جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

معرفي و تاريخچه برند تيفاني اند كو

اگر قصد خريد طلا از برند معروف و جهاني تيفاني را داريد در اين مقاله با طلا فروشي كيش طلا همراه باشيد تا شما را با تاريخچه اين برند جهاني آشنا كنيم.

تيفاني اند كو (Tiffany & Co) يكي از گران‌ترين برندهاي طلا و جواهر در جهان است كه تا چند سال پيش با نام تيفاني اند يانگ شناخته مي‌شد. البته اين شركت كالاي لوكس آمريكايي در ميان عموم مردم با نام تيفاني شهرت دارد. زمينه‌ي اصلي فعاليت‌هاي آن نيز طراحي، ساخت و فروش جواهرات است.

جالب است بدانيد شركت تيفاني در سال ۱۸۳۷ توسط چارلز لوئيس تيفاني، به‌عنوان مركز فروش محصولات فانتزي و لوازم التحرير تأسيس شد. قيمت اجناس تيفاني زماني كه آغاز به كار كرد، مقطوع بود و فقط هم پول نقد قبول مي‌كرد و كارت اعتباري يا چك برايش قابل قبول نبود. در آن زمان اين سياست آن‌قدر منحصربه‌‌فرد بود كه در صفحه اول بسياري از روزنامه‌ها منعكس شد.

در سال ۱۸۴۵، كتاب آبي تيفاني، اولين كاتالوگ خرده‌فروشي در ايالات متحده آمريكا بود؛ نوآوري ديگري كه خبرساز شد. در سال ۱۸۵۳ زماني كه چارلز تيفاني كنترل شركت را در دست گرفت، بخش جواهرات نيز به اين برند اضافه شد.

در سال ۱۸۶۱، آبراهام لينكلن، براي مراسم تحليف رياست‌جمهوري خود، ساخت يك جام را به شركت تيفاني سفارش داد و در طول دوران رياست جمهوري، براي همسرش يك سري زينت آلات از مرواريدهاي ريز، ساخت تيفاني خريد.

در سال ۱۸۷۸، چارلز تيفاني يكي از بزرگ‌ترين و مرغوب‌ترين الماس‌هاي ممتاز زرد رنگ جهان را، با وزن بيش از ۲۸۷ قيراط به دست آورد، كه در معادن الماس كيمبرلي در آفريقاي جنوبي كشف شده بود. اين برند در سال ۱۸۸۷ حتي موفق شد جواهرات تاج سلطنتي فرانسه را نيز خريداري كند.

در سال ۱۸۸۵ از تيفاني خواسته شد كه «نشان بزرگ ايالات متحده آمريكا» را دوباره طراحي كند و اين طراحي مجدد هنوز روي همه اسكناس‌هاي يك دلاري ايالات متحده ديده مي‌شود. در سال ۱۹۳۰ ميلادي هم جام طلايي آمريكا، معتبرترين جايزه‌ي مسابقات قايقراني را طراحي كرد.

تيفاني در حال حاضر محصولات گسترده‌تري در چرخه توليد دارد كه تمامي آنها كالاهاي لوكس به‌شمار مي‌روند. در ساخت و فروش طلا هم سابقه درخشاني دارد كه در بالا اشاره كرديم.

شركت تيفاني در سال ۲۰۱۳ در فهرست فوربز جهاني ۲۰۰۰ با ارزش بازار سرمايه ۸٫۸ ميليارد دلار، در رتبه ۱۶۵۹ از بزرگترين شركت‌هاي جهان قرار گرفت. دفتر مركزي اين شركت در شهر نيويورك قرار دارد. با بيش از دو قرن خلاقيت، تيفاني اند كو شهرت و آوازه خود را به عنوان يكي از برترين برندهاي جواهر در دنيا تثبيت كرده است. به طوري كه از آن به عنوان يكي از طلايه‌داران اين عرصه ياد مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد :

·         خريد النگو طلا

 

·         خريد حلقه ازدواج 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۹:۴۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :