جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نكاتي درباره طلاهاي رنگي

آيا انواع مختلف طلا و انواع رنگ‌هاي طلا را براي خريد طلاي اينترنتي مي‌شناسيد؟ آيا مي‌دانيد كه در صنعت جواهرسازي از بيشتر از يك نوع طلا استفاده مي‌شود؟ در اين حرفه با افزودن فلزات ديگر به فلز طلا در واقع آلياژي از طلا مي‌سازند كه درجه‌ي سختي، كيفيت، عيار و حتي رنگ محصول نهايي را معين مي‌كند. براي آشنايي با انواع مختلف طلا از شما دعوت مي‌كنيم تا ادامه‌ي مطلب را مطالعه كنيد. با گالري پرسته همراه باشيد.

انواع مختلف طلا و رنگ‌هاي آن

با اينكه رنگ رايج طلا زرد است، اما در رنگ‌هاي مختلفي توليد و عرضه مي‌شود. رنگ طلا به نوع فلز بستگي دارد كه با هم آلياژ شده‌اند. در زير مواد تشكيل دهنده‌ي طلاهاي رنگي را توضيح داده‌ايم. اما پيش از آن بايد توجه داشته باشيد كه طلاي رنگي به اندازه‌ي طلاي زرد باارزش است و از نظر قيمتي فرقي با هم ندارند. تفاوت رنگ آنها فقط به‌دليل آلياژي است كه با طلا تركيب شده است.

·         طلاي زرد

·         طلاي سفيد

·         طلاي رزگلد

·         طلاي سياه

·         طلاي سبز

·         طلاي توسي

·         طلاي بنفش

·         طلاي آبي

بيشتر بخوانيد :

·         خريد النگو طلا

·         خريد گردنبند طلا

در بالا هم به طور مفصل توضيح داديم كه طلاي رنگي از جنش طلاي خالص نيستند و در تركيب آنها از ديگر فلزها هم استفاده شده است. طلاي خالص رنگ زرد كمي مايل به قرمز دارد. اما خوشبختانه با تركيب طلا و فلزات مختلف مي‌توان طلاهاي رنگي زيبائي ساخت. نكته‌ي قابل ذكر در مورد انواع رنگ‌هاي طلا اين است كه به سه روش مختلف ساخته مي‌شود: آلياژي، ميان‌فلزي و سطوح كارشده مانند لايه‌هاي اكسيد.

از آن‌جا كه طلا در حالت خالص بسيار نرم است، در جواهرسازي با افزودن فلز ديگري آن را مقاوم‌تر مي‌كنند. براي ساخت طلاي زرد معمولاً از مس استفاده مي‌شود اما براي طلاي سفيد از فلزي سفيد يا نقره‌اي رنگ استفاده مي‌شود. به طور مثال، آلياژ طلا براي ساخت طلاي سفيد معمولاً نيكل، منگنز، و پالاديم و در مواردي نقره، روي، پلاتين، و مس است. يا مثلاً آلياژ طلا و پالاديم نرم‌تر و انعطاف‌پذيرتر است و براي سرويس‌هاي جواهرات و سنگ‌هاي قيمتي كاربرد دارد.

توجه داشته باشيد كه در زبان عاميانه گاهي به پلاتين هم طلاي سفيد گفته مي‌شود در حالي‌كه پلاتين فلزي متفاوت است و در مقايسه با طلا مقاوم‌تر، كمياب‌تر، و رنگ آن درخشان‌تر از طلاي سفيد است. همچنين الكتروم كه آلياژي از طلا و نقره است و به‌طور طبيعي نيز يافت مي‌شود گاه طلاي سفيد ناميده شده‌است.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۰:۱۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :