جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نحوه ضدعفوني كردن جواهرات

براي اشنايي با روش ضد عفوني كردن جواهرات در اين مقاله با طلا فروشي اينترنتي كيش طلا همراه باشيد.

نصف يك كاسه را با آب ولرم پر كنيد. ۱/۴ پيمانه آمونياك درون آب بريزيد و هم بزنيد.

جواهر را درون محلول بگذاريد و اجازه دهيد تا ۲۰ دقيقه در كاسه بماند.

با استفاده از دستكش، جواهر خود را از داخل محلول آمونياك خارج كنيد و درون يك كاسه آب معمولي قرار دهيد.

يك قاشق چايخوري مايع ظرفشويي به آن اضافه كنيد. جواهر را درون كاسه حركت دهيد.

با كمك يك مسواك نرم و تميز، روي سطح سنگ‌هاي قيمتي را برس بزنيد.

با احتياط و خيلي آرام درون پايه‌ها و تمامي حفره‌هاي پايه‌ي جواهرات را مسواك بكشيد تا تمام آلودگي‌ها تميز شوند.

در آخرين مرحله، جواهر را روي يك حوله‌ي نرم و تميز بگذاريد تا كاملاْ خشك شود.

بيشتر بخوانيد : خريد حلقه ازدواج

پس از خشك شدن، آن را با دستمال جير برق بيندازيد.

– جواهراتي هم كه سنگ‌ها با چسب روي آنها سوار شده است، نبايد خيس شوند چون مي‌تواند چسب نگين‌ها را شل كند. بنابراين براي تميز كردن چنين جواهراتي بايد حوله‌ي نرمي را به مايع ظرفشويي آغشته كنيد و سپس آن را بر روي طلا بماليد. بعد از آن هم با يك حوله‌ي خيس، مايع را از روي طلا پاك كنيد. در آخر هم آن را خشك كنيد.

– براي ضدعفوني كردن جواهرات كه داراي سنگ‌هاي قيمتي مانند عقيق، مرواريد، اپال و …هستند، بهتر است از آب داغ يا آب گرم استفاده نكنيد. چون باعث مي‌شود كه سنگ‌هاي قيمتي ترك بخورند يا دچار شكستگي شوند.

– جواهراتي كه با مرواريد همراه هستند را هرگز با مواد شيميايي نشوئيد. براي اين منظور از محلول صابون مايع و آب ولرم كمك بگيريد. مرواريد را حتماً پس از شستن خشك كنيد تا لكه‌اي روي سطح آن باقي نماند.

بيشتر بخوانيد : خريد طلا آنلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۴:۵۵ توسط:netware موضوع:

نكاتي درباره طلاهاي رنگي

آيا انواع مختلف طلا و انواع رنگ‌هاي طلا را براي خريد طلاي اينترنتي مي‌شناسيد؟ آيا مي‌دانيد كه در صنعت جواهرسازي از بيشتر از يك نوع طلا استفاده مي‌شود؟ در اين حرفه با افزودن فلزات ديگر به فلز طلا در واقع آلياژي از طلا مي‌سازند كه درجه‌ي سختي، كيفيت، عيار و حتي رنگ محصول نهايي را معين مي‌كند. براي آشنايي با انواع مختلف طلا از شما دعوت مي‌كنيم تا ادامه‌ي مطلب را مطالعه كنيد. با گالري پرسته همراه باشيد.

انواع مختلف طلا و رنگ‌هاي آن

با اينكه رنگ رايج طلا زرد است، اما در رنگ‌هاي مختلفي توليد و عرضه مي‌شود. رنگ طلا به نوع فلز بستگي دارد كه با هم آلياژ شده‌اند. در زير مواد تشكيل دهنده‌ي طلاهاي رنگي را توضيح داده‌ايم. اما پيش از آن بايد توجه داشته باشيد كه طلاي رنگي به اندازه‌ي طلاي زرد باارزش است و از نظر قيمتي فرقي با هم ندارند. تفاوت رنگ آنها فقط به‌دليل آلياژي است كه با طلا تركيب شده است.

·         طلاي زرد

·         طلاي سفيد

·         طلاي رزگلد

·         طلاي سياه

·         طلاي سبز

·         طلاي توسي

·         طلاي بنفش

·         طلاي آبي

بيشتر بخوانيد :

·         خريد النگو طلا

·         خريد گردنبند طلا

در بالا هم به طور مفصل توضيح داديم كه طلاي رنگي از جنش طلاي خالص نيستند و در تركيب آنها از ديگر فلزها هم استفاده شده است. طلاي خالص رنگ زرد كمي مايل به قرمز دارد. اما خوشبختانه با تركيب طلا و فلزات مختلف مي‌توان طلاهاي رنگي زيبائي ساخت. نكته‌ي قابل ذكر در مورد انواع رنگ‌هاي طلا اين است كه به سه روش مختلف ساخته مي‌شود: آلياژي، ميان‌فلزي و سطوح كارشده مانند لايه‌هاي اكسيد.

از آن‌جا كه طلا در حالت خالص بسيار نرم است، در جواهرسازي با افزودن فلز ديگري آن را مقاوم‌تر مي‌كنند. براي ساخت طلاي زرد معمولاً از مس استفاده مي‌شود اما براي طلاي سفيد از فلزي سفيد يا نقره‌اي رنگ استفاده مي‌شود. به طور مثال، آلياژ طلا براي ساخت طلاي سفيد معمولاً نيكل، منگنز، و پالاديم و در مواردي نقره، روي، پلاتين، و مس است. يا مثلاً آلياژ طلا و پالاديم نرم‌تر و انعطاف‌پذيرتر است و براي سرويس‌هاي جواهرات و سنگ‌هاي قيمتي كاربرد دارد.

توجه داشته باشيد كه در زبان عاميانه گاهي به پلاتين هم طلاي سفيد گفته مي‌شود در حالي‌كه پلاتين فلزي متفاوت است و در مقايسه با طلا مقاوم‌تر، كمياب‌تر، و رنگ آن درخشان‌تر از طلاي سفيد است. همچنين الكتروم كه آلياژي از طلا و نقره است و به‌طور طبيعي نيز يافت مي‌شود گاه طلاي سفيد ناميده شده‌است.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۰:۱۴ توسط:netware موضوع:

نگاهي به تاريخچه‌ي معروف‌ترين برندهاي جواهرات در دنيا

گران‌‌ترين برندهاي طلا و جواهر در جهان شامل نام‌هايي است كه احتمالاْ زياد به گوشتان خورده؛ برندهايي همچون تيفاني اند كو، پياژه، كارتيه، شوپارد، بولگاري و …. در ادامه اين مقاله از طلا فروشي اينترنتي كيش طلا نگاهي كوتاه داريم به تاريخچه‌ي فعاليت‌هاي 4 برند مشهور و لوكس. تا اگر قصد خريد طلا هايي از اين قبيل را داريد اطلاعات بيشتري داشته باشيد.

۱- هري وينستون

يكي از مدعيان بي‌چون و چراي جهان و از برندهاي مسلم دنيا در حوزه توليد سنگ‌هاي الماس، Harry Winston است. يكي از عالي‌ترين جواهرات هري وينستون، «الماس اميد» است كه داستان درازي در طول تاريخ دارد. اين الماس با حدود ۴۵.۵۲ قيراطي در كشور هند ريشه دارد و بين پادشاهان بسياري دست به دست شده. اما در نهايت در سال ۱۹۴۹ ميلادي توسط هري وينستون كه يك تاجر جواهر نيويوركي بود خريداري شد. البته وينستون اين سنگ را در سال ۱۹۵۸ به موزه ملي تاريخ طبيعي آمريكا اهدا كرد و از آن زمان در نمايشگاهي دائمي در آن موزه باقي مانده‌است. الماس اميد به مبلغ ۲۵۰ ميليون دلار بيمه شده‌است.

۲- كارتيه

يكي ديگر از گران‌ترين برندهاي طلا و جواهر در جهان ، كارتيه است. دفتر مركزي كارتيه در پاريس فرانسه قرار دارد و اولين بار در سال ۱۸۴۷ ميلادي توسط «لويي كارتيه» تاسيس شد. البته بعدها شركت سوئيسي «ريشمون» كارتيه را خريد و اكنون تحت مالكليت اين كمپاني است. اين شركت نيز تاريخچه‌ي طولاني در طراحي و عرضه جواهرات لوكس در جهان دارد. مزايده‌هاي كارتيه جزو گران‌قيمت‌ترين و اشرافي‌ترين مزايده‌هاي جواهر در جهان است. در اين مزايده‌ها جواهرات بي‌قيمت خانواده‌هاي سلطنتي عرضه مي‌شود.

۳- ون كليف آرپلز

«ون كليف آرپلز» يكي از برندهاي لوكس، گران و مشهور جهان در حوزه جواهرات است. اين شركت فرانسوي در توليد ساعت هم فعاليت مي‌كند. اين برند لوكس طلا و جواهر در جهان براي مهارت در استفاده از سنگ‌هاي ظريف و گران‌قيمت و تكنيك‌هايي كه براي سوار كردن جواهر روي پايه استفاده مي‌كند شهرت جهاني دارد. همچنين اين برند براي استفاده از طراحي حيوانات، گل‌ها و طبيعت در كالاهاي لوكس خود نيز مشهور است. در بيشتر جواهرات برند ون كليف آرپلز شما به سختي مي‌توانيد پايه‌ي نگين را ببينيد. اين هنر و مهارت باعث مي‌شود تا الماس و ديگر سنگ‌هاي قيمتي به طور كامل ديده شوند. در نتيجه جواهر درخشش و جلوه‌ي بي‌نظيري پيدا مي‌كند كه در نوع خود بسيار خاص است.

۴- بوچلاتي

بوچلاتي يكي از لوكس‌ترين برندهاي طلاي دست‌ساز در جهان است. طراحي‌هاي اين مارك، تجاري و عامه‌پسند نيستند و از آن طرف، چندان هم انتزاعي نيستند كه كسي از آنها سر درنياورد. ارزش هنري چيزي بوده كه تقريبا در بيشتر آثار اين برند جواهرسازي مي‌توان ديد. اين خانه‌ي لوكس جواهرسازي به استايل رُمي كه ريشه در كشور ايتاليا دارد وفادار مانده است. در بسياري از دستبندهاي اين كمپاني مي‌توانيد اين اصالت را ببينيد. اين برند اولين بار در سال ۱۹۱۹ ميلادي توسط ماريو بوچلاتي در شهر ميلان ايتاليا تاسيس شد. سنت‌گرايي، مهارت و طراحي منحصربه فرد در ساخت جواهرات دست‌ساز در كنار خلاقيت و استفاده از بهترين مواد، همگي باعث شدند تا جواهرات بوچلاتي در ديگر كشورهاي جهان نيز محبوب شوند.

بيشتر بخوانيد :

·         خريد دستبند طلا

 

·         خريد حلقه ازدواج 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۵:۰۶ توسط:netware موضوع:

معرفي و تاريخچه برند تيفاني اند كو

اگر قصد خريد طلا از برند معروف و جهاني تيفاني را داريد در اين مقاله با طلا فروشي كيش طلا همراه باشيد تا شما را با تاريخچه اين برند جهاني آشنا كنيم.

تيفاني اند كو (Tiffany & Co) يكي از گران‌ترين برندهاي طلا و جواهر در جهان است كه تا چند سال پيش با نام تيفاني اند يانگ شناخته مي‌شد. البته اين شركت كالاي لوكس آمريكايي در ميان عموم مردم با نام تيفاني شهرت دارد. زمينه‌ي اصلي فعاليت‌هاي آن نيز طراحي، ساخت و فروش جواهرات است.

جالب است بدانيد شركت تيفاني در سال ۱۸۳۷ توسط چارلز لوئيس تيفاني، به‌عنوان مركز فروش محصولات فانتزي و لوازم التحرير تأسيس شد. قيمت اجناس تيفاني زماني كه آغاز به كار كرد، مقطوع بود و فقط هم پول نقد قبول مي‌كرد و كارت اعتباري يا چك برايش قابل قبول نبود. در آن زمان اين سياست آن‌قدر منحصربه‌‌فرد بود كه در صفحه اول بسياري از روزنامه‌ها منعكس شد.

در سال ۱۸۴۵، كتاب آبي تيفاني، اولين كاتالوگ خرده‌فروشي در ايالات متحده آمريكا بود؛ نوآوري ديگري كه خبرساز شد. در سال ۱۸۵۳ زماني كه چارلز تيفاني كنترل شركت را در دست گرفت، بخش جواهرات نيز به اين برند اضافه شد.

در سال ۱۸۶۱، آبراهام لينكلن، براي مراسم تحليف رياست‌جمهوري خود، ساخت يك جام را به شركت تيفاني سفارش داد و در طول دوران رياست جمهوري، براي همسرش يك سري زينت آلات از مرواريدهاي ريز، ساخت تيفاني خريد.

در سال ۱۸۷۸، چارلز تيفاني يكي از بزرگ‌ترين و مرغوب‌ترين الماس‌هاي ممتاز زرد رنگ جهان را، با وزن بيش از ۲۸۷ قيراط به دست آورد، كه در معادن الماس كيمبرلي در آفريقاي جنوبي كشف شده بود. اين برند در سال ۱۸۸۷ حتي موفق شد جواهرات تاج سلطنتي فرانسه را نيز خريداري كند.

در سال ۱۸۸۵ از تيفاني خواسته شد كه «نشان بزرگ ايالات متحده آمريكا» را دوباره طراحي كند و اين طراحي مجدد هنوز روي همه اسكناس‌هاي يك دلاري ايالات متحده ديده مي‌شود. در سال ۱۹۳۰ ميلادي هم جام طلايي آمريكا، معتبرترين جايزه‌ي مسابقات قايقراني را طراحي كرد.

تيفاني در حال حاضر محصولات گسترده‌تري در چرخه توليد دارد كه تمامي آنها كالاهاي لوكس به‌شمار مي‌روند. در ساخت و فروش طلا هم سابقه درخشاني دارد كه در بالا اشاره كرديم.

شركت تيفاني در سال ۲۰۱۳ در فهرست فوربز جهاني ۲۰۰۰ با ارزش بازار سرمايه ۸٫۸ ميليارد دلار، در رتبه ۱۶۵۹ از بزرگترين شركت‌هاي جهان قرار گرفت. دفتر مركزي اين شركت در شهر نيويورك قرار دارد. با بيش از دو قرن خلاقيت، تيفاني اند كو شهرت و آوازه خود را به عنوان يكي از برترين برندهاي جواهر در دنيا تثبيت كرده است. به طوري كه از آن به عنوان يكي از طلايه‌داران اين عرصه ياد مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد :

·         خريد النگو طلا

 

·         خريد حلقه ازدواج 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۹:۴۱ توسط:netware موضوع:

آشنائي با انواع قفل گوشواره

آشنايي با انواع مختلف قفل  گوشواره طلا  به شما كمك مي‌كند تا نمونه‌هايي را برگزينيد كه احتمال باز و گم شدن آن‌ها بسيار كم است. وقتي جواهر گران‌قيمتي خريداري مي‌كنيد بايد مراقب آن هم باشيد.

۱. قفل ميخي (Post Back)

اين قفل‌ها يك تكه فلز ساده هستند كه يك طرفشان صاف و طرف ديگرشان خميده است و در بخش مركزي، سوراخي براي عبور ميخ گوشواره دارند. پس از گذاشتن گوشواره در گوش، اين قفل را در پشت لاله گوش به ميخ گوشواره وصل مي‌كنيد تا گوشواره را ثابت و محكم در جاي خود نگه دارد. يعني در اصل، ساختار اين نوع قفل به اين صورت است كه قسمت ميخي‌شكل كه «پست» ناميده مي‌شود به پشت گوشواره متصل مي‌شود و توسط گيره‌اي به شكل گل از جنس فلز يا سيليكون محكم مي‌شود. به اين مدل قفل گل-ميخ، سوزني، پروانه‌اي يا فشاري هم مي‌گويند.

۲. قفل پيچي (Screw Back)

اين قفل همچون نمونه بالاست با اين تفاوت كه انتهاي ميخ گوشواره حالت پيچي دارد تا قفل در آن چرخانده شده و روي لاله گوش محكم شود. اين مدل بيشتر در جواهرات گران‌قيمت استفاده مي‌شوند تا احتمال باز شدن، افتادن و گم شدن جواهر به صفر برسد.

۳. قفل اهرمي (Lever Back)

اين قفل داراي يك قلاب است كه از طريق يك اهرم لولايي به پشت گوشواره متصل مي‌شود. اين مدل قفل گوشواره بسيار مرسوم و يكي از رايج‌ترين قفل‌هاي گوشواره در اروپاست. مزيت بزرگ اين قفل بسته شدن سريع و بي‌دردسر و در عين حال امن بودن آن است. اما بيشتر براي گوشواره‌هايي با اندازه‌ي بزرگ مناسب است.

بيشتر بخوانيد :

              راهنماي خريد طلا

              طلا كم اجرت  

۴. قفل فنري (Hinge Back)

گوشواره‌هاي آويز اغلب داراي قفل فنري هستند. به اين صورت كه ميخ گوشواره در سوراخ گوش فرو رفته و خودِ گوشواره به صورت حلقه‌اي در پشت لاله گوش، در انتهاي اين ميخ چفت مي‌شود.

۵. قفل گوشواره قلابي (Shepherd Hook Back)

اغلب گوشواره‌ها يك سيم خميده در بالاي خود دارند كه در لاله گوش قرار مي‌گيرد و گوشواره را ثابت نگه مي‌دارد. اين سيم به هيچ جا قفل نمي‌شود و به همين خاصر اغلب بلند است تا احتمال چرخيدن و افتادن از گوش را به صفر برساند. قفل قلابي اغلب به صورت شكل s يا قلاب ماهي است و چون بلند است و از گوش خارج نمي‌شود، به قفل پشتيبان در انتهاي خود نيازي ندارد. اين قفل به قفل آفريقاي هم مشهور است. قفل قلابي بيشتر در نقره‌جات و گوشواره‌هاي سنگين مورد استفاده قرار مي‌گيرد چون كه وزن گوشواره مانع بيرون آمدن آن از گوش مي‌شود.

۶. قفل فشاري (Clip-On Back)

قفل‌هاي فشاري به قفل ضربه‌اي هم مشهور هستند. اين قفل اغلب در گوشواره‌هاي حلقه‌اي مشاهده مي‌شود. به اين صورت كه بخشي از پشت گوشواره قابليت خم و صاف شدن را دارد. پس از قرار دادن ميخ گوشواره در گوش، اين قفل به صورت ضربه‌اي در ميخ چفت مي‌شود. از اين نوع قفل در گوشواره‌هاي مردانه هم استفاده مي‌شود و مي‌توان گفت اكثر گوشواره‌هاي مردانه از اين نوع قفل بهره مي‌برند.

۷. قفل گوشواره امگا (Omega)

اين نوع قفل در رده‌ي قفل‌هاي ميخي قرار مي‌گيرد. با اين تفاوت كه پست (قسمت ميخي‌شكل) نصب شده روي گوشواره توسط بخشي مكانيكي به شكل Ω بسته و در جاي خود محكم مي‌شود. از اين نوع قفل اغلب در ساخت گوشواره‌هاي رو گوشي با سايز بزرگ استفاده ميشود تا سنگيني گوشواره باعث از جا در آمدن گوشواره نشود.

 

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا 

 

New layer...

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۷:۴۷ توسط:netware موضوع:

نحوه سنجش عيار طلا به چه صورت است؟

عيارسنجي طلا به روش‌هاي مختلف انجام مي‌شود كه شامل عيارسنجي با سنگ محك، استفاده از دستگاه اسپكتروفتومتر و روش كوپلاسيون است.

۱. عيارسنجي طلا با سنگ محك و تيزآب سلطاني

رايج‌ترين روش سنجش عيار طلا، روش سنتي است. به اين صورت كه طلا را روي سنگ كوارتز يا سنگ محك مي‌كشند. سپس به اندازه يك قطره بسيار كوچك از تيزاب سلطانيِ عيار شده را روي آن مي‌ريزند:

اگر فلز واكنش نشان نداد يعني عيار آن با عيار تيزآب يكي است.

اگر كمرنگ شد، يعني عيار فلز  پايين‌تر از عيار تيزآب است.

اگر خط طلا از روي سنگ محك به طور كلي از بين رفت يعني آن فلز، طلا نيست يا عيار بسيار پاييني دارد.

احتمالا برايتان سوال پيش آمده كه عيار تيزآب سلطاني چيست؟ تيزآب سلطاني همان اسيد نيتريك خالص است كه با اصطلاح عاميانه‌ي جوهر شوره هم از آن ياد مي‌شود. با اضافه يا كم كردن جوهر نمك به آن مي‌توان خاصيتش براي سنجش عيار طلا را تغيير داد. مثلا براي سنجش طلاي ۱۸ عيار، ۵۰ سي‌سي جوهرنمك و ۳۰ سي‌سي تيزآب سلطاني را با هم تركيب مي‌كنند. به اين فرايند اصطلاحا مي‌گويند تيزآب عيارشده يا اسيد عيارشده

بيشتر بخوانيد :

۲. عيارسنجي طلا با كليد شاخص (كليد شاهد)

كليد شاخص يا كليد شاهد، در واقع نمونه‌هاي از عيارهاي مختلف طلا هستند كه براي سنجش خلوص مصنوعات طلا مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين روش به ترتيب زير انجام مي‌شود:

طلا را روي سنگ محك مي‌كشند.

كليد شاخص را نيز روي سنگ محك مي‌كشند.

خطوط برجا مانده از طلا و كليد شاهد را با هم مقايسه مي‌كنند و به اين ترتيب عيار طلا مشخص مي‌شود.

نحوه سنجش «عيار طلا» با دستگاه اسپكتروفتومتر و كوپلاسيون كمي پيچيده‌تر است و فقط توسط متخصص‌ها انجام مي‌شود. مثلا در روش تعيين با دستگاه اسپكتروفتومتر مقدار مشخصي از طلا را در تيزاب سلطاني حل مي‌كنند. سپس با مقايسه‌ي استانداردهاي مختلف و با كشيدن منحني، عيار فلز موردنظر را معين مي‌كنند.

منبع : طلا فروشي انلاين كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۵:۳۹ توسط:netware موضوع:

اكسسوري‌هاي رايج طلا و جواهرات چيست؟

در زير رايج‌ترين اكسسوري‌هاي طلا و جواهر را به شما معرفي كرده‌ايم:

گوشواره

گوشواره از رايج‌ترين انواع اكسسوري زنانه به‌شمار مي‌آيد. دليلش هم اين است كه در انواع بسيار متنوع و با جنس و طرح‌هاي متفاوت در بازار موجود است. شما با هر بودجه و سليقه‌اي مي‌توانيد انواع گوشواره طلا، نقره يا بدلي را خريداري و استفاده كنيد. بيشترين اهميت استفاده از گوشواره‌هاي تكي و بدون گردنبند زماني‌است كه گوشواره‌هاي پرنگين و براق انتخاب مي‌كنيد. اين نوع گوشواره‌ها اغلب براي ست كردن با لباس‌هاي مجلسي بهترين گزينه هستند چون جلوه‌ي خاص به استايل شما مي‌بخشند.( جهت خريد آنلاين گوشواره طلا اينجا كليك كنيد.)

گردنبند

اكسسوري چيست ؟ يكي از انواع اكسسوري‌ها، گردنبند است كه در انواع و جنس‌هاي مختلفي در بازار موجود است. موقع خريد گردنبند بايد حواستان باشد كه اگر گردنبند و گردن شما با هم تناسب نداشته باشد، كل ظاهر شما نامتعادل ديده خواهد شد. طول گردنبند را حتماً بر اساس يقه‌ي لباستان انتخاب كنيد. مثلاً وقتي لباسي با يقه اسپرت و مردانه مي‌پوشيد، سعي كنيد گردنبند شما هم اسپرت و ساده باشد.

بيشتر بخوانيد : خريد آنلاين طلا

دستبند

دستبند را به عنوان لوازم جانبي لباس زنانه يا مردانه مي‌توانيد استفاده كنيد. اولين قدم براي خريد آنلاين دستبند اين است كه شما بايد سايز مچ دست خود را بدانيد. براي اندازه‌گيري مچ مي‌توانيد از متر پارچه‌اي، روبان يا حتي يك نخ ساده استفاده كنيد. اصولاً پهن‌ترين قسمت مچ دست يا قسمت پايين استخوان مچ كه در كنار كف دست قرار دارد را براي سايز دستبند اندازه‌گيري مي‌كنند. اين قسمت را با نخ يا متر اندازه بگيريد و عدد دقيق آن را يادداشت كنيد. هنگام خريد دستبند، شما بايد ۱.۳ سانتي‌متر به اندازه‌ي دور مچ اضافه كنيد تا دستبند طلا در دست خيلي تنگ نباشد. اگر دوست داريد كه دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حركت زيادي داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتي‌متر به عدد مچ دست خود اضافه كنيد نه ۱.۳ سانتي‌متر.

انگشتر

در پاسخ به اينكه اكسسوري چيست مي‌توان گفت انگشتر از رايج‌ترين اكسسوري‌هاي زنانه و مردانه در صنعت طلا و جواهر است. جنس و مدل انگشتر را بايد بر اساس استايل و موقعيتي انتخاب كنيد كه در آن حاضر هستيد. به طور مثال، انگشتر طلا با نگين‌هاي الماس را با لباس‌هاي رسمي بپوشيد. ( جهت خريد انلاين انگشتر طلا كليك كنيد.)

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۸:۳۳ توسط:netware موضوع:

جنس هاي مختلف النگو چيست ؟

– النگو از جنس طلا

دستبند طلا بيشتر براي مجالس رسمي مناسب است. بيشتر النگوهاي شيك و امروزي از جنس طلا ساخته شده‌اند يا حداقل داراي روكش طلا هستند. همان‌طور كه مي‌دانيد طلا در رنگ‌ها و عيارهاي متنوعي موجود است. براي دستبند النگويي بهترين گزينه طلاي ۱۸ عيار است اما مي‌توانيد نمونه‌هاي ۲۲ عيار يا حتي دستبند طلا با عيار ۱۰ يا ۱۴ را انتخاب كنيد. طلاي ۲۴ عيار يعني طلاي ۱۰۰ درصد خالص. اما با اين عيار از طلا نمي‌توان مصنوعات طلا و جواهر ساخت زيرا طلاي خالص بسيار نرم است و قابليت چكش‌كاري و شكل گرفتن را ندارد. به همين خاطر آن را با ديگر فلزات ارزشمند آلياژ مي‌كنند تا بتوانند از آن مصنوعات طلا بسازند.

رايج‌ترين و محبوب‌ترين جنس طلا براي ساخت دستبند النگويي و النگو، طلاي زرد است. مزيت طلاي زرد اين است كه تقريبا به هر رنگ پوستي مي‌آيد و همه زنان مي‌توانند از زيبايي آن براي تكميل تيپ و ظاهرشان بهره بگيرند. طلاهاي زرد اغلب دوام و استحكام بالايي هم دارند و براي استفاده روزانه گزينه‌هاي مناسبي به شمار مي‌روند.

– النگو از جنس طلاي رزگلد

رزگلد يكي از جذاب‌ترين رنگ‌هاي طلاست كه در سال‌هاي اخير نيز بسيار محبوب شده است. اين رنگ صورتي از تركيب طلاي زرد با فلز مس به دست مي‌آيد. النگوهايي كه رزگلد هستند را بهتر است با لباس‌هاي گل‌گلي تابستاني با يك جفت صندل شيك استفاده كنيد. النگوي رزگلد نيز همچون طلاي زرد از دوام و استحكام بالايي برخوردار است زيرا در تركيب آن از مس استفاده شده.

– النگو از جنس طلاي سفيد

دستبند النگويي از جنس طلاي سفيد براي مجالس و مناسبت‌هاي رسمي بسيار مناسب است. رنگ سفيد و درخشان اين طلا به خاطر وجود نيكل يا پالاديوم در تركيب ساخت طلاست. تقريبا همه طلاهاي سفيد را با يك لايه روديوم روكش مي‌كنند تا سايه زردرنگ طلا پوشانده و پنهان شود.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد اينترنتي طلا

– النگو از جنس طلا نقره

النگو از جنس نقره را به خاطر رنگ روشن و براقي كه دارد، بهتر است با تي‌شرت و يك شلوار جين شيك بپوشيد. قبل از خريد اين را بدانيد كه نقره فلز بسيار نرمي است و خيلي سريع هم سياه مي‌شود. به همين خاطر شما بعد از خريد بايد دايما دستبند النگويي نقره خود را تميز كنيد و هرگونه گرد و غبار و سياهي را از سطح آن بزداييد.

– النگو از جنس پلاتين

پلاتين يكي از فلزات بسيار گرانبها و لوكس است. اگر النگو از پلاتين ساخته شده، توصيه مي‌كنيم آن را فقط در مجالس و مناسب‌هاي خاص و رسمي استفاده كنيد تا جذاب و خاص ديده شويد. برخلاف طلاي سفيد، پلاتين به صورت طبيعي سفيد است. در دستبند و النگوهاي پلاتيني بيشتر از طلاي ۲۲ عيار از فلز پلاتين استفاده شده است. اين را هم در نظر داشته باشيد كه پلاتين را نمي‌توان آب و دوباره از آن براي ساخت مصنوع ديگري استفاده كرد

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۳:۵۳ توسط:netware موضوع:

۴ راه براي جلوگيري از شكستن النگو طلا

۱- استفاده از النگو در مواقع خاص

براي پيشگيري از شكستن يا آسيب ديدن النگوها بهتر است آنها را فقط در مناسبت‌ها، مراسم و مهماني‌ها استفاده كنيد. با اين كار باعث افزايش طول عمر، درخشش و زيبايي النگو خواهيد شد. اگر النگو طلا  شما به‌شكلي است كه نمي‌توانيد راحت آن را از دست خارج كنيد، بايد در نگهداري از آنها مراقب بيشتري به خرج دهيد و مواظب باشيد كه فشاري به آنها وارد نشود.

۲- احتياط هنگام انجام كارهاي سنگين

سعي كنيد هنگام انجام فعاليت‌هاي سنگين كه احتمال آسيب رسيدن به النگوهاي شما بيشتر است، النگوها را از دستان خارج كنيد تا از ضربه و كشيدگي جلوگيري شود.

هنگام انجام هرگونه حركات ورزشي، مخصوصا قبل از ورود به استخر النگوها را از دست خود خارج كنيد.

براي اينكه النگوها دچار فرسودگي و سايش نشوند، بهتر است كه هنگام انجام كارهاي خانه كه از مواد شوينده يا اسيدي استفاده مي­‌كنيد، النگوها را از دستان خود خارج كند.

هنگام درآوردن النگوها از دست، به روش صحيح و مطمئن اين كار را انجام دهيد تا حين انجام اين كار، النگوها­ي شما دچار تغيير شكل يا كشيدگي نشوند.

بيشتر بخوانيد :

۳- دقت و احتياط در زمان درآوردن النگوها

هنگام درآوردن النگوها از دست، از روش‌هاي صحيح و مطمئن استفاده كنيد تا حين انجام اين كار، النگوها­ي شما دچار تغيير شكل يا كشيدگي نشود. پس از خارج كردن النگوها از دست‌هاي خود، آنها را در محلي مطمئن مانند جعبه‌­ي جواهرات قرار دهيد كه خيالتان از وارد شدن آسيب‌هاي احتمالي به آنها راحت باشد.

۴- احتياط و دقت فراوان در استفاده­‌ي روزمره از النگوها براي پيشگيري از شكستن آنها

اگر امكان درآوردن مرتب النگوها را نداريد، در نگهداري از آنها بسيار كوشا و مراقب باشيد كه فشاري به آنها وارد نشود. اگر از طلا و جواهرات خود به خوبي مراقبت كنيد، جواهرات شما طول عمر بيشتري خواهند داشت و جلوه و زيبايي خود را حفظ خواهند كرد. در نتيجه، دوام و ماندگاري بيشتري خواهند داشت و به اين ترتيب شما مي­‌توانيد به چشم سرمايه‌­هاي طلايي به جواهرات خود بنگريد.

منبع : طلا فروشي آنلاين كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۵:۴۸ توسط:netware موضوع:

۶ دليل خم شدن يا شكستن النگوي طلا

وقتي يك النگوي طلاي جديد خريداري مي‌كنيد، كاملا گرد و دايره‌‌اي است. اما ممكن است مدتي بعد از استفاده­‌ي مداوم، متوجه شويد كه النگوي شما تغيير شكل پيدا كرده است. البته اين اتفاق براي همه‌ي النگوها روي نمي‌دهد و فقط برخي از آنها ممكن است به اين مشكل دچار شوند. يكي از دلايل اين امر مي‌تواند به پايين بودن كيفيت النگو مربوط باشد. به همين خاطر است كه يكي از دغدغه‌هاي مهم خانم‌ها هنگام استفاده از طلا و جواهراتشان، خم شدن يا شكستن النگوهايشان است.

النگوها معمولا در اثر ضربه ديدن حين انجام كارهاي خانه آسيب مي‌بينند. اما علت‌هاي ديگري نيز براي اين مشكل وجود دارد كه در ادامه، رايج­ ترين دلايل خم شدن يا شكستن النگو را برايتان نوشته‌ايم.

۱. فشار فيزيكي

از دلايل اصلي خم شدن وشكستن النگو طلا، فشار فيزيكي است؛ يعني وقتي النگو در دستان شماست، كارهاي سنگيني انجام مي دهيد كه باعث خم شدن النگو مي‌شود.

۲. جنس النگوي طلا

طلاي خالص يك ماده نرم است، به همين علت هرچه عيار طلا بالاتر باشد امكان ساييدگي و تغيير فرم بيشتري در آن وجود دارد. مهم­ترين علت براي خم شدن النگو يا انگشتر طلا مي‌تواند جنس آن باشد.( جهت خريد انگشتر اينجا كليك كنيد. )

۳. سايز النگو

از ديگر دلايل شكستن النگو طلا، مي‌توان به سايز انگشتر اشاره كرد. خوب است در هنگام خريد و انتخاب النگو به سايز دست خود به خوبي توجه كنيد و النگوي مناسب براي سايز دست خود را بخريد. به اين ترتيب، علاوه‌بر پيشگيري از شكستن النگوها، از آسيب ديدن دست خود هم پيشگيري مي‌كنيد.( جهت مشاهد مدل هاي متنوع النگو طلا كليك كنيد.)

۴. ظريف بودن النگو

در صورت ظريف بودن النگو بايد دقت بيشتري در خصوص نگهداري از آن داشته باشيد؛ چون طبيعتا احتمال خم شدن يا شكستگي آن بيشتر مي‌شود. النگوهاي باريك و ظريف با كوچك‌ترين ضربه يا فشاري خم يا دچار شكستگي مي‌شوند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد اينترنتي طلا

۵. ضربه يا كشيدگي

النگو ممكن هست در اثر ضربه يا كشيدگي تغيير شكل دهد به طوري كه ديگر قابل استفاده نباشد و جلوه و زيبايي گذشته خود را از دست بدهد. اين موضوع خيلي ناراحت كننده است، به خصوص اگر النگو يادگاري باشد يا اين كه آن را هديه گرفته باشيد. اما خيلي هم ناراحت نباشيد چون اگر اين اتفاق براي النگوي شما روي دهد مي‌توان آن را تعمير كرد تا درست مثل روز اول شود.

۶. گذر زمان و فرسودگي

فرقي نمي‌كند كه زيورآلات از چه جنسي باشند، وقتي فرسوده مي‌شوند، احتمال شكستن يا فرسودگي آنها زياد است. اين فرسودگي و تغيير فرم در طلا به علت نرم بودن اين فلز، بيشتر رخ مي‌دهد. به همين خاطر بسيار مهم است كه به نظافت و نگهداري طلاها توجه بيشتري داشته باشيد.

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۰:۳۳ توسط:netware موضوع: