جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

عملكرد ارتودنسي رنگي

كاركرد ارتودنسي رنگي مانند ارتودنسي هاي فلزي است. با اين تفاوت كه دندان ها از زيبايي بهتري برخوردار است و گرنه تاثيري در روند درمان نخواهد داشت. اما ارتودنسي هاي رنگي نياز به مراقبت و رعايت بهداشت بيشتري دارند. با توجه به رنگي بودن بريس ها و براكت ها نياز است كه پس از هر وعده غذايي دندان ها شستشو داده شود و از نخ دندان و مسواك استفاده شود.

رنگ هاي مختلف ارتودنسي

دست بيمار در انتخاب رنگ ارتودنسي بسيار باز است و مي‌تواند هر رنگي با توجه به علايق و سليقه خود انتخاب كنند. معمولا دختران علاقه زيادي به رنگ‌هاي صورتي دارند و از رنگ‌هاي پركاربرد و محبوب پسران، مي توان به رنگ سرمه‌اي اشاره كرد. اگر بريس هاي رنگي را انتخاب مي كنيد، حتما بايد بهداشت دهان و دندان خود را به نسبت ساير انواع ارتودنسي بيشتر رعايت كنيد.

رنگ هاي نامناسب ارتودنس رنگي

بعضي از رنگ ها در ساخت ارتودنسي رنگي با توجه به عوامل مختلف مناسب نيست كه پيش از انتخاب ارتودنسي رنگي بايد آنها را مورد توجه قرار داد. استفاده از ارتودنسي زرد باعث مي شود كه دندان ها نسبت به گذشته زرد تر به نظر برسند و از زيبايي دندان ها كاسته مي شود. همينطور استفاده از رنگ هاي مشكي و تيره مي تواند دندان هاي شما را پوسيده نشان دهد و زيبايي لبخند شما را به خطر بياندازد. متخصصين ارتودنسي بيشتر توصيه مي‌كنند تا از رنگ‌هاي روشن استفاده شود تا به دندان هاي شما جذابيت بيشتري بدهد. همين طور بهتر است در هنگام انتخاب رنگ ارتودنسي به رنگ پوست و چهره و حتي چشم هاي بيمار توجه شود. تا رنگ انتخاب شده با چهره شما متناسب باشد.

بيشتر بخوانيد :

انتخاب رنگ در هر جلسه مراجعه

شما مي توانيد رنگ بريس هاي ارتودنسي را در هر جلسه مراجعه، متناسب با سليقه بيمار تغيير دهيد. اين جلسات براي تنظيم بريس ها و بررسي دندان ها است كه عموما هر شش تا هشت هفته يكبار انجام مي شود. اما همواره براي انتخاب رنگ ها از پزشك بيمار كمك بگيريد تا بهترين انتخاب صورت بگيرد.

علاقه مندي كودكان به ارتودنس رنگي

ارتودنسي هاي فلزي به دليل اين كه بريس ها بر روي دندان ها رنگ نامناسبي دارد، كودكان را ترغيب به استفاده از بريس هاي رنگي كرده است. خوشبختانه در دنياي جديد، با كمك گرفتن از بريس هاي رنگي ديگر نيازي به نگراني نسبت به اين موضوع نيست. برخي از كودكان معمولا به سنين هفت سالگي كه مي رسند، به نزد متخصص ارتودنسي به دليل شلوغي دندان هايشان، يا بهم ريختگي دندان ها، دندان هاي ناهموار، فكين بدشكل يا انواع بايت ها مراجعه مي كنند.

مراقبت از ارتودنس رنگي از ساير ارتودنسي ها مشكل تر است؟

ارتودنس رنگي به نسبت ساير انواع ارتودنسي دندان، نياز به مراقبت بيشتري دارد. اين نوع از ارتودنسي به دليل رنگي بودن بريس ها نياز به شستشو مكرر دهان و دندان دارد. مصرف نوشيدني ها و مواد غذايي قندي مي تواند عاملي موثر بر درمان دندان ها باشد. در اين نوع ارتودنسي، بيمار موظف به پاكيزگي هرچه بهتر دندان ها است. بيمار بايد پس از مصرف هر وعده غذايي، دندان ها را نخ دندان بكشد و مسواك بزند.

رفرنس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۴:۰۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :