جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آشنايي با انواع مختلف انگشتر

انگشتر طلا از ديرباز ارزش و جايگاه خاصي در ميان مردم داشته است. در دوران باستان هم از انگشتر به عنوان مُهر يا نمايش قدرت استفاده مي‌شده. در حال حاضر نيز يكي از زيورآلاتي است كه بيشترين استفاده را دارد. اين نوع زيورآلات در اكثر كشورها به عنوان تعهد و ازدواج مورد استفاده قرار مي‌گيرد. انداختن انگشتر در انگشت‌هاي مختلف معني و مفهوم خاصي دارد. معمولا انگشتر با جواهرات يا سنگ‌هاي قيمتي مانند الماس، زمرد، ياقوت، عقيق و … تزئين مي‌شود. استفاده از انگشتر در آقايان نيز بسيار مرسوم است.

انگشتر طلا طرح رينگ (Band): يك حلقه ساده است كه همه بخش‌هاي آن يك اندازه و عرض و پهنا دارد. اين انگشتر را با نام رينگ هم در ايران مي‌شناسيم كه اغلب براي حلقه‌هاي ازدواج و نامزدي از آن استفاده مي‌كنند.

انگشتر طرح سوليتر (Solitaire): زماني كه يك الماس يا سنگ قيمتي با هر شكل و اندازه‌اي بر يك انگشتر طلا يا پلاتين قرار مي‌گيرد، آن را سوليتر مي‌گويند.

انگشتر خوشه‌اي (Cluster): اين انگشترها از چندين سنگ در شكل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌هاي مختلف تشكيل شده است. اين مدل حلقه را نمي‌توان خيلي راحت با هر لباسي ست كرد. انگشتر خوشه‌اي براي استفاده روزمره هم گزينه خوبي نيست و هدف اصلي از طراحي و ساخت آن استفاده در مناسبت‌هاي خاص است.

انگشتر Halo: انگشتر هاله‌اي تقريبا شبيه حلقه‌هاي خوشه‌اي هستند يعني از تعداد زيادي سنگ در سايزهاي مختلف تشكيل شده است. با اين تفاوت كه يك سنگ مركزي دارند كه بيشتر تمركز انگشتر روي آن گذاشته شده است.

انگشتر كوكتل (Cocktail): انگشتر كوكتل مناسب خانم‌هايي است كه سنگ‌هاي بزرگ را بسيار دوست دارند.

انگشتر سنگ ماه تولد (Birthstone): اين انگشتر داراي سنگ ماه تولد فردي است كه از آن استفاده مي‌كند. برخي از ماه‌هاي تولد فقط يك سنگ دارند و برخي ديگر چندين سنگ مختلف را شامل مي‌وند. شما با آگاهي از سنگ ماه تولد خود مي‌توانيد مناسب‌ترين انگشتر را براي خود خريداري كنيد.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا  

خريد اينترنتي انگشتر طلا

براي خريد اينترنتي طلا بايد مطمئن باشيد نمونه مناسب خود را خريداري مي‌كنيد. مثلا اول از همه بايد بودجه خود را مشخص كنيد. با اين كار بسياري از گزينه‌هايي كه بيشتر از سقف خريد شما هستند از دايره انتخاب‌ها حذف مي‌شوند. سپس بايد به اين فكر كنيد كه آيا قرار است انگشتر طلا را هر روز و به طور مداوم بپوشيد يا براي مناسبت‌هاي خاص آن را خريداري مي‌كنيد. اگر قصد استفاده روزمره از انگشتر را داريد، بايد دوام و استحكام طلا را در اولويت انتخاب‌هاي خود قرار دهيد. طلاهاي رنگي به اين خاطر كه آلياژ ديگر فلزات و طلا هستند، دوام بيشتر و عمر طولاني‌تري دارند و براي استفاده‌هاي روزمره گزينه‌هاي مناسب‌تري بشمار مي‌روند.

منبع : طلافروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۱:۴۶ توسط:netware موضوع:

اونس طلا چيست؟

قطعا تا به حال بارها نام اونس يا عبارت اونس طلا را شنيده‌ايد. اونس يكي از واحدهاي اندازه‌گيري جرم است و معمولا آن را با نماد OZ نشان مي‌دهند كه از سرواژه كلمه Ounce گرفته شده است. اونس معمولي در سيستم تعيين وزن در جهان معادل با يك شانزدهم پوند است.

اما اونس براي اندازه‌گيري وزن فلزات گرانبها نيز كاربرد دارد. در اندازه‌گيري فلزاتي مانند طلا، نقره، پلاتين و پالاديم از اونس بين‌المللي تروا استفاده مي‌شود.

اصطلاح يك اونس طلا در واقع طلاي يك تكه يا ساچمه است كه يك اونس تروا وزن و ۹۹/۹۹ خلوص دارد. اين خلوص را با نام ۲۴ عيار هم مي‌شناسند.

انواع ديگري از انس هم وجود دارد كه با نام‌هاي اونس ماريا ترزا معادل ۲۸٫۰۶۶۸ گرم، اونس اسپانيايي معادل ۲۸٫۷۵ گرم، اونس متريك چيني معادل ۵۰ گرم و اونس متريك هلندي معادل ۱۰۰ گرم شناخته مي‌شوند.

بيشتر بخوانيد :

قيمت اونس جهاني طلا چگونه تعيين مي‌شود؟

انس طلا يا اونس جهاني طلا، در ميان كشورهاي امريكايي و اروپايي كاربرد دارد. در كشورهاي اسلامي مانند ايران يا كشورهاي حاشيه خليج فارس از عنوان مثقال طلا براي اندازه‌گيري وزن طلا استفاده مي‌شود.

قيمت اونس جهاني طلا با توجه به شرايط گوناگون در كشورهاي امريكايي و اروپايي تعيين مي‌شود.

عواملي همچون ايجاد تنش‌ها ميان كشورهاي تاثيرگذار جهاني مانند امريكا، كاهش ارزش سهام در بازارهاي بين‌المللي، ميزان رشد اقتصادي امريكا و افزايش نرخ بهره فدرال رزرو امريكا در تعيين قيمت اونس جهاني طلا موثر هستند.

اونس طلا قراردادي ميان معامله‌گران طلاست كه با يكديگر معامله مي‌كنند.

تبديل اونس به مثقال چگونه است؟

براي تبديل اونس طلا به مثقال نياز به محاسبات خاص و فرمول‌هاي مخصوصي است. اما به طور كلي با دانستن اينكه هر انس طلا و هر مثقال طلا چند گرم هستند، مي‌توانيد تبديل‌هاي مربوط به ان را انجام دهيد.

هر اونس طلا معادل ۳۱.۱ گرم و هر مثقال طلا برابر با ۴.۶۰۸ گرم است. حالا مي‌توانيد تبديل ميزان Ounceبه مثقال را انجام دهيد. براي اين كار به ماشين حساب زير توجه كنيد.

فرق اونس طلا با گرم طلا و مثقال طلا

همانطور كه اشاره كرديم، اونس طلا واحد اندازه‌گيري در امريكا و كشورهاي اروپايي است و نرخ آن براساس دلار محاسبه مي‌شود. مثقال نيز از جمله واحدهاي اندازه‌گيري وزن فلزات گرانبهاست كه در كشورهاي اسلامي همچون ايران و ديگر كشورهاي حاشيه خليج فارس رايج است. گرم طلا واحدي جهاني است كه ميزان وزني آن در مقايسه با Ounceو مثقال بسيار كمتر است.

منبع : طلافروشي آنلاين آزادي

رفرنس : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۰:۴۷ توسط:netware موضوع:

نكات مهم پيش از خريد آنلاين دستبند طلا

هميشه بهتر است به جاي اينكه ساعت‌ها در مغازه‌ها يا سايت‌هاي فروش آنلاين دچار سردرگمي شويد، در مورد نوع دستبند مورد نظر و مناسب خود از قبل تحقيقاتي انجام دهيد. به عنوان مثال، در حالي كه دستبندهاي النگويي محبوب‌ترين گزينه و متناسب با هر نوع مچ دست هستند، اما دستبندهاي زنجيره‌اي امروزه بيشتر طبق مد مورد علاقه دختران جوان است. بنابراين پيش از تصميم براي خريد آنلاين و يا حتي حضوري دستبند طلا، حتما بايد به نكات مشخصي توجه كرد كه در ادامه به منظور كمك به شما به آنها اشاره كرده‌ايم:

به تناژ رنگ پوست دست خود دقت كنيد: تناژ رنگ پوست هر فرد متفاوت با ديگري است و معمولا به سه دسته گرم (Warm)، سرد (Cool) و خنثي (Neutral) تقسيم مي‌شود.

براي خانم‌هايي با تناژ رنگ پوست گرم، معمولا دستبندهاي از جنس طلا زرد و سفيد (با مرواريد) يا پلاتين گزينه عالي است. سنگ‌هاي قيمتي با رنگ‌هاي قهوه‌اي، نارنجي، سبز، زرد، هلويي و فيروزه‌اي نيز انتخاب مناسبي براي بين زنجيره دستبند هستند.

براي خانم‌هايي با تناژ رنگ پوست سرد، بهتر است دستبندهايي از جنس طلا سفيد، نقره يا پلاتين انتخاب شود. وجود الماس و مرواريد يا سنگ‌هاي قيمتي با رنگ‌هاي صورتي، بنفش، آبي، قرمز و سرخابي در بين زنجيره دستبند فكر عالي است.

براي خانم‌هايي با تناژ رنگ پوست خنثي، معمولا دستبندهاي از جنس طلا زرد و سفيد يا پلاتين بدون ترديد بهترين گزينه است؛ اما بدون وجود سنگهاي زرد يا آبي در بين زنجيره دستبند!

بيشتر بخوانيد :

اندازه مچ دست خود را در نظر بگيريد: اندازه استاندارد دستبند زنانه ۱۸ سانتي‌متر است. اصولا توصيه مي‌شود كه در هنگام خريد، سايز دستبند را به انداره نصف يا سه چهارم سانتي‌متر بزرگتر از مچ دست خود انتخاب كنيد. به اين روش، دستبند طلا به خوبي بر روي مچ دست قرار مي‌گيرد و خيلي نمي‌لغزد. البته بسياري از مدل‌هاي دستبند داراي حلقه‌هاي تنظيم‌شونده براي تطبيق با مچ دست هستند و سايز آزاد به حساب مي‌آيند. دقت كنيد كه حتما در هنگام اندازه‌گيري مچ دست خود، دست خود را مشت كنيد. اگر بازو و مچ بلند و باريكي داريد، دستبندهاي طلا چرمي، النگويي و چارم مي‌توانند دست شما را برجسته‌تر جلوه دهند. اما اگر بازوها و مچ دست شما پهن و بزرگ است، سبك‌هاي زنجيره‌اي ظريف مي‌تواند دست شما را باريكتر نشان دهد.

خلوص طلاي استفاده شده در دستبند را در نظر بگيريد: معمولا در مورد خلوص طلا از واحد عيار استفاده مي‌شود و در حال حاضر دستبندهاي طلا به صورت ۱۴، ۱۸، ۲۲ و ۲۴ عيار به فروش مي‌رسند. هر چه عيار طلا بالاتر باشد، خلوص آن نيز بالاتر مي‌شود. دستبند طلا شما براي تضمين خلوص بايد از طرف برندهاي معتبر داراي ضمانت باشد. در مورد دستبندهاي طلا داراي مرواريد و سنگ‌هاي قيمتي؛ از كيفيت بالا و اصل بودن آنها مطمان شويد.

– يك فروشنده جواهرات آنلاين معتبر پيدا كنيد: هميشه توصيه مي‌شود كه براي تهيه بهترين كيفيت دستبندهاي طلا، آنها را از يك فروشنده معتبر خريداري كنيد. فروشنده‌اي را انتخاب كنيد كه بتواند گواهي اعتبار ارائه دهد. يك فروشنده جواهرات آنلاين معتبر مزيت‌هايي مانند گارانتي ضمانت كالا و امكان بازگشت مرسوله دارد. در اين صورت اگر دستبند انتخابي شما گران باشد يا عيار بالايي داشته باشد، مطمئن هستيد كه در صورت بروز هرگونه خسارت، قابل تعويض است.

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۹:۴۷ توسط:netware موضوع:

انواع دستبند طلا

با توجه به سلايق متفاوت مشتريان، طراحان جواهرات سعي مي‌كنند در كنار به‌روزكردن طرح‌ها، تنوع آنها را نيز افزايش دهند. در حال حاضر نام و ويژگي‌هاي مختلف انواع دستنبدهاي طلا به شرح زير است:

– دستبند طلا زنجيره‌اي

دستبندهاي زنجيره‌اي معمولا داراي الماس، مرواريد يا سنگ‌هاي قيمتي ديگري نيستند و به معناي واقعي كلمه ساده و ظريف هستند. معمولا از طلاي ۱۸ عيار ساخته مي‌شوند و به دليل تفاوت نوع بافت زنجيره آنها به نام‌هاي دستبند زنجيره‌اي مهره‌دار (Bead chain)، بيزانس (Byzantine chain)، كابل (Cable chain)، رولو (Rolo chain)، طرح طناب (Rope chain)، طرح مار (Snake chain) و غيره شناخته شده‌اند. در تصوير بالا مي‌توانيد انواع بافت دستبند زنجيره‌اي را مشاهده كنيد.

در حال حاضر دستبندهاي زنجيره‌اي كم‌نظيري علاوه‌بر موارد ذكر شده به همراه پلاك با طرح‌هاي مختلف، مرواريد، چرم و انواع سنگ در گالري ساعتچي موجود است. در ادامه تصوير چند نمونه از آنها را مشاهده مي‌كنيد:

دستبند طلا النگويي:

دستبند النگويي به صورت النگو دورتادور مچ دست قرار مي‌گيرد و به‌تنهايي و يا به همراه چند النگو جلوه زيبايي دارد. در حال حاضر دستبند طلا النگويي به همراه الماس، از محبوب‌ترين انواع دستبند طلا است. نوعي از دستبندهاي كارتيه كه امروزه بسيار پرطرفدار است؛ از اين نوع دستبندها است. در بالا تصوير چند نمونه از طراحي‌هاي دستبند طلا النگويي ساخت گالري طلا ساعتچي را مشاهده مي‌كنيد:

دستبند النگويي طلا با مرواريد و فلاور

دستبند النگويي طلا طرح ديويد يورمن

دستبند النگويي ونكليف

بيشتر بخوانيد : گوشواره طلا

– دستبند طلا چارم:

دستبندهاي چارم داراي يك زنجير طلا ساده هستند كه با مهره‌ها و سنگ‌هاي گوناگون و پلاك‌هاي آويز در بين بافت زنجيره تزئين شده‌اند و معمولا به صورت آويز و معلق روي دست قرار مي‌گيرند. در بالا تصوير سه نمونه از طراحي‌هاي دستبند طلا چارم ساخت گالري ساعتچي را مشاهده مي‌كنيد:

دستبند طلا زنانه طرح ونكليف

دستبند طلا زنانه طرح فيوژن ونكليف با نگين و سنگ

دستبند طلا زنانه مدل پولكي

– دستبند طلا با مرواريد:

در ساخت اين نوع دستبندها از مرواريد در اندازه‌ها و رنگ‌هاي متنوع، از رنگ سفيد خالص گرفته تا مشكي درخشان، بين زنجيره طلا استفاده مي‌شود. وجود مرواريد به آنها ظاهري جذاب و براق مي‌دهد و معمولا در ميان خانم‌ها پرطرفدار است. در بالا نمونه‌اي از دستبند طلا با مرواريد ساخت گالري طلا ساعتچي را مشاهده مي‌كنيد

دستبند طلا تنيس:

دستبندهاي تنيس از نوع درجه يك و ظريف هستند كه به صورت متقارن از الماس در بين و بر روي زنجير آنها استفاده شده است.

منبع : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۳:۳۸ توسط:netware موضوع:

بهترين رنگ رژگونه براي انواع پوست

رژگونه در رنگ هاي متنوعي در بازار موجود است اينكه كدام رنگ به پوست شما مي آيد, نياز به بررسي و تحقيق دارد با استفاده از يك رنگ مناسب مي توانيد ظاهر شاد و درخشاني داشته باشيد، رژگونه ها در دو نوع موجود هستند رژگونه اي كه رنگ طبيعي پوست را پوشش مي دهد دومي رژگونه اي كه رنگ مورد علاقه را به پوست شما مي دهد.  در ادامه ما شما را در انتخاب يك رژگونه مناسب و تكنيك هاي استفاده از آن با رنگ پوست راهنمايي خواهيم كرد:

انواع رژگونه

رنگ رژگونه از دو نوع تشكيل شده؛ يكي رنگ طبيعي پوست را مي پوشاند و ديگري رنگ دلخواه را به پوست مي دهد.

رژگونه‌ كرمي

رژگونه كرمي يا رژگونه مايع براي پوست‌هاي نرمال تا خشك در بازار براي فروش وجود دارد كه داراي رنگ هاي مختلفي مي باشد عيبي كه اينگونه رژگونه دارد مصنوعي بودن رنگ آنها است و به خوبي روي پوست جذب نمي شوند.

بيشتر بخوانيد :

رژگونه‌هاي پودري

پركاربردترين نوع رژگونه به حساب مي آيد، براي خانم هاي داراي پوست نرمال تا چرب مناسب است بدليل اينكه از مواد جاذب چربي تشكيل شده است با جذب چربي از روي پوست رنگ آن تغيير مي كند و ماندگاري آن روي پوست كم است.

رژگونه براي پوست روشن

براي اين نوع پوست رنگ رژگونه صورتي ملايم، هلويي و مرجاني روشن زيبايي طبيعي به گونه ها مي بخشد.

رژگونه براي پوست سبزه روشن

براي اين نوع پوست رنگ رژگونه سبزه روشن يا گندمي، رنگ صورتي پررنگ، زرد روشن بهترين انتخاب ب

رژگونه براي  پوست تيره

خانم هاي با پوست تيره رنگ هاي قرمز روشن،قرمز آجري و رنگ هاي گرم مايل به قهوه‌اي و مرجاني با ته رنگ بنفش و تيره چهره را با نشاط تر نشان مي دهد

ما از طرف آموزشگاه آرايشگري الماس نشان زيبايي دو چندان را براي شما آرزومنديم

منبع : دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۴:۱۱ توسط:netware موضوع:

انواع طوق گردن طلا يا چوكر طلا

طوق گردن در جنس‌ها و شكل‌هاي مختلفي توليد و عرضه مي‌شوند. از جمله مي‌توان به به موارد زير اشاره كرد:

روبان‌ها

شايد بتوان گفت كلاسيك‌ترين استايل طوق‌هاي گردن، مدل‌هاي روباني است كه دور گردن بسته مي‌شوند. اين يكي از مدل‌هاي رايج و محبوب بين بالرين‌هاست. به طور كلي، روبان‌هاي چوكر از جنس ساتن، پنبه، مخمل و گيپور ساخته مي‌شوند. اين روبان‌ها ممكن است پهن يا نازك ساخته شوند.

گردنبندهاي چند رشته‌اي

از ديگر مدل‌هاي چوكر مي‌توان به چندين رشته گردنبند اشاره كرد كه همزمان استفاده مي‌شوند و رشته‌ي اول آنها هميشه يك طول گردن است. اين گردنبندها ممكن است از جنس طلا يا ديگر جنس‌ها باشند. حتي ممكن است هر كدام از رشته‌ها از جنس‌هاي مختلفي ساخته شوند. مثلاً ممكن است چوكر از جنس چرم باشد اما رشته‌ي دوم گردنبند از جنس طلا باشد. يا مثلاض يك رشته از مرواريد باشد و بقيه‌ي رشته‌ها طلايي باشند.

چوكر زنجيري

يكي از انواع طوق گردن طلا مدل‌هاي زنجيري است. اغلب به اين صورت است كه يك زنجيرطلا يا هر فلز ارزشمند ديگري دور گردن بسته مي‌شود.

چوكر از جنس كريستال

استفاده از كريستال‌ها و حتي الماس‌ها مي‌توانند به چوكر ها ظاهري زيبا و جذاب ببخشند. شما مي‌توانيد اين چوكرخاي درخشان، زيبا و جذاب را به همراه لباس شب بپوشيد و در مهماني‌ها بدرخشيد.

طوق گردن طلا

چوكر از جنس طلا در شكل‌ها و طرح‌هاي بسيار متنوعي ساخته و عرضه مي‌شود. ما نيز در گالري آزادي انواع متنوعي از اين گردنبندها را عرضه مي‌كنيم كه مي‌توانيد از لينك پايين صفحه آنها را مشاهده و خريداري كنيد.

نكاتي براي خريد طوق گردن طلا

در مورد خريد طلا  و استفاده از چوكر بايد به چند نكته‌ي عمومي كه در زير نوشته‌ايم توجه داشته باشيد:

مدل چوكري كه انتخاب مي‌كنيد به شدت به استايل و لباس‌هاي شما وابسته است. به طور مثال، اگر بلوز زنانه ساتن با گلدوزي‌هاي ظريف مي‌پوشيد بهتر است يك چوكر روباني با رنگ‌هاي مشابه لباس استفاده كنيد.

حواستان به يقه‌ي لباستان باشد چون چوكر را بايد بر اساس مدل يقه‌ي لباس انتخاب و استفاده كنيد.

گردنبند چوكر براي لباس‌هاي دكلته مناسب است. اگر مي‌خواهيد گردنبند چوكر تهيه كنيد، توجه داشته باشيد كه طول زنجير آن ۵ سانتي‌متر بيشتر از اندازه‌ي دور گردن باشد.

انتخاب گوشواره طلا  متناسب با گردنبند چوكر نيز اهميت زيادي دارد. به طور مثال، اگر چوكر روباني نازك و زنانه استفاده مي‌كنيد، بهتر است آن را با يك جفت گوشواره حلقه‌اي ست كنيد تا تضاد ميان آنها باعث جذابيت استايل شما شود.

يقه‌هاي آف شولدر به لباس‌هاي رمانتيك شهرت يافته‌اند. اين لباس‌هاي رمانتيك به سادگي با چوكر و يا گردنبندهاي طوقي ست مي‌شوند.

اين گردنبند براي افرادي كه صورت قلبي شكل و چانه‌هاي تيز و دراز دارند بسيار مناسب است زيرا مي‌توانند تيزي پايين صورتشان را تا حدي مخفي كنند. اين تاكتيك همچنين براي افرادي كه صورت مربعي يا صورت كشيده‌ي مستطيلي دارند هم بسيار كاربرد دارد.

 

افرادي كه صورتشان دايره‌اي و گرد است بايد از انتخاب و خريد گردنبند كوتاه خودداري كنند. به اين خاطر كه گردنبند كوتاه باعث گردتر ديده شدن صورت خواهد شد. گردنبندهاي بلند با اندازه‌اي بين ۲۶ تا ۳۶ اينچ (۶۶ تا ۹۱ سانتي‌متر) براي كساني كه صورت‌هاي پهن و گرد دارند بسيار مناسب‌تر است.

منبع : طلافروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۳:۰۲ توسط:netware موضوع:

پيش بيني مسير طلا در سال ۲۰۲۱:

طلا همواره به عنوان فلزي گرانبها مورد توجه بشر بوده است، بنابراين پيش بيني قيمت آن از اهميت فراواني برخوردار است. ساموئل باومن تحليلگر سرمايه هاي اقتصادي بر اين باور است كه بهبود سريع اقتصادي در نتيجه گسترش توزيع واكسن كرونا احتمالا سرمايه‌گذاران را به فروش سهام صندوق‌هاي طلا (ETF) سوق دهد كه در اين صورت قيمت طلا با كاهش روبرو خواهد شد. با اين حال او همچنان نسبت به آينده طلا در بلندمدت خوش بين است و معتقد است كه قيمت جهاني طلا تا پايان سال ۲۰۲۱ در حدود بالاي ۱۹۰۰ دلار خواهد بود. قبل از اين تحليلگران گلدمن ساكس ارزيابي كرده بودند كه قيمت طلا در سال ۲۰۲۱ به دليل افزايش تورم ناشي از كاهش اثرات بيماري همه گير ويروس كرونا در جهان افزايش خواهد يافت. همچنين ادامه روند نزولي شاخص دلار نيز دليلي براي كاهش قيمت اونس جهاني و حركت سرمايه‌گذاران به سمت خريد طلا خواهد بود. گلدمن ساكس پيش‌بيني مي كند كه تا پايان سال ۲۰۲۱ قيمت هر اونس طلا در حدود ۲۳۰۰ دلار خواهد بود. سيتي ‌بانك ( سومين شركت خدمات مالي و بانكداري در ايالات متحده آمريكا) نيز نسبت به آينده قيمت طلا خوش بين است. اين بانك در جديدترين پيش ‌بيني خود اعلام كرده كه قيمت طلا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به ۲۲۰۰ دلار و در ماه ششم تا دوازدهم (پايان سال ۲۰۲۱) به ۲۴۰۰ دلار خواهد رسيد. جيم استيل تحليلگر بانك HSBS نيز پيش ‌بيني كرده است قيمت طلا در سال ۲۰۲۱ به ۱۹۶۵ دلار خواهد رسيد. به اعتقاد او اين يك قيمت ميانگين است. به اين معنا كه قيمت طلا در سال ۲۰۲۱ براي مدتي در حدود ۲۰۰۰ دلار و مدتي نيز پايين تر از ۱۹۰۰ دلار خواهد بود.

منبع : طلافروشي انلاين آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۶:۰۸ توسط:netware موضوع:

انواع زيور آلات مردانه

1. ساعت مچي مردانه

يكي از مرسوم ترين و محبوب‌ترين زيورآلات مردانه، ساعت مچي است.

اغلب مردان دست‌كم دو نوع ساعت خوب دارند؛ يكي براي استفاده روزمره و ديگري ساعتي لوكس و گران‌قيمت براي مراسم رسمي و مناسبت‌هاي خاص.

البته در دهه‌هاي اخير ساعت‌هاي مچي هوشمند هم جاي خود در ميان اكسسوري‌هاي مردانه باز كرده‌اند.

ساعت هاي مچي مردانه در طرح‌ها و برندهاي بسيار متنوعي عرضه مي‌شوند.

اما وجه مشترك همه آنها اين است كه: ساعت بايد بدست غيراصلي شما بسته شود. يعني اگر چپ‌دست هستيد، بايد ساعت را به مچ دست راست ببنديد و برعكس.

همچنين بايد مطمئن شويد كه ساعت فيت دست است و از آن آويزان نمي‌شود.

2.دستبند مردانه

از ديگر اكسسوري‌هاي محبوب در ميان مردان مي‌توان به دستبند اشاره كرد. دستبندهاي مردانه تفاوت بارزي با انواع زنانه دارند. در اين زيورآلات از آويز يا اندازه‌هاي بزرگ خبري نيست و اغلب هم با متريال‌هاي ديگري همچون چرم همراه هستند.

شما با يك دستبند سنگي زيبا مي‌توانيد در يك جمع مردانه خوش بدرخشيد. البته اين امر به جنس و طرح دستبندي كه خريداري مي‌كنيد هم بستگي دارد. هر چه جنس سنگ‌هاي به كار رفته در ساخت دستبند باكيفيت‌تر باشد، جذابيت ظاهري آن بيشتر خواهد بود. دستبندهاي سنگي مردانه اغلب از سنگ‌هاي طبيعي ساخته مي‌شوند و مي‌توانند اثر فيزيكي و روحي نيز روي فرد داشته باشند.

اولين مساله‌اي كه هنگام استفاده از دستبند بايد مدنظر داشته باشيد اين است كه اين اكسسوري قرار است تكميل كننده تيپ شما باشد، نه نقطه كانوني آن. يعني سعي كنيد از دستبندهايي استفاده كنيد كه با تيپ و استايل شما همخواني دارد و در اندازه، طرح و رنگ آن زياده‌روي نكنيد. مثلاً دستبند مهره‌اي / سنگي را مي‌توانيد با هر لباسي ست كنيد. اما مثلا نمي‌توانيد مدل‌هاي چوبي يا پلاستيكيِ كم ارزش را با لباس‌هاي رسمي بپوشيد زيرا هيچ تناسبي با هم ندارند.

3.دكمه سرآستين

از جمله زيورآلات متداولي كه مردان از آن‌ها استفاده مي‌كنند، «دكمه سرآستين» است. از اين دكمه‌ها براي تزيين لباس‌هاي رسمي استفاده مي‌شود و اغلب آن‌ها را به صورت ست با گيره كراوات مي‌فروشند. دكمه سرآستين از جنس‌هاي مختلفي چون نقره، استيل، طلا و تيتانيوم ساخته مي‌شود و گاهي آن‌ها را با كريستال و سنگ تزيين مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

4.گوشواره مردانه

گوشواره طلا مردانه در ايران چندان مرسوم نيست اما هستند عده‌اي كه از اين زيورآلات براي تكميل تيپ خود استفاده مي‌كنند. اگر دوست داريد گوشواره به گوش كنيد، توصيه مي‌كنيم با اندازه‌هاي كوچك و به رنگ تيره شروع كنيد. اغلب مردان فقط در يك گوش خود گوشواره مي‌اندازند.

گوشواره‌هاي ساده، گوشواره‌هاي ميخي و گوشواره‌هاي تكي از جمله جواهراتي هستند كه هيچ‌گاه كهنه و قديمي نمي‌شوند و مي‌توانيد هميشه و براي مناسبت‌هاي مختلف از آنها استفاده كنيد. فقط بايد توجه داشته باشيد كه اگر تيپ شما رسمي است و كت و شلوار به تن مي‌كنيد، بايد حتما گوشواره‌تان بسيار ساده و كوچك باشد تا تضادي با لباس‌هايتان ايجاد نكند.

نكته جالب در مورد گوشواره اين است كه اول مختص مردها بوده و سپس به تدريج زن‌ها هم به استفاده از آن روي آورده‌اند. يعني قبل از اينكه يك زيور زنانه محسوب شود، وسيله‌اي براي نمايش قدرت، موقعيت اجتماعي و ثروت مردها مورد استفاده قرار مي‌گرفته است.

 

5.گردنبند مردانه

گردنبند مردانه از گذشته‌هاي دور مرسوم بوده‌اند. اما همان‌طور كه در بالا هم اشاره كرديم، براي شيك و باكلاس بودن بايد ساده باشيد.

بنابراين، زنجيرهاي نقره‌اي يا طلايي نازك و كوتاه را مي‌توانيد با تي‌شرت ست كنيد. يا آن را زير يقه پيراهن بگذاريد كه فقط بخشي از گردنبند ديده شود.

اما براي تيپ‌هاي غيررسمي مي‌توانيد از زيبايي ردنبندهاي سنگي و بلند بر روي لباس بهره بگيريد.

6.پلاك

مرداني كه از گردنبند استفاده مي‌كنند، مي‌توانند به آن پلاك هم آويزان كنند. اصولا مردان به همراه زنجير خود پلاك هم دارند اما به دليل اين كه آن را در زير لباس خود مي‌اندازند، مشخص نمي‌شود. اكثر پلاك‌هايي كه مردان استفاده مي‌كنند، داراي نگين و سنگ‌هاي زينتي نيستند. پلاك‌ها مي‌توانند نشانه‌اي از اعتقادات مذهبي، علايق، سبك فكري و… شما باشند. پس بهتر است در انتخاب آن‌ها دقت كنيد.

7.حلقه و انگشتر

حلقه جز دومين زيورآلات مردانه‌اي است كه بسياري از مردان صرفا به علت ازدواج كردن، از آن استفاده مي‌كنند و حلقه را جزئي از جواهرات حساب نمي‌كنند؛ اما كافي است نوع به كارگيري واژگان را كمي تغيير دهيم و به جاي كلمه «حلقه» از واژگاني مانند «انگشتر» يا «رينگ» استفاده كنيم.

با همين تغيير نام، ممكن است بسياري از مردان به سراغ اين زيورآلات نروند! با اين حال، انگشتر طلا يكي از بهترين زيورآلاتي است كه يك مرد مي‌تواند استفاده كند. بهتر است انگشتر را با توجه به نوع استايلي كه قرار است داشته باشيد، انتخاب كنيد، زيرا تنوع رينگ‌ها بسيار گسترده است و دانستن كاربرد هر كدام از انواع آن‌ها مي‌تواند به خوش‌پوشي شما كمك كند.

منبع : مجله طلا و جواهر asby


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۱:۳۳ توسط:netware موضوع:

وقت خريد طلا رسيد؟

در تابستان امسال ، بازار طلا سرمايه‌گذاران را سر پا نگه داشته است و آخرين قيمت فلز گرانبها پس از افت كوتاه‌مدت به وارد سطح ۱۷۰۰ دلار در هر اونس در اوايل هفته، افزايش يافته است.

تحركات سريع ۱۰۰ دلاري براي فضاي فلزات گرانبها بسيار ناپايدار است، زيرا با توجه به برخي ناهنجاري‌هاي اقتصادي در زمينه داده‌ها، علاقه مجدد مشاهده مي‌شود.

ميلمن خاطرنشان كرد: قيمت طلا زير ۱۸۰۰ دلار در هر اونس يك نقطه شروع عالي براي خريداران است و اين فلز گرانبها را از نظر فني بسيار جذاب مي‌كند.

ميلمن مي گويد: «اين نقطه قيمت بسيار جذابي براي ورود طلا پس از عقب‌نشيني كمي است. اين باعث تشويق ما مي‌شود. در عرض چند ساعت، طلا به بالاي ۱۷۰۰ دلار بازگشت. اگر ما هفته آينده به بالاي ۱۸۰۰ دلار برسيم، شوكه نمي‌شوم. من اكنون بيشتر صعودي ارزيابي مي‌كنم.»

بيشتر بخوانيد : راهنماي جامع خريد طلا

كارشناس فلزات گرانبها افزود: يكي ديگر از نشانه‌هاي مثبت طلا، تقاضاي فيزيكي در آسياست.

او گفت: برخي نشانه‌هاي بسيار صعودي در سمت تقاضا وجود دارد. ما شاهد هستيم كه طلا و جواهر طلا و سكه طلا در جهت درستي در هند روند رو به رشدي دارد. اين امر مي‌تواند تقاضاي بيشتر براي معامله را برانگيزد.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۳:۲۶ توسط:netware موضوع:

طلاي سفيد آلرژي زا تر است يا طلاي زرد

ميزان حساسيت‌زايي طلاي سفيد بيشتر از طلاي زرد است. به اين دليل كه طلاي سفيد در واقع همان طلاي زردي است كه روي آن يك لايه روديوم كشيده شده است. ممكن است طلاي زردي كه در زير كار شده، عيار كمي داشته باشد و در نتيجه ميزان نيكل موجود در آن قطعه زياد خواهد بود و دوباره شاهد قرمزي و خارش خواهيد بود.

نكاتي كه افراد داراي حساسيت به طلا بايد بدانند

در موارد نادري ممكن است حتي وقتي طلاي عاري از نيكل يا طلا با عيار بالا مي‌خريد هم باز به آن حساسيت بدهيد.

اگر انگشتر خود را تغيير سايز داده باشيد، ممكن است تعميركار جواهر از فلزي كه حاوي نيكل است در بزرگ‌ كردن انگشتر استفاده كرده باشد. در نتيجه انگشتر بعد از تعمير، حساسيت ايجاد خواهد كرد.

قبل از استفاده‌ي زيورآلاتي كه به آن حساسيت داريد بايد پوست دست خود را كاملاً خشك كنيد چراكه نبود رطوبت و آلودگي روي سطح پوست باعث كاهش تاثيرات آلرژي‌زا مي‌شود.

از خريد طلا با عيار ۱۰ يا ۱۴ به شدت پرهيز كنيد تا پوستتان قرمز و دچار خارش نشود.

از خريد طلاي روكش شده (آبكاري) پرهيز كنيد. اغلب روكش‌هاي طلا حاوي نيكل هستند و مي‌توانند حساسيت ايجاد كنند.

طلاي سفيد نخريد. يكي ديگر از توصيه‌ها اين است كه به هيچ عنوان سراغ طلاي سفيد نرويد. طلاي سفيد در واقع همان طلاي زرد است كه روي آن يك لايه روديوم كشيده شده. ممكن است طلاي زردِ زير كار، عيار كمي داشته باشد و در نتيجه ميزان نيكل موجود در آن قطعه زياد خواهد بود و دوباره شاهد قرمزي و خارش خواهيد بود.

جواهرات هايبو آلرژيك جواهراتي هستند كه ضد حساسيتند و با مواد مرغوبي ساخته شده‌اند به همين خاطر قطعاً قيمت قابل توجهي هم نسبت به زيورآلات و جواهرات ديگر دارند؛ همچنين اغلب اين نوع زيورآلات را در بين محصولات برند و به نام مي‌توانيد مشاهده كنيد. اگر روي جعبه يا كاور جواهري عبارت Hypo-allergeic حك شده بود، مطمئن باشيد اين محصول از حساسيت كمتري نسبت به ديگر جواهرات برخوردار است و كمتر به پوست حساس شما آسيب مي‌رساند.

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۲:۳۵ توسط:netware موضوع: