جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مراحل تهيه لمينت دندان چيست؟

گذاشتن روكش روي دندان‌ها معمولاً نياز به سه جلسه مراجعه به دندان‌پزشك دارد. اولين جلسه براي مشاوره، دومين جلسه براي ساخت و استفاده از روكش‌ها و سومين جلسه نصب روي دندان مي‌باشد.

لمينت دندان مي‌تواند براي يك‌دندان و يا تمام دندان‌ها و يا فقط تعدادي از دندان‌ها انجام شود.

ابتدا شما به كلينيك دندانپزشكي مراجعه كرده و مشاوره مي‌گيريد، دندان‌پزشك دندان‌هايتان را معاينه مي‌كند تا مطمئن شود كه روكش دندان مناسب دندان شما است يا خير( در بعضي از مواقع با درمان هاي ساده تر مثل بليچينگ دندان مشكل حل مي شود ). پس‌ازآن در مورد روش كار و برخي از محدوديت‌هاي آن با شما صحبت مي‌كند. ممكن است از اشعه ايكس استفاده كند تا از دندان‌هاي شما عكس‌برداري كرده و دندان شمارا بيشتر موردبررسي قرار دهد.

آماده‌سازي: پس‌ازاينكه مشاوره و عكس‌برداري به پايان رسيد، در جلسه بعدي نوبت به تهيه لمينت براي روكش دندان شما مي‌رسد. دندان‌پزشك ابتدا سطح دندان شمارا تغيير مي‌دهد؛ يعني بايد دندان‌هايتان كمي تراش بخورد و ضخامتش كمتر شود. دندان‌پزشك تصميم مي‌گيرد براي تراشيدن دندان نياز به بي‌حسي داريد يا خير.

در مرحله بعدي دندان‌پزشك شما از دندانتان قالب مي‌گيرد و پس‌ازآن قالب را به آزمايشگاه دندانپزشكي ارسال مي‌كند و روكش دندان از روي همان قالب تهيه و توليد مي‌شود.

معمولاً ۲ تا ۴ هفته طول مي‌كشد تا روكش از آزمايشگاه برگردد. در مدت‌زماني كه روكش آماده مي‌شود مي‌توانيد از روكش‌هاي موقت دندان استفاده كنيد.

نصب لمينت روي دندان

پس‌ازاينكه لمينت دندان آماده شد، دندان‌پزشك آن را روي دندان شما قرار مي‌دهد تا تناسب و رنگ آن را بررسي كند. اين كار قبل از اينكه لمينت دندان روي دندان شما نصب شود انجام مي‌شود. در مرحله بعدي دندانتان براي دريافت روكش آماده‌سازي مي‌شود يعني تميز شده، صيقل داده مي‌شود و صاف مي‌شود. پس‌ازآن چسب مخصوصي به روكش ‌دندان آغشته مي‌شود و سپس لمينت دندان روي دندان‌هاي شما قرار مي‌گيرد. پس‌ازآن با تابش نور خاصي، مواد شيميايي موجود در زير لمينت سفت شده و آماده مي‌شود.

پس‌ازاينكه لمينت نصب شد نوبت به اين مي‌رسد كه مواد اضافي از روي دندان شما برداشته شود. ممكن است دندان‌پزشك از شما بخواهد براي بررسي لثه‌ها و محل قرارگيري لمينت روي دندان، يك هفته بعد مجدداً به او مراجعه كنيد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۹:۳۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :