جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

رنگ طلا

در هنگام خريد انگشتر طلا مي‌توانيد رنگ‌هاي مختلفي را انتخاب نماييد. با اين وجود سه رنگ كه از بيشترين محبوبيت برخوردار مي‌باشند شامل طلاي زرد، سفيد و رزگلد است. طلاي زرد تنها نوع طلايي است كه به طور طبيعي وجود دارد. طلاي زرد در حالت خالص، يك فلز بسيار نرم است و داراي سختي ۲/۵ در مقياس Mohs مي‌باشد.

براي اينكه بتوان طلا را در توليد جواهرات به كار برد، آن را با ساير فلزات از قبيل مس و روي مخلوط مي‌كنند. بنا به غلظت و تركيب عناصري كه با طلا مخلوط مي‌گردند، اين فلز رنگ‌هاي مختلفي را به خود مي‌گيرد.

مزاياي طلاي زرد

از نظر تاريخي محبوب‌ترين فلز مورد استفاده براي ساخت و توليد انواع جواهرات است.

در بين سه نوع رنگ محبوب و پر استفاده طلا، ضد حساسيت‌ترين مي‌باشد.

طلاي زرد داراي خالص‌ترين رنگ مي‌باشد.

طلاي زرد را مي‌توان به راحتي با الماس‌هايي كه از درجه رنگي پايين‌تري برخوردار هستند، تطبيق داد.

كار كردن با آن بسيار آسان است.

معايب طلاي زرد

براي نگهداري از آن بايد طلا و جواهرات به صورت مرتبط تميز و جلا داده شود.

به علت نرم بودن مستعد فرورفتگي و خراش است.

در طبيعت چيزي به اسم طلاي سفيد وجود ندارد. طلاي سفيد مخلوطي از طلاي زرد و فلزات سفيدي مانند پالاديوم، نقره، نيكل و روي است. آلياژ اين فلزات به طلا كمك مي‌كند تا رنگ سفيد كمرنگي به خود بگيرد و از سختي و دوام بيشتري برخوردار شود. رنگ سفيد نقره‌اي طلاي سفيد به دليل پوشش نهايي اين آلياژ با فلز قيمتي به نام روديوم بدست مي‌آيد.

مزاياي طلاي سفيد

امروزه طلاي سفيد به محبوب‌ترين رنگ براي خريد طلا و جواهرات بدل شده است.

نسبت به پلاتين از قيمت مناسب‌تري برخوردار مي‌باشد.

به دليل مخلوط شدن با فلزات مستحكم، از دوام و مقاومت بيشتري نسبت به طلاي زرد برخوردار است.

معايب طلاي سفيد

هر چند سال يك بار بايد توسط روديوم آبكاري شود تا رنگ و براقيت سفيد نقره‌اي خود را بازيابد.

در صورت وجود نيكل در آلياژ طلاي سفيد، ممكن است كه باعث واكنش‌هاي آلرژيك شود.

رزگلد نيز مانند طلاي سفيد به صورت طبيعي پيدا نمي‌شود. رزگلد تركيبي از طلاي زرد خالص با آلياژهاي مس و نقره مي‌باشد. وجود اين فلزات رزگلد را سخت‌تر كرده و رنگ صورتي زيبايي به آن مي‌بخشد. عمق رنگ در طلاي رزگلد به مقدار مس به كار رفته در آن بستگي دارد. به اين معنا كه هر چه ميزان مس موجود در آن بيشتر شود، رنگ طلاي رزگلد به قرمز متمايل مي‌گردد.

بيشتر بخوانيد : خريد دستبند طلا

مزاياي طلاي رزگلد

به دليل وجود مس كه فلز ارزان قيمتي تلقي مي‌شود، طلاي رزگلد نسبت به ساير رنگ‌هاي طلا مقرون به صرفه‌تر مي‌باشد.

به دليل وجود مس در تركيب آن، نسبت به طلاي زرد و سفيد از استحكام بيشتري برخوردار است.

رزگلد به آساني با الماس‌هايي كه از درجه رنگ پاييني برخوردار باشند تطبيق پيدا مي‌كند.

معايب رز گلد

 

طلاي رزگلد بايد به طور مرتب تميز و جلا داده شود.

طلاي رزگلد ممكن است باعث واكنش‌هاي آلرژيك شود.

منبع : https://www.azadi.gold/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۱:۱۶ توسط:netware موضوع:

چرا نگهداري صحيح از انواع طلا و جواهر مهم است ؟

طلا و جواهرات به مرور زمان و در نتيجه‌ي استفاده مداوم، درخشش خود را از دست مي‌دهند. حتي ممكن است كه روي آنها خط و خش‌هايي ايجاد شود. به همين خاطر، بسيار مهم است كه انواع طلا، نقره و جواهراتي كه دائم استفاده مي‌كنيد را خودتان در خانه تميز كنيد؛ هر يك سال يا دو سال يك بار هم آن را نزد كارشناس جواهرات ببريد تا آن را برق بيندازد يا در صورت نياز آبكاري كند.

دليل كدر و سياه شدن طلا هم اين است كه در ساخت آن از ديگر فلزهاي گرانبها همانند نقره، مس و نيكل استفاده مي‌شود. اين فلزها، برخلاف خود طلا وقتي در معرض هوا قرار مي‌گيرند با اكسيژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واكنش شيميايي مي‌شوند و اين باعث مي‌شود تا طلاي شما بعد از مدتي سياه و كدر شود. به همين دليل است كه هر چه عيار طلايي كه مي‌خريد بالاتر باشد، امكان سياه شدن آن كمتر مي‌شود.

طلاي سفيد نسبت به ديگر رنگ‌هاي طلا حساس‌تر است طوري كه اگر شما طلاي سفيدي بخريد بعد از مدتي كوتاه احساس مي كنيد ديگر درخشندگي قبل را ندارد و احتياج به يك آبكاري دارد. بهترين روش براي حفظ سفيدي طلاي سفيد رنگ اين است كه هر چند وقت يك بار دوباره آن را روكش كنيد. طلاي خود را نزد جواهرساز ببريد تا يك لايه روكش طلاي سفيد روي آن بكشد و دوباره مثل روز اول نونوار و درخشان شود.

بيشتر بخوانيد :

ترفندهاي مراقبت از طلا و جواهر

در ادامه برخي از روش‌هايي را برايتان نوشته‌ايم كه با كمك آنها مي‌توانيد به حفظ سلامت و كيفيت جواهرات خود كمك كنيد. البته قبلاً در مطلبي جداگانه، تميز كردن طلا در خانه با چند روش آسان و كاربردي را برايتان نوشته‌ بوديم كه با مراجعه به اين لينك مي‌توانيد آن را مطالعه كنيد.

طلا و جواهرات را جدا از هم نگهداري كنيد

در اولين قدم بايد طلا و جواهرات خود را از هم جدا كنيد. درجه سختي سنگ‌ها با يكديگر متفاوت است و ممكن است يك سنگ روي سنگي ديگر يا زنجير طلا خراش ايجاد كند. به همين خاطر بسيار مهم است كه همه آنها را جدا از هم نگهداري كنيد و در يك جعبه روي هم نريزيد. زنجيرها را يا آويزان كنيد يا در جعبه‌هاي بلند به صورت كشيده و بدون هيچ پيج و تابي بگذاريد. گوشواره‌، دستبند و ديگر زيورآلات نيز را نيز از هم جدا كرده و در جعبه‌هاي مخصوص خودشان قرار دهيد.

براي مراقبت از طلا و جواهر آنها را از نور و رطوبت دور نگه داريد

به اين نكته توجه داشته باشيد كه هيچ گونه جواهري را نبايد زير نور مستقيم آفتاب، رطوبت، گرما و سرماي شديد بگذاريد. هميشه بهترين روش براي محافظت از طلا و جواهر اين است كه در جعبه‌هاي خودشان نگهداري شوند. به اين صورت گرد و غبار هم روي آنها نمي‌نشيد و ظاهرشان را تيره و كدر نمي‌كند. مكاني را براي نگهداري زيورآلات انتخاب كنيد كه رطوبت پاييني داشته باشد تا از ايجاد لك و تغيير رنگ زودرس آنها جلوگيري شود.

طلا و جواهرات را در آخرين مرحله بپوشيد

وقتي قرار است مهماني يا بيرون برويد و مي‌خواهيد از طلا و جواهرتان استفاده كنيد، توصيه مي‌كنيم پس از اينكه همه لباس‌ها را پوشيديد و آرايشتان تكميل شد آنها را استفاده كنيد. هنگام رنگ كردن مو هيچ‌گونه طلا و جواهري به تن نداشته باشيد زيرا مواد شيميايي موجود در تركيبات رنگ مو به زيورآلات صدمه جدي وارد مي‌كند.

منبع : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۹:۲۳ توسط:netware موضوع:

دستبند طلا مناسب استفاده روزانه چيست ؟

دستبند طلايي كه براي استفاده روزانه انتخاب مي كنيد بايد از استحكام كافي برخوردار باشد. زيرا شما در طول روز با وسايل مختلفي سر و كار داريد و فعاليت هاي مختلفي را انجام مي دهيد و در همين حين، امكان خوردن ضربه به دستبندتان وجود دارد.

اكسسوري دستبند مخصوصا براي خانم هاي شاغل از اهميت زيادي برخوردار است. زيرا خانم هاي خوش سليقه وخوش استايل تمايل دارند كه در كنار ظاهر آراسته و مرتب در محل كار خود، از دستبند طلا نيز استفاده كنند. اگر شما هم جزء اين خانم هاي خوش پوش و خوش استايل هستيد و قصد خريد دستبند طلا زنانه جديد داريد حتما به توصيه هاي زير توجه كنيد.

تا آنجا كه برايتان مقدور است دستبندي بسيار ساده اما مدرن و شيك انتخاب كنيد. توصيه مي كنيم كه دستبند خود را به صورت تك بند انتخاب كنيد. لزومي ندارد براي استفاده روزانه دستبندي انتخاب كنيد كه سنگ هاي قيميتي و گرانبهايي داشته باشد.

اگر مي خواهيد در جلسات كاري علاوه بر ظاهر امروزي و شيك خودتان، دستبند طلايتان را ببينند، مي توانيد از دو دستبند طلاي شيك كه هم ساده و هم ظريف باشند استفاده كنيد.

و اگر احيانا ظاهري غير رسمي داريد دو مورد بالا را كنار بگذاريد و در عوض يك مچ بند طلا زنانه اسپرت خريداري كنيد كه تنها بخش هايي از آن از طلا تشكيل شده. اين مچ بندها هم اسپرت و امروزي هستند و هم زيبايي استايل شما را برجسته تر و زيباتر نشان مي دهند.

بيشتر بخوانيد: خريد انگشتر طلا

پيش از خريد دستبند طلا زنانه جديد، حتما به ماهيت كار خودتان هم فكر كنيد. براي مثال اگر خانم خوش سليقه اي هستيد و سروكارتان با تايپ و كامپيوتر است ما توصيه مي كنيم كه دستبندي خريداري كنيد كه به كيبورد كامپيوتر گير نكند. سايز دستبندي كه انتخاب مي كنيد اهميت بالايي دارد و اين اهميت براي دستبند طلايي كه مي خواهيد هر روز از آن استفاده كنيد دوچندان مي شود. اندازه گيري سايز دستبند كار سختي نيست و در خانه هم مي توانيد اين كار را انجام دهيد. اگر خانم پرستاري هستيد كه اغلب اوقات در بخش بيمارستان مشغول فعاليت هستيد بايد دستبند يكدست و ساده اي بخريد كه كمتر به آن عفونت و باكتري و غيره بچسبد. و همينطور براي بقيه مشاغل.

منبع : https://www.azadi.gold/shop/

 

رفرنس : https://www.azadi.gold/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۷:۱۵ توسط:netware موضوع:

بهترين مدل هاي دستبند طلا:

مدل هاي مختلف دستبند براي افراد متفاوت با سليقه ها و بودجه هاي اونها آماده ميشن. مي تونيد از بين بهترين هايي كه اسمشون رو در ليست زير مي بينين، انتخاب خوبي داشته باشين:

دستبند زنجيري: كه ممكنه هيچ سنگ و تزييني نداشته باشه و يا اين كه اشكالي بين زنجيره هايش متصل باشه يا آويز باشه. دستبند زنجيري جزو زيور آلات بسيار راحت و امروزي به شمار ميره كه براي بيشتر افراد جذابه.

دستبند با سنگ: اين مچ بند زيبا از انواع سنگ ها و مرواريدها تشكيل شده كه پلاكي از طلا هم به عنوان تزيين در وسط دستبند و روي مچ قرار ميگيره.

دستبند با بافت: بند اين نوع دستبندها با نخ هاي رنگارنگ و با دوام بافته شده و يك پلاك زيباي طلا در وسط بندبافت قرار ميگيرد. اين دستبندهاي رنگي براي تابستان جلوه هاي چشمگيري دارد.

دستبند با چرم: ساختار اصلي اين اكسسوري چرم طبيعي هست كه با قطعاتي از زنجير طلا و اشكال مختلف تزيين شده.

كيمين يا دستبند النگويي: دستبندهايي به فرم النگوي دو طرفه

تميمه يا دستبند عربي

انواع تزيين هاي روي دستبند طلا:

طرح، ميزان راحتي و وزن هر مدل دستبند طلا متفاوته. اين مدلها رو ميشه با توجه به طرح و تزييناتي كه درش به كار رفته براي موقعيت ها و اشخاص مختلف انتخاب كرد. براي تزيينات علاوه بر طلا، از اجناس مرغوب ديگه هم براي تزيين استفاده ميشه كه در انتخاب اون اثر داره. وقتي براي خريد اينترنتي طلا به قسمت دستبند سايت ساعتچي برين با مدلهايي مواجه مي شين كه اين تزيينات رو دارند:

انواع نگين ها

سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي

  • گوي هاي سوارسكي و نگينهاي كوبيك زيركونيا
  • مرواريد
  • مينا كاري
  • پولك طرح انار، قلب، دايره، ونكليف، چشم
  • چرم
  • سكه نقره

دستبنددر مجموعه دستبندهاي ساعتچي علاوه بر اينها، مدلهاي زيادي از دستبند طراحي شده تا با مناسبتهاي ويژه ما همخواني داشته باشد تا براي هديه دادن، هديه اي ويژه و مناسب باشد.

طرحهاي ولنتاين با قلب هاي طلايي و گوي هاي مشكي و قرمز

طرحهاي يلدا با انار قرمز و بته جقه سبز

طرحهاي شعر و سياه مشق ايراني

طراحيهاي اسليمي و سنتي

نماد ماه هاي مختلف و سنگهاي مخصوص متعلق به ماهها و همينطور اشكال و حكاكيهاي اختصاصي براي افراد

انواع اشكال آشنا و به روز همچون قلب، پروانه، ستاره، گل، تاج، لنگر ، چشم، بيضي، مثلث، بته جقه، طرح بي نهايت، طرح نيماني

طرحهاي برندهاي معروف دنيا مانند كارتيه، لويي ويتون، ونكليف، شنل و ….

منبع : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۰:۰۶ توسط:netware موضوع:

راهنماي خريد زنجير طلاي سفيد

حالا كه متوجه شديد زنجير طلا سفيد با زنجير طلاي زرد فرقي ندارد، شايد بهتر باشد با نكات مهم براي خريد زنجير طلا هم آشنا شويد. نكته‌هاي زير به شما كمك مي‌كند انتخاب مناسبي داشته باشيد.

انتخاب عيار مناسب

عيار طلاي سفيد به همان روش عيار طلاي زرد تعيين مي‌شود و تفاوتي بين آنها نيست. هر چه عدد عيار يك مصنوع طلا بالاتر باشد، طلاي زرد بيشتر و خالص‌تري در آن استفاده شده است. به طور مثال، زنجير طلاي سفيد ۱۴ عيار تقريبا ۵۸ درصد طلاي زردِ خالص در خود دارد (۱۴ را منهاي ۲۴ كه عيار خالص طلاست مي‌‌كنند)؛ درست همانند زنجير طلاي ۱۴ عيار زرد رنگ.

به صورت كلي بايد بدانيد هر چه عيار زنجير طلا بالاتر باشد، به دليل داشتن طلاي بيشتر، زنجير نرم‌تر است و به مراقبت و نگهداري بيشتري نياز دارد. به همين خاطر است كه در ساخت جواهرات و زيورآلات طلا هميشه اين فلز را با فلزات ارزشمند ديگري تركيب مي‌كنند. به اين خاطر كه طلا به تنهايي بسيار نرم است و نمي‌توان از آن جواهر و زيورآلات ساخت، بنابراين پيش از ساخت زنجير يا دستبند و ديگر مصنوعات، طلا را با نقره، مس و نيكل مخلوط مي‌كنند. هر چه طلاي موجود در زنجير بيشتر باشد، عيار آن بالاتر است؛ و برعكس.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا

انتخاب زنجير طلاي ضد حساسيت

يكي از فلزاتي كه در ساخت زيورآلات طلاي سفيد استفاده مي‌شود نيكل است. بسياري از افراد هم به نيكل حساسيت دارند. چنانچه شما جز اين دسته از افراد هستيد، بهتر است به محض از بين رفتن روكش طلا سفيد، مجدد آن را با روديوم روكش كنيد. تا طلاي زرد پايه با پوست شما تماس مستقيم نداشته باشد و آلرژي ايجاد نكند. آبكاري طلا سفيد با روديوم صرفاً به خاطر زيبايي و درخشش آن نيست. اين آبكاري باعث مي‌شود تا طلاي شما ضدحساسيت هم بشود. اما وقتي به مرور زمان اين روديوم ساييده شده و از بين مي‌رود، ممكن است تماس زنجير طلا با پوست بدن باعث بروز خارش و قرمزي مي‌شود. بنابراين، اگر شما به نيكل حساسيت داريد توصيه مي‌كنيم سراغ طلاهايي برويد كه در ساخت آنها از نيكل استفاده نشده است.

خريد زنجير طلاي سفيد تو پُر

درست است كه زنجير طلاي سفيدي كه توخالي و سبك است، قيمت ارزاني دارد اما اين را هم در نظر داشته باشيد كه چنين زنجيري به راحتي شكسته مي‌شود و شانس صدمه ديدن آن بالاست. در نتيجه از زنجيرهاي ساليد و تو پر عمر كوتاه‌تر و دوام كمتري دارد. البته اگر بودجه مالي‌تان اجازه نمي‌دهد زنجير طلاي سفيد كامل خريداري كنيد، بايد مراقب باشيد كه هميشه و دايمي از آن استفاده نكنيد چون مقاومت كمي دارد و احتمال شكستن آن بالاست.

منبع: https://www.azadi.gold/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۰:۱۸ توسط:netware موضوع:

هنگام خريد جواهرات مردانه بايد به چه نكاتي توجه داشت؟

فقط كافيست با يك طرح ارتباط برقرار كنيد. همين كه زيورآلاتي نظرتان را جلب كرد آن را انتخاب كنيد و خيلي وسواس فكري به خرج ندهيد. توجه داشته باشيد كه جواهرات قرار است تيپ روزانه شما را شيك‌تر كند. بنابراين لازم نيست همه جواهرات را يك جا و با هم استفاده كنيد. با هر تيپ و استايلي يكي از انواع مختلف اكسسوري همچون دستبند، گردنبند يا زنجير را به كار بگيريد. در زير به طور مجزا توصيح داده‌ايم كه هنگام خريد طلا به چه مسايلي بايد توجه داشته باشد.

۱استفاده از طلا براي مردان: دستبند

در گذشته اين طور بود كه دستبندهاي پهن و ضخيم فلزي يا چرمي براي مردها عرضه مي‌شد. اما در حال حاضر دنيا به سمت مينيماليستي شدن پيش مي‌رود. اين مساله در انتخاب دستبند مردانه نيز مصداق دارد. شما بايد بدنبال مدل‌هاي ساده اما شيك باشيد. به طور مثال، براي يك دكمه سردست ساده، بهتر است يك دستبند كه بافت متفاوتي دارد به دست كنيد. يا مثلا دستبند چرمي يا بافت كه باريك و تك‌رنگ است هم براي اين منظور مناسب است.

وقتي تصميم داريد چندين دستبند را همزمان به دست كنيد، بايد متعادل بودن و متناسب بودن را مدنظر داشته باشيد. دستبندهاي شيك به تنهايي هم زيبا هستند و جلب توجه مي‌كنند، اما اگر مي‌خواهيد اين دستبندها خوب جلوه كنند بهتر است در استفاده از آنها زياده‌روي نكنيد و از جنس‌ها و بافت‌هاي متنوع بهره بگيريد. به طور مثال، در كنار ساعت مچي خود، يك دستبند مهره‌دار، يك دستبند چرمي و يك دستبند النگويي به دست كنيد. يا به جاي نمونه چرمي از دستبند بافت استفاده كنيد. وقتي جنس و بافت دستبندها با هم فرق داشته باشد، تركيب بهتر و زيباتري در كنار هم خواهند ساخت.

2 – استفاده از طلا براي مردان: گردنبند

براي انتخاب گردنبند مردانه بهتر است سراغ زنجيرهايي برويد كه بتوانيد آن را روي لباس بيندازيد. باز هم تاكيد مي‌كنيم كه سادگي و مينيمال بودن جواهر را حتما مدنظر داشته باشيد. شما به عنوان يك مرد مي‌توانيد از آويزهاي ظريف و نه‌چندان درشت براي زنجير گردنبند استفاده كنيد. ترجيحا سراغ نقره استرلينگ يا طلاي سفيد برويد.

اگر عادت داريد هميشه تي‌شرت بپوشيد، توصيه مي‌كنيم زنجيرهاي متوسط انتخاب كنيد كه روي سينه قرار بگيرند. اين گردنبندها به لباس ساده شما هويت مي‌بخشند و تيپتان را جذاب‌تر مي‌كنند. از گردنبندهاي بزرگ، ضخيم، طلايي و داراي برش الماسي به شدت خودداري كنيد. زنجيرهاي براق براي همه مردها مناسب نيست، ترجيحا سراغ نمونه‌هاي مات برويد.

اگر قصد داريد چندين زنجير را با هم از گردن آويزان كنيد، سعي كنيد گردنبندها بلند و كوتاه باشند. به طور مثال، يك گردنبند با ارتفاع ۶۰ سانتي‌متري و بدون آويز را در كنار زنجير ۵۰ يا ۵۵ سانتي‌متري همراه با آويز استفاده كنيد. براي اين منظور لباس شما بايد تي‌شرت يا سوئيشرت باشد. همچنين مي‌توانيد از چندين فلز متفاوت در كنار هم و به صورت چند لايه استفاده كنيد.

بيشتر خوانيد : خريد انگشتر طلا

3 – استفاده از جواهرت براي آقايان: انگشتر

اگر انگشتر خاتم‌كاري شده به دست مي‌كنيد حواستان باشد كه از هيچ انگشتر ديگري نبايد در هر دو دست خود استفاده كنيد. اگر خيلي مايل به استفاده از انگشترهاي بيشتر هستيد، ترجيحا فقط يك انگشتر ساده ديگر در همان دست بپوشيد و در اين امر زياده‌روي نكنيد. هميشه اين نكته را در گوشه ذهن خود داشته باشيد كه هر چه ساده‌تر، شيك‌تر.

انگشترهاي ضخيم و بزرگ ديگر از مد افتاده‌اند. بعلاوه، اين مدل انگشتر به هيچ عنوان استفاده آساني ندارد و هنگام تايپ كردن يا انجام كارهاي فيزيكي مانع از انجام فعاليت مرد مي‌شوند. بنابراين بهترين انتخاب انگشتر براي مردان مدل‌هاي سبك‌وزن و باريك است تا وقتي كه فرد آن را به دست مي‌كند يادش برود انگشتري در دست دارد. توصيه ما اين است كه انگشترهاي با پهناي كمتر از ۴ ميلي‌متر را انتخاب كنيد.

منبع : https://www.azadi.gold/shop/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۹:۲۵ توسط:netware موضوع:

تفاوت طلاي سفيد و پلاتين چيست؟

در اين قسمت مي‌خواهيم تفاوت بين دو اين فلز گران‌بها (طلاي سفيد و پلاتين)، را از جهات مختلف ارزيابي كنيم:

1) از لحاظ تركيبات و ساختار فلز:

معمولاً از طلاي سفيد 18 عيار (در ايران) و طلاي سفيد 14 عيار (در خارج از ايران)، براي ساخت طلا و جواهرات استفاده مي‌شود. وقتي‌كه طلا با آلياژهاي ديگر مخلوط مي‌شود، محصولي قوي‌تر از طلاي خالص ايجاد مي‌شود (همچنين معروف به 24 عيار). براي مثال، يك حلقه الماس طلاي خالص 24 عيار كاملاً نرم خواهد بود به همين دليل است كه به‌ندرت از اين عيار طلا در جواهرات استفاده مي‌شود.

بنابراين، دليل اينكه طلا با آلياژهاي ديگر مخلوط مي‌شود، افزايش سختي آن و افزودن رنگ سفيد براي طلاي سفيد است.

2) نحوه نگهداري

بسياري از افراد به‌اشتباه معتقدند كه طلاي سفيد و پلاتين عملكرد يكساني را ارائه مي‌دهند زيرا در هنگام خريد به نظر مي‌رسد مشابه هستند. اما اين يك تصور غلط رايج است.

در فرايند توليد طلاي سفيد، فلزات سفيدي مانند پالاديوم، نيكل و نقره با طلاي زرد 24 عيار مخلوط مي‌شوند. پس از آلياژ نمودن طلاي سفيد، آن را آبكاري مي‌كنند تا ظاهري درخشان‌تر و سفيدتر ايجاد شود. به همين دليل، يك قطعه طلاي سفيد در هنگام خريد تقريباً مشابه پلاتين است. براي كسب اطلاعات بيشتر در باره اينكه آلياژ چيست به مقاله طلا و آلياژ طلا چيست و رنگ‌هاي طلا كدام است؟ مراجعه كنيد.

3) طول عمر و ماندگاري

پلاتين به‌عنوان بادوام‌ترين فلز جواهرات نام‌گذاري شده است. سطوح طلا و پلاتين متفاوت پوشيده مي‌شوند. وقتي هر دو ماده به هر سطحي بمالند، روكش طلاي سفيد در واقع تقريباً دو برابر سريع‌تر از پلاتين از بين مي‌رود.

به‌عنوان يك فلز گران‌بها، پلاتين به علت سختي آن باعث مي‌شود كه سنگ‌هاي قيمتي براي مدت طولاني‌تري در جاي خود ثابت بمانند.

يك قطعه جواهر ساخته شده از پلاتين و مي‌تواند مادام‌العمر باقي بماند. اگر يك قطعه جواهر پلاتين از بين رفته باشد، مي‌توان آن را بدون زحمت دوباره اصلاح يا تغيير اندازه داد و دوباره جلوه جديدي پيدا كرد.

بيشتر بخوانيد : خريد طلا

4) توانايي ضد حساسيت

جداي مسئله مالي، هنگامي‌كه تصميم مي‌گيريد مابين طلاي سفيد و پلاتين، يكي را خريداري كنيد، ممكن است احتمال وجود واكنش آلرژيك يا تحريك پوستي را در نظر بگيريد. فلزات ضد آلرژي با به‌حداقل‌رساندن عناصر بالقوه تحريك‌كننده، احتمال واكنش آلرژيك را كاهش مي‌دهند. پلاتين 90-95٪ خالص است و مي‌توان گفت تنها فلز ضد آلرژي واقعي است كه مي‌توانيد براي جواهرات خريداري كنيد. اگر پوست شما حساس است، بعضي از فلزات موجود در اختلاط طلاي سفيد ممكن است به‌راحتي آن را تحريك كند. اگر به طلا حساسيت داريد، مي‌توانيد با خيال راحت حلقه پلاتين خريداري كنيد.

5) قيمت

از لحاظ قياس هزينه طلاي سفيد و پلاتين، پلاتين به طور قابل‌توجهي قيمت بالاتري نسبت به طلاي سفيد دارد. از نظر تاريخي، پلاتين هميشه گران‌تر از طلاي سفيد است زيرا استخراج آن بسيار كمتر است و 30 برابر كمياب‌تر از طلا مي‌باشد. به عبارت دقيق‌تر، سالانه 80 تن پلاتين در مقايسه با 2700 تن طلا استخراج مي‌شود.

پلاتين همچنين از طلا سنگين‌تر و خالص‌تر است. اگر يك انگشتر از پلاتين ساخته شود وزن بيشتري نسبت همان انگشتر با طلا خواهد داشت؛ بنابراين، همان حلقه پلاتين، گران‌تر از انگشتر طلا فروخته مي‌شود، زيرا وزن و خلوص معمولاً قيمت فلزات گران‌بها را تعيين مي‌كند. علاوه بر اين كار با فلز پلاتين زمان بيشتري مي‌برد و به مهارت بيشتري نياز دارد. همچنين نقطه ذوب پلاتين دو برابر طلا بوده و باعث مي‌شود تا پلاتين نياز به آماده‌سازي بيشتري در مراحل توليد داشته باشد.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۹:۱۸ توسط:netware موضوع:

واحدهاي اندازه گيري وزن طلا

در ادامه چهار واحد اصلي اندازه‌گيري وزن طلا معرفي مي‌شود.

قيراط: اسمي با ابهت اما كوچك

بارها در فيلم، سريال، كتاب و يا از زبان فردي درباره الماس يا مرواريد زياد شنيده‌ايم. خريداري كه در يك سريال به مغازه طلافروشي رفته است از فروشنده درباره وزن الماس مي‌پرسد و او در پاسخ مي‌گويد اين الماس 2.5 قيراط است. قيراط يك واحد اندازه گيري بسيار كوچك طلا است. بيشترين كاربرد آن اندازه گيري وزن سنگ‌هاي قيمتي است. اما گاهي براي محاسبه وزن طلا نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اين كلمه از زبان اروپا گرفته شده است و آن را به اختصار با حرف k نمايش داده مي‌شود. هر قيراط معادل ۰.۲گرم است. بنابراين 5 قيراط نزديك به يك گرم است. اگر دقت كرده باشيد زماني كه به طلا فروشي مراجعه مي‌كنيد براي اندازه گيري وزن سنگ‌هاي قيمتي، مرواريد و الماس از قيراط به جاي واحد سوت استفاده مي‌كنند.

سوت: واحدي رونق گرفته از دوران پارسيان

اگر براي خريد سكه پارسيان به طلا فروشي برويد از شما ميپرسد سكه چند سوتي ميخواهيد؟ (البته سكه پارسيان اشتباه است و در مقاله‌اي كامل در مورد اين سكه‌ها بحث خواهيم كرد) واحد اندازه گيري طلا در موارد ديگر سوت است. زماني كه مي‌خواهند وزن طلا را مشخص كنند تا دو رقم بعد اعشار خوانده مي‌شود. هر گرم طلا برابر با ۱۰۰۰ سوت است. سوت يا صوت در واقع همان ميلي گرم است كه براي وزن طلا مورد استفاده قرار مي‌گيرد. سوت در اصل يك هزارم گرم است.

بيشتر بخوانيد :

رابطه قيراط و سوت

قيراط و سوت هر دو از واحدهاي وزني هستند كه در ميان طلا فروشان و جواهر سازان كاربرد دارند. قيراط بيشترين كاربرد را براي محاسبه وزن سنگ‌هاي قيمتي دارد. هر قيراط معادل ۲۰۰ سوت است. هر گرم معادل ۵ قيراط است. به طور مثال الماسي با ۴۰۰ سوت وزن را الماسي ۲ قيراطي مي‌خوانند.

انس يا يك ساچمه

انس از ديگر واحدهاي اندازه گيري طلاست كه با نماد oz نيز نمايش داده مي‌شود. هر انس طلا برابر ۲۸.۳۴۹۵۲۳۱۲۵ گرم است. انس طلا به معناي يك ساچمه با خلص ۹۹.۹۹ درصد طلاي ۲۴ عيار است.

مثقال، واحد اصيل كشورهاي اسلامي

يكي ديگر از واحدهاي اندازه گيري طلا مثقال است. مثقال داراي انواع مختلف مثقال صيرفي، شرعي و مثقال معمولي است. هر مثقال حدود ۴.۵ الي ۵  و در برخي منابع معادل ۴.۲۵ است. در طلا فروشي‌ها از مثقال صيرفي براي محاسبه وزن طلا استفاده مي‌كنند. مثقال واحدي است كه در كشورهاي اسلامي رواج دارد.

منبع : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۱:۰۶ توسط:netware موضوع:

مزاياي خريد طلا به عنوان هديه

اگر كسي كه قصد خريد هديه براي او را داريد، عاشق طلا است و هميشه از زيورآلات استفاده مي‌كند، شك نكنيد كه بهترين انتخاب براي او طلا هديه است.

طلا هميشه به عنوان كالاي مناسب براي سرمايه‌گذاري، مورد استقبال همه بوده است. اگر دوست داريد هديه تولدي كه براي آن شخص مي‌خريد، علاوه بر اينكه سورپرايز خاصي است، براي او جنبه‌ي سرمايه‌گذاري هم داشته باشد، طلا مي‌تواند انتخاب خوبي باشد.

جديدترين هديه هاي تولد مناسب براي خانم‌ها و دختران

اگر قصد خريد طلا براي دختران و خانم‌ها و دختران را داريد، انتخاب‌هاي زيادي داريد كه در ادامه با ويژگي آن‌ها بيشتر آشنا مي‌شويد.

گردنبند هديه، چه ويژگي‌هايي دارد؟

گردنبند طلا، بيشتر از هر زيورآلات ديگري در استايل جلب‌توجه مي‌كند. براي خريد گردنبند به عنوان هديه، بايد رنگ پوست، فرم و اندازه گردن، فرم صورت، و فرم بالاتنه شخصي كه قرار است براي او هديه بخريد را در نظر بگيريد. براي آشنايي كامل با اين جزئيات پيشنهاد مي‌كنم، مطلب، چهار فاكتور در انتخاب و خريد گردنبند را بخوانيد.

انگشتر هديه، چه ويژگي‌هايي دارد؟

انگشتر طلا، از جمله زيورآلاتي است كه تقريباً همه‌ي دخترها و خانم‌ها آن را دوست دارند. اين روزها مد شده و همه تعداد زيادي انگشتر دست مي‌كنند. براي انتخاب انگشتر به عنوان هديه، بهتر است عوامل مهمي كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌كنم را درنظر بگيريد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

براي كساني كه دست كوچك دارند، بهتر است انگشترهاي ظريف را انتخاب كنيد. سنگ يا نگين‌هاي كوچك گرد، بيضي شكل يا به شكل قلب، مناسب اين دست‌ها هستند.

براي كساني كه دست بزرگ دارند، بهتر است انگشترهاي بزرگي كه جزييات بيشتر دارند را انتخاب كنيد.

دستبند هديه، چه ويژگي‌هايي دارد؟

دستبند طلا، تنوع زيادي دارد. آن‌ها به راحتي با ساعت، انگشتر و زيورآلات ديگر ست مي‌شوند. نه تنها به دست جلوه و زيبايي خاصي مي‌دهند، بلكه بر خلاف، گردنبند و گوشواره، هميشه جلوي چشم‌ هستند.

اگر كسي كه قصد خريد هديه براي او را داريد، مچ دست لاغر و باريك دارد، دستنبدهاي ظريف، بهترين انتخاب براي او هستند.

اگر مچ دست او پهن يا توپر است، مي‌توانيد هر دو نوع دستبند ظريف و پهن را انتخاب كنيد.

گوشواره هديه، چه ويژگي‌هايي دارد؟

گوشواره‌ها انواع مختلفي دارند و شامل: گوشواره ميخي، گوشواره آويز، گوشواره گل‌گوش، گوشواره حلقه‌اي، گوشواره كليپسي، و گوشواره بخيه‌اي مي‌شوند. براي ديدن همه‌ي مدل‌ها، روي گوشواره طلا كليك كنيد و تصوير و جزئيات مربوط به هر كدام را ببينيد.

در انتخاب گوشواره، فرم صورت يكي از مهم‌ترين نكاتي است كه بايد آن را درنظر بگيريد.

براي فرم صورت مثلثي، گوشواره‌هاي آويز و يا اشكي، بهترين گزينه هستند.

براي فرم صورت بيضي، تقريباً هر نوع گوشواره‌اي مناسب است؛ اما بهتر است گوشواره‌هاي مثلثي و يا گوشواره ساده ميخي را انتخاب كنيد.

براي فرم صورت گرد، گوشواره آويز يا بلند، انتخاب بسيار هوشمندانه‌اي است.

براي فرم صورت قلبي، گوشواره آويز يا گوشواره اشكي را انتخاب كنيد.

براي فرم صورت‌تان مربعي، گوشواره‌هاي گرد و حلقه‌اي‌را هم فراموش نكنيد.

براي فرم صورت باريك و كشيده، بايد گوشوارهاي ميخي، گوشواره خوشه‌دار، گوشواره آويز كوتاه، گوشواره حلقه‌اي متوسط يا بزرگ را انتخاب كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۰:۵۹ توسط:netware موضوع:

خريد زنجير طلا

زنجير طلا يكي از زيورآلاتي است كه هيچ وقت دمده نمي شود اما قبل از اينكه اقدام به خريد طلا بكنيد، دانستن چند نكته ضروري است. هدف اين مقاله دادن آگاهي به شماست تا بعد از خريد و تحويل قطعه طلاي خود، متعجب نشويد و همان باشد كه مي خواهيد.

تا چه اندازه مي خواهيد هزينه كنيد؟

قبل از اقدام به خريد زنجير طلا، بودجه اي را متناسب با هدفي كه داريد (طلا براي كادو دادن، استفاده روزانه و غيره) تعيين كنيد. سپس با توجه به آن مي توانيد يكي از سه مدل زنجير زير را انتخاب نماييد. به طور  كلي زنجيرهاي طلا در سه مدل زير توليد مي شوند.

زنجير طلاي توپر؛ منظور از زنجير توپر زنجيري نيست كه در ساخت آن 100 درصد از طلاي خالص استفاده شده و در واقع، عيار زنجير طلاي توپر مي تواند 22، 18، 14 و حتي 10 باشد. در بين تمامي اين ها، زنجيرهاي طلا كه 18 و 14 عيار هستند، بيشترين ميزان مقاومت و زيبايي را دارند. عيارهاي بالاتر ضعيف تر بوده و عيارهاي پايين تر، آن رنگ طلايي زيبا را ندارند.

زنجير طلاي آبكاري شده؛ به زنجيرهايي گفته مي شود كه از فلزات ديگر ساخته مي شوند و در آخر يك روكش طلاي مذاب به آنها اضافه مي شود. اينگونه زنجيرها قيمت نسبتا ارزاني دارند زيرا فلز طلا تنها در روكش آنها وجود دارد. قيمت زنجير طلاي آبكاري شده كمتر است اما به مراقبت زيادي نياز دارد.  هر چندوقت يكبار بايد دوباره آن را آبكاري نماييد تا زيبايي و جلاي خود را از دست ندهد.

زنجير طلاي توخالي و سبك؛ زنجيرهاي سبك مثل زنجيرهاي توپر تماما از طلا ساخته مي شوند ولي كل طرح با طلا پر نشده و وزن سبكي دارد.

اين سه مدل زنجير با هم تفاوت هاي زيادي دارند اما مهمترين تفاوتشان در ميزان طلاي به كار رفته در ساخت و تبعا قيمت آنهاست. براي مثال، قيمت زنجير طلاي مردانه يا زنانه اي كه روكش طلا دارد از همه مدل ها ارزانتر است. زيرا روكش طلا بعد از مدتي از بين مي رود و فلز زيرين آن نمايان مي شود. اين زنجيرها نيازمند آبكاري جديد هستند و گرنه قابل استفاده نخواهند بود. از طرفي قيمت گردنبند طلاي توخالي نيز كمتر است. اما اگر ميخواهيد دائما آن را به گردن داشته باشيد، ما توصيه ميكنيم كه حتما طلاي توپر بخريد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۸:۴۶ توسط:netware موضوع: