جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

روال درمان ارتودنسي در كلينيك دندانپزشكي

افرادي كه براي منظم كردن دندان ها به كلينيك  دندانپزشكي مراجعه مي كنند صرف نظر از اينكه روش درمانشان به چه شكل است، از آغاز تا انتها 7 مرحله اصلي را طي مي كنند. اين مراحل در تمامي مراجعان ما مشترك است اما برخي از مراجعان ممكن است چند مرحله اضافه را طي كنند كه توضيحات اين مراحل توسط متخصصان ارتودنسي دندان ما به طور كامل و با جزئيات به آن ها ارائه خواهد شد.

گام نخست: معاينه و ارزيابي تخصصي + مشاوره

در اين مرحله متخصصين ارتودنسي دنيا دنتال دهان و دندان مراجع را به صورت تخصصي معاينه و چك مي كنند. تمام سوابق دندانپزشكي از مراجع پرسيده مي شود. براي اغلب مراجعان ممكن است نياز باشد كه با كمك اشعه ايكس از دهان، فك و دندان هاي آن ها تصاويري گرفته شود تا وضعيت كامل شخص مشخص شود.

در اين جلسه (كه رايگان است) انتظارات مراجعان بررسي مي شود و متخصصين ما در خصوص روش هاي درمان، نحوه پيشرفت نتايج، حصول نتايج، شرايط و خلاصه تمامي نكات با مراجعان صحبت خواهند كرد.

زماني كه همه چيز براي مراجع توضيح داده شد و به تمامي سوالات و ابهامات او پاسخ داده شد مي توانيم وارد گام بعدي شويم و اقدامات لازم براي آغاز درمان ارتودنسي دندان را شروع كنيم.

گام دوم: انجام برخي پروسه هاي دندانپزشكي در صورت نياز

طي جلسه اول اگر متخصص ارتودنسي متوجه شود مراجع مشكل خاصي در دهان و دندان دارد، بيمار را به دندانپزشك ارجاع مي هد. پوسيدگي شديد دندان، بيماري لثه، شكستگي دندان، وجود زخم باز در دهان و … همگي مشكلاتي هستند كه با وجود آن ها امكان آغاز درمان وجود ندارد زيرا اگر با اين شرايط درمان ارتودنسي دندان شروع شود ممكن است مراجع طول دوره درمان سخت و غيرقابل تحملي را تجربه كند.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي دندان

گام سوم: آماده سازي دستگاه هاي ارتودنسي

بسته به اينكه مشكل مراجع چيست (و شدت آن تا چه حد است) و اينكه سن او در چه محدوده اي قرار دارد، نوع روش يا دستگاه هاي ارتودنسي بكار رفته براي او متفاوت خواهد بود.

ما براي مراجعاني كه مشكل ارتودنسي جزئي تا متوسطي دارند گزينه ارتودنسي متحرك دندان را داريم كه در آن از پلاك هاي شفاف كه به صورت قالب دنداني هستند براي منظم كردن دندان ها استفاده مي كنيم. و براي مراجعاني كه مشكلات دنداني و فكي متوسط تا شديدي دارند از بريس ارتودنسي ثابت استفاده مي كنيم.

گام چهارم: نصب بريس و ساير دستگاه هاي مورد نياز ارتودنسي

در اين گام دستگاه هاي آماده شده توسط متخصصان دنيا دنتال براي مراجع نصب مي شود. اگر روش درمان ارتودنسي ثابت باشد، ابتدا متخصص سطح دندان ها را تميز كرده و سپس آن ها را خشك مي كند.

سپس براي ارتودنسي ثابت، يك چسب و ماده مخصوصي بر سطح دندان ميچسپاند تا بتواند براكت ها را به دندان ها متصل كند. بعد از اينكه تمامي براكت ها متصل شد سيم ارتودنسي از بين براكت ها عبورد داده مي شود و مقدار نيرويي كه براي صاف شدن دندان ها لازم است به براكت ها و از آنجا به دندان ها وارد مي شود.

اگر ارتودنسي نامرئي يا متحرك باشد، متخصص پلاك ها را به مراجع مي دهد و روش استفاده از آن ها را به صورت كامل آموزش مي دهد. اين دستگاه نياز به نصب توسط متخصص ندارند و شخص بايد خودش آن ها را قرار دهد و هر زماني كه قصد خوردن و يا مسواك زدن داشت آن ها را بردارد.

گام پنجم: چكاپ مستمر و جلسات دوره اي تنظيم دستگاه ها

نصب دستگاه ها تنها در يك جلسه انجام مي شود و بسته به نوع و شدت ناهنجاري از 4 ماه تا 1.5 سال ممكن است نياز باشد دستگاه ها به دندان ها متصل باشند. بيماران بايد در اين مدت زمان به صورت منظم بسته به نوع درمان هرچند هفته يكبار به دنيا دنتال مراجعه كنند تا توسط متخصص معاينه شده و دستگاه ها تنظيم شوند.

گام ششم: برداشتن دستگاه ها و اتمام درمان

بعد از اتمام دوره درمان ارتودنسي دندان، اكنون نوبت به برداشتن دستگاه ها مي سد. به برداشتن آن ها ديباند گفته مي شود يعني از براكت ها را از دندان جدا مي كنيم. براي اينكار تمام اتصالات شامل سيم برداشته شده و سپس براكت ها از سطح دندان جدا مي شوند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ارتودنسي دندان خود مي توانيد به سايت دكتر درويش پور بهترين متخصص ارتودنسي در تهران مراجعه كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۸:۲۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :