جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مقدمه‌اي بر بليچينگ دندان ها

بليچينگ دندان چيست ؟

بليچينگ از جمله حرفه اي ترين خدمات و درمان هاي دندانپزشكي است، كه به كمك آن رندانه هاي غيرطبيعي كه بر روي سطح دنداندها چسپيده اند را از بين مي‌برند.

اين شيوه درماني مي‌تواند تمام لكه ها و رنگ هاي ايجاد شده بر روي دندان هاي طبيعي را پاك كند. اما نكته جالبي كه درباره بليچينگ وجود دارد اين است كه، روكش ها و ايمپلنت هاي دنداني با كمك اين روش سفيد نمي‌شوند!

روند بليچينگ دندان كاملا علمي و عملي است. در اين روش از هيدروژن پراكسايد براي اكسيد كردن رنگ دانه هاي غير طبيعي كه روي سطح دندان ها چسپيده اند، استفاده مي‌شود.

بسياري از افراد تصور مي‌كنند كه دو فرآيند بليچينگ و سفيد كردن دندان ها يك نوع درمان هستند. اما در حقيقت اين دو، هر چند كه به منظور سفيد كردن دندان ها هستند، اما تفاوت هاي زيادي با هم دارند.

سفيد كردن دندان تنها يك فرآيند ساده است. كه سطوح خارجي دندان ها را از لكه ها پاك مي‌كند. بيشتر موادي كه در سفيد كردن دندان ها وجود دارد، درمحصولات بهداشت دهان مانند خميردندان ها نيز ديده مي‌شود. بليچينگ دندان اما فرآيندي پيچپيده تر است كه عملكردي متفاوت و البته بسيار كاربردي تر از سفيد كردن دندان ها دارد.

در كل دو فرآيند مختلف بليچينگ در دستر هستند:

خانگي

‌مطبي

بيشتر بخوانيد : هزينه بليچينگ دندان در سال 1400 چه قدر است ؟

روش خانگي

فرض كنيد خودتان قرار است از اين روش استفاده كنيد. يك جلسه با مطب ارتودنسي خودتان هماهنگ مي‌كنيد. طي اين جلسه متخصص ارتودنسي از دندان هاي بالا و پايين شما با دقت يك قالب مي‌گيرد.

دفعه بعدي كه به مطب برگرديد، متخصص ارتودنسي دندان به شما قالبي كه در جلسه پيش گرفته بود را تحويل خواهد داد. او به شما مي‌گويد كه چگونه و از چه طريقي به بليچينگ دندان هاي خود بپردازيد.

بطور معمول درصد و غلظتي حدود 3 تا 20 درصد از هيدروژن پراكسايد در روش بليچينگ خانگي توصيه مي‌شود. يعني مقداري از هيدروژن پراكسايد و ساير مواد بليچينگ را به اندازه اي كه متخصص ارتودنسي به شما مي‌گويد را درون قالب گذاشته، سپس دقيقا به همان مدت زماني كه او گفته استفاده مي‌كنيد.

روش حرفه‌اي و در مطب دندانپزشكي

يكي از معايب بليچينگ خانگي اين است كه در بيشتر موارد به دليل اشتباه در تركيب و استفاده از مواد، حساسيت هاي مختلفي در دندان ها و بافت هاي دهان ايجاد مي‌شود. اين روش اما در مطب، چون با ابزار حرفه اي صورت مي‌گيرد، احتمال آسيب و حساسيت به حداقل مي‌رسد.

درصد و خلوص هيدروژن پراكسايد در اين روش چيزي بين 15 تا 44 درصد است. ولي چون با كمك ابزار محافظ صورت مي‌گيرد مشكلي براي شما پيش نخواهد آمد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي قيطريه

رفرنس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۴:۴۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :