جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

طلا با اجرت بخريم يا بدون اجرت؟

اگر هدف شما از خريد طلا ، سرمايه‌گذاري و حفظ ارزش دارايي‌هايتان است، خريد طلاي دست دوم (بدون اجرت) بهتر از خريد طلاي نو (با اجرت) است. چون در زمان خريد طلاي دست‌دوم اجرت ساخت از شما دريافت نمي‌شود. در نتيجه مي‌توانيد طلا را با سود بيشتري بفروشيد.

همچنين اگر قصد سرمايه‌گذاري در طلا داريد و نمي‌خواهيد در آينده متقبل هزينه شويد، دور زيورآلات مزين به سنگ‌هاي بدلي را خط بكشيد. سنگ‌هاي قيمتي ريز هم ارزش مالي ندارند و براي سود بردن از خريد و فروش جواهر بايد فقط به سراغ سنگ‌هاي درشت و سنگين برويد. وگرنه سنگ‌هاي ريز ارزش‌افزوده‌اي برايتان به همراه نخواهند داشت.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

براي سرمايه‌گذاري چه نوع طلايي بهتر است؟

در اين مطلب به طور كامل در مورد اينكه اجرت ساخت طلا چند درصد است و چگونه محاسبه مي‌شود برايتان توضيحات كاملي ارائه داديم. در آخر هم گفتيم كه براي سرمايه‌گذاري، بهتر است سراغ طلاي بي‌اجرت برويد تا سود بيشتري نصيبتان شود. اما لازم است اشاره كنيم كه خريد طلاي بي‌اجرت خطرهاي خاص خود را دارد. مثلاً بزرگ‌ترين نگراني اين است كه امكان دارد طلاي دست دومي كه مي‌خريد تقلبي و فاقد اصالت باشد. بنابراين شما نمي‌توانيد از خالص بودن طلاي دست دوم مطمئن باشيد.

در چنين مواقعي بهتر است سراغ خريد طلاي كم اجرت برويد نه طلاي بي‌اجرت. مثلاً در بين انواع اشكال طلا، النگو، قطعات كوچك طلا مانند آويزهاي طلا كمترين اجرت را دارند كه مي‌توانند جايگزين طلاي دست دوم شوند.

خبر خوب اين است كه ما در فروشگاه آنلاين طلا و جواهر آزادي  انواع مختلفي از مصنوعات طلاي ظريف و كم اجرت عرضه مي‌كنيم. شما مي‌توانيد با خريد هر كدام از آنها علاوه‌بر سرمايه‌گذاري، از زيبايي و خاص بودنشان هم لذت ببريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۲:۲۴ توسط:netware موضوع:

كاربرد پايه جواهرات چيست؟

پايه جواهرات براي همه‌ي انواع زيورآلات طلا مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ از انواع انگشتر گرفته تا دستبند، گردنبند، نيم‌ست و سرويس طلا . از رايج‌ترين مدل‌هاي پايه‌ي جواهرات مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

پايه جواهر ديواره‌دار يا حفره‌اي (Bezel)

اين پايه با ديواره‌هاي خود دورتادور نگين را احاطه مي‌كند. از اين پايه اغلب براي محافظت و نگهداري سنگ‌هايي كه تراش فانتزي دارند همانند الماس گلابي شكل استفاده مي‌شود. نوع ديگر آن به صورت قوسي، فقط قسمتي از سنگ و نگين را در بر مي‌گيرد كه به آن، مدل نيمه ديواره مي‌گويند.

پايه جواهر چنگه‌اي (Prong)

جواهرات پايه چنگه‌اي براي مدل‌هاي تك نگين كاربرد دارد. به اين دليل كه هدف از طراحي آن جلب توجه بيننده به نگين جواهر است نه فلز پايه. از اين پايه جواهر براي نگين‌هاي با ارزش بسيار بالا و الماس استفاده مي‌كنند. به اين خاطر كه طراحي آن باعث مي‌شود تا نور بيشتري به الماس تابيده شود و در نتيجه درخشش و زيبايي بيشتري پيدا كند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد انگشتر طلا

پايه جواهر چنگه‌اي V شكل (V-prong)

اين پايه‌ي جواهرات، چنگكي دارد كه از سمت بالا به صورت V  خميده شده است. از پايه چنگه‌اي V شكل براي سنگ‌هاي داراي گوشه‌هاي زاويه‌دار است برش مربعي الماس گلابي شكل استفاده مي‌شود. چون چنگه‌هاي پايه به خوبي از زواياي تيز نگين‌ها محافظت مي‌كند.

پايه جواهر تيفاني (Tiffany)

پايه تيفاني داراي ۶ چنگك است و به منظور درخشش هر چه بيشتر الماس طراحي و ساخته شده است. از آنجا كه كمپاني تيفاني آن را ساخته و ديگر برندها اجازه استفاده از اين طرح را ندارند، نام پايه هم به همان نام تجاري شركت شناخته مي‌شود.

پايه سوليتر (Solitaire)

پايه جواهرات سوليتر به اين گونه است كه فقط يك سنگ در مركز آن قرار مي‌گيرد. اين مدل بسيار محبوب و رايج است و اغلب با مدل چنگه‌اي همراه است. اما سوليترهايي هم هستند كه به شكل پايه ديواره‌اي طراحي مي‌شوند.

پايه كانالي (Channel)

اين پايه مخصوص، الماس‌هاي گرد است و ظاهري براق و مجلل را به وجود مي‌آورد. با انتخاب الماس‌هاي گرد، طراح صفي مرتب از سنگ‌ها را با درخششي بيشتر از سنگ‌هاي باگت خلق مي‌كند.

پايه سنگفرشي (Pavé)

وقتي كه سطح طلا  از تعدادي سنگ و نگين ريز پوشيده شده باشد، پايه سنگفرشي (Pavé) ناميده مي‌شود. اين نام براي اين انتخاب شده كه سطح آن مانند يك تكه از خيابان با سنگ‌هاي گرانيتي فرش شده است

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۲:۳۹ توسط:netware موضوع:

تفاوت سايز گردنبند مردان و زنان

سايزهاي استاندارد گردنبند براي زنان

گردنبند طلا  زنان ۵ اندازه استاندارد دارد. اين گردنبندها تقريبا در همه زنان در يك جاي مشخص از اندامشان قرار مي‌گيرد؛ مگر اينكه خانمي بسيار قد بلند يا برعكس، بسيار قد كوتاه باشد. در چنين صورتي، احتمال اينكه اندازه گردنبند او با بقيه زنان فرق داشته باشد زياد است. اما سايزهاي استاندارد گردنبند زنانه به شرح زير است:

سايز گردنبند چوكر ۱۶ اينچ (۴۰ سانتي‌متر) است.

سايز گردنبند پرنسس ۱۸ اينچ (۴۵ سانتي‌متر) است. البته اين سايز ممكن است بين ۱۷ تا ۱۹ اينچ يعني ۴۳ تا ۴۸ سانتي‌متر متغير باشد. گردنبند پرنسس به اندازه‌اي است كه روي يقه لباس قرار مي‌گيرد.

سايز گردنبند Matinee (نمايشي) حدود ۲۰ اينچ (۵۰ سانتي‌متر) است كه اغلب تا زير يقه لباس آويزان است.

اگر گردنبندي مي‌خواهيد كه تا روي سينه‌هاي شما آويزان باشد بايد سراغ زنجيرهايي به طول ۲۰ اينچ (۵۵ سانتي‌متر) برويد.

اگر هم مي‌خواهيد گردنبند تا زير سينه‌ها و نزديكي ناف ادامه داشته باشد، بايد اندازه ۲۴ اينچي (۶۰ سانتي‌متري) انتخاب كنيد.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد آنلاين طلا

۲- سايزهاي استاندارد گردنبند براي مردان

گردنبند مردانه ۴ اندازه استاندارد دارد و اندازه آنها به سايز گردنبند زنانه نزديك است. سايزهاي استاندارد گردنبند مردانه به شرح زير است:

مرداني كه گردن‌هاي كوتاه دارند بهتر است گردنبند با سايز ۱۸ اينچ (۴۵ سانتي‌متر) انتخاب كنند. اين اندازه اغلب تا پايين گردن ادامه دارد.

رايج‌ترين و محبوب‌ترين سايز گردنبند مردانه ۲۰ اينچ (۵۰ سانتي‌متر) است كه تا پايين يقه لباس بلندي دارد.

انتخاب گردنبند با سايز ۲۲ اينچ (۵۵ سانتي‌متر) براي كساني مناسب است كه مي‌خواهند گردنبند آنها تا پايين يقه‌شان بلندي داشته باشد.

مرداني كه مي‌خواهند گردنبند تا زير سينه و بالاي ناف آنها آويزان باشد بايد سراغ سايز ۲۴ اينچي (۶۰ سانتي‌متري) بروند

.بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

۳- سايزهاي استاندارد گردنبند براي كودكان

به ياد داشته باشيد اندازه گردنبند كودكان با گردنبند بزرگسالان متفاوت است. كودكان اصولا قدهاي كوتاه‌تر و گردن‌هاي باريك‌تر دارند، بنابراين بايد سايز گردنبند آنها با بزرگسالان فرق داشته باشد. تقريبا بيشتر گردنبندهايي كه براي كودكان ساخته مي‌شوند بين ۱۴ تا ۱۶ اينچ (۳۵ تا ۴۰ سانتي‌متر) اندازه دارند.

بيشتر بخوانيد : طلا فروشي آنلاين آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۸:۲۸ توسط:netware موضوع:

تفاوت طلاي دست‌ساز و ماشيني

شما حتما تا به حال با زيورآلاتي كه از جنس طلا ساخته شده‌اند سر وكار داشته‌ايد؛ البته بيشتر خانم‌ها از اين

جنس زيورآلات استفاده مي‌كنند؛ آقايان هم با اينكه خيلي از طلا استفاده نمي‌كنند كم و بيش با آن آشنايي دارند. براي خانم‌ها معمولا مهم است كه در جشن‌ها و ميهماني‌ها براي زينت دادن و زيباتر كردن وجهة خود از چه طلايي استفاده مي‌كنند؟

طلاي ماشيني چيست؟

از نام اين مدل هم مشخص است كه اين نوع زيورآلات نه به وسيلة دست بلكه توسط دستگاه ساخته مي‌شوند.

انواع وسايل زينتي مانند انگشتر طلا ، النگو، دستبند، گوشواره، گردنبند طلا  و… ابتدا توسط متخصصان در اين زمينه

طراحي مي‌شوند و سپس قالب آن به دستگاه داده مي‌شود؛ جنس خام سازنده كه از عنصر اصلي طلا و عناصر

مكمّل ديگر ساخته شده است بصورت مايع مذاب وارد ماشين مي‌شود و به طور اتوماتيك قالب‌گيري شده و سپس سرد و آماده مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

طلاي دست‌ساز چيست؟

همان‌طور كه از اسم آن برمي‌آيد به نوعي از وسيله‌هاي زينتي كه عنصر اصلي سازندة آنها طلا باشد، طلاي دست‌ساز مي‌گويند؛ معمولا افرادي به سمت اين شغل جذب مي‌شوند كه به هنر دست يا سازه‌هاي دست‌ساز

علاقه داشته باشند، البته طلاسازي همواره از مشاغل پُرسود بوده و هست.

در اين هنر پُر زحمت ابتدا مقدار طلاي مورد نظر متناسب با مدل قالب‌گيري مي‌شود، سپس شكل خام با ابزارآلات مختلف توسط دست فُرم مي‌گيرد و اصلاح مي‌شود؛ به عنوان مثال مي‌تواند روزنه‌هايي روي آن ايجاد شود و روي آن سنگ‌هاي قيمتي كار گذاشته شود، يا توسط سوهان و سمبادة نرم منحني‌هايي روي مدل خام ايجاد شود و با پيچ و تاب خاصي كه به آن مي‌دهد آن را زيباتر كند.

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۱:۰۸ توسط:netware موضوع:

شناختن راه‌هاي تقلب طلافروشان

اين كه شما بدانيد طلافروشان متقلب از چه راه‌هايي براي كلاه گذاشتن سر مشتريانشان وارد مي‌شوند امري ضروري است، اكثر مشتريان طلا فكر مي‌كنند تقلب طلافروش‌ها زير سر ترازو طلافروشان و ماشين حساب‌هاي مخصوص طلافروشان است؛ اما بايد بگوييم كه اين دو ابزار مهم طلافروشان از جانب بازرسان اتحاديه بررسي مي‌شوند در نتيجه تخلفات طلافروشان از جاي ديگريست كه كمي هوشياري و دقت مي‌خواهد تا آن‌ها را متوجه شويم، از جمله اين تخلفات به شرح زير است:

گرانفروشي:

نوسانات بازار طلا مهم‌ترين متهم در اين تخلف است و به‌دليل آنكه در سال‌هاي اخير قيمت طلا دقيقه‌اي بالا و پايين مي‌شد اين مشكل هم شدت گرفت؛ همچنين با افزايش نوسانات بازار طلا، مردم رو به خريد طلا آوردند و مشتريان طلا بيش از هر موقع به خريد انواع مصنوعات طلا و مسكوكات طلا يا خريد طلا آب شده و شمش‌هاي طلا رو آوردند و آب را براي يك سري از طلافروشان سودجو گِل آلوده‌تر كردند و باعث شدند كه طلافروشان از اين آشفته‌بازار سود زيادي نصيبشان شود و با هر قيمت من در آوردي طلا را به بسياري از مردم بفروشند.

كم‌فروشي:

يكي از مشكلاتي كه برخي از خريدارها را راهي اتحاديه مي‌كند، بحث كم‌فروشي از سوي طلافروشان است. بعضي از فروشندگان طلا از بي‌خبري مشتري‌ها استفاده مي‌كنند و طلا را با وزن كمتر از وزن توافق‌شده به فروش مي‌رسانند؛ به‌عنوان مثال ممكن است فردي براي انگشتري با وزن ۶ گرم پول بدهد اما خريدار به او انگشتري با گرم پايين‌تر بفروشد، به همين دليل است كه هميشه توصيه مي‌كنيم كه وزن را خودتان هم از روي ترازوي طلافروشان نگاه كنيد و آن را با وزني كه در فاكتور مي‌نويسند، تطبيق دهيد.

بيشتر بخوانيد :خريد انگشتر طلا

خريد و فروش سكه:

متأسفانه يا خوشبختانه، افرادي خارج از صنعت طلا و جواهر، سكه را خريد و فروش مي‌كنند؛ مانند افرادي كه در بازار يا چهارراه استانبول به‌صورت سرپايي سكه مي‌خرند و مي‌فروشند. در اين مدل معامله شاهد بودهايم كه سكه تقلبي يا غيربانكي خريد و فروش شده است كه شكايت‌هاي متعددي را درپي داشته است؛ پيشنهاد مي‌كنيم اگر به خريد و فروش سكه علاقه داريد، در دي اجرت مقاله « نكات اساسي در مورد سكه‌هاي طلا » را بخوانيد تا بيشتر سر از آن در بياوريد.

طلاي دست‌دوم:

فروش طلاي كهنه به جاي نو، تخلف ديگري است كه به‌ندرت با آن مواجه شده‌ايم. در اين شيوه طلافروشان، طلاي كهنه يا دست دوم را از مشتريان خريداري مي‌كنند و آن را به جاي نو به مشتري مي‌فروشند، توجه داشته باشيد كه تشخيص طلاي نو با طلاي متفرقه و دست دوم در بعضي مواقع بسيار سخت است، شما مي‌توانيد در هنگام خريد طلا به قسمت قفل طلاجات دقت كنيد اگر خط و خش داشت، آن طلا دست دوم است و شما بايد آن را بدون اجرت از فروشنده بخريد و نه به عنوان يك قطعه طلاي نو!

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۵:۱۸ توسط:netware موضوع:

چند نكته براي خريد سرويس طلا

در انتخاب سرويس طلا به صورت اينترنتي حتما به فاكتورهاي زير توجه كنيد:

اگر رنگ پوستتان تيره است بهترين گزينه براي شما انتخاب طلاي زرد است

و اگر رنگ پوستتان به صورت سفيد يخي است بهترين گزينه، طلاي سفيد است زيرا زيبايي شما را دو چندان ميكند.

روش ديگر براي انتخاب رنگ سرويس طلا، هماهنگ كردن آن با رنگ حلقه يا انگشتر است.

هماهنگي و تناسب سرويس طلا با ويژگي هاي صورت: سعي كنيد اجزاي سرويس طلاي خود را با توجه به شكل صورت خود انتخاب كنيد. براي اين منظور از راهنماي زير كمك بگيريد.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

خريد سرويس طلا براي صورت قلبي شكل:

نوع گوشواره: كشيده، و دراز

نوع گردنبند: كوتاه

صورت گرد، مربعي و حتي مثلثي شكل هستند:

نوع گوشواره: كشيده، مستطيلي و در برخي موارد اشكي شكل.

نوع گردنبند: گردنبند كوتاه

صورتي كه به فرم مستطيل است:

نوع گوشواره: گرد و حتي الامكان كوتاه

نوع گردنبند: بلند و آويزان

صوت به فرم بيضي: معمولا هر نوع سرويس طلايي به اين صورت ها مي آيد

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۵:۲۰ توسط:netware موضوع:

مزايا خريد از فروشگاه اينترنتي طلا چيست؟

خريد طلا از فروشگاه هاي اينترنتي مزايا بسيار زيادي دارد كه شايد دسترسي هميشگي به محصولات عرضه شده، يكي از مهم ترين فوايد آن باشد. ساير مزاياي خريد طلا از طريق اينترنت  عبارتند از:

جستجوي راحت محصولات (تنها با جستجوي يك كلمه كليدي مثل گوشواره طلا در سايت مي توانيد در كسري از ثانيه همه گوشواره هاي سايت را ببينيد)

كاهش خطر دزدي حين خريد يا جابجا كردن از مغازه به خانه (چون طلاي اينترنتي از طريق امن‌ترين روش ها به محل شما ارسال ميشود)

تنوع محصولات سايت اينترنتي خيلي بيشتر از مغازه ها است

فروشگاه هميشه به روي شما باز است و شما هر وقت خواستيد مي توانيد همه محصولات را با هم مقايسه كنيد.

امكان خريد در هر نقطه از كشور و هر ساعت از شبانه روز براي شما فراهم است

برخي از فروشگاه هاي اينترنتي خريد طلا، به دليل اينكه هزينه هاي اضافي مثل هزينه خدمات، نيروي انساني و ... كمتري مي پردازند، اجناس خود را با قيمت معقول و كمتري به فروش ميرسانند

براي بالا رفتن فروش يا براي قدرداني از مشتريان، فروشگاه هاي اينترنتي براي مناسبت هاي خاصي كد تخفيف ارائه ميدهند.

بعضي از سايت ها به مشتري اين امكان را ميدهند در صورتي كه از كالا خوششان نيامد تحت شرايط خاصي كالا را بازگردانند.

بيشتر فروشگاه هاي اينترنتي طلا، معمولا كالاهاي خود را ضمانت مي كنند. براي مثال ممكن است محصولاتشان را براي 1 سال گارانتي كنند.

اگر شما جنسي از يك فروشگاه اينترنتي بخريد و بعدها آسيبي ببيند، همان فروشگاه ميتواند طلاي شما را تحويل گرفته و به بهترين شكل تعمير كند. (چون كالا از خودشان است تعميرات آن را نيز به بهترين شكل ميپذيرند)

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۰:۴۰ توسط:netware موضوع:

3دليل هديه دادن طلا

خريد هديه يكي از سخت ترين كارها است مخصوصا اگر آشنايي زيادي با فرد مورد نظر نداشته باشيم. در چنين شرايطي اصولا هديه هايي را مي خريم كه فكر مي كنيم اكثر افراد آن را دوست دارند و مورد نيازشان است. يكي از اين هديه ها طلا و جواهر است كه كمتر كسي را مي توان يافت كه طلا دوست نداشته باشد و از آن استفاده نكند. در اين مقاله 3 دليل هديه دادن طلا و جواهرات را براي شما بازگو مي كنيم.

3 دليل هديه دادن طلا

  • ارزش طلا و سرمايه گذاري
  • بازه قيمتي متنوع
  • مناسبت هاي هديه دادن طلا

ارزش طلا و سرمايه گذاري

از گذشته تا كنون طلا جزو مواردي بوده كه هميشه ارزشمند شمرده مي شده است. در دوران باستان هر چه يك فرد بيشتر به خود طلا آويزان مي كرده ثروتمند تر بوده است. حتي در زمان خواستگاري نيز داماد براي به رخ كشيدن دارايي خود به عروس و خانواده او طلا هديه مي داده. پس طلا هميشه گرانبها است و جدا از اينكه مي توان از آن استفاده كرد به عنوان يك سرمايه نيز شناخته مي شود و مي توان به جاي هديه هاي غيرضروري آن را به ديگري هديه داد.

بازه قيمتي

شما با هر بودجه اي مي توانيد اقدام به خريد طلا( خريد انگشتر طلا ، خريد دستبند طلا و....) كنيد. خوشبختانه براي خريد طلا در وزن هاي متفاوتي وجود دارد و دست ما براي انتخاب باز است. اگر بودجه در نظر گرفته شده شما كم است از محصولاتي استفاده كنيد كه در آن ها چرم، مهره و سنگ به كار رفته و با پلاكي از طلا تركيب شده است.

مناسبت هاي هديه دادن طلا

در هر مناسبتي از جمله عيد، تولد، عروسي، به دنيا آمدن كودك و… مي توان از طلا به عنوان هديه استفاده كرد. البته بايد با توجه به مناسب اقدام به انتخاب طلا كنيد. به عنوان مثال اگر قرار است به ديدن خانواده اي كه به تازگي صاحب فرزند شده اند برويد و مي خواهيد براي نوزاد به دنيا آمده طلايي بخريد بهتر است اين طلا متناسب با جنسيت و خود نوزاد باشد. اگر از سليقه شخص اطلاعي نداريد مي توانيد از طلا و جواهرات ساده تر استفاده كنيد. اصولا مدل هاي ساده مورد پسند اكثر افراد هستند.

منبع : طلا فروشي انلاين آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۰:۲۲ توسط:netware موضوع:

فرق طلاي خام با شمش طلا و طلاي آبشده

شمش طلا داراي وزن، ابعاد و شماره انگ شده مشخص هستند. شمش را شركت هاي معتبر توليد مي كنند و در اختيار بانك هاي مركزي قرار مي دهند. در حالي من و شما مي توانيم طلاي خام از طبيعت پيدا كنيم. طلاي خام مي تواند به هر شكل و وزني باشد. ممكن است ناخالصي آن زياد باشد و براي استفاده احتياج به جدا كردن ناخالصي آن داشته باشيم.

همچنين ممكن است در بسياري از سايت هاي خبري صحبت از نحوه ي واردات طلاي خام به كشور باشد؛ منظور از واردات طلاي خام نيز وارد كردن شمش هاي طلا ۲۴ عيار شركتي از كشورهاي ديگر است كه قطعاً براي رونق به بازار طلا و جواهر چه در داخل كشور و چه در سطح جهاني الزامي است. حتي در اين مورد نيز رئيس اتحاديه طلا و جواهر به آسانتر و مطمئن كردن واردات طلاي خام يا شمش طلا به داخل كشور توصيه كرده است و در اين مورد گفته است: «اينكه واردات شمش طلا از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده معاف شود، تصميم درستي بود كه گرفته شد زيرا اگر بخواهيم اين صنعت رونق يابد، بايد موانع كار را برطرف كنيم تا توان رقابت در بازارهاي جهاني را نيز داشته باشيم.» همچنين يكي از اين مشكلات واردات طلاي خام را نگهداري شمش طلا در گمرك دانست و گفت: «در گمرك فرودگاه بايد صندوق هاي ويژه اي براي نگهداري شمش طلاي وارداتي تعبيه شود تا واردكنندگان با خيال راحت محموله هاي خود را وارد كنند كه اميدواريم به زودي اين مشكل رفع شود.» در اينجا نيز منظور رئيس اتحاديه طلا و جواهر از طلاي خام شمش هاي شركتي ۲۴ عيار است.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

فرق طلاي خام با طلاي آبشده

بعضي از طلافروشان در بازار طلا، اصطلاحاً به طلاي آب شده با عيار ۱۸، كه از ذوب طلاهاي متفرقه ساخته مي شوند هم طلاي خام مي گويند، از اين رو قطعاً نام طلاي خام را از دهان بازاريان بسيار شنيده ايد بخصوص آن هم در روزهايي كه طلا نوسان دارد يا روزهايي كه بازار طلاي آبشده گرم است و بيشتر مردم براي سرمايه گذاري به سمت خريد و فروش طلاي آبشده مي روند تا بتوانند در خريد و فروش طلاي آب شده به دليل نپرداختن اجرت و ماليات، طلاي بيشتري بخرند. كه البته در اين باره رئيس اتحاديه طلا و جواهر براي كوتاه كردن دست متقلبان و جلوگيري از خريد و فروش طلاهاي خام تقلبي و غير مجاز توصيه مي كند: «تا جايي كه امكان دارد براي پس انداز و سرمايه گذاري به سمت طلاي آبشده يا طلا خام نرويد در غير اين صورت بهتر است از جايي معتبر خريد كنيد و علاوه بر آن از وزن و عيار آن مطمئن شويد.» به طور حتم هم منظور رئيس اتحاديه طلا و جواهر از خريد طلاي خام ، در اينجا آن طلايي كه از دل كوه با هزاران زحمت استخراج شده، نيست و منظورش همان طلاي آب شده است.

طلاي خام بهتر است يا سكه؟

برخي از افراد براي سرمايه گذاري، خريد طلا را انتخاب مي كنند. به صورت كلي، طلا جزو آن دسته از سرمايه هايي است كه در آن افراد، ريسك كمي را تجربه مي كنند و معمولاً با زيان مواجه نمي شوند؛ اما مهم است كه چه نوع طلايي را براي خريد انتخاب كنيد. هر كدام از انواع طلا اعم از خام، آب شده، سكه و زيور آلات طلا داراي ويژگي هاي مهمي هستند كه باعث شده تا سرمايه داران، يكي از آنها را انتخاب كنند. اگر ميان خريد طلا خام و سكه، نمي توانيد يكي را انتخاب كنيد، مطالعه اين بخش از مقاله مي تواند مفيد باشد. بر اساس اعلام كارشناسان اين حوزه، امكان تقلب در زمينه طلاهاي خام، زياد است. البته قبل از هر چيزي بايد عنوان كنيم كه خريد طلا به صورت خام مي تواند گزينه عالي براي سرمايه گزاري باشد؛ اما بايد در اين حالت، آن را از مراكز معتبري خريداري كنيد.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۰:۳۳ توسط:netware موضوع:

ماليات خريد طلا حذف شد

طبق ماده ۲۶ قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده، خريد طلا معاف از ماليات و عوارض شده است و زين‌پس واحدهاي طلافروشي نمي‌توانند هنگام فروش طلا به مشتريان، ماليات را نيز در فاكتورهايشان لحاظ كنند.

حسن روحاني رئيس جمهوري اين قانون را ۱۲ تيرماه ابلاغ كرده است؛ براساس بخش مربوط به طلا، جواهر و پلاتين اين قانون، اصل طلا، ‌جواهر و پلاتين به كار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور، معاف از ماليات و عوارض مي باشد.

ضمن اينكه، اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده كالاهاي موضوع اين بند مشمول ماليات و عوارض با نرخ ۹ درصد مي باشد.

همچنين در بند ۳ اين بخش از قانون جديد ماليات برارزش افزوده آمده است كه پس از راه اندازي سامانه موديان، عرضه كنندگان كالا و خدمات مربوط به اين بند مكلفند كليه عمليات خريد و فروش خود را در سامانه مزبور ثبت كنند.

بيشتر بخوانيد :

درج ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتين، اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده به تفكيك در صورتحساب الكترونيكي الزامي است. در صورت كتمان و يا عدم ثبت تمام يا برخي از معاملات در سامانه مذكور، مشمول جريمه اي معادل ۹ درصد ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتين است كه غيرقابل بخشودگي مي باشد. اين جريمه علاوه بر جريمه مذكور در بند ب ماده ۳۶ اين قانون است.

ابراهيم محمدولي رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران در همين مورد مي گويد:  ماليات بر ارزش افزوده ايرادات و اشكالاتي داشت كه خوشبختانه قانونگذاران متوجه شدند و الان هم در حال اصلاح آن هستند. طلايي كه هر گرمش حدود يك ميليون و ۶۰ هزار تومان است با اجرت، حدود يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان مي‌شود و لذا ارزش افزوده ۹ درصدي براي يك گرم طلا در اين وضعيت تحريم‌ها و غيره خيلي سنگين است.

محمدولي با بيان اينكه ما حدود هشت سال بود كه از دولت و سازمان امور مالياتي و نمايندگان مجلس حل اين معضل درخواست مي‌كرديم افزود: خوشبختانه بالاخره پذيرفتند و مجلس هم مصوب كرد.اخيراً شنيدم رئيس جمهور ابلاغ كرده كه طلا هم از ارزش افزوده معاف شده اما تا زماني كه بخشنامه نشود قانون سازمان امور مالياتي بر اساس همان دستورالعمل قبلي كار مي‌كند.

منبع : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۵:۳۶ توسط:netware موضوع: