جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اجرت طلا به چه چيزي بستگي دارد؟

زماني كه يك عمده فروش (طلا فروش) محصولات را از سازنده ميگرد، توافقي بين آن ها به وجود مي آيد كه در آن، بر اساس برخي فاكتورها، اجرت طلا يا دستمزد سازنده را مشخص ميكنند. كه در واقع خريدار بايد آن را پرداخت كند. فاكتورهاي مهم تاثير گذار  عبارتند از:

رابطه وزن قطعه ساخته شده با اجرت طلا

اجرت طلا را معمولا بر اساس وزن آن مشخص ميكنند. برخلاف تصور و انتظار بسياري از افراد كه فكر ميكنند هر چه وزن قطعه طلا بيشتر باشد، اجرت آن نيز بيشتر است، ما رابطه كاملا معكوسي بين اجرت و وزن طلا داريم.

به عبارتي هرچه وزن طلا بيشتر باشد برعكس تصورات طلا كم اجرت تر خواهد بود. اما وزن كمتر، اجرت بيشتري خواهد داشت. تعجب كرديد؟ حق داريد. اما بد نيست بدانيد سازنده طلا براي فرقي نميكند چه وزني از طلا را آماده ميكند. چه سبك باشد و چه سنگين او براي ساختش وقت ميگذارد و اتفاقا زحمت زيادي هم ميكشد. طلا ساز همان ميزان كه روي طلاي با وزن زياد كار ميكند، روي طلاي سبك هم كار ميكند. اما قيمت طلا كم وزن معمولا كمتر ميشود و اگر اجرت خوبي به سازنده نرسد نتيجه زحمتش بي ثمر ميشود.

فناوري كه براي ساخت قطع طلا بكار ميرود

فناوري به همه صنايع وارد شده و در خصوص طلاسازي ما نيز تعدادي فناوري و تجهيزات تخصصي داريم كه در ساخت و توليد انواع استايل و مدل طلا به ما كمك كنند. هرچند كه اين تجهيزات و فناوري ها كار دست و زحمت انساني را كاهش ميدهند، اما هزينه خريد، استفاده و نگهداري آن بالا است. بنابراين هزينه طلا و در نهايت اجرت طلا هم بالاتر ميرود.

البته بخش بزرگي از افزايش اجرات طلا ساخته شده، به خاطر قدرت مانور فناوري ها  و تجهيزات طلا سازي است. اگر به طلاي ساخته شده توسط اين تجهزات و نمونه هاي  انساني و دست ساز توجه كنيد، كاملا متوجه تفاوت آن ها خواهيد شد. طلاهاي ساخته شده با تجهيزات و ماشين آلات جديد بسيار ظريف، منظم، يكدست و متنوع هستند و در ظرف مدت زمان كمي هر مدلي كه ما بخواهيم را خواهند ساخت. بنابراين اجرت طلا دستي و ماشيني كاملا متفاوت است.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

تاثير ظريف كاري و حجم كاري كه روي طلا صورت ميگيرد

يك سازنده طلا بسته به سفارش و يا طرحي كه در ذهن دارد يا سفارش داده ميشود ميتواند كارهاي مختلفي روي يك محصول طلا انجام دهد. سازنده ممكن است از متريال و لوزام اوليه متفاوتي استفاده كند كه هر كدام قيمت مختلفي دارند. براي مثال ممكن است انواع سنگ هاي قيمتي و نگين ها براي ساخت قطع طلا مورد نياز باشد.

سازنده ممكن است سنگ را تراش بزند تا طرح خاصي را روي سنگ يا خود طلا اجرا كند. همه اين اقدامات اصطلاحا به حجم كار طلاسازي مشهور است و هرچه حجم كار بالاتر باشد اجرت طلا هم بالاتر ميرود.

در اين بين تمام محصولات طلا همچون، انگشتر، گردنبند و … كه در بافت آن ها از سنگ قيمتي تراش خورده استفاه شده باشد اجرت بيشتري دارند. زيرا حجم كاري كه روي ان ها انجام ميشود زياد است. و غالبا از دستگاه ها و تجهيزات تخصصي براي ساختشان استفاده ميشود.

جداي از اجرت طلا، خود سنگ ها قيمت زيادي دارند و شما بايد هم اجرت بدهيد و هم هزينه سنگ را به صورت مجزا پرداخت كنيد.

رنگ قطعه طلاي توليد شده نيز ميتواند تاثير گذار باشد. براي مثال طلاي رزگلد يا طلاي سفيد نحوه ساخت متفاوتي دارد كه نيازمند وقت گذاشتن هستند. علاوه بر اين دقت و مهارت بالايي براي ساخت آن ها مورد نياز است.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۴:۳۵ توسط:netware موضوع:

اجرت ساخت طلا

اجرت ساخت طلا همان سودي است كه طلاساز بابت ساخت طلا دريافت مي كند و به قيمت خام يك گرم طلا اضافه مي شود، مقدار اجرت ساخت طلا براي مدل طلاهاي مختلف متفاوت است و بستگي به نوع طراحي، نحوه تراشكاري و داشتن نگين و سنگ روي يك قطعه طلا دارد. توصيه مي كنيم در هنگام خريد يك قطعه طلا كه چشمتان را گرفته و قصد خريد آن را داريد، اين سوال را از طلافروشان به صورت واضح بپرسيد ( اجرت ساخت براي هر گرم اين طلا چند است؟ ) در اين صورت طلافروش با شفافيت بيشتري قيمت طلا را براي شما محاسبه مي كند البته خالي از لطف نيست كه بگوييم: حواستان به فاكتور خريد طلا هم باشد در اين فاكتور بايد اجرت ساخت با همان مبلغي كه به شما اعلام شده است جدا از قيمت خام طلا ذكر شود.

اجرت ساخت درصدي

اجرت ساخت برخي طلاها به صورت درصدي محاسبه مي‌شود و در اين حالت طلافروش به شما مقدار مشخصي درصد عنوان مي‌كند كه اين درصد را روي كل مبلغ طلا محاسبه مي‌كنند و آن به قيمت نهايي طلا اضافه مي‌كنند. به عنوان مثال ممكن است طلافروشي درصد اجرت ساخت را 20 درصد اعلام كند، كه 20 درصد كل مبلغ طلا را محاسبه مي‌كند و به قيمت نهايي اضافه مي‌كند.

در اين حالت افزايش و كاهش قيمت طلا در بازار روي ميزان اجرت ساخت تاثير مستقيم مي‌گذارد و با كاهش قيمت طلا، اجرت كمتر و با افزايش قيمت طلا، اجرت ساخت آن نيز افزايش مي‌يابد. اما نحوه محاسبه دقيق اجرت ساخت طلا در اين حالت درصدي به چه گونه است؟

فرض كنيد به طلافروشي مراجعه كرديد و قيمت يك گرم طلاي 18 عيار در آن روز 545,000 تومان است و اجرت طلايي كه شما انتخاب كرديد 20% درصد قيمت طلا است و قيمت نهايي آن به صورت زير محاسبه مي‌شود:

109,000 = %20 × 545,000

بيشتر بخوانيد : خريد النگو طلا

اجرت ساخت به تومان

اجرت ساخت طلا در برخي محصولات به تومان حساب مي‌شود و قيمت آن متغير است و طلا با طلا فرق مي‌كند. برخي اين نرخ را از 30000 تومان تا 10000 تومان اعلام مي‌كنند، كه خب اين نرخ بسته به نوع كار، تراشكاري و زماني كه مي‌برد متغير است. طلافروشان هنگام محاسبه قيمت نهايي طلا اين نرخ را به قيمت طلا خام اضافه مي‌كنند.

اجرت ساخت به تومان و درصد

در اين مورد، اجرت ساخت طلا هم به صورت درصدي و هم به تومان محاسبه مي‌شود. ممكن است طلافروش هم نرخ تومان به عنوان مثال 20000 تومان و هم درصد، به عنوان مثال 10 درصد را براي محاسبه اجرت ساخت استفاده كند.

در اين حالت ابتدا نرخ طلاي خام در ميزان درصد ضرب مي‌شود و بعد نرخ تومان اجرت به آن اضافه مي‌شود و قيمت نهايي طلا با اجرت ساخت اعلام مي‌شود. به عنوان مثال اگر قيمت خام طلا 545,000 تومان باشد، اجرت ساخت آن اينگونه محاسبه مي‌شود:

74,500= 20,000 + 54,500 = %10 × 545,000

منبع : طلا فروشي آنلاين كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۸:۲۳ توسط:netware موضوع:

طلاي زرد بهتر است يا طلاي سفيد؟

طلاي زرد كامل تر است اما بايد بدانيد كه ممكن است برايتان مشكلاتي ايجاد كند، به همين دليل طلاي سفيد بهتر مي باشد. طلا به طور كلي فلزي نرم است كه به راحتي خراشيده مي‌شود، مي‌توانيد براي جلا بخشي به آن يك لايه پوليش نموده يا از روش هاي پاكسازي ديگر براي اين عمل استفاده كنيد اما مشكل اينجاست كه پوليش كردن طلا، رويه ي نازكي از آن را به همراه مي برد.

اما زماني كه از طلاي سفيد استفاده كنيد خراش هاي ايجاد شده به راحتي پاك ميشوند. هرچه عيار طلا زرد پايين تر باشد، دوام و ماندگاري آن نيز بيشتر است. مثلاً طلاي زرد با عيار ۱۰ يا ۱۴ گزينه خوبي براي انتخاب است اما در صورتيكه به نيكل حساسيت داشته باشيد اين گزينه برايتان مناسب نخواهد بود.( البته طلاي ۱۸ عيار راحت تر در بازار پيدا مي شود.)اين روزها همه دوست دارند از جواهرآلات طلا استفاده كنند و به نوعي مي‌توان گفت كه چنين موضوعي روي مد است.

براي خريد طلا مي توان مارك ها، مدل ها و فروشگاه هاي مختلفي را پيدا كرد اما در اين بين لازم است به چند نكته توجه كنيد:

اگر داراي پوستي سفيد مي باشيد انتخاب طلاي سفيد برايتان بهتر از طلاي زرد مي‌باشد. درخشندگي طلا سفيد جلوه بهتري روي بدنتان ايجاد خواهد كرد.

افرادي كه پوست گندمي دارند( يعني پوست بدنشان نه زياد سفيد است و نه زياد برنزه ) مي توانند از طلاي زرد استفاده كنند اما تركيب طلاي زرد و قرمز(رزگلد) براي زيبا جلوه دادن پوست آن ها مناسب تر است.

براي آنكه ظاهر رسمي و شيكي داشته باشيد مي توانيد مطابق با رنگ لباس‌تان از يك گردن آويز يا انگشتر داراي نگين همرنگ استفاده كنيد.

اگر دوست داريد از گوشواره هايي با آويز بلند استفاده كنيد انتخاب گردنبند و استفاده همزمان با گوشواره هاي بلند تركيب چندان زيبايي نخواهد داشت.

استفاده از گوشواره هاي  پهن و بلند براي افرادي كه گردن كشيده و باريك دارند يا موهاي كوتاهي دارند بسيار جذاب است. حتي اگر موهايتان بلند است مي توانيد آن ها را جمع كنيد و بدين ترتيب ظاهر بهتري پيدا نماييد.

برخي از افراد نسبت به گردنبند، انگشتر، دستبند طلا يا هر نوع زيورآلات طلا حساسيت دارند، حساسيت هاي پوستي در طولاني مدت مي تواند تشديد شده و برايتان مشكل ساز شود پس حتماً بلافاصله پس از مشاهده هرگونه اثر حساسيتي به پزشك مراجعه نماييد.

سعي كنيد طلا و جواهراتتان را مطابق با سليقه خودتان انتخاب كنيد. در اين صورت علاقه بيشتري نسبت به آن ها داشته و از مصرف آن ها لذت خواهيد برد. تقليد كردن از مد يا افراد ديگر يا حتي توجه ۱۰۰% به نظر ديگران ممكن است شما را به سمت خريد وسيله اي هرچند زيبا اما ناكارآمد پيش ببرد.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۲:۱۸ توسط:netware موضوع:

انواع بازارهاي طلا و جواهرات در اينترنت

در كشور ما با گسترش فروشگاه‌هاي اينترنتي، ايجاد اعتماد براي مشتريان و جا افتادن فرهنگ خريد اينترنتي، مشتريان غالبا خريد خود را از طريق اينترنت انجام مي‌دهند كه اين خريدها عموما در سايت‌هاي فروشگاهي معتبر، كانال‌هاي پيام‌رسان‌هاي موبايلي و صفحات تجاري اينستاگرامي انجام مي‌گردد.

ضمانت‌هاي امنيتي خريد اينترنتي

تمامي سايت‌هاي فروشگاهي كه در ايران فعاليت مي‌كنند زير نظر ارگان‌هاي امنيتي و دولتي قرار دارند تا امنيت هر خريد تضمين شود. دو نماد ساماندهي وزارت ارشاد اسلامي و نماد وزارت صنعت، معدن و تجارت دو نماد مهم هستند كه سايت‌هاي فروشگاهي بايد آن را اخذ كنند كه كاكامي مجوز ساماندهي را دريافت كرده و نماد وزارت صنعت در حال پيگيري براي اخذ آن است.

كاكامي براي تضمين ايمني پرداخت خريد آنلاين طلا از درگاه طلايي زرين پال بهره مي گيرد تا مشتريان با خيالي راحت پرداخت خود را در بهترين درگاه هاي بانكي انجام دهند

بيشتر بخوانيد :

مزيت‌هاي خريد اينترنتي طلا در چيست؟

مشتري با مراجعه به فروشگاه اينترنتي طلا و جواهرات با يك ويترين مجازي با انبوهي از محصولات مواجه مي‌شود كه هر كدام از اين محصولات صفحه‌اي جداگانه بهمراه اطلاعات جزئي مرتبط دارند. مشتري بدون گذراندن وقت خود در خيابان‌هاي شهر، شلوغي و ترافيك، عدم شناخت كافي و نداشتن اطلاعات نسبت به طلاي انتخابي خود و فارغ از استرس‌هاي خريد طلا، براحتي مي‌تواند خريد خود را با علم به همه ابعاد طلاي انتخابي خود انجام دهد.

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۸:۵۶ توسط:netware موضوع:

براي سرمايه‌گذاري كدام نوع طلا سود بيشتري دارد؟

در پاسخ به اينكه براي سرمايه‌گذاري كدام نوع طلا سود بيشتري دارد؟ طلاي آب شده بهتر است يا دست دوم؟ سكه؟ طلاي نو؟ يا شمش؟ در زير توضيحات كاملي ارائه داده‌ايم.

به اين توجه داشته باشيد كه خريد طلا به هر شكلي كه باشد، سكه، شمش و حتي زيورآلات، حكم سرمايه را دارد. اما هر كدام از اين روش‌ها مزايا و معايب خاص خودشان را دارند. مثلاً كفه‌ي ترازوي طلاي دست‌دوم نسبت به طلاي نو سنگين‌تر است. يا خريد شمش طلا بهتر از خريد طلاي آب‌شده است. حالا براي اينكه بهتر متوجه اين منظور شويد، همه‌ي موارد را با هم مقايسه كرده‌ايم:

طلاي آب‌شده بخريم يا شمش طلا

بدون شك سرمايه‌گذاري روي يك كالاي شركتي، معتبر و پرطرفدار مثل شمش طلا از بهترين روش‌هاي سرمايه‌گذاري روي طلاست. اما مساله اينجاست كه شمش قيمت بسيار بالائي دارد و شما نمي‌توانيد به طور ماهيانه و مداوم شمش بخريد و كنار بگذاريد، مگر اينكه پول زيادي داشته باشيد. بنابراين براي مردم عادي، طلاي آب‌شده گزينه‌ي مناسب‌تري نسبت به شمش است. چون شما مي‌توانيد ماهيانه بدون پرداخت ماليات ارزش بر افزوده و كارمزدهاي قابل توجه، به اندازه بودجه‌ي خود طلاي آبشده بخريد و به اين ترتيب سرمايه‌گذاري كنيد.

بيشتر بخوانيد :

طلاي آب شده بخريم يا سكه

در مورد اينكه طلاي آب‌شده ب(دست دوم) بهتر است يا سكه دو ديدگاه كاملاً متضاد وجود دارد. برخي مي‌گويند امن‌ترين روش براي سرمايه‌گذاري، خريد سكه است زيرا تقلب در آن تقريباً صفر است. عده‌اي هم اعتقاد دارند كه چون طلاي آب‌شده ماليات و كارمزد ندارد و طلاي بيشتري مي‌توان خريد، پس براي سرمايه‌گذاري گزينه‌ي بهتري نسبت به سكه است.

طلاي دست‌دوم بخريم يا طلاي نو

وقتي شما طلاي نو مي‌خريد بايد كارمزد و ماليات هم پرداخت كنيد كه اين مبالغ در زمان فروش از طلا كم مي‌شود. در نتيجه، سود كمتري خواهيد برد. اما وقتي طلاي دست‌دوم خريداري مي‌كنيد، چون هنگام خريد براي اجرت ساخت آن پولي نداده‌ايد، پس موقع فروش سود بيشتري كسب مي‌كنيد. به همين خاطر است كه اغلب افرادي كه مي‌خواهند روي طلا سرمايه‌گذاري كنند سراغ خريد طلاي دست‌دوم مي‌روند.

مزيت طلاي بي‌اجرت اين است كه شما مي‌توانيد به اندازه‌ي بودجه و سرمايه خود طلا خريداري كنيد. يعني محدوديت‌هاي قيمتي طلاهاي نو برايتان مطرح نيست.

البته بايد بدانيد كه خريد طلا دست دوم يا خريد طلاي بي‌اجرت هم مشكلات و خطرهاي خاص خود را دارد و ممكن است تقلبي و فاقد اصالت باشد. بنابراين اگر نگران تقلبي بودن طلا يا پائين بودن عيار آن هستيد، بهتر است سراغ خريد طلاي كم اجرت برويد نه طلاي بي‌اجرت. در بين انواع طلا، النگو و آويزهاي زنجير كمترين اجرت را دارند كه مي‌توانند جايگزين طلاي دست دوم شوند.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۰:۵۷ توسط:netware موضوع:

نماد درخت زندگي در جواهرات

نماد درخت زندگي از طرح‌هايي است كه در صنعت طلا و جواهر بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در واقع، درخت زندگاني كه در علم، مذهب، فلسفه و اسطوره‌هاي باستاني هم مورد استفاده قرار گرفته، به شكل درختي پرشاخه نشان داده مي‌شود؛ كه نمادي از اين باور است كه تمام حيات بر روي كره زمين به هم مربوط است. يعني ريشه‌ي تمام موجودات يكي است.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

گفتيم درخت زندگي مقدس‌ترين درخت در ميان اقوام گوناگون است و در ميان دو راهب و نگهبان قرار گرفته است. نقش اين درخت از دوران پيش از تاريخ در هنر ايران به صورت نقوش سفال و نقش برجسته‌ها ديده مي‌شود و داراي اهميت زيادي است. اما از آنجا كه اين درخت نماد زندگي جاودانه و فنا ناپذيري است، بسياري از طراحان امروزي طلا و جواهر نيز از آن براي ساخت محصولات خود بهره مي‌گيرند.

در واقع، درخت زندگي يكي از نمادهايي است كه در صنعت طلا و جواهر بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. گالري پرسته هم نمونه‌هاي مختلفي از نماد درخت زندگي را طراحي و عرضه كرده است كه مي‌توانيد در فروشگاه آنلاين ما مدل‌هاي مختلف دستبند طلا ، گوشواره طلا و آويز طلا را ببينيد و در صورت تمايل خريداري كنيد.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۵:۳۲ توسط:netware موضوع:

بهترين زنجير طلا

محكم ترين زنجيرهاي طلا و جواهر كدام مدل هستند: هنگام خريد زنجير طلا و جواهر يكي از مهمترين عواملي كه بايد در نظر گرفت اين است كه آيا زنجير به اندازه كافي استحكام دارد؟ آيا مي تواند يك آويز سنگين را نگه دارد؟ احتمال پاره شدن آن چقدر است؟

بيشتر بخوانيد :

 آنچه كه يك زنجير طلا و جواهر را مستحكم مي كند، نوع اتصال، نوع فلز به كار رفته در آن و ضخامت زنجير طلا و جواهر مي باشد. محكم ترين زنجيرها نمونه هايي هستند كه داراي اتصالات جداگانه و لحيم شده هستند. اين زنجيرهاي طلا و جواهر حتي اگر ضخيم باشند انعطاف پذير هستند و اگر پيچ يا گره بخورند از هم جدا نمي شوند. همچنين تعمير آنها بسيار راحت است. همچنين، نوع فلز به كار رفته نيز در محكم بودن زنجير مؤثر مي باشد. فلزاتي مانند پلاتين و طلا و نقره مقاوم هستند. ضخامت زنجير نيز نقش مهمي در دوام آن خواهد داشت. زنجيرهاي طلا و جواهر ضخيم در برابر آسيب مقاومت بيشتري دارند. محكم ترين انواع زنجيرهاي طلا و جواهر عبارتند از: * زنجيرهاي طلا و جواهر تسمه‌اي: در اين نمونه هر زنجير به صورت جداگانه لحيم شده و بهم متصل مي شود. اين زنجيرها معمولا سنگين و ضخيم هستند كه آنها را بسيار بادوام و مستحكم مي كند. * زنجير طلا و جواهر لنگري: زنجير لنگري از بيضي هاي در هم قفل شده و بهم پيوسته تشكيل شده است كه بين هر بيضي يك ميله قرار دارد. اين زنجيرها به طور معمول در برابر پيچش مقاوم هستند. * زنجيرهاي طلا و جواهر فيگارو: در زنجيرهاي فيگارو اندازه حلقه‌ها با هم برابر و يكسان نيست به اين صورت كه يك حلقه بزرگتر و به دنبال آن چند حلقه كوچكتر قرار مي گيرند و در صورت آسيب ديدن به راحتي تعمير مي شوند. * زنجيرهاي طلا و جواهر كابلي: اين زنجيرهاي ساده و محكم متشكل از پيوندهاي بيضي يكسان مي باشند. * *زنجير طلا و جواهر گندمي : اين زنجير از حلقه‌هاي بيضي‌ شكل پيچ‌ خورده تشكيل شده كه به نظر ظريف مي رسد اما بسيار مستحكم است و به راحتي گره نمي خورد و پاره نمي شود. منبع: جولري شاپينگ گايد

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۸:۳۳ توسط:netware موضوع:

نگاهي كوتاه به انواع گوشواره و كاربرد آنها

گوشواره طلا  يكي از قديمي‌ترين و درعين حال پرطرفدارترين مصنوعات زينتي محسوب مي‌شود كه مردم با فرهنگ‌هاي مختلف از آن استفاده مي‌كنند. در گذشته از گوشواره با سه هدف اصلي شامل قدرت، بردگي و زينت استفاده مي‌شده است. اما امروزه فقط جنبه‌ي زينتي دارد.

گوشواره با مواد گوناگوني ساخته مي‌شود و فلزات مختلفي هم براي ساخت آن استفاده مي‌شود. از طلاي ۱۸ عيار و پلاتين گرفته تا تيتانيوم، مس و نقره استرلينگ. اما فارغ از جنس گوشواره، اين وسيله‌ي زينتي انواع مختلفي هم دارد كه به طور مختصر در زير به آنها اشاره كرده‌ايم:

گوشواره كليپسي (Clip-on): يك كليپس محكم كه گوشواره به آن چسبيده، لاله گوش را مي‌گيرد و در جاي خود ثابت نگه مي‌دارد.

گوشواره ميخي (Stud): پين (ميخ) آن در پشت نرمه گوش قفل مي‌شود. اين نوع گوشواره معمولاً كوچك است.

گوشواره حلقه‌اي (Hoop): درون سوراخ گوش قرار مي‌گيرد و دور نرمه‌ي گوش حلقه مي‌شود.

گوشواره آويز (Drop): مي‌توانند تماماً فلزي يا تركيبي از فلز و جواهر باشند.

گوشواره آويز چندشاخه (Chandelier): طرحي پيچيده‌تر و شلوغ‌تر از آويزهاي معمولي دارد.

گوشواره رشته‌اي (Threader): طراحي زنجيرمانند و ساده‌اي دارد. از پشت گوش آويزان مي‌شود. اين گوشواره‌ها قفل ندارند.

گوشواره هاگي (Huggie): دو انتهاي گوشواره به هم مي‌رسند و اصطلاحاً همديگر را در آغوش مي‌كشند.

دكمه گوش (Ear Cuff): همانند گوشواره‌هاي كليپسي به سوراخ گوش نياز ندارند و به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه از گوش بيروني آويزان شوند.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا

رفرنس : https://www.kishtala.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۱:۲۷ توسط:netware موضوع:

فرمول محاسبه قيمت طلا در زمان خريد طلا از طلافروشي

اين حق شماست كه بدانيد به طور دقيق قيمت خريد طلا يي كه قصد خريد آن را داريد چگونه محاسبه مي‌شود؛ طلافروشان با فرمول زير قيمت نهايي طلاي مورد پسند شما را حساب مي‌كنند:

۹% ماليات بر ارزش افزوده + ۷% سود طلافروش + (وزن طلا × (اجرت ساخت + قيمت يك گرم طلاي ۱۸ عيار))

ممكن است طلافروشاني را ببينيد كه به صورت متفاوتي از اين فرمول استفاده مي‌كنند مثلاً اول ماليات بر ارزش افزوده را حساب مي‌كنند و بعد سود طلافروش را، يا گاهي وزن كل طلا را آخر از همه در آن ضرب مي‌كنند بايد بگوييم جاي نگراني نيست چون پايه و اساس تمام اين فرمول‌ها يكسان است و فرقي به حال قيمت نهايي طلا ندارد؛ قبل از آنكه مثالي بزنيم ابتدا هر كدام از اجزاي اين فرمول را توضيح مي‌دهيم. با دي اجرت همراه باشيد.

حرف خودماني: گاهي اوقات ممكن است طلافروشاني را ببينيد كه در هنگام محاسبه قيمت طلا، به جاي آن كه ۷% سود مغازه و ۹% ماليات را جداگانه حساب كنند، ۹% و ۷% را با هم جمع مي‌كنند و ۱۶% را در فرمول حساب مي‌كنند. اگر طلافروشي را ديديد كه اين كار را كرد از او تشكر كنيد 🙂 چراكه خواسته يا ناخواسته به سود شما عمل مي‌كند، يعني قيمت كل طلا با استفاده از فرمول زير مقداري كمتر به دست مي‌آيد كه اين اختلاف قيمت به نفع شماست!

بيشتر بخوانيد :

اجرت:

ازآنجايي كه فرايند شكل دهي طلا عملياتي سخت و پرزحمت است تمامي طلافروشان و كارگاه‌هاي طلاسازي بابت زحماتي كه مي‌كشند و طلا را شكل مي‌دهند دستمزد دريافت مي‌كنند. اين اجرت با توجه به نوع و مدل طلا تعيين مي‌شود. چيزي كه مهم است بدانيد اين است كه نرخ مصوبي براي تعيين اجرت وجود ندارد. اگر قصد خريد داريد حتما به چندين طلافروشي سر بزنيد و از دستمزد آن‌ها مطلع شويد. سپس با ضرب گرم طلا در اجرت مي‌توانيد هزينه‌ي دريافتي را به دست آوريد.

ماليات بر ارزش افزوده:

مقدار پولي كه زرگران به عنوان ماليات دريافت مي‌كنند را بايد به اداره‌ي ماليات پرداخت كنند. ازسال 1389 اين قانون به تصويب رسيد كه مبلغي به عنوان ماليات بر ارزش افزوده از خريداران دريافت شود.اگرچه اين قانون سرو صداهاي زيادي به پا كرد. چرا كه طلا فروشان معتقد بودند طلا سرمايه است و ارزش افزوده‌اي ايجاد نمي‌كند و اين ماليات بايد به اجرت اضافه شود. تا به امروز اين چانه زني‌ها ادامه دارد ولي تاكنون كه حذف ماليات از فرمول محاسبه قيمت طلا در هنگام خريد بي نتيجه بوده است. در حال حاضر 9 درصد از هزينه كل به عنوان ماليات حساب مي‌شود

سود طلا فروش:

مقدارهزينه‌اي ست كه به صورت مصوب و قانوني ازطريق اتحاديه زرگران داخل طلافروشي‌ها نصب شده است. سود قانوني فروشندگان 7 درصد است.

براي محاسبه سود طلافروش پول طلاي خام و اجرت هر مقداري شد 7 درصد آن را حساب كرده و به مبلغ نهايي اضافه ‌كنيد.

وزن طلا

طلافروشان وزن طلا با ترازوهاي دقيق خود كه هر شش ماه يك بار از جانب بازرسان اتحاديه طلا و جواهر و سازمان استاندارد بررسي و آزموده مي‌شوند، اندازه‌گيري مي‌كنند، در مقاله « ترازو در طلا فروشي » هر آنچه كه مربوط به وزن طلا و ترازو طلافروش‌ها و همچنين نحوه خواندن و نوشتن وزن از روي ترازو، بيان شده است؛ شما با مراجعه به اين مقاله مي‌توانيد اطلاعات خود را در اين باره تكميل كنيد.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۱:۲۶ توسط:netware موضوع:

اهميت تميز كردن طلا

پس از خريد طلا با گذشت زمان در كنار محصولاتي مانند عطر، مواد بهداشتي و همچنين عرق بدن، درخشش خود را از دست مي‌دهد. استفاده‌ي مداوم از قطعات طلا هم باعث كدر شدن و سايش آنها مي‌شود. بنابراين لازم است حتما هر چند وقت يك بار تميز شود تا دوباره درخشش خود را به دست بياورد.

اينكه برخي از طلاها سياه مي‌شوند به خاطر وجود فلزات ديگر است. به جز طلاي خالص موجود در جواهرات، بقيه آلياژها با اكسيژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واكنش شيميايي مي‌شوند و اين باعث مي‌شود تا طلاي شما بعد از مدتي سياه و كدر شود. طلاي ۲۴ عيار كه همان طلاي خالص است، بسيار نرم است و نمي‌توان به راحتي از آن مصنوعات ساخت. به همين خاطر، طلاي ۲۴ عيار را با فلزات ارزشمند ديگري همچون مس و نقره تركيب مي‌كنند تا به سفتي موردنظر برسد تا بتوان از آن جواهر يا هر مصنوعي از جنس طلا ساخت.

بيشتر بخوانيد :

يعني در واقع سياه شدن و كدر شدن مصنوعات طلا به خاطر اين نيست كه طلاي آنها اصل نيست، بلكه به خاطر وجود مقدار زيادي فلزات ديگر غير از طلا در آنهاست. هر چه عيار طلايي كه مي‌خريد بالاتر باشد، امكان سياه شدن آن كمتر خواهد بود. اگر فلز مس به كار رفته در ساخت طلا، كيفيت پاييني داشته باشد يا درصد مس بيشتر از نقره باشد، احتمال اينكه طلا سياه شود زياد است. اين امر در فصل‌هاي گرم سال بيشتر مشاهده مي‌شود. چون بدن انسان عرق مي‌كند و نمك موجود در آن با مس موجود در طلا واكنش نشان مي‌دهد و رد سياه يا سبز از خود بر جا مي‌گذارد.

منبع : طلا فروشي انلاين كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۲:۳۴ توسط:netware موضوع: