جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

توصيه‌هاي كلي براي خانم‌هاي بارداري دچار دندان درد:

دلايل مختلفي وجود دارد كه ميزان مشكلات دهان و دندان در دوران بارداري براي خانم‌ها افزايش مي‌يابد. يكي از علت‌ها، مشكلات لثه ناشي از تغييرات هورموني در دوران بارداري است، علت‌هاي ديگر مصرف بيشتر مواد قندي در دوران بارداري، بيماري صبحگاهي و افزايش اسيديته دهان به دنبال آن، كاهش بهداشت زنان باردار به دليل خستگي و كم حوصلگي و… هستند. به همين دليل مراقبت‌هاي بهداشتي قبل از تصميم به بارداري براي تمام خانم‌ها توصيه مي‌شود.

بر خلاف تصور عامه، خود بارداري به خودي خود منجر به از دست رفتن دندان‌ها نمي‌شود و با مراقبت‌هاي قبل و حين بارداري مي‌توان از مشكلات دهان و دندان در دوران بارداري جلوگيري كرد.

بيشتر بخوانيد :

– از درمان كانال ريش (عصب كشي) در دوران بارداري نترسيد. در مراجعه به برخي از همكاران ما ممكن است آن‌ها به دليل محافظه كاري بيش از حد (كه دليل آن هم باورهاي غلط بيماران است) از ارائه درمان براي شما خودداري كنند. اما همكاران و مراكز ديگري هستند كه حتما درمان مورد نياز شما را ارائه مي‌دهند. در ‌‌نهايت در فقدان همه اين‌ها يك متخصص درمان ريشه مطمئنن درمان شما را انجام خواهد داد.

– سعي نكنيد كه با مصرف طولاني مدت دارو‌هاي مختلف، درد را تحمل كنيد. دارو‌ها احتمالا زيان‌هاي بيشتري متوجه خود شما و بالطبع فرزند آينده شما خواهند كرد. سه ماهه دوم بارداري بهترين زمان براي مراجعه به دندان‌پزشكي است ولي هر زماني كه درد داشتيد كنترل درد شما با درمان‌هاي معمول دندان‌پزشكي قابل انجام است.

– قبل از مراجعه به دندانپزشك بارداري  مي‌توانيد با پزشك معالجي كه در دوران بارداري تحت نظر او هستيد (مثلا متخصص زنان و زايمان) مشورت كرده و توضيحات مكتوب او را براي آغاز درمان دندان‌پزشكي بگيريد.

– عوامل بسياري وجود دارند كه خداي ناكرده موجب بروز مشكلات براي جنين، نقص جنين، سقط و بروز مشكلات پزشكي براي خانم‌هاي باردار مي‌شوند. هيچ كدام از اين عوامل از نظر علمي ربطي به درمان‌هاي استاندارد دندان‌پزشكي ندارند. مواردي بوده است كه افرادي به دليل ازدواج فاميلي و ژنتيك، مصرف داروهاي شيميايي و… نوزادشان با نقايصي به دنيا آمده است و از سر ناآگاهي به دنبال شكايت از دندان‌پزشك خود رفته‌اند. چنين شكايت‌هايي هرگز به نتيجه نرسيده است اما دندان‌پزشكان را نسبت به ارائه درمان به خانم‌هاي باردار محتاط‌‌تر كرده است. اصلاح چنين ناآگاهي‌هايي در جامعه در گرو همكاري مشترك بيماران و دندان‌پزشكان است.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت اباد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۵:۳۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :