جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بهترين زمان ارتودنسي دندان

چرا بايد ارتودنسي كرد

اغلب افراد دندان هاي ترك خورده، شكسته، ناصاف و در هم دارد كه از طريق درمان ارتودنسي باعث صاف و منظم شدن دندان ها مي شود و ظاهر آن ها را زيباتر مي كند. حتي تميز كردن آن ها راحت تر است. برخي افراد فقط دندان هاي آن ها جلوتر از فك پايين است. ظاهري نازيبا و ناخوشايند دارد و احتمال زيادي وجود دارد كه اين دندان ها برجسته، دچار آسيب ديدگي و صدمه شود؛ اما به درمان ارتودنسي مي‌توان آن ها را حركت و در جاي درست و مناسب قرار داد.

در بعضي از افراد فك بالا و پايين با هم منطبق نبوده و در جاي درست خود هنگام گاز زدن قرار نمي گيرد كه با درمان ارتودنسي قابل درمان است. زماني كه دندان‌ها به صورت صحيح و درست كنار هم قرار نمي‌گيرند، مي‌تواند موجب درد و فشار روي ماهيچه هاي فك شود و مشكلاتي در فكر ايجاد كند. همچنين باعث سردرد بيمار مي‌شود كه با درمان ارتودنسي و قرار گرفتن بريس ها ايجاد مي شود.

بهترين سن براي ارتودنسي كودكان چه سني است

بهترين زمان ارتودنسي در دوران كودكي از زماني است كه استخوان هاي فك متوقف نشده و رشد نكرده است؛ زيرا بسياري از مشكلات دنداني و فك به كمك ارتودنسي برطرف مي‌شود؛ اما بزرگسالان هم مي توانند درمان ارتودنسي را انجام دهد و اين عمل در سنين بالاتر امكان پذير است. به هر حال داشتن دندان هاي صاف و منظم و لبخند زيبا با اهميت تر از سن ارتودنسي است. در كودكان بايد صبر كرد تا تعداد كافي دندان در دهان رشد كند و سپس درمان شود. زمان شروع ارتودنسي هنگام رشد دائمي دندان ها است كه با افتادن دندان هاي دائمي آغاز مي شود.

بيشتر بخوانيد :

·         هزينه ارتودنسي

·         متخصص ارتودنسي كيست ؟

بهترين زمان ارتودنسي دندان از نظر سازمان دندانپزشكي آمريكا

سازمان دندان‌پزشكي آمريكا بهترين زمان را براي بررسي معايب دندانپزشكي در سن هفت سالگي مي داند و بهترين سن براي درمان ارتودنسي در سن هشت تا نه سالگي است. چرا كه در اين سن رويش مجدد دندان ها و تغيير دندان قابل تشخيص است و اگر مشكلاتي براي شكل دندان ها و حتي سلامت آن ها به وجود آيد، قابل تشخيص و درمان است. در اين سن دندان‌هاي آسياب شروع به رشد كرده و دندانپزشك پس از معاينه مي تواند حالت و فرم دندان‌ها را ارزيابي كند. دندانپزشك مي تواند مشخص كند دندان هاي بالا و پايين در چه زاويه اي جلو يا عقب حركت كنند.

نظر كلي دندانپزشكان ايراني، اروپايي و آمريكايي اعتقاد به اين است كه بهترين فرصت تا ده سالگي يا دوازده سالگي و بعد از آن به دليل رشته كامل دندان ها و فك نتيجه دلخواه را به دست نمي آورد. بسياري از افراد در سنين بالاتر و بزرگ سالي در حالي كه رشد دندان‌ها و فك به پايان رسيده است، به جهت صاف كردن دندان هاي نامرتب و شلوغ، متقاضي استفاده از درمان ارتودنسي هستند. انجام هر كاري در اين سن امكانپذير نيست ولي اگر لثه هاي بيمار سالم باشد و تحليل لثه صورت نگرفته باشد و دندان ها در دهان وجود داشته باشد، امكان انجام ارتودنسي صرفا براي رديف كردن دندان ها وجود دارد ولي تغييرات فك و رفع ناهنجاري ها ممكن نيست.

 

بيشتر بخوانيد : همه چيز در مورد ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۶:۱۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :