جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي متحرك نامرئي

ارتودنسي دندان رنگي از ارتودنسي هاي تقريباً جديد است كه اخيراً محبوبيت زيادي در بين كودكان و نوجوانان پيدا كرده است. در اين روش بريس ها رنگي بوده و تنوع رنگ در آن ها بسيار زياد است. اين ارتودنسي با رنگ هاي زيبا و منحصر به فرد توانسته است افراد زيادي را به استفاده از اين درمان ترغيب كند.

در ارتودنسي رنگي از رنگ هاي جذاب و زيبا استفاده مي شود. با استفاده از ارتودنسي دندان رنگي مي توان بطور آزادانه رنگ دلخواه خود را انتخاب كرد و در طول درمان از آن لذت برد. در اين نوع ارتودنسي نه تنها مي توان بنا به سليقه خود از يك رنگ استفاده كرد، بلكه انتخاب رنگ هاي تركيبي نيز امكان پذير است. اين فرد است كه مي تواند رنگ صورتي را ترجيح دهد يا اينكه رنگ سرمه اي را انتخاب كند. در طول دوره درمان نيز مي توان تنها به يك رنگ بسنده نكرد و در طي جلسات مراجعه رنگ كش را تعويض نمود.

ارتودنسي رنگي چيست؟

ارتودنسي رنگي نوعي روش درمان براي رفع مشكلات و ناهنجاري هاي فك و دندان است. در اين ارتودنسي از كش هاي رنگي استفاده مي شود كه در طي درمان مي توان رنگ را تغيير داده و از رنگ بندي هاي مختلف استفاده كرد. دستگاه ارتودنسي ثابت از بخش هاي و اجزاء مختفي تشكيل شده است كه بريس و براكت، سيم ارتونسي و كش از جمله اين اجزاء هستند.

براكت ها معمولاً فلزي هستند اما نوع سراميكي يا شفاف آن نيز وجود دارند.

كش ارتودنسي نيز كه رنگ بندي هاي مختلف داشته و مي توان در جلسات مراجعه آن ها را تعويض كرده و امتحان نمود.

ارتودنسي رنگي از ارتودنسي هاي ثابت است و در ارتودنسي متحرك خبري از براكت هاي فلزي نيست و تنها از پلاك هاي متحرك استفاده مي شود.

انتخاب رنگ در ارتودنسي رنگي

با اينكه فرد مي تواند رنگ ارتودنسي رنگي خود را انتخاب كند اما قبل از اقدام به آن بايد از برخي نكات آگاه شود:

رنگ شفاف و سفيد مناسب افرادي است كه نمي خواهند كسي متوجه درمان آن ها شود. اين رنگ موجب جلب توجه زيادي نمي شود.

رنگ خاكستري و نقره اي به جهت هماهنگ بودن با براكت ها ظاهر يكنواختي را بوجود آورده و بسيار مناسب است.

  • رنگ هاي نئوني روشن
  • رنگ هاي متاليك تيره
  • رنگ هاي شب رنگ

از آن جا كه برخي از رنگ ها ظاهر زيبايي نداشته و موجب نازيبايي در دندان مي شود؛ از اينرو بهتر است در هنگام انتخاب رنگ با متخصص ارتودنسي مشورت نموده و از او كمك خواست.

نكات لازم در انتخاب رنگ ارتودنسي

همانطور كه گفته شد ارتودنسي رنگي از رنگ هاي متنوعي تشكيل شده است كه مي توان با توجه به سليقه خود هر يك از آن ها را انتخاب كرد. اما قبل از انتخاب بايد به برخي از نكات توجه كرد:

براي سفيدتر نشان دندان ها مي توان از كش هاي به رنگ سفيد استفاده كرد، اما بايد توجه داشت سفيد نگهداشتن و حفظ تميزي آن ها نيازمند توجه و مراقبت بيشتري است. ارتودنسي رنگ سفيد يا روشن موجب جلب توجه كمتر شده و در معرض ديد زياد نيستند. اما اين رنگ ها با مرور زمان و رفته رفته تغيير رنگ داده و بعد از گذشت مدت زماني كدر و زرد مي شوند. به همين دليل كساني كه مدام از خوراكي هاي رنگي استفاده مي كنند، به آن ها توصيه مي شود كه بجاي استفاده از رنگ هاي روشن، از رنگ هاي تيره استفاده كنند. كش هاي خاكستري به دليل لك نشدن و عدم تغيير رنگ مناسب ترين رنگ براي اين افراد به شمار مي آيد.

با استفاده از رنگ زرد، دندان ها زردتر نشان داده شده و ظاهر خوشايندي نخواهند داشت.

اگر از دسته افرادي هستيد كه به رنگ مشكي علاقمنديد، در ارتودنسي رنگي انتخاب رنگ مشكي اشتباه محض است. با انتخاب رنگ سياه براي كش هاي ارتودنسي، دندان هاي سالم خود را خراب نشان داده و قطعاً ظاهر زيبايي نخواهد داشت.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۵:۲۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :