جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مزايا و معايب ارتودنسي ژله اي دندان

ارتودنسي ژله اي به طور كلي روش بسيار موثر و كارآمدي است. اين روش در مرتب كردن وضعيت دندان ها بسيار اثربخش است. در صورتي كه مشكلات و ناهنجاري دندان ها جزئي باشد و شديد نباشد مي توان از اين روش استفاده كرد. هنگامي كه در ارتودنسي به كشيدن دندان يا عمل جراحي فك نيازي نباشد نيز مي توان از اين روش بهره گرفت.

اين ارتودنسي براي كساني كه مايل نيستند هزينه زيادي براي درمان كنند، مناسب نيست. لازم به ذكر است كه اين روش با توجه به عوارض كم و فوايد بي شماري كه براي بزرگسالان به دنبال دارد، كاملاً قيمتي منصفانه دارد.

مزاياي ارتودنسي ژله اي

همواره سعي بر اين است كه درمان در كوتاه ترين زمان ممكن انجام شود و در جلسات ويزيت، آموزش و اطلاعات كافي به بيمار داده شود.

اين پلاك ها متحرك هستند و در هنگام غذا خوردن، مسواك زدن و كشيدن نخ دندان قابل جابه جايي است؛ از اين رو بهداشت دهان و دندان در طي اين مدت مي تواند به خوبي رعايت شود.

با توجه به اينكه اين پلاك ها متحرك هستند، رژيم غذايي همانند قبل از دوره درمان است و به راحتي مي توان غذاي دلخواه را ميل كرد.

اين پلاك ها نامرئي هستند و به دليل غيرقابل مشاهده بودن، اطرافيان متوجه درمان فرد نمي شوند.

از آن جا كه در ساخت اين پلاك ها هيچ سيم يا براكتي به كار نرفته است، در جلسات منظم و دوره اي نياز به زمان زيادي براي چكاپ نيست.

اين پلاك ها شفاف و بي رنگ هستند و ديگر نشاني از سيم و بريس در اين ارتودنسي به چشم نمي خورد.

با اين ارتودنسي ديگر نيازي به مراجعه زياد به مطب متخصص ارتودنسي نيست. مي‌توان هر ۶ هفته يكبار به مطب مراجعه كرد.

زمان درمان در مقايسه با روش هاي ديگر بسيار كمتر است.

عدم احساس درد زياد، يكي ديگر از مزاياي استفاده از اين ارتودنسي است. بر خلاف ارتودنسي سنتي كه براكت و بريس و ساير اجزاء ارتودنسي سبب ايجاد زخم و درد در دهان مي شوند، اين ارتودنسي به خاطر ويژگي هاي منحصر به فردي كه دارد، مانع از آسيب مي شود و فرد به راحتي مي تواند دوره درمان را سپري كند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي كودكان

معايب ارتودنسي ژله اي يا نامرئي

ارتودنسي نامرئي علاوه بر مزاياي فراواني كه با خود به همراه دارد، بي عيب و نقص نيست و داراي معايبي نيز هست. از جمله اين معايب مي توان موارد زير را نام برد:

هزينه بالا:

يكي از عمده ترين معايب اين ارتودنسي هزينه بالا و گراني آن است. با توجه به اينكه شركت هاي بيمه اين درمان را تحت پوشش قرار نداده اند و هيچ هزينه اي بابت آن پرداخت نمي كنند؛ لذا بيمار بايد كل هزينه را شخصا متقبل شود و آن را بپردازد.

استفاده مداوم آن در بيشتر ساعات شبانه روز:

پلاك هاي شفاف در اين ارتودنسي بايد حدود ۲۰ الي ۲۲ ساعت در شبانه روز روي دندان ها قرار داده شوند و تنها زمان غذا خوردن و تميز كردن دهان بيرون آورده شوند.

عادت كردن به پلاك ها:

حضور اين پلاك ها در دهان مي تواند در ابتدا آزادهنده باشد. ممكن است مدت زمان زيادي طول بكشد تا فرد به وجود اين پلاك ها عادت كند.

احتمال گم شدن و آسيب ديدن پلاك ها:

يكي ديگر از معايب اين ارتودنسي اين است كه با توجه به متحرك بودن آن و خارج شدن آن از دهان، امكان گم شدن يا شكستن آن ها بسيار زياد است.

رفرنس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۲:۰۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :