جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

قيمت ارتودنسي نامرئي

اگر از بين تمام ارتودنسي ها به رسيده ايد به ارتودنسي نامرئي قيمت آن را هم بررسي كرده ايد؟

روش ارتودنسي، يكي از قديمي‌ترين و محبوب‌ترين روش‌ها براي اصلاح مشكلات فك و دندان‌ها و هم چنين زيباتر كردن چهره افراد و بهبود عملكرد دندان‌ها است. در سال‌هاي اخير استقبال مردم از اين روش افزايش پيدا كرده است؛ زيرا افراد به اهميت داشتن دندان‌هاي سالم و زيبا پي برده‌اند. مي‌دانيم كه يكي از اهداف درمان ارتودنسي، اصلاح و مرتب كردن دندان‌ها براي بهبود زيبايي چهره است، اما خود دستگاه‌ها و ابزار ارتودنسي ممكن است ظاهر زيبا و جذابي نداشته باشند و يا بعضي از افراد تمايلي براي آشكار شدن درمان ارتودنسي خود نداشته باشند؛

از اين رو همين موضوع مي‌تواند عاملي باشد تا افراد انجام ارتودنسي را به تعويق اندازند. اما امروزه علم دندان پزشكي پيشرفت زيادي كرده است و بريس‌هاي ارتودنسي فلزي، تنها ابزار براي درمان ارتودنسي نيستند؛ از اين رو در اين مقاله قصد داريم، شما را با ارتودنسي نامرئي آشنا كنيم و تمام نكات در مورد ارتودنسي نامرئي، قيمت و هزينه‌هاي آن را مورد بررسي قرار دهيم.

ارتودنسي دندان چيست و چه اهميتي دارد؟

ارتودنسي دندان يك روش درماني موفق براي اصلاح فك يا دندان‌هايي است كه در جايگاه مناسب خود قرار ندارند. اگر فك يا دندان‌هاي ما وضعيت صحيح و مناسبي نداشته باشند، آسيب‌هاي زيادي به سلامتي ما مي‌زنند؛ همچنين تاثيرات منفي زيادي بر ظاهر ما مي‌گذارند؛ از اين رو روش ارتودنسي دندان با رفع كردن اين مشكلات، فوايد بسيار زيادي براي ما خواهد داشت. بعضي از دلايل اهميت ارتودنسي دندان عبارتند از:

اصلاح بايت بيمار؛ كه باعث مي‌شود دندان‌ها هنگام بستن دهان، به طرز مناسبي روي هم قرار بگيرند و از اين رو نيروهاي مخربي به دندان و لثه‌ها وارد نشود.

با اصلاح رابطه فك ها يا مرتب كردن دندان‌ها، تكلم بيمار نيز بهبود پيدا خواهد كرد.

روش ارتودنسي با رفع مشكلات فك و دندان‌ها، زيبايي چهره را چند برابر كرده و از اين رو اعتماد به نفس افراد را به شدت افزايش مي‌دهد.

اگر دندان‌ها با روش ارتودنسي مرتب و اصلاح شوند، عملكرد آنها هنگام جويدن مواد غذايي بهتر مي‌شود.

ارتودنسي نامرئي قيمت

ارتودنسي نامرئي به دليل مزيت ظاهري كه دارد، يعني نامرئي بودن و ديده نشدنش، در بيشتر مواقع هزينه بالاتري نسبت به روش ارتودنسي معمولي، يعني بريس‌هاي فلزي ارتودنسي دارد. اگر بيمار خيلي به ظاهر ارتودنسي خود اهميت دهد، ناچار است چنين هزينه‌اي را پرداخت كند؛ اما تعيين قيمت و هزينه‌هاي ارتودنسي به عوامل متعددي بستگي دارد و فاكتورهاي گوناگوني اين هزينه‌ها را تحت تاثير قرار مي‌دهند؛ پس ما نمي‌توانيم يك نرخ و قيمتي را براي ارتودنسي نامرئي اعلام كنيم. براي اطلاع از هزينه‌هاي ارتودنسي نامرئي لازم است حتما به مطب متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد تا بعد از اينكه متخصص ارتودنسي شما را معاينه كرد، هزينه درمان را مشخص كند. بعضي از فاكتورهاي تاثيرگذار رويهزينه ارتودنسي عبارتند از:

نوع درمان ارتودنسي

جنس و نوع مواد به كار رفته در درمان ارتودنسي

سن بيمار

شدت مشكلات و ناهنجاري‌هاي فك و دندان

تبحر و مهارت متخصص ارتودنسي

هزينه‌هاي جانبي درمان ارتودنسي

بيشتر بخوانيد : همه چيز در مورد ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۰:۱۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :