جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي ثابت و متحرك چه شاخصه هايي دارند

ارتودنسي ثابت و متحرك چيست؟

ارتودنسي ثابت و متحرك چيست و چه ويژگي هاي دارند؟ ارتودنسي يكي از جديدترين فن آوري هاي پزشكي است كه در بسياري از روش ها و انواع مختلف در اصلاح شكل دندان ها، اصلاح آن ها و درمان تغيير شكل دندان ها استفاده مي شود. ارتودنسي انواع مختلفي دارد كه ارتودنسي ثابت و متحرك، ارتودنسي عملكردي، ارتودنسي جراحي و ارتودنسي شفاف است. ارتودنسي يكي از جديدترين روش هاي پزشكي است كه به رفع چندين مشكل دنداني به ويژه زيبايي كمك كرده است؛ بنابراين مراجعه به دندانپزشك براي تشخيص ميزان انحناي آن يكي از مراحل مهم بازگشت لبخند كامل بدون احساس شرم است. با توجه به اينكه در موارد ساده از ارتودنسي متحرك استفاده مي شود براي اصلاح شكل دندان ها از ارتودنسي ثابت استفاده مي شود. در اين مقالع سعي داريم ارتودنسي ثابت و متحرك و تفاوت هاي آن ها را شرح دهيم.

در مورد ارتودنسي ثابت و متحرك بيشتر بدانيم

بريس هاي متحرك شامل مجموعه اي از سيم هاي فلزي با پايه پلاستيكي سبك است كه معمولا پس از اتمام روش صاف كردن دندان اصلي استفاده مي شود. تقويم متحرك مزاياي بسياري نسبت به انواع ديگر ارتودنسي دارد، از جمله:

اين نوع ارتودنسي ارزان نيست.

همچنين با سهولت استفاده مشخص مي شود.

تميز كردن آن آسان است.

مشخصه آن امكان حذف و نصب مجدد آن به راحتي و بدون نياز به پزشك است.

با نصب آن در پشت دندان ها و نه در مقابل آن ها متمايز مي شود.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

ارتودنسي ثابت و متحرك

برخي معتقدند ارتودنسي فقط يك ماده آرايشي است، در حالي كه اين يك روش پزشكي است كه به تعداد زيادي از مشكلات دنداني مانند ترميم نقص در قوام دندان يا عدم تطابق آن ها كمك مي كند تا برطرف شود. بريس هاي ثابت و متحرك متداول ترين نوع بريس ها هستند، اما تفاوت هايي دارند كه عبارت اند از:

از بريس هاي ثابت مي توان در مواردي كه به دليل كوچك بودن دندان شلوغ هستند، استفاده كرد و با نصب آن بر روي سطح داخلي دندان، از بريس هاي ثابت استفاده مي شود تا آن ها به جاي طبيعي خود برگردند. در حالي كه ارتودنسي متحرك جايگزيني براي ارتودنسي ثابت است كه از نظر زيبايي ظاهري و همچنين توانايي درمان 70٪ موارد ارتودنسي بدون نياز به سيم و همچنين وزن سبك از ويژگي هاي آن است.

بريس هاي ثابت لوب هاي سراميكي فلزي يا شفاف هستند كه روي سطوح خارجي دندان ها ثابت شده و داراي سيم هستند و بيمار نمي تواند به تنهايي آن را برداشته و مدت زمان درمان با آن از 6 ماه تا دو سال است. مورد ارتودنسي متحرك براي شخص راحت تر است و قابل مشاهده نيست، زيرا يك ماده اختصاصي شفاف است و هيچ سيم يا لوب ثابت روي دندان ندارد و استفاده از ارتودنسي متحرك براي همه موارد مناسب نيست و استفاده از آن فقط به موارد ساده محدود مي شود و طول دوره درمان با آن از 6 ماه است تا يك سال و نيم.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۴:۰۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :