جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

معروف‌ترين برندهاي طلاوجواهرات كه در سال ۲۰۲۱ مي‌درخشند

 

۱- تيفاني اند كو

يكي از پرفروش‌ترين برندهاي معروف طلا و جواهر تيفاني اند كو است كه تا چند سال پيش با نام تيفاني اند يانگ شناخته مي‌شد. البته اين شركت كالاي لوكس آمريكايي در ميان عموم مردم با نام تيفاني شهرت دارد. زمينه اصلي فعاليت‌هاي آن نيز طراحي، ساخت و فروش جواهرات است. جالب است بدانيد شركت تيفاني در سال ۱۸۳۷ توسط چارلز لوئيس تيفاني، به‌عنوان مركز فروش محصولات فانتزي و لوازم التحرير تأسيس شد. اما در حال حاضر محصولات گسترده‌تري در چرخه توليد دارد كه تمامي آنها كالاهاي لوكس بشمار مي‌روند. شركت تيفاني در سال ۲۰۱۳ در فهرست فوربز جهاني ۲۰۰۰ با ارزش بازار سرمايه ۸٫۸ ميليارد دلار، در رتبه ۱۶۵۹ از بزرگترين شركت‌هاي جهان قرار گرفت. دفتر مركزي اين شركت در شهر نيويورك قرار دارد.

۲- هري وينستون

شركت جواهرسازي هري وينستون، يكي از گران‌ترين و اشرافي‌ترين خانه‌هاي جواهر در جهان است. هري وينستون در سال ۱۹۳۲ ميلادي در شهر نيويورك تاسيس شد و خيلي زود توانست نام خود را به عنوان «پادشاه الماس‌ها» و جواهرساز ستاره‌ها بر سر زبان‌ها بيندازد. دليلش هم طراحي و ساخت جواهراتي لوكس و بي‌نظير بود. هري وينستون در سال ۱۹۵۸ ميلادي، «الماس اميد» را كه زينت‌بخش تاج سلطنتي لوئي چهاردهم فرانسه بود و همچنين الماس پرتغالي را به موسسه اسميتسونين كه بزرگ‌ترين موزه علمي-فرهنگي-تحقيقاتي جهان است، اهدا كرد.

جال است بدانيد روزنامه نيويورك تايمز در سال ۲۰۰۰ ميلادي، ارزان‌ترين جواهر عرضه شده در جواهرفروشي هري وينستون را ۶۰۰۰ دلار آمريكا برآورد كرده بود.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا

۳- كارتيه يكي از برندهاي معروف طلا و جواهر

كارتيه در سال ۱۸۴۷ ميلادي توسط فردي به نام لوئي فرانچسكو كارتيه تاسيس شد. اين شركت تا سال ۱۹۶۴ تحت كنترل خانواده كارتيه باقي ماند. تا اينكه توسط شركت سوئيسي ريشمون خريداري شد. دفتر مركزي كارتيه در شهر پاريس، فرانسه قرار دارد. كارتيه با عناويني همچون «جواهرساز پادشاهان، پادشاه جواهرسازان» شهرت يافت. به اين خاطر كه محصولات خود را با تلفيق الماس و پلاتين طراحي مي‌كرد و مي‌ساخت. كالكشن‌هاي كارتيه اغلب مورد توجه سلبريتي‌ها قرار دارد و طلاهاي آن نيز تنوع رنگي زيادي دارند.

امروزه جواهرات كارتيه را كلكسيوني از نفيس‌ترين جواهرات در دنيا مي‌دانند. مجموعه‌ي گسترده‌اي از سبك‌هاي منحصربفرد كه هريك در نوع خود بي‌نظيرند. اغلب مشتريان اين برند، سرمايه‌داران بزرگ، افراد خانواده‌هاي سلطنتي و اشخاص برجسته و معروف هستند.

۴- شوپارد

شوپارد يك برند سوئيسي است كه توسط لويي اوليس شوپارد در دهه ۱۸۶۰ تاسيس شد. شوپارد در ابتدا براي توليد ساعت و ساعت‌هاي جيبي زنانه شهرت پيدا كرد. اين برند كالاهاي لوكس با ساخت ساعت‌هايي با استفاده از الماس در زير شيشه‌هاي ساعت توانست در دهه ۱۹۷۰ به شهرت جهاني دست پيدا كند. از سال ۱۹۹۹ شوپارد حامي مالي جشنواره فيلم كن بوده‌است و بازيگراني چون كيت وينسلت و پنلوپه كروز از جواهرات شوپارد استفاده كرده‌اند.

منبع : طلافروشي آنلاين آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۴:۳۴ توسط:netware موضوع:

فرق طلاي رز گلد و طلاي زرد

طلاي Rose Gold چيست؟

در گذشته اگر براي خريد طلا و جواهر به بازار طلافروشان مي‌رفتيد، تنها يك نوع طلا و آن هم طلاي زرد را مي‌ديديد. اما امروزه انواع گوناگون طلا‌ها با رنگ‌هاي مختلف به بازار آمده‌ و تنوع جذابي از رنگ‌ها را ايجاد كرده‌اند. طلاي رزگلد (Rose gold) به طلايي گفته مي‌شود ته‌مايه صورتي رنگ دارد. يعني زماني كه شما به رنگ طلا نگاه مي‌كنيد، زمينه‌ صورتي كم‌رنگ در آن به چشم مي‌خورد.

به اين نوع طلا، طلاي قرمز يا طلاي صورتي هم مي‌گويند. علت رنگ متفاوت طلاي RoseGold ، تركيب طلاي خالص با مقداري مس است. هر چه تم صورتي يا قرمز طلا بيشتر باشد، يعني از مس بيشتري هم در ساخت آن استفاده شده است.

برخي از افراد طلا رز گلد را با نام طلاي روسي هم مي‌شناسند. علت اين نامگذاري آن است كه آلياژ اين رنگ طلا براي اولين بار در كشور روسيه ساخته و عرضه شد. البته امروزه نام طلاي روسي براي طلا Rose Gold چندان مرسوم نيست.

طلاي خالص به طور كلي زرد رنگ است. هر چه ميزان خلوص طلا بيشتر باشد، رنگ آن هم زردتر خواهد بود. در حاليكه طلاي RoseGold به رنگ‌هاي صورتي كمرنگ يا قرمز در بازار وجود دارد.

اگر طلاي زرد ۱۰۰% خالص باشد، حالت نرمي دارد و امكان ساخت زيورآلات با آن وجود ندارد. به همين دليل با اضافه كردن فلزات ديگر و ساخت آلياژ طلا درصد خلوص آن‌را پايين مي‌آوردند.

فلزات مرسوم براي انجام اين كارمعمولا مس، نقره، نيكل، قلع و… است. ساخت آلياژ طلا براي طلاي زرد و سفيد در كارخانه هاي ايراني انجام مي‌شود. اما فرمول ساخت طلاي RoseGold بسيار پيچيده است. به همين دليل شمش طلاي RoseGold معمولا از كشورهاي اروپايي به كشور وارد شده و در كارخانه‌هاي توليد طلاي ايراني با طلاي خالص تركيب مي‌شود. و به‌اين شكل آلياژ طلاي رزگلد مورد نياز براي ساخت محصولاتي مانند سرويس طلا RoseGold ، دستبند طلاي RoseGold ، نيم ست طلا RoseGold ، انگشتر طلا RoseGold و… به دست مي‌آيد.

بيشترين عيار زيورآلات طلاي زرد ۲۴ است در حاليكه بيشترين ميزان عيار براي طلاي رزگلد ۱۸ است. همچنين طلاي زرد قدمت بسيار بيشتري دارد ولي طلاهاي مشهور به رزگلد از توليدات جديدتر و به‌روز در بازار هستند.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۲:۲۸ توسط:netware موضوع:

قيمت خريد طلا از مشتري چگونه تعيين مي‌شود؟

قيمت‌گذاري روي طلا هنگام خريد يا فروش، اصول خاص خودش را دارد‌. بيشتر افراد با قوانين خريد اين كالا از طلا فروش آشنايي دارند. اما قيمت خريد طلا از مشتري چيزي است كه شايد هر كسي آن را نداند.

زماني كه به عنوان مشتري، قصد فروش طلاي خود را داريد، قيمتي كه طلافروش روي طلاي مي‌گذارد در واقع فقط پول طلاي خام با عيار كمتر است. يعني فقط فلز طلاي شما و وزن آن محاسبه مي‌شود.

پس قبل از فروش بايد بررسي كنيد و ببينيد قطعه طلاي شما براي طلافروش دقيقا چه كاربردي دارد. معمولا طلافروشان به دو دليل طلاي كاركرده را از مشتري مي‌خرند:

۱. قطعات طلا را ذوب كرده و به چرخه توليد بر‌گردانند.

۲. اگر طلاي شما تميز، نسبتا سالم و قابل استفاده باشد، با … و يا انجام اندكي تغيير مثل آبكاري يا تعمير قطعات ناسالم، آن را به عنوان طلاي بدون اجرت مي‌فروشند.

قيمت طلاي شكسته و غيرقابل مصرف

اگر قطعه طلايي كه مشتري به مغازه‌دار مي‌فروشد، شكسته و غيرقابل استفاده باشد، به اندازه ۱ تا ۲ درصد زير قيمت طلاي روز خريداري مي‌شود. يعني قيمت طلا در روز و روي تابلوي مغازه‌ها به هر اندازه‌اي كه باشد، طلاي شما هنگام فروش، حدود ۱ يا ۲ درصد كمتر از آن محاسبه مي‌شود. البته اين ۱ يا ۲ درصد، در اصطلاح طلافروشي با واژه عيار سنجيده مي‌شود. يعني مغازه‌دار به شما مي‌گويد، به جاي آنكه طلاي شما را با عيار ۷۵۰ بخرم، با عيار ۷۴۰ در هر گرم طلا محاسبه مي‌كنم.

قيمت طلاي سالم و تميز

اگر طلايي كه قصد فروش آن را داريد سالم و تميز است، روش محاسبه متفاوتي دارد. درصورتي كه طلاي خود را به طلا فروشاني كه كارشان خريد و فروش طلاي دست دوم است بفروشيد، آنها مي‌توانند طلاي خريداري شده از شما را تعمير و آبكاري كند، جلا دهد و پشت ويترين مغازه بگذارد. بنابراين اگر طلاي شما سالم و تميز است، با مراجعه به فروشگاه هاي “دست دوم فروش” امكان دارد بتوانيد آن را به قيمت روز طلاي ۱۸ عيار، و يا با ميزان كسري كمتر بفروشيد.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۳:۱۲ توسط:netware موضوع:

نگاهي كوتاه به برندهاي جواهرات معروف در دنيا

در كنار برند BVLGARI كه جزو ۱۰ برند برتر طلا و جواهرات در دنياست، نام‌هاي ديگري نيز قرار دارند كه بد نيست در همين ابتداي مقاله به صورت خلاصه با آنها آشنا شويد, از هري وينستون گرفته تا كارتيه و پياژه.

۱- هري وينستون (Harry Winston) يه عنوان يكي از تاپ‌ترين برندهاي جواهرات در جهان، از سال ۱۹۳۲ ميلادي فعاليت خود را شروع كرد؛ و يكي از مدعيان بي‌چون و چراي جهان در حوزه توليد سنگ‌هاي الماس است.

۲- كارتيه (Cartier) كه جواهرات بسيار شيك و عطرهاي بي‌نظير دارد نيز در سال ۱۸۶۰ ميلادي تأسيس شد. زيورآلات اين برند فرانسوي براي تمامي سنين مناسب است. كارتيه به وفاداري به آرت‌دكو نيز شهرت دارد؛ مشخصه‌ي اين سبك به‌كارگيري اشكال هندسي دقيق و جسورانه و رنگ‌هاي روشن است و آميخته‌اي است از نوگرايي و طراحي‌هاي زينتي و گران‌بها.

۳- ون‌كليف اند آرپلز (Van Cleef & Arpels) در سال ۱۸۹۶ توسط سالومون آرپلز و برادرزاده‌اش آلفرد ون‌كليف در پاريس تاسيس شد و براي استفاده از طراحي حيوانات، گل‌ها و طبيعت در كالاهاي لوكس خود مشهور است.

۴- بوچلاتي (Buccellati) يا بوچالتي نام يكي از شركت‌هاي لوكس ايتاليايي است كه به بي‌عيب و نقص بودن جواهراتش در دنيا شناخته مي‌شود.

۵- تيفاني اند كو (Tiffany & Co) در سال ۱۸۳۷ ميلادي تاسيس شد و در زمينه‌ي طراحي، ساخت و فروش طلا و جواهر فعاليت دارد.

۶- گراف (Graff) يك برند چند منظوره‌ي طلا و جواهرات بريتانيايي در لندن است. اين شركت توسط لورنس گراف در سال ۱۹۶۰ تاسيس شد و بيشتر با الماس‌هاي بزرگ شناخته مي‌شود.

۷- پياژه (Piaget) به خاطر طراحي و ساخت جواهراتي كه طراحي مدرن و سنتي را در هم مي‌آميزد شهرت دارد. معروف‌ترين طراحي اين برند هم طرح گل رزي است كه به امضاي پياژه در محصولات مختلف تبديل شده است.

۸- ميكي‌موتو (Mikimoto): در سال ۱۸۹۳ تاسيس شده است. اين كارآفرين ژاپني براي ايجاد اولين مرواريد كشت‌شده‌ي جهان شهرت و اعتبار پيدا كرده است.

۹- شوپارد (Chopard): در سال ۱۸۶۰ توسط در ژنو تاسيس شد. اين برند فقط از بهترين مواد براي ساخت جواهراتش استفاده مي‌كند و علاوه ‌بر ساخت جواهرات لوكس از سنگ‌هاي قيمتي نادر، ساعت‌هاي سوئيسي نيز توليد مي‌كند.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۹:۰۶ توسط:netware موضوع:

رزگلد طلايي به لطافت عشق

يكي از زيباترين رنگ‌ها براي خريد طلا، رزگلد است. صورتي ملايم و شيكي كه مي‌توان آن را با هر تيپ لباسي و هر رنگي ست كرد. اين رنگ از طلا همچنين با پوست‌هاي مختلف از روشن تا تيره تناسب كامل دارد و جلوه آن ملايم‌تر از طلاي زرد يا طلاي سفيد است.

به طور كلي براي شيك‌تر به نظر رسيدن خوب است گاهي از طلاهاي رزگلد استفاده كنيد. اين رنگ طلا از تركيب طلاي خالص و فلز مس به دست مي‌آيد. هر چه مقدار مس موجود در جواهر بيشتر باشد، قرمزي رزگلد بيشتر خواهد بود و برعكس. از آنجا كه مس فلز مستحكمي است، وجود آن در زيورآلات رزگلد باعث مي‌شود تا دوام زياد و عمر طولاني‌تري نسبت به طلاي زرد داشته باشند. به اين خاطر كه خلوص طلاي آنها كمتر است و همه مي‌دانيم كه طلا فلز نرمي است و به تنهايي قابل استفاده در صنعت جواهرسازي نيست.

در حال حاضر برترين برندهاي طلا و جواهر در سراسر جهان همچون كارتيه، پياژه، ديور و مونيكا وينادر، سعي مي‌كنند بيشترين زيورآلات توليدي‌شان به رنگ رزگلد باشد. طلاي صورتي يكي از محبوب‌ترين رنگ‌ها براي جواهرات و مصنوعات طلا بشمار مي‌رود و با يك گردش ساده در ميان فروشگاه‌هاي طلا و جواهر مي‌توانيد به‌راحتي به اين باور برسيد كه رزگلد همه جا هست.

بيشتر بخوانيد : طلاي كودك

براي افرادي كه پوست سرد دارند رنگ‌هاي سرد جواهرات مثل نقره، پلاتين و طلاي سفيد مناسب است و براي كساني كه پوست گرم دارند، طلا زرد و رزگلد مناسب است. اما به طور كلي، رزگلد روي اكثر پوست‌ها جلوه زيبايي دارد. يعني شما چه پوست روشن داشته باشيد و چه تيره مي‌توانيد با ست كردن جواهرات رزگلد تيپي شيك براي خود بسازيد. پس در انتخاب آن شك به دل خود راه ندهيد.

در ضمن، رزگلد يك رنگ گرم و رمانتيك است. به همين خاطر براي مناسب‌هاي احساسي همچون جشن‌هاي عروسي و نامزدي يا قرارهاي عاشقانه گزينه بسيار مناسب‌تري نسبت به طلاي سفيد و طلاي زرد به شمار مي‌آيد.

يكي از ويژگي‌هاي طلاي رزگلد كه آن را به يكي از زيباترين رنگ‌ها بدل كرده است، اين است كه قابليت ست شدن و هماهنگي با تمامي رنگ‌‌ها را دارد. جواهرات رزگلد را مي‌توانيد بدون هيچ‌گونه نگراني در كنار جواهرات طلا و يا نقره خود به كار ببريد و از زيبايي آن لذت ببريد.

منبع : طلافروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۱:۰۴ توسط:netware موضوع:

نماد قلب در جواهرات

نماد قلب هميشه در طراحي جواهرات استفاده مي‌شود و هيچ گاه رنگ كهنگي به خود نمي‌گيرد. بسياري از طراحان جواهر با استفاده از شكل ساده قلب، طرح‌هاي خلاقانه و شگفت‌انگيزي را مي‌سازند. طلا و جواهرات طرح قلب اصولاً جزو بهترين هدايا براي نشان دادن علاقه خود به يك نفر است. به اين دليل كه طرح قلب يك تصوير سمبليك است كه احساسات عميق و عاشقانه را نشان مي‌دهد.

از جمله طرح‌هاي محبوب براي طلا و جواهرات طرح قلب مي‌توان به طرح طلا دوقلب اشاره كرد. برخي از مردم اعتقاد دارند كه اين طرح به اين معنا است كه عشق هرگز تمام نمي‌شود و اين چرخه تا ابد ادامه دارد.

سمبل قلب در طلا و جواهرات نشان‌دهنده‌ي اتحاد و كنار هم بودن دو نفر تا پايان عمر است. براي والدين هم اين هديه نمادي از عشق كامل و احساسات عميق نسبت به فرزندشان است.

يكي ديگر از طرح‌هاي پرطرفدار براي طلا و جواهرات با طرح قلب استفاده از طرح بي‌نهايت قلب است. طلاوجواهرات با طرح بي‌نهايت قلب به دليل معنايي كه دارد اغلب براي هداياي نامزدي، عروسي و سالگرد عروسي انتخاب مي‌شوند.

كلام آخر

طرح قلب در همه جاي جهان نماد عشق و احساس است چون تمام باورها، احساسات و عواطف ما در قلب‌مان جمع شده. بر همين اساس است كه ما در فروشگاه آنلاين گالري پرسته، طرح‌هاي بسيار متنوع و جذاب از طلا با نماد قلب را عرضه مي‌كنيم. اين محصولات زيبا از جنس طلاي ۱۸ عيار هستند و براي نشان دادن عشق و علاقه و براي هديه دادن به فرد موردعلاقه‌تان، بهترين گزينه هستند.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۴:۵۳ توسط:netware موضوع:

نگاهي به دستبند و اهميت استفاده از آن در استايل

انواع دستبند طلا هميشه در طول تاريخ توسط مردان و زنان مورداستفاده قرار مي‌گرفته و همچنان نيز يكي از محبوب‌ترين اكسسوري‌هاست. در در دوران باستان مردم از متريال‌هاي مختلفي مانند عاج حيوانات، صدف، مرجان يا فلزات پايه براي ساختن دستبند و النگو استفاده مي‌كردند. امروزه طراحان علاوه بر اين مواد، از انواع نخ‌هاي مكرمه، چرم و پلاستيك هم براي ساخت دستبند استفاده مي‌كنند.

البته هدف و دليل استفاده از دستبند در گذشته متفاوت بوده. به طور مثال، در برخي تمدن‌ها، دستبندهاي مخصوصي درست مي‌كردند تا براي آنها خوش‌شانسي در جنگ را به دنبال بياورد. مثلاً وايكينگ‌ها بر اين باور بودند كه با پوشيدن نوعي دستبند ويژه مي‌توانند در جنگ عليه دشمنان پيروز شوند. به طور كلي، نمادپرستي و نسبت دادن ويژگي‌هاي خاص به جواهرات در تمدن‌هاي باستاني از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بوده است. اما در زمان حال، اين اكسسوري صرفاً جنبه‌ي تزئيني دارد.

از آنجا كه دستبند در طرح‌ها، جنس‌ها و قيمت‌هاي بسيار متفاوتي در بازار موجود است، عموما يافتن گزينه مناسب كه با سليقه و بودجه فرد جور در بيايد كار چندان آساني نيست. به همين خاطر گالري طلاي آزادي  تصميم گرفته تا در اين راستا به شما كمك كند تا بتوانيد مناسب‌ترين دستبند را بر اساس سليقه و بودجه خود خريداري كنيد.

بيشتر بخوانيد : النگو طلا

نگاهي به دستبند و اهميت استفاده از آن در استايل

دستبند از هر جنس و با هر طرحي كه باشد در تكميل تيپ افراد نقش مهمي مي‌تواند ايفاء كند. به طور كلي، انواع زيورآلات كه جزو اكسسوري‌هاي محبوب و رايج بين مردم هستند در راستاي افزايش جذابيت ظاهري افراد مورد استفاده قرار مي‌گيرند؛ كه دستبند هم از اين قاعده مستثنا نيست. به طور مثال فرض كنيد كه تيپ كژوال يا اسپرت داريد و اگر با چنين استايلي از دستبند طلاي پر نگين (دستبند تنيس) استفاده كنيد به هيچ عنوان تيپ شما جذاب نخواهد بود. چرا؟ چون چنين دستبندهايي مخصوص مراسم رسمي و مهماني‌هاي شب هستند و براي تيپ اسپرت بايد دستبند اسپرت هم انتخاب كنيد. مثلاً دستبندهاي بافت يا چرمي، يا اگر طلا دوست داريد دستبندهاي زنجيري نازك و ساده با تيپ اسپرت جور در مي‌آيند.

همچين بهتر است كه زيورآلات خود را هميشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب كنيد. مثلاً اگر دست‌هاي بزرگي داريد، حتماً دستبند طلاي درشت خريداري كنيد. چون دستبندهاي ظريف روي دست‌هاي شما جلوه‌ي چندان زيبايي ندارند و اصلاً به چشم نمي‌آيند.

بيشتر بخوانيد : طلافروشي اينترتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۲:۳۰ توسط:netware موضوع:

نگاهي به دستبند و اهميت استفاده از آن در استايل

انواع دستبند طلا هميشه در طول تاريخ توسط مردان و زنان مورداستفاده قرار مي‌گرفته و همچنان نيز يكي از محبوب‌ترين اكسسوري‌هاست. در در دوران باستان مردم از متريال‌هاي مختلفي مانند عاج حيوانات، صدف، مرجان يا فلزات پايه براي ساختن دستبند و النگو استفاده مي‌كردند. امروزه طراحان علاوه بر اين مواد، از انواع نخ‌هاي مكرمه، چرم و پلاستيك هم براي ساخت دستبند استفاده مي‌كنند.

البته هدف و دليل استفاده از دستبند در گذشته متفاوت بوده. به طور مثال، در برخي تمدن‌ها، دستبندهاي مخصوصي درست مي‌كردند تا براي آنها خوش‌شانسي در جنگ را به دنبال بياورد. مثلاً وايكينگ‌ها بر اين باور بودند كه با پوشيدن نوعي دستبند ويژه مي‌توانند در جنگ عليه دشمنان پيروز شوند. به طور كلي، نمادپرستي و نسبت دادن ويژگي‌هاي خاص به جواهرات در تمدن‌هاي باستاني از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بوده است. اما در زمان حال، اين اكسسوري صرفاً جنبه‌ي تزئيني دارد.

از آنجا كه دستبند در طرح‌ها، جنس‌ها و قيمت‌هاي بسيار متفاوتي در بازار موجود است، عموما يافتن گزينه مناسب كه با سليقه و بودجه فرد جور در بيايد كار چندان آساني نيست. به همين خاطر گالري طلاي آزادي  تصميم گرفته تا در اين راستا به شما كمك كند تا بتوانيد مناسب‌ترين دستبند را بر اساس سليقه و بودجه خود خريداري كنيد.

بيشتر بخوانيد : النگو طلا

نگاهي به دستبند و اهميت استفاده از آن در استايل

دستبند از هر جنس و با هر طرحي كه باشد در تكميل تيپ افراد نقش مهمي مي‌تواند ايفاء كند. به طور كلي، انواع زيورآلات كه جزو اكسسوري‌هاي محبوب و رايج بين مردم هستند در راستاي افزايش جذابيت ظاهري افراد مورد استفاده قرار مي‌گيرند؛ كه دستبند هم از اين قاعده مستثنا نيست. به طور مثال فرض كنيد كه تيپ كژوال يا اسپرت داريد و اگر با چنين استايلي از دستبند طلاي پر نگين (دستبند تنيس) استفاده كنيد به هيچ عنوان تيپ شما جذاب نخواهد بود. چرا؟ چون چنين دستبندهايي مخصوص مراسم رسمي و مهماني‌هاي شب هستند و براي تيپ اسپرت بايد دستبند اسپرت هم انتخاب كنيد. مثلاً دستبندهاي بافت يا چرمي، يا اگر طلا دوست داريد دستبندهاي زنجيري نازك و ساده با تيپ اسپرت جور در مي‌آيند.

همچين بهتر است كه زيورآلات خود را هميشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب كنيد. مثلاً اگر دست‌هاي بزرگي داريد، حتماً دستبند طلاي درشت خريداري كنيد. چون دستبندهاي ظريف روي دست‌هاي شما جلوه‌ي چندان زيبايي ندارند و اصلاً به چشم نمي‌آيند.

بيشتر بخوانيد : طلافروشي اينترتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۱:۰۶ توسط:netware موضوع:

انگشتر مناسب براي دست شما با توجه به شكل انگشت‌ها

انگشتر طلا مناسب براي دست شما كمك مي‌كند تا دست‌هايتان جذاب‌تر ديده شود. يكي از راه­‌هاي كاربردي و مفيد براي انتخاب انگشتر مناسب بر اساس شكل دست و انگشت‌ها اين است كه مدل­‌هاي مختلف اين اكسسوري را در مغازه­‌هاي طلافروشي امتحان كنيد؛ تا به درك و شناخت بيشتري از تناسب انواع جواهرات با بدن خود برسيد. اما با توجه به اين­كه در دنياي امروز همه‌­ي ما با كمبود وقت مواجه هستيم، ما در گالري طلاي آزادي  به شما كمك مي­‌كنيم تا با صرفه­‌جويي در وقت و انرژي و هزينه، با دقت و وسواس بيشتري انگشتر مناسب دستان خود را انتخاب كنيد.

در بالا معيارهاي كلي براي انتخاب انگشتر مناسب براي دست شما را معرفي كرديم. در ادامه، ترفندهاي انتخاب اين اكسسوري بر اساس شكل انگشت‌ها را توضيح داده‌ايم. رعايت اين موارد به زيبائي هر چه بيشتر انگشتر روي دست‌هاي شما كمك مي‌كند.

بيشتر بخوانيد: خريد اينترنتي طلا

انگشتر مناسب انگشت­‌هاي بلند

حلقه‌­هاي پهن با سنگ­‌هاي گرد و تراش پرنسسي براي انگشت­‌هاي بلند مناسب هستند. توجه داشته باشيد كه اگر انگشتان خيلي بلند داريد، انگشترهاي ظريف بدون نگين درشت و كشيده را انتخاب كنيد تا جلوه بيشتري روي دستان شما داشته باشد.

انگشتر مناسب انگشت­‌هاي كوتاه

براي اين فرم انگشت، انگشتري جذاب است كه به كشيده‌­تر ديده شدن انگشت­‌ها كمك كند. بهتر است مثلاً حلقه­‌هاي باريك و نازك با پهناي كم، سنگ‌­هاي بيضوي و تخم‌­مرغي شكل، سنگ­‌هاي زمردي مستطيل‌شكل كه زياد هم كشيده نباشند و نگين­‌هاي كشيده را انتخاب كنيد. داشتن دو انگشتر در يك انگشت هم مي‌تواند زيبايي و جذابيت هر چه بيشتر بيشتر انگشتان كوتاه كمك كند.

انگشتر مناسب انگشت‌­هاي قلمي

انگشت­‌هاي نازك و قلمي به انگشتري نياز دارند كه آن­ها را پهن­‌تر نشان بدهد؛ پس بهتر است انگشترهايي را انتخاب كنيد كه حلقه­‌هاي قطور و سنگ­‌هاي كوچك داشته باشند.

انگشتر مناسب انگشت­‌هاي پهن

اگر انگشت­‌هاي پهن داريد، بهتر است انگشتري در دست داشته باشيد كه آن­ها را پهن‌­تر نشان ندهد. بنابراين مهم است كه ضخامت حلقه شما متوسط باشد. انگشتري با نگين­‌هاي پهن و بزرگ بيضوي، مدل­‌هاي خوشه‌اي و نگين­‌هاي مثلثي و نامتقارن انگشت­‌هاي شما را نازك‌تر نشان مي‌دهد. يادتان باشد كه انگشتر باريك با سنگ‌­هاي نازك دست شما را پهن‌­تر نشان خواهد داد.

منبع : طلافروشي آنلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۹:۳۶ توسط:netware موضوع:

طلاي سبك: بهترين هديه براي مناسبت هاي مختلف

طلا به دليل كميابي، مقاومت در برابر زنگ زدگي و زيبايي و جلايي كه دارد، هميشه بين انسان ها محبوب و گرانبها بوده است. البته طلا براي خانم ها محبوبيت بيشتري دارد. به همين علت، براي خوشحال كردن عزيران و نشان دادن ارزش والاي آنها، مي تواند گزينه خوبي باشد. با اين حال،  قيمت طلا هميشه بالا بوده است. و اين روزها بخاطر گراني و تورم سرسام آور، بسياري از مردم طلا را از ليست گزينه هاي مناسب براي كادو خط مي زنند. ولي ما در اينجا به شما طلاي سبك را پيشنهاد مي كنيم كه در مناسبت ها و موقعيت هاي مختلف مي توانيد به دوستان و نزديكان خود هديه دهيد.

قيمت طلاهاي سبك و ليزركات مسلما كمتر است و تنوع گسترده محصولات آن مي تواند تمام سليقه ها را راضي كند. در ادامه، با طلاي سبك آشنا خواهيد شد؛ سپس به سراغ طلاهاي ارزان قيمت كادويي براي مناسبت هاي مختلف مي رويم.

طلاي سبك چيست؟

به زيورآلاتي كه از جنس طلا هستند و در عين داشتن طرح كاملي از يك جواهر، به صورت توخالي و با وزن كمتر ساخته مي شوند، طلاي سبك گفته مي شود. در اين نوع مصنوعات طلا، كل حجم اكسسوري با طلا پر نشده و مقداري از آن را فضاهاي خالي يا تركيبي از فلزات سبك وزن ديگر تشكيل داده است. گاهي هم اين زيورآلات در تركيب با چرم و سنگ هاي ارزان قيمت ارائه مي شوند. به اين ترتيب، بدون آنكه به طراحي محصول طلا لطمه اي وارد شود، وزن آن به مقدار زيادي كاهش مي يابد و مي توان با هزينه خيلي كمتري زيورآلات زيبا و ظريف طلا را خريداري كرد.

طلاي كم اجرت چيست؟

بعضي از زيورآلات طلا طراحي پيچيده و ظريف كاري زيادي دارند و ساخت آنها دشوارتر است. به همين دليل، كارمزد يا مزد ساخت بيشتري به اين نوع جواهرات تعلق مي گيرد. اما در مقابل، بعضي از اكسسوري هاي طلا كارمزد بسيار پاييني دارند كه در اصطلاح به آنها طلاي كم اجرت گفته مي شود. اگر قصد خريد طلاي ارزان را داريد، ما به شما دسته دوم را پيشنهاد مي كنيم.

طلاي سبك مناسب براي موقعيت هاي مختلف

همانطور كه در بالا گفتيم، طلاي سبك مي تواند گزينه بسيار خوبي براي كادو و هديه باشد. نه تنها در ايران، بلكه در تمامي شهرها و كشورها روزهاي مختلفي براي مناسبت ها و جشن ها در نظر گرفته مي شود. روز مادر، پدر، عشق، مهندس، دكتر و … از اين قبيل مناسبت هاست. در چنين روزهايي براي قدرداني از طرف مقابل يا نشان دادن محبتي كه به او داريم، يك شئ ارزشمند هديه مي دهيم.

منبع : طلافروشي آنلاين آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۳:۱۴ توسط:netware موضوع: