جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پايه جواهر چيست؟

عشق به طلا و جواهر، عشق ابدي است كه حضور آن در زندگي خانم‌ها كم رنگ نمي‌شود. امكان ندارد خانم‌ها از جلوي طلافروشي رد شوند و دقايقي براي تماشاي مدل‌هاي جديد طلا و جواهر، جلوي ويترين توقف نكنند.

پايه جواهر در واقع همان جواهر ساخته شده به صورت خام و  بدون نگين و سنگ است. طلا و جواهر زماني كه ساخته مي‌شوند، يك قالب دارند كه روي ساخته شده آن قالب انواع مختلف سنگ قيمتي و همچنين نگين قرار مي‌گيرد. آنچه گفته شد تعريف كلي بود از پايه جواهر و آن چيزي كه در آينده ممكن است از كيش طلا درباره آن زياد بشنويد.

بيشتر بخوانيد : طلاي كم اجرت

تفاوت جواهر با طلا

به طور خلاصه تفاوت اصلي طلا و جواهر سنگي است كه در جواهر روي كار سوار مي‌شود و در طلا وجود ندارد. بنابراين در ساخت جواهر نوع سنگ قيمتي كه در كار استفاده مي‌شود، كيفيت و اصالت كار را نمايان مي‌كند. معمولا براي جواهرات از دو نوع سنگ استفاده مي‌شود كه يا برليان هستند و يا سنگ اتم. تفاوت اين دو نوع مرغوبيت و اصل بودن آنها است؛ به اين معنا كه برليان سنگ اصل است و ميزان شفافيت و كيفيتي كه دارد از اتم بسيار بالاتر است.

ديگر فرق اساسي طلا و جواهر را مي‌توانيم قيمت آنها در نظر بگيريم و همه مي‌دانيم كه قيمت جواهر معمولا اندكي از قيمت طلا بالاتر است .

مزاياي خريد پايه جواهر

تصور كنيد، سال‌ها يك مدل انگشتر طلا را در پشت ويترين طلافروشي مشاهده‌ كرديد و عاشق مدل آن بوديد، اما نوع سنگي كه روي آن بود را دوست نداشتيد و دوست داشتيد كه يك نگين شفاف و براق مانند برليان روي آن بيندازيد و آن را بخريد. فانتزي جالبي است. ... البته اين موضوع ديگر فانتزي نيست.

پايه جواهر اين فانتزي را به امري حقيقي تبديل كرده است و شما به راحتي مي‌توانيد با خريد پايه جواهر انگشتر، نگين برليان را روي آن بيندازيد و از انداختن آن به دست لذت ببريد.

خريد پايه جواهر مزاياي بسياري دارد كه مهم‌ترين آن همان‌طور كه گفتيم، انتخاب جواهر و سنگي است كه قرار است روي پايه جواهر گذاشته شود. شما به عنوان فردي كه عاشق خريد طلا و جواهر است، با خريد پايه جواهر مي‌توانيد به سادگي مدل مورد نظر خود را انتخاب كنيد، نوع سنگ و نگين مورد علاقه خود را انتخاب كنيد و در نهايت جواهري را خريداري كنيد كه طرح و نگين آن مطابق خواست خودتان انتخاب شده است.

خريد انواع پايه جواهر از پايه جواهر انگشتر، پايه جواهر دستبند، خريد سرويس پايه جواهر، پايه جواهر حلقه ست و پايه جواهر آويز، باعث ايجاد خلاقيت در شما براي شخصي سازي جواهرات شما مي‌شود. مي‌توانيد جواهر مورد علاقه خود را سنگ مورد علاقه خود تزيين كنيد و آن را به گونه‌اي انتخاب كنيد كه با استايل و شخصيت شما بيايد.

با خريد پايه جواهر مي‌توانيد طبق بودجه‌اي كه داريد سنگ و نگين انتخاب كنيد و خب اين مي‌تواند يكي ديگر از مزاياي اين نوع جواهر باشد. براي خريد حلقه مي‌توانيد از الماس استفاده نكنيد و سراغ نگين‌ها و سنگ‌هاي ارزان‌تر برويد.

تصور كنيد كه قصد داريد براي خود يك كمد درست كنيد. مسلما خريد وسايل كمد و سرهم كردن آن توسط خودتان و طبث سليقه خودتان، بسيار لذت بخش‌تر از كمدهاي حاضر مي‌شود. داستان پايه جواهر نيز همين است و خريد آن و بعد انتخاب سنگ و نگين براي پايه جواهر توسط خودتان لذتي براي شما دارد كه قابل وصف نيست.

يكي ديگر از مزاياي خريد پايه جواهر كه در سايت كيش طلا ديده مي‌شود، خريد آنلاين آن است. خريد آنلاين طلا و جواهر و همچنين خريد آنلاين پايه جواهر و انواع آن، يك مزيت بزرگ براي هر طلا دوستي است. اين نوع خريد به شما كمك مي‌كند تا در هزينه رفت و آمد صرفه جويي كنيد، از طريق وب‌سايت تمام مدل‌ها و طرح‌ها را با مشخصات كامل ببينيد و در نهايت تصميم به خريد بگيريد. تفاوت قيمت خريد حضوري و آنلاين در سايت ديورس به خوبي اين مزيت را نشان مي‌دهد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۶:۴۷ توسط:netware موضوع:

مدل هاي جديد طلا و جواهرات ويژه پاييز

ترندهايي كه هر سال و هر ماه شاهد آن هستيم در حال به روز شدن هستند و براي كساني كه عاشق مد و فشن و به خصوص طلا و جواهر هستند، ترندهاي هر فصل خصوصا ترند طلا و جواهر براي پاييز مي‌تواند الهام بخش خريد طلا براي آنها باشد.

ترند طلا و جواهر براي پاييز

چند ترند طلا و جواهر براي پاييز وجود دارد اما در بيشتر مواقع، سبك‌هايي كه از محبوبيت بالايي برخوردار بوده‌اند مانند گوشواره‌هاي حلقه‌اي، گردنبندهاي جذاب، طلا و جواهر كارتيه و مرواريدهايي كه همگي تا به امروز رو بورس بودند، دوباره در پاييز و زمستان 2020-2021 ترند هستند و مي‌توانيد از آنها استفاده كنيد و يا بخريد.

بيشتر بخوانيد : طلاي كم اجرت

طلا و جواهر با مرواريد

مرواريدها به يكي از محبوب‌ترين ترندهاي سال 2020 تبديل شده است. براي اولين بار شاهد به وجود آمدن اين ترند در بهار سال گذشته بوديم و در تمام طلا و جواهرات اين نگين زيبا و درخشان را ديديم و اين ترند تا به امروز نيز جزء محبوب‌ترين‌ها است و در پاييز هم مي‌توانيد سراغ آن برويد.

از مزاياي مرواريد اين است كه مي‌توان آن را در تمام دسته‌هاي طلا و جواهر استفاده كرد و محصولي زيبا و چشم نواز درست كرد و آن را براي ترند طلا و جواهر براي پاييز آماده كرد. مرواريد مدرن و شيك بودن را به هر شخصي مي‌دهد و مي‌توان با اطمينان گفت كه با هر سبك و سليقه‌اي جور است و مي‌توان از آن هم در پاييز، هم در تابستان و هم در ديگر فصول استفاده كرد و لذت برد. همچنين انتخاب خوبي براي زمان خريد پايه جواهر است و مي‌توان از آن براي تزيين پايه جواهر استفاده كرد.

بيشتر بخوانيد: بهترين زمان خريد طلا

طلاهاي آويزدار جذاب

بسياري از اين مدل طلا و جواهر نمادهايي از شانس، عشق و معنويت دارند كه از قديم تا به امروز توانسته‌اند محبوبيت خود را حفظ كنند. اين نوع طلا و جواهر كه بيشتر در قالب دستبند طلا و گردنبند طلا مشاهده مي‌شوند، به تازگي در فشن بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرند. طراحان به ساخت اين نوع طلا و جواهر روي آوردند و امروزه شاهد محبوبيت بسيار اين نوع، خصوصا گردنبندهاي اين مدل هستيم.

گوشواره‌هاي حلقه‌اي و دايره‌اي شكل

گوشواره طلا مدل حلقه‌اي نيز مانند مدل‌هاي كارتيه در مد و فشن مي‌آيند و مي‌روند، ولي هميشه استفاده از آنها ميان طلا دوستان محبوب بوده است؛ اما اين بار و در ترند طلا و جواهر براي پاييز اين نوع گوشواره‌ها بسيار ديده مي‌شود. با وجود ابتكار عمل در ساخت گوشواره‌هاي حلقه‌اي طي چند سال گذشته، اما با اين حال طراحان و طلاسازان بسياري دست به خلاقيت در ساخت اين نوع گوشواره زدند و آنها را به مدل‌هايي جذاب و خيره كننده تبديل كردند.

رفرنس : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۶:۳۹ توسط:netware موضوع:

انتخاب حلقه عروسي

هنوز هم اين چالش وجود دارد كه آيا براي خريد طلا حلقه‌ي عروسي، بايد با هم به بازار رفت يا خير؟ برخي خانم‌ها در اين زمينه نظرات متفاوتي دارند؛ بعضي از عروس‌خانم‌ها دوست دارند تا كاملاً سورپرايز شوند، بعضي ديگر نشانه‌هايي مي‌دهند .بعضي ديگر هم از شريك زندگي خود مي‌خواهند تا يك حلقه‌ي كامل و مناسب را خود، براي آن‌ها بخرد. در نهايت انتخاب حلقه عروسي، هم مي‌تواند سخت باشد و هم آسان و اين تنها بستگي به عروس‌ها دارد.

1. شكل‌ها و مدل‌هاي مورد نظر خود را محدود كنيد

نكته‌ي اول: اگر شما مي‌دانيد كه همسر آينده شما چه چيزي را از نظر شكل الماس حلقه دوست دارد، اين كار خيلي به شما كمك مي‌كند تا بر روي يك مدل حقله‌هاي خاص تمركز كنيد. مدل‌هاي مختلف الماس و سنگ قيمتي روي حلقه (كه به آن تراش هم مي‌گويند)، قيمت‌هاي متفاوتي دارند و قيمت هر كدام از اين‌ها به ازاي نوع و بزرگي آن، با هم فرق مي‌كند. درباره نحوه تشخيص تقلبي و اصل بودن الماس نيز بيشتر اطلاعات كسب كنيد.

2. فلزي را براي حلقه‌ي خود در نظر بگيريد

از قديم، حلقه‌هاي ازدواج را از طلاي زرد، طلاي سفيد، نقره يا پلاتين مي‌ساخته‌اند -هر چند كه در سال‌هاي اخير، استفاده از طلاي رزگلد نيز به عنوان يك گزينه‌ي جديد و نوين مطرح شده است. هر چند ظاهر پلاتين به نقره شباهت دارد، اما حلقه‌هاي پلاتيني خيلي گران‌تر هستند و دليل اين گران‌تر بودن هم آن است كه پلاتين بسيار متراكم‌تر است

3. يك اندازه عيار مشخص را در نظر داشته باشيد

همان سؤال قديمي و هميشگي كيفيت در برابر كميت، براي حلقه‌هاي ازدواج هم هميشه كاربرد داشته است؛ بعضي از مردم ترجيح مي‌دهند كه به جاي آن‌كه حلقه‌ي آن‌ها سفيدتر باشد، سنگ‌هاي بزرگ‌تري داشته باشد؛ اما بعضي ديگر از افراد دوست دارند تا حلقه‌ي آن‌ها فارغ از هر عياري كه دارد، كاملاً شفاف باشد و برق بزند.

خانم‌ها بايد نظر مشخصي در خصوص اندازه‌ي سنگ مورد نظر خود داشته باشند. هر چقدر هم كه مردم مي‌گويند كه اندازه براي آن‌ها اهميت ندارد، اما باز هم مي‌بينيم كه اين اندازه‌، هميشه يكي از مهم‌ترين عوامل هنگام انتخاب حلقه عروسي است، زيرا مردم براي آن‌كه بتوانند حلقه‌اي را متناسب با بودجه‌ي خود انتخاب كنند، روي رنگ و شفافيت حلقه‌ها مانور مي‌دهند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلاي كودك

4. اندازه‌ي درست و مناسب خود را بدانيد

اين مسأله ممكن است بديهي به نظر برسد، اما مطمئن باشيد كه هر دوي شما، اندازه‌ي درست و مناسب انگشتان خود را مي‌دانيد. قطعاً شما دوست نداريد كه حلقه‌ي شما، انگشت شما را اذيت كند و ببرد يا بدتر از آن، مرتب از انگشت شما بيرون بيايد. حلقه بايد در انگشت شما كيپ، اما در عين حال راحت باشد.

همان‌طور كه در مقاله راهنماي انتخاب سايز حلقه نامزدي عنوان كرديم، اگر نمي‌توانيد به اتفاق يكديگر براي خريد حلقه به بازار برويد، مي‌توانيد خودتان به يك مغازه‌ي جواهري برويد تا اندازه‌ي انگشت شما را بگيرد و به شما سايز مناسب را بدهد. هر زماني كه موضوع خريد انگشتر طلا يا حلقه طلا براي شما پيش مي‌آيد، مي‌توانيد اين اندازه را بگوييد .

5. ببينيد كه حلقه‌ي نامزدي شما چقدر با حلقه‌ي عروسي شما همخواني دارد و سِت است

ازدواج و نمادهاي آن به دو قسمت تقسيم مي‌شود. يكي از آنها حلقه ازدواج و ديگري حلقه نامزدي است. جالب است بدانيد كه معمولا بيشتر افراد هنگام خريد حلقه ازدواج به هيچ عنوان اهميتي به ست شدن اين دو حلقه نمي‌دهند. اما اين موضوع واقعا مهم است و بايد به آن توجه كرد، چرا كه ممكن است روزي آنها را در كنار هم دست كنيد.

منبع فروشگاه آنلاين طلا و جوهار كيش طلا : https://www.kishtala.com/shop/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۱:۲۵ توسط:netware موضوع:

چگونه طلاي دست دوم خود را بفروشيم؟

طلا و جواهر از كادوهاي زيبا و متداول‌ است، اما مانند ديگر انواع كادو، لزوماً چيزي نيست كه بخواهيد تا ابد براي خود نگه داريد. هم‌چنين ممكن است به كمي پول اضافه نياز داشته باشيد و كندوكاو كردن در جعبه‌ي جواهرات‌تان نقطه‌ي خوبي براي شروع باشد و به اين فكر خواهيد كرد كه سراغ فروش طلاي دست دوم خود برويد. اما آيا بهتر است به سراغ يك خريدار طلا برويد يا سمسار؟‌ از كجا مي‌دانيد كه قيمت خوبي نصيبتان شده يا سرتان كلاه رفته‌است؟‌ در اين مقاله  از طلا فروشي اينترنتي كيش طلا روش پي بردن به بهترين قيمت را به ازاي اجناس پرزرق‌وبرق خود و همچنين نحوه فروش طلاي دست دوم را پيدا كنيد.

نحوه فروش طلاي دست دوم

مديريت انتظارات‌

قبل از اينكه براي به دست آوردن اين پول بيش از حد ذوق كنيد، خيلي مهم است كه انتظاراتتان را در واقعيت به حداقل برسانيد. شايد يك گردن‌بند الماس داريد كه يادگاري خانوادگي‌ و براي خاله‌بزرگ عجيب و غريب‌تان، صديقه خانم، است؛ ولي از نظر كسي كه داريد جواهر را به او مي‌فروشيد و كسي كه قصد خريد طلا ي دست دوم را دارد، يك گردن‌بند خشك و خالي باشد البته مي‌توانيد با چند روش تشخيص تقلبي و اصل بودن الماس را انجام دهيد. خيلي كم پيش مي‌آيد كه جنس دست‌دومي نزديك قيمت خريدش به فروش برسد.‌  

طلا و جواهر خود را ارزش گذاري كنيد

براي تعيين ارزش حدودي طلا و جواهرتان، بايد بدون تعصب به آن نگاه كنيد. به طور مثال به شما توصيه مي‌كنيم كه به كالاي‌تان مثل يك خودروي كاركرده نگاه كنيد:

وقتي به سراغ قيمت‌گذاري ماشين كاركرده مي‌رويد، براي شروع بايد اسم ماشين، مدل، سال توليد و كيلومترش را بدانيد. همين قضيه در مورد طلا و جواهر نيز هم صدق مي‌كند – بايد وزن، رنگ، شفافيت و برش سنگ آن را بدانيد تا ارزشش را تعيين كنيد.

با جستجوي كالاهاي مشابه در فروشگاه‌هاي آنلاين و يا با مشاهده‌ي قيمت طلاي دست‌دوم اشخاص ديگر با ويژگي‌هاي مشابه، ارزش حدودي كالا دست‌تان مي‌آيد. به آنچه مي‌بينيد تخفيف هم اضافه كنيد، زيرا خريدار شما به دنبال كسب سود است.

بيتر بخوانيد : دانشنامه طلا

به طلا و جواهر فروشان بفروشيد

در همان حين كه طلا و جواهر خود را براي ارزيابي به جواهرفروش‌ها مي‌دهيد، خوب است پيشنهاداتي را كه به شما مي‌دهند را مدنظر داشته باشيد. طلافروش‌هاي قديمي و معتبر بازار بهترين قيمت را به شما پيشنهاد مي‌دهند، چرا كه به چشم يك مشتري احتمالي [در آينده] به شما نگاه مي‌كنند و دوست ندارند تا اعتبار خود را خدشه‌دار كنند. خريد طلاي دست دوم براي هر كسي ممكن است پيش بيايد، بنابراين مي‌توانيد طلا و جواهر خود را به بهترين قيمت به طلافروشان بفرشيد و هم شما سود كنيد و هم طلافروش كار خود را انجام دهد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۶:۲۳ توسط:netware موضوع:

آيا خريد جواهر به صرفه است و سرمايه گذاري خوبي است؟

طلا وسيله‌اي است كه در طول زمان ارزش خود را حفظ مي‌كند. حتي در بعضي مواقع، ارزش آن افزايش مي‌يابد و مي‌توانيد بعد از چند سال از خريد آن سود نيز بكنيد. اگر مي‌خواهيد بعداً پول نقد را داشته باشيد و در حال حاضر امكان نگه داشتن آن را نداريد، مي‌توانيد روي طلا و جواهرات قيمت بالاتر سرمايه گذاري كنيد.

بر اساس اعلام بانك مركزي جهان،  خريد طلا در دسته بندي A سرمايه گذاري‌ها قرار مي‌گيرد. اين بدان معني است كه آنها آن را به عنوان يك سرمايه گذاري خوب به شدت توصيه مي‌كنند، زيرا ارزش آن با گذشت زمان يا با تورم كاهش نمي‌يابد.

مردم منطقه شرقي جهان مانند ما ايرانيان، هندي‌ها و چيني‌ها علاقه و ارادت خاصي به جواهرات و انواع طلا دارند. اين بخش از جهان مدت‌هاست كه به سرمايه گذاري در جواهر و طلا اعتقاد دارند و اين فلز گرانبها را مي‌خرند تا روزي در آينده از سود آن استفاده كنند.

فقط بايد مراقب باشيد كه در فصولي كه قيمت جواهر و طلا بسيار بالا است و حالت حبابي دارد، سراغ خريد نرويد. اين زمان، همان زماني كه صفوف و هجوم مردم براي خريد بسيار زياد مي‌شود و به همين خاطر، قيمت در آن زمان قيمت واقعي نخواهد بود و حباب است.

خريد اينترنتي طلا به اين صورت تنها تفاوتي كه با خريد طلاي دست دوم دارد اين است، كه از نظر كيفيت و ظاهر آن تميزتر و زيباتر است. براي كساني كه قصد استفاده از طلا و جواهر را ندارند، خريد طلاي دست دوم و طلا كم اجرت مي‌تواند گزينه خوبي باشد و به راحتي به جواب سوال آيا طلاي دست دوم بخريم مي‌رسند. وقتي صحبت از فروش جواهر مي‌شود، شما متوجه كمي تفاوت قيمت با آن قيمتي كه خريديد مي‌شويد. به اين نكته حتما توجه كنيد كه جواهر و طلاي گران قيمت به معناي ارزشمند بودن آن نيست.

جوانب مثبت و منفي سرمايه گذاري در جواهر

جوانب مثبت

اين فلز در جهان ارزش دارد و مي‌توانيد به جاي پول نقد در مواقع سخت از آن استفاده كنيد.

اين يك سرمايه گذاري است كه مي‌توانيد آن را استفاده كنيد و همچنين با سود آن را بفروشيد.

جواهرات از طلا درست شدند كه فلز آن ماندگار است و زنگ نمي‌خورد.

هميشه مد است.

جوانب منفي

اين فلز گرانبها مشكل در مورد نگهداري دارد. براي نگه داشتن آنها بايد وسيله‌ي مناسب داشت و يا آن را در صندوق‌هاي امانات گذاشت كه خب هزينه‌بر هستند.

جواهر و طلا مانند ديگر سرمايه گذاري‌ها مانند طلا درآمد ماهانه براي شخص به همراه ندارد. جواهر فقط وسيله‌اي ارزشمند است كه از فروش آن مي‌توانيد سود كنيد.

وجود سنگ و نگين در جواهر باعث كاهش قيمت آن هنگام فروش مي‌شود و مانند طلاي خام سود ندارد.

اگر طلا را دست اول بخريد بايد هزينه اجرت ساخت بدهيد كه خب اين براي شما به صرفه نخواهد بود.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۹:۰۵ توسط:netware موضوع:

نكاتي درباره خريد سرويس طلا عروس

انتخاب غلط و نادرست سرويس طلا عروس مانند انتخاب حلقه عروسي، مي‌تواند مراسم عروسي و بهترين شب زندگي عروس را خراب كند! حتي اگر سراغ پر زرق و برق‌ترين طلا و جواهر برويد و آنها را بخريد، اما سرويس طلاي شما با لباس و نوع آرايش شما همخواني نداشته باشد، مي‌تواند طلايي عادي به نظر برسد. به همين دليل است كه شما بايد هنگام خريد به نكاتي درباره سرويس طلا عروس دقت كنيد و به موارد بسياري توجه كنيد.

1. از ترندهاي روز باخبر شويد

قبل از اينكه براي خريد سرويس طلا عروس خود را آماده كنيد، از آخرين ترند طلا و جواهر باخبر شويد، يا بدانيد كه كدام سرويس طلا با كدام رنگ براي لباس عروس شما مناسب است. اگر سرويس طلا با لباس عروس همخواني نداشته باشد، ظاهر خوبي نخواهد داشت و به همين خاطر حتما بايد تناسب اين دو را هنگام خريد سرويس طلا عروس در نظر گرفت.

2. سرويس طلاي عروس سفيد بخريم يا زرد؟

اينكه كدام رنگ را براي سرويس طلا عروس قرار است انتخاب كنيد، كاملا به اولويت شما و سليقه‌اي كه داريد ربط دارد. طلاي سفيد از نظر دوام نسبت به طلاي زرد حاشيه امن كمتري دارد، اما تقريباً از همه لحاظ اين دو فلز بسيار شبيه به هم هستند و تفاوت اصلي و بارز در رنگ است. مهم‌ترين وجه مشترك اين دو اين است كه هر دوي آنها از مد نمي‌آفتند و هميشه براي شما ماندگار خواهند بود. فقط هنگام خريد سرويس طلا براي عروس، به اين نكته دقت كنيد كه كدام رنگ طلا با رنگ پوست شما همخواني دارد و سراغ آن برويد.

بيشتر بخوانيد :

راهنماي خريد طلاي كودك

طلاي رزگلد

3. قبل از همه چيز جواهرات و سرويس طلاهاي خانوادگي خود را بررسي كنيد

بيشتر مادران و مادربزرگ‌هاي ما تعداد زيادي جواهرات عتيقه دارند كه مي‌توانيد به خوبي از آنها به عنوان سرويس طلا عروس خود استفاده كنيد و آنها را از گنجه جواهرات خارج كنيد. شايد خيلي از شما به انداختن سرويس طلاهاي قديمي علاقه‌اي نداشته باشيد، بنابراين اين ايده براي شما به خوبي كار نمي‌كند. روي صحبت ما با كساني است كه علاقه بسياري به طلا و جواهر عتيقه و قديمي دارند و دوست دارند يكي از آنها را براي خودشان داشته باشند

4. در مورد بودجه تصميم بگيريد و بيشتر از آن خرج نكنيد

اگر قصد نداريد كه تمام پول و بودجه عروسي خود را خرج خريد طلا عروس كنيد، هوشيار عمل كنيد و براي همين بودجه تعيين كنيد. به اين ترتيب، نه تنها هزينه‌هاي اضافي و غير ضروري را كاهش مي‌دهيد بلكه مي‌توانيد به جاي خرج بيش از حد براي سرويس طلا، لباس عروسي شيك و مجللي بخريد.

5- سرمايه گذاري يا داشتن طلاي لوكس؛ انگيزه شما از خريد سرويس طلا عروس چيست؟

اگر مي‌خواهيد طلا و جواهرات عروسي خود را براي سرمايه گذاري آينده بخريد و قصد داريد آن را براي آينده حفظ كنيد، طلا خالص بيش از هر چيز ديگري مي‌تواند گزينه مناسبي براي شما باشد. با اين حال، اگر خريد سرويس طلا عروس براي شما حكم سرمايه گذاري ندارد و فقط به دنبال اين هستيد كه طلايي لوكس بخريد، لازم نيست سراغ طلاي خالص برويد و هر چيزي كه عطش شما را خاموش مي‌كند را، انتخاب و خريداري كنيد.

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا https://www.kishtala.com/shop/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۱:۳۵ توسط:netware موضوع:

طلاي دست دوم و كم اجرت بخريم يا نخريم؟

ممكن است براي بسياري از مردم، خريد طلاي دست دوم با طلاي نو فرقي نداشته باشد و آنها اين فلز را مي‌خرند تا سرمايه‌اي براي آينده داشته باشند. اما همان‌گونه كه در تيتر مشخص شده است، طلاي دست دوم ديگر اجرت ساخت طلا ندارد و اين تفاوت بزرگ بين طلاي نو و دست دوم مي‌تواند خيلي روي قيمت آن اثر بگذارد. بنابراين اين سوال كه آيا طلاي دست دوم بخريم يا نه و به ذهن رسيدن آن، چيزي است كه ممكن است براي همه پيش بيايد و به دنبال جواب آن باشند.

طلا فلزي براي سرمايه گذاري

از قديم الايام به ياد داريم كه مردم و خصوصا خانم‌ها علاقه زيادي به خريد طلا و جواهرات داشتند و آن را هم به عنوان وسيله‌اي زينتي و هم به عنوان سرمايه‌اي براي روز مبادا مي‌دانستند. زمان قديم كه قيمت طلا به اندازه امروز سير صعودي نداشت، مردم با هر اندوخته‌اي از درآمدشان سراغ خريد طلا مي‌رفتند و در آن زمان خيلي به انتخاب بين خريد طلاي دست دوم و طلاي نو فكر نمي‌كردند.

آيا خريد طلاي دست دوم ايده خوبي است؟

بزرگترين مشكل طلاي دست دوم اين است، كه خب قبل از شما توسط شخصي ديگر استفاده شده است. اين بدان معناست كه ظاهر آن كم و بيش كهنه شده است، بنابراين بايد در نظر داشته باشيد كه بندها، گيره‌ها، زنجيرها، رينگ انگشتر و غيره شكل ظاهري خوبي ندارند و در ظاهر زرق و برق طلاي نو را ندارند.

قبل از خريد طلا هدف خود را مشخص كنيد

حالا كه با خريد طلاي دست دوم كنار آمديد و مشكلي با كهنه بودن آن نداريد، زمان آن رسيده است كه هدف خود را از خريد اين نوع طلاي مشخص كنيد. هدف از خريد طلاي دست دوم و كم اجرت فرد به فرد فرق مي‌كند و هر فرد بسته به نوع نياز خود، اين مدل طلا را انتخاب مي‌كند.

قبل از خريد طلا حتما مشخص كنيد كه مي‌خواهيد طلا را به عنوان وسليه‌اي زينتي بخريد، يا مي‌خواهيد اين فلز گرانبها را براي آينده و روز مبادا داشته باشيد و به چشم سرمايه به آن نگاه مي‌كنيد. اگر جزء آن دسته از افرادي هستيد كه طلا را وسيله‌اي زينتي مي‌‌دانند و هدف اصلي آنها از خريد طلا، ظاهر زيبا و پر زرق و برق آن است، به هيچ عنوان سراغ خريد طلاي دست دوم نرويد.

اما اگر در دسته افرادي قرار مي‌گيريد كه به طلا به عنوان پول و سرمايه نگاه مي‌كنند و ظاهر آن خيلي برايشان مهم نيست، شك نكنيد كه مي‌توانيد سرمايه خوبي با خريد طلاي كم اجرت به دست آوريد.

آيا طلاي دست دوم بخريم

ممكن است براي شما پيش بيايد كه از خريد وسايل دست دوم دل چركين باشيد و علاقه‌اي به اين كار نداشته باشيد. ممكن است ترجيح بدهيد كه از خريد طلاي پر زرق و برق لذت ببريد، تا اينكه سراغ طلايي برويد كه قبلا توسط فردي ديگر استفاده شده است.

بايد عنوان كنيم كه، درست است طلاي دست دوم هيچ وقت جاي طلاي نو را در درخشش نمي گيرد، اما مي‌تواند پول بيشتري در جيب شما باقي بگذارد و در آينده نيز براي فروختن آن بيشتر سود كنيد.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۵:۴۷ توسط:netware موضوع:

سرويس طلاي عروس سفيد بخريم يا زرد؟

طلاي زرد و طلاي سفيد چيست؟

اين دو رنگ طلا، هر دو از طلاي خالص ساخته شده و در روند ساخت با آلياژها مخلوط مي‌شوند. چيزي به نام طلاي سفيد طبيعي وجود ندارد و طلايي كه به صورت طبيعي استخراج مي‌شود، رنگ طلايي دارد. طلا يك فلز گران‌بها است كه بسيار نرم است، بنابراين هنگام ساخت جواهر و طلاهاي زينتي بايد با آلياژها مخلوط شود تا به بتواند دوام و محكمي طلاي ساخته شده را داشته باشد.

·        طلاي زرد با مس، نقره، روي، نيكل و يا پالاديوم مخلوط مي‌شود. از بين اين آلياژها، ميزان مس براي حفظ رنگ طلايي بالاترين ميزان را در اين تركيب دارد.

·        طلاي سفيد با آلياژهاي به رنگ نقره‌اي مانند پالاديوم و نيكل تركيب مي‌شود تا رنگ آن را كمتر كند و از ميزان زردي آن كاسته شود. سپس با روديم آبكاري مي‌شود تا به آن طلا سفيدي كه همه ديديم، تبديل شود.

بيشتر بخوانيد : طلاي ارزان

نقاط مثبت و منفي سرويس طلاي سفيد

طلا سفيد رنگي است كه معمولا در كل جهان همه آن را دوست دارند و بيشتر استفاده مي‌شو، كه دليل اصلي آن نيز ست شدن راحت آن با لباس عروس و همچنين رنگ بيشتر پوست‌هاي صورت است. بنابراين اگر قصد داريد يك انتخاب هوشمندانه داشته باشيد و مطلقا براي عروسي ريسك نكنيد، اين رنگ سرويس طلا مي‌تواند انتخاب مطمئني باشد.

·        طلا سفيد در سرويس طلا و هر نوع طلايي، معمولا ظاهري بسيار شيك‌تر از پلاتين دارد، اما از نظر هزينه بسيار مقرون به صرفه‌تر از پلاتين است. اين دو از نظر ظاهري تقريبا ظاهري يكسان دارند، اما تنها تفاوت آنها همان ميزان قيمت آنهاست

·        طلاي سفيد از طلاي زرد دوام بيشتري دارد. اين بخاطر اين است كه آلياژهايي كه با طلاي سفيد مخلوط مي‌شوند، فلز بادوام‌تري نسبت به طلاي زرد توليد مي‌كند. طلاي سفيد به راحتي خراش برنمي‌دارد و فرو نمي‌رود.

·        طلاي سفيد نياز به نگهداري بيشتري دارد. با گذشت زمان، روكش رديم روي طلاي سفيد فرسوده مي‌شود و كم كم رنگ زرد طلاي زيرين آن نمايان مي‌شود. بنابراين هر چند سال يكبار بايد آن را دوباره در روديم غوطه ور كنيد. اما خبر خوب اين است كه با اين كار سرويس طلاي خود را نو مي‌كنيد و ظاهر آن را جلا مي‌بخشيد.

بيشتر بخوانيد: طلاي رزگلد

نقاط مثبت و منفي سرويس طلاي زرد

سرويس طلاي زرد كلاسيك و بدون تاريخ انقضا است. اين رنگ سرويس طلا، به عنوان اولين سرويس‌ طلاهاي عروسي استفاده مي‌شد و براي همه ما حالت سنتي دارند.

·        سرويس طلاي زرد براي عروس‌هايي كه به دنبال سبك وينتج هستند، گزينه بسيار عالي است. طلاي زرد ظاهر گرمي دارد و با لباس‌هاي عروس وينتج بسيار جذاب به نظر مي‌رسند. اين نوع رنگ سرويس طلا سال‌ها پيش به عنوان ترند استفاده مي‌شد، اما امروزه افراد خاصي به دنبال اين رنگ سرويس طلا هستند.

·        نگهداري سرويس طلاي زرد آسان است و لازم نيست هر چند سال يك بار آن را در هر چيزي غوطه‌ور كنيد. فقط به طور مرتب از سرويس طلاي خود مراقبت كنيد تا درخشش آن را حفظ كنيد

·        تغيير اندازه گردنبند طلا ، انگشتر طلا و دستبند سرويس طلاي زرد بسيار آسان‌تر و ساده انجام مي‌شود. شايد ندانيد، اما سايز انگشتان شما در طي سال‌ها تغيير مي‌كند. تغيير اندازه طلاي زرد براي جواهرسازان راحت‌تر است، زيرا نرم‌تر است و نيازي به آبكاري روديم ندارند. همچنين، اگر به طور اتفاقي سرويس طلاي شما آسيب ببيند، ترميم طلاي زرد راحت‌تر است.

اگر در بازار امروز با توجه به شيوع ويروس كرونا اگر شما هم قصد خريد طلا به صورت اينترنتي داريد اينجا كليك كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۳:۰۹ توسط:netware موضوع:

انگشتر دست دوم بخريم يا نخريم؟

وقتي نوبت به انتخاب و خريد انگشتر طلا با قيمت مناسب مي‌رسد، مطمئنا مواردي كه پشت ويترين مغازه‌ها مي‌بينيد تنها انتخاب شما نيستند و موارد بيشتر ديگري نيز براي انتخاب وجود دارد. در حالي كه انگشترهاي درخشان با نگين‌هاي بسيار زيبا در ويترين طلا فروشي اينترنتي و طلافروشي‌ها مي‌توانند انتخاب خيره كننده‌اي براي شما باشند، با اين حال مزاياي بسياري در خريد انگشتر طلا دست دوم وجود دارد كه هنگام خريد به آنها دست پيدا مي‌كنيد.

انگشتر دست دوم بخريم؟

براي پاسخ به سوال انگشتر دست دوم بخريم ابتدا بايد همه جوانب را بررسي كنيد. خريد طلا چه نو باشد و چه خريد طلاي دست دوم بايد حتما با فكر و انديشه صحيح انجام شود، چرا كه اين نوع خريد هزينه‌ي زيادي براي هر فرد دارد و حتما بايد درباره مزيت‌هاي و معايب هر خريد از قبل تحقيق كنيد.

بيشتر بدانيد : دانشنامه طلا

بياييد ابتدا در مورد موارد مهم در انتخاب و خريد انگشتر طلا كم اجرت يا همان دست دوم بيشتر بدانيم و بعد بدانيم كه چرا خريد اين قطعه طلا به صورت دست دوم، مي‌تواند براي ما به صرفه باشد.

1. ارزش پول

با ليبل دست دوم، زود از خريد منصرف نشويد. ليبل دست دوم در انگشترهاي طلا به معناي كيفيت يا ارزش پايين نيست. در بسياري از موارد، عكس اين قضيه صادق است. اگر به دنبال انگشترهاي طلاي بسيار زيبا و حتي مدل‌هاي قديمي هستيد، انگشترهاي دست دوم مي‌توانند در ازاي پولي كه پرداخت مي‌كنيد ميزان ارزش بيشتري به شما ارائه دهند. حتي هنگام خريد و انتخاب حلقه ازدواج نيز مي‌توانيد حلقه‌هاي دست دوم را در نظر بگيريد، چرا كه آنها به شما اين امكان را مي‌دهند كه انگشترهاي نگين‌دار با كيفيت بالا را با قيمت كمتري خريداري كنيد.

( اگر قصد خريد حلقه طلا داريد و در انتخاب دچار مشكل شده ايد اينجا كليك كنيد. )

2. تنوع بيشتر در انتخاب

خواه به دنبال انگشتري با مدل خاص باشيد و يا به دنبال يك مدل بسيار ساده، يكي ديگر از مزاياي خريد انگشتر دست دوم اين است كه انتخاب‌هاي بسياري براي شما به ارمغان مي‌آورد و شما را از خريد مدل دلخواهتان مطمئن مي‌كند.

3. اثرات زيست محيطي

عامل مهم ديگري كه بايد مورد توجه قرار گيرد، اين واقعيت است كه انگشترهاي طلا دست دوم از نظر اخلاقي يك پيام دارند و آن هم عدم وجود تأثير منفي بر محيط زيست است. استخراج الماس، طلا و ساير فلزات گران‌بها نه تنها بر محيط زيست بلكه در برخي موارد بر حقوق انسان‌ها در مناطقي كه استخراج مي‌شوند، تأثير مخربي دارد. با انتخاب انگشتر طلا دست دوم مي‌توانيد از بروز اين امر جلوگيري كنيد.

4. محصولات قديمي يا عتيقه هميشه ترند هستند

اگرچه خريد مدل‌هاي روز هميشه براي همه جذاب‌تر است و با خريد آنها حس مي‌كنند كه با ترند روز طلا و جواهر همگام شدند، اما از حس و حال انگشترهاي قديمي و عتيقه غافل نشويد. فرض كنيد انگشتري كه مي‌خريد 40 تا 50 سال قدمت دارد، چه حسي از آن به شما دست مي‌دهد و از خريد آن چقدر خوشحال خواهيد شد؟

5. سرمايه گذاري بسيار خوب براي آينده

يكي از عواملي كه براي خريداران بسيار مهم است، قيمت طلاي دست دوم است كه نسبت به طلاي نو يك تفاوتي دارد و آن هم كم شدن هزينه اجرت ساخت است. اگر قصد سرمايه گذاري در طلا را داشته باشيد، مي‌توانيد روي خريد انگشتر دست دوم حساب كنيد و مطمئن باشيد كه نسبت به طلاي نو هزينه كمتري پرداخت مي‌كنيد و در نتيجه در هزينه‌ها صرفه جويي مي‌كنيد.

اگر قصد خريد طلا به صورت اينترنتي داريد اينجا كليك كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۵:۲۵ توسط:netware موضوع:

راهنماي خريد طلا و جواهر و بايدها و نبايدهاي خريد طلا(بخش اول)

نياز به گفتن ندارد كه يكي از هوشمندانه‌ترين سرمايه گذاري‌ها، خريد طلا و جواهر است و در اختيار داشتن راهنماي خريد طلا و جواهر اين سرمايه گذاري را هوشمندانه‌تر مي‌كند. طلا چيزي بيشتر از وسيله‌اي براي نشان دادن تجملات و كلاس است و نشان دهنده ثبات مالي در افراد است. در يك جمله مي‌توانيم بگوييم كه طلا، پول است. پس در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد تا شما با بايد و نبايد ها در خريد طلا آشنا سازيم.

عيار طلاي خود را بدانيد

در هر آلياژ طلا، 24 واحد وجود دارد كه به آن "قيراط يا عيار" مي‌گويند. هنگامي كه شما طلاي 24 عيار مي‌خريد، اين بدان معناست كه شما طلاي 100٪ خالص خريديد، كه به اندازه مثقال مثقال آن پول نقد در جيب خود خواهيد داشت.

به تناسب، اگر طلاي 24 عيار 100٪ خالص باشد، طلاي 10 عيار 41.7٪ آن طلاي خالص است. بنابراين، قاعده كلي در مورد ارزش و خالص بودن طلا به اين صورت است كه: هرچه طلا خالص‌تر باشد، ارزش آن نيز بيشتر است.

هدف: در كجا استفاده مي‌شود؟

طلاي خالص بسيار نرم است و به راحتي آسيب مي‌بيند. اگر قصد داريد هر روز آن را استفاده كنيد، پس بايد سراغ طلاهايي با عيار پايين برويد كه شكننده نباشند. بهترين ميزان عيار براي خريد طلا و جواهر حدود 10، 12 و 14 است. طلاي عيار پايين تركيبي از طلا 24 عيار و ديگر فلزات است كه استحكام بيشتري دارد.

براي خريد انگشتر طلا و دستبندهايي كه در معرض ساييدگي و ضربه قرار دارند، بهتر است سراغ طلاي 10 و 12 عيار برويد.

همچنين هنگام خريد گردنبند طلا و گوشواره‌هايي كه از ضربه و آسيب در امان نيستند نيز، طلاي 18 عيار را مد نظر داشته باشيد.

سازگاري: از خودتان بپرسيد كه "آيا اين آلياژ و طلايي براي من" خوب است يا خير؟"

جدا از هدف هنگام خريد طلا و جواهر، مواردي ديگري نيز وجود دارد كه از درجه اهميت بالايي برخوردار هستند. اين موارد همه جزئي از راهنماي خريد طلا و جواهر هستند.

جواهرات و طلا ممكن است حاوي فلزات ديگري نيز باشند. يكي از رايج‌ترين فلزات مخلوط شده در طلا، آلياژ نيكل است. اين آلياژ، جواهرات و طلا را محكم‌تر مي‌كند اما براي افرادي كه حساسيت به نيكل دارند مي‌تواند مشكل‌ساز باشد.

اگر به نيكل حساسيت داريد، بهتر است سراغ طلا و جواهري برويد كه ميزان طلاي آن نسبت به ديگر فلزات بيشتر باشد. طلاي 18 عيار را به شما كه به نيكل حساسيت داريد، توصيه مي‌كنيم.

چرا ساير فلزات با طلا مخلوط مي‌شوند؟

مطمئنا يكي از موارد مهمي كه هنگام خريد طلا و خريد طلاي دست دوم بايد بدانيد، آلياژهايي كه با طلا مخلوط مي‌شوند. از آنجا كه طلاي خالص نرم است و خيلي نمي‌توان از آن به صورت روزمره استفاده كرد، آن را با فلزات ديگر مخلوط مي‌كنند تا دوام آن بيشتر شود.

افزودن فلزات ديگر به اين طلاي خالص، همچنين به متالوژيست‌ها امكان تغيير رنگ طلا را مي‌دهد. براي ساخت طلاي سفيد به آن پالاديوم يا نيكل افزوده مي‌شود. با افزودن مس، رنگ طلا رزگلد مي‌شود، در حالي كه نقره به طلا رنگي با ته مايه سبز مي‌دهد.( براي آشنايي بيشتر با طلاي رزگلد به اين صفحه مراجعه كنيد.)

منبع

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۷:۳۲ توسط:netware موضوع: