جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

گزينه هاي جايگزين ارتودنسي چيست؟

اگر نياز باليني به درمان ارتودنسي نداريد، يا اگر به دنبال گزينه هاي ديگري براي بريس هاي ثابت هستيد، دندانپزشك ممكن است يكي از موارد زير را توصيه كند:

Invisalign: Invisalign از يك سري رديف كننده هاي شفاف و سفارشي براي صاف كردن دندان ها استفاده مي كند. چيدمان صفحات مانند محافظ هاي باريك و انعطاف پذير هستند و قابل جابه جايي مي باشند.

صاف شدن دندان هاي آرايشي: ( اگر فقط مي خواهيد دندان هاي جلوي خود را صاف كنيد) ، انواع بسيار زيادي از درمان هاي زيبايي در دسترس است.

مهاربندهاي متحرك:اينها معمولا از يك صفحه آكريليك با سيم تشكيل مي شوند كه بريس را در جاي خود نگه داشته و دندان ها را حركت مي دهند.

متخصص ارتودنسي شما از طريق گزينه هاي درماني با شما صحبت خواهد كرد و به شما توصيه مي كند كه كدام نوع بريس مناسب شما است. يك متخصص ارتودنسي با مجوز در نزديكي خود پيدا كنيد .

بريس هاي ثابت سنتي

اين شامل براكت هايي است كه به سطح جلوي دندان هاي شما سيمان شده و توسط سيم هاي فلزي به هم متصل مي شوند. بريس هاي ثابت سنتي متداول ترين روش صاف كردن دندان ها هستند و در بيشتر ارتودنسي ها استفاده مي شوند.

بريس هاي زباني

بريس هاي لينگوال از براكت و سيم هاي فلزي نيز استفاده مي كنند؛ اما اين ها به جاي جلو به سطح داخلي دندان شما متصل مي شوند. نحوه قرارگيري آن ها به معناي قابل مشاهده نبودن است.

بريس هاي سراميكي

بريس هاي سراميكي از تكنيك مشابه بريس هاي فلزي سنتي استفاده مي كنند؛ اما كمتر ديده مي شوند. آن ها از براكت هاي شفاف و سراميكي و يك سيم فلزي نازك استفاده مي كنند. سيم هاي سفيد يا روكش پلاستيكي نيز مي توانند در برخي موارد، براي يك گزينه محتاطانه استفاده شوند.

بيشتر بخوانيد :

بريس هاي ثابت چگونه كار مي كنند؟

بريس هاي ثابت با حركت آرام دندان هاي خود به موقعيت مناسب با استفاده از فشار ملايم كار مي كنند. براكت هاي كوچك به دندان هاي شما متصل مي شوند و با سيم به هم متصل مي شوند. از سيم براي ايجاد كشش استفاده مي شود كه دندان هاي شما را به تدريج به سمت هم ترازي مي كشد. هر چهار تا ده هفته، دندان پزشك يا ارتودنتيست بريس شما را بررسي مي كند و تنظيمات را انجام مي دهد، به طور مداوم سيم ها را سفت مي كند و تغيير مي دهد تا دندان ها در جهت درست كشيده شوند. متخصص ارتودنسي شما همچنين ممكن است از فنرها و نوارهاي الاستيك براي كمك به روند صافي استفاده كند.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۶:۴۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :