشي كودك

متخصصين دندانپزشكي اطفال ممكن است در آخرين مرحله چاره اي جز انتخاب بيهوشي براي درمان كودكان كم سن و سال يا معلول نداشته باشند. اين كودكان به طور معمول نياز شديدي به كشيدن يا ترميم  همزمان  چند دندان دارند. از اين رو و به خاطر سن كم و عدم كنترل فيزيكي آنها بايد درمان به وسيله بيهوشي و با تجهيزات كاملا استاندارد صورت بگيرد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۴:۴۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :