جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ترميم انواع پوسيدگي دنداني

پوسيدگي دندان از بزرگترين مشكلات در افراد جامعه (مخصوصاً در كشور خودمان) است. پوسيدگي‌هايي كه گسترده شده و باعث تغيير رنگ دندان و يا از دست رفتن بخش‌هايي از آن مي‌شوند، نياز به ترميم دارند.

متخصصين ما با شناسايي دقيق منطقه پوسيدگي و ميزان آسيب وارد شده به دندان، محل پوسيدگي را برداشته و با كمك كامپوزيت دندان، آمالگام و ساير مواد، اقدام به پر كردن دندان و ترميم كامل آن مي‌كنند.

روكش دندان

ماني كه پوسيدگي گسترده باشد و نتوان دندان را با كمك پركردگي ترميم كرد، پس از عصب كشي دندان (روت كانال تراپي) اقدام به بازسازي دندان يا روكش كردن آن مي‌كنيم. البته ما سعي مي‌كنيم تا آنجا كه ممكن است دندان را با كمك نسج و بافت باقي مانده خودش ترميم و بازسازي كنيم. اما اگر بافت دنداني به اندازه كافي باقي نمانده باشد كه بازسازي شود، در نهايت متخصصين ترميمي و زيبايي دندان ما، روكش دندان را براي مراقبت از دندان نصب خواهند كرد.

بيلداپ و بازسازي دندان ها

همانطور كه در بخش روكش دندان مطرح شد، بازسازي يا بيلداپ دندان، يك روش براي ترميم و بازسازي دندان‌ها است كه از محافظه‌كارانه‌ترين پروسه‌ها در دندانپزشكي ترميمي و زيبايي به شمار مي‌رود.

در اين روش با كمك موادي مانند كامپوزيت دندان و با كمك بخش‌هاي باقي مانده و سالم دندان عصب كشي شده، دندان بازسازي شده و مانند دندان واقعي و طبيعي شكل داده خواهد شد. هدف اصلي ما تلاش براي حفظ دندان با كمك بيلداپ است و به عنوان آخرين گزينه اگر بيلداپ ميسر نباشد دندان را روكش مي كنيم.

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان چيست ؟

اينله و انله

اينله و انله دو روش ترميم دندان‌هاي خلفي هستند كه در نواحي جونده و لبه‌ها دچار آسيب شده‌اند. متخصصين ترميمي و زيبايي دندان در دنيا دنتال، دندان‌هاي آسيابي كه دچار مشكلات پوسيدگي و شكستگي در ناحيه جونده هستند را با كمك مواد كامپوزيت يا آمالگام و با دقت تمام اينله و انله مي‌كنند. ما هم با روش مستقيم (در كلينيك و طي 1 جلسه) دندان‌ها را ترميم مي‌كنيم و هم در صورت نياز براي آماده سازي نهايي مواد ترميمي قالب گيري شده و به صورت اختصاصي، آن‌ها را به لابراتوار جهت ساخت مي‌فرستيم.

بريج دندان

بريج دندان يك روش جايگزين دندان يا دندان هاي از دست رفته است كه با قرار گرفتن در محل دندان از دست رفته هم ظاهر طرح لبخند را بهتر نشان مي دهد و هم عملكرد جويدن را به صورت موثر حفظ مي كند.

در برخي كلينيك ها بريج دندان را در كنار ايمپلنت دندان يا روكش به عنوان يك روش جايگزين دندان در  طراحي و اصلاح طرح لبخند بكار ميبرند به همين جهت ما نيز در دنيا دنتال، اين روش را در ليست خدمات ترميمي و زيبايي دندان خود قرار داده ايم.

جراحي زيبايي لثه

جراحي لثه هرچند كه در حوزه تخصص لثه و جراحي ايمپلنت دندان است اما با تخصص ترميمي و زيبايي دندان همپوشاني دارد. برخي از مراجعان ما به دليل پايين بودن خط لثه با مشكل در نصب لمينت دندان يا ونير كامپوزيت مواجه مي شوند و ما با عمل جراحي كانتور لثه يا جراحي زيبايي لثه، خط لثه را عقب ميرانيم تا طرح لبخند بهتري براي آن ها ايجاد شود.

شكل دادن به ميناي دندان

تراشيدن ميناي دندان با كمك ابزار خاص و بسيار ظريف جهت هماهنگ كردن دندان ها و زيبايي بخشي به آن ها از ديگر اقداماتي است كه ما در دنيا دنتال انجام مي دهيم. اينكار كم هزينه است و مي تواند طرح لبخند را بهتر از قبل كند.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/

 

رفرنس: http://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۳:۱۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :