جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پاسخ به پرسش : ارتودنسي چجوريه ؟

بيشتر مردم مي دانند كه ارتودنسي دندان ها به منظور صاف و مرتب كردن دندان هاي به هم ريخته استفاده مي شود و با كمك آن مي توان نامرتب ترين دندان ها را يك دست و زيبا كرد. آن ها ارتودنسي دندان ها را به عنوان بهترين گزينه ممكن براي زيبا كردن لبخند خود مي دانند. لبخند يكي از اصلي ترين اجزاي ارتباطي بين افراد است و به يك راه ارتباطي براي يك گروه سني مشخص محدود نمي شود. با لبخند زدن مي توان حتي با نوازادان به خوبي ارتباط برقرار كرد و حس امنيت را در ارتباط خود با ديگران ايجاد كرد؛ به همين دليل، داشتن يك لبخند زيبا خواسته هر انساني است. داشتن يك لبخند جذاب مي تواند اعتماد به نفس افراد را تقويت كند و به آن ها كمك كند كه ارتباط اجتماعي قوي تري برقرار كنند.

اگر شما هم به دنبال داشتن يك لبخند جذاب و بي نقص هستيد، بايد به شما بگوييم كه انجام ارتودنسي بهترين راه براي داشتن اين لبخند است. بسياري از مراجعين كلينيك هاي دندانپزشكي اين سوال را مي پرسند كه ارتودنسي چجوريه و چه شرايطي داره؟ در اين مقاله ما شما را با اين معجزه درماني آشنا مي كنيم.

روش هاي مختلف انجام ارتودنسي

ارتودنسي دندان ها، بسته به نوع بريس هايي كه براي انجام ارتودنسي استفاده مي شوند، به دو گروه اصلي ثابت و متحرك تقسيم مي شود. ارتودنسي ثابت با استفاده از بريس هايي كه به طور ثابت به دندان هاي بيمار مي چسبند انجام مي شود. در ارتودنسي ثابت، بيمار نمي تواند بريس هاي ارتودنسي را از دهان خود خارج كند؛ زيرا اين بريس ها با چسب هاي قوي مخصوصي به دندان هاي او چسبيده اند.

ارتودنسي هاي فلزي، سراميكي و لينگوال انواعي از ارتودنسي ها هستند كه با كمك بريس هاي ثابت انجام مي شوند. در ارتودنسي متحرك، دندانپزشك بريس هايي را در اختيار بيمار قرار مي دهد كه قابليت جابه‌جايي دارند و بيمار مي تواند در مواقع لزوم و به طور موقتي آن ها را از دهان خود خارج كند. ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين با استفاده از بريس هاي ارتودنسي متحرك انجام مي شود.

بيشتر بخوانيد : متخصص ارتودنسي كيست؟

طول دوره درمان با ارتودنسي چقدر است؟

درمان ارتودنسي، يك درمان نسبتا طولاني بوده و نيازمند صبر و حوصله زيادي است. طول دوره درمان ارتودنسي مي تواند از ۶ ماه تا سه سال متغير باشد. زمان لازم براي درمان دندان ها با كمك ارتودنسي در بيماران مختلف متفاوت است. به طور كلي، طول دوره درمان ارتودنسي ممكن است با توجه به فاكتورهاي زير كم و زياد شود:

سن بيمار

نوع بيماري دندان ها

شدت ناهنجاري و به هم ريختگي دندان ها

ميزان رعايت دستورات دندانپزشك و مراقبت از دندان هاي ارتودنسي شده

نوع ارتودنسي

و…

براي انجام ارتودنسي روي دندان ها، بايد چقدر هزينه كرد؟

هزينه انجام درمان ارتودنسي روي دندان ها در بيماران مختلف، متفاوت است. هيچ قيمت تعيين شده و مشخصي براي انجام اين درمان نمي توان اعلام كرد. دندانپزشك شما، شرايط دهان و دندان هايتان را مي سنجد و يك هزينه حدودي براي انجام درمان به شما اعلام مي كند. هزينه لازم براي انجام ارتودنسي روي دندان ها، بسته به موارد زير ممكن است كم و زياد شود:

  • شدت و نوع ناهنجاري بيمار
  • سن بيمار
  • ميزان مراقبت بيمار از دندان ها
  • نوع ارتودنسي
  • تعداد جلسات تنظيم بريس ها و معاينه دندان ها
  • طول دوره درماني
  • منطقه جغرافيايي
  • دستمزد دندانپزشك
  • كيفيت مواد استفاده شده در ساخت بريس ها و انجام ارتودنسي
  • تكنولوژي هاي به كار رفته در انجام ارتودنسي
  • نوع بيمه درماني
  • و…

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۳:۴۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :