جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پيش‌بيني آينده بازار طلا از نگاه تحليلگران

اگر در آيندهنزديك قصد خريد طلا داريد در اين مقاله با فروشگاه انلاين طلا و جواهر كيش طلا همراه باشيد تا شما را با بازار اينده اين فلز با ارزش آشنا كنيم.

به گزارش راديو سهام، افزايش رشد اقتصادي امريكا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، بار ديگر سرمايه‌گذاران و تحليلگران را از بازار طلا نااميد كرده است. انتشار داده‌هاي جديد در ايالات متحده موجب شده بسياري از تحليلگران كمتر نگران وقوع ركود اقتصادي باشند.

نرخ جهاني طلا در هفته پاياني ماه نوامبر با رشد ۰٫۲۷ درصدي مواجه شد. علي‌رغم رشد اندك فلز زرد، گزارش‌ها نشان مي‌دهد، طلا بدترين عملكرد ماهانه خود را از سال ۲۰۱۶ تاكنون به ثبت رسانده است.

طلا موفق شد در آخرين روز از معاملات هفتگي به هزار و ۴۶۶ دلار به‌ازاي هر اونس برسد.

در آخرين نظرسنجي هفتگي كيتكو كه در ۲۷ نوامبر انجام شده، ۱۵ تحليلگر حرفه‌اي وال‌استريت شركت كردند كه از ميان آنها چهار نفر معادل ۲۷ درصد به آينده كوتاه‌مدت طلا خوش‌بين بودند و پنج نفر معادل ۳۳ درصد كاهش نرخ جهاني طلا را پيش‌بيني كردند. در عين حال، شش نفر معادل ۴۰ درصد هيچ نظري در مورد آينده فلز زرد نداشت.

از سوي ديگر، از ميان ۵۰۰ نفر سرمايه‌گذاران خرد كه در اين نظرسنجي شركت كردند، ۲۲۲ راي‌دهنده، معادل ۴۴ درصد افزايش نرخ طلا و ۱۸۶ نفر، معادل ۳۷ درصد كاهش نرخ اين فلز گرانبها را پيش‌بيني كردند. ۹۲ راي‌دهنده يا ۱۸ درصد نيز نظري در مورد روند نرخ طلا نداشتند.

خوش‌بيني سرمايه‌گذاران خرد به آينده كوتاه‌مدت طلا در پايين‌ترين سطح از ماه مي‌(شش ماه گذشته) قرار دارد.

در آخرين نظرسنجي هفته گذشته، نيمي از سرمايه‌گذاران به آينده طلا خوش‌بين بودند. اين در حالي است كه تنها يك‌سوم از تحليلگران وال‌استريت روند صعودي فلز زرد را پيش‌بيني كرده بودند.

فيليپ استريبل، تحليلگر ارشد موسسه آرجي‌او فيوچرز پيش‌بيني كرده است كه نرخ طلا در كوتاه‌مدت نزولي باشد. او همچنين به سرمايه‌گذاران توصيه كرده است كه اواخر نوامبر (ماه جاري ميلادي) زمان مناسبي براي خريد طلا است.

به‌گفته او، داده‌هاي مثبت اقتصادي اخير از جمله دلايلي است كه او را نسبت به آينده طلا بدبين كرده است.

دارين نيوسام، تحليلگر تكنيكال بازار طلا اما گفته است، علاوه بر تحليلهاي بنيادي، تحليل‌هاي تكنيكال هم خبر خوبي از بازار طلا نمي‌دهند.

به گفته او، نرخ طلا در هفته پيش رو كاهش مي‌يابد و نيوسام سطح حمايتي هزار و ۴۳۹ دلار و ۶۰ سنت را پيش‌بيني كرده است.

علي‌رغم پيش‌بيني‌هاي نزولي اما اندي هكت، تحليلگر بازار طلا، توصيه كرده است كه دوره‌هاي افت بهترين زمان براي سرمايه‌گذاري در اين بازار است.

آدريان دي، مديرعامل شركت مديريت دارايي آدريان دي هم كه به روند صعودي طلا خوش‌بين است، اعلام كرده: به‌نظر نمي‌رسد به‌ اين زودي طلا از محدوده فعلي خود خارج شود.

او گفت: آثار منفي فاز اول توافق تجاري ميان چين و ايالات متحده امريكا در بازار فعلي ديده مي‌شود. اما طلا براي بهبود مجدد نياز به كاتاليزور جديد دارد. بازار سرمايه در امريكا ركوردهاي جديدي را به ثبت رسانده و بعيد به‌نظر مي‌رسد تا قبل از پايان سال اتفاق مهمي بيفتد. بنابراين احتمالا رشد طلا تا آن زمان محدود خواهد بود.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۶:۳۸ توسط:netware موضوع:

نحوه ست كردن لباس با سرويس طلا

طلا و جواهر در هر شكلي مي‌توانند هر لباسي را عالي جلوه دهند. حتي مي‌توانند لباس‌هاي خسته كننده و بي روح را جلوه ببخشند و درخشش آنها را دو برابر كنند. در واقع مي‌توان گفت كه هيچ دليلي براي عدم خريد آنلاين طلا و جواهر وجود ندارد و نبايد از خريد سرويس‌هاي طلاي درخشان و پر زرق و برق دچار عذاب وجدان شويد. بعد از دانستن بايدها و نبايدهاي خريد طلا، سراغ خريد برويد و از سرويس‌هاي طلاي خود لذت ببريد و بگذاريد هر كدام از آنها درباره سبك و استايل شما بگويند.

اما با تمام اين حرف‌ها، آيا مي‌دانيد كه سخت‌تر از انتخاب لباس چه كاري است؟ بله، درست است. انتخاب و خريد سرويس طلاي مناسب با لباسي كه مي‌خريد، مي‌تواند حتي سخت‌تر از انتخاب و خريد خود لباس باشد.

انتخاب سرويس به تنهايي مي‌تواند آسان باشد، اما زماني كه بخواهيد آن را با لباس خود ست كنيد مي‌تواند به سخت‌ترين كار تبديل شود و برخي افراد با انتخاب‌هاي نادرست مي‌توانند ظاهر لباس را به شدت خراب كنند. آيا اين مشكل براي شما آشنا نيست؟ درست است: اين شما نيستيد كه تنها اين مشكل را داريد و در اين موضوع به هيچ عنوان تنها نيستيد. بيشتر خانم‌ها در سراسر جهان درگير اين موضوع هستند! به عنوان مثال عروس‌ها هنگام خريد سرويس طلا به مشكل بر مي‌خورند و نمي‌توانند به درستي تصميم گيري كنند. آنها مي‌توانند با توجه به مدل لباس عروس خود و دانستن نكاتي درباره خريد سرويس طلا عروس سراغ خريد بروند و خريد آساني داشته باشند.

انتخاب صحيح سرويس طلا مي‌تواند علاوه بر زيباتر نشان دادن ظاهر شما، لباس شما را نيز زيباتر جلوه دهد بنابراين اين كار بايد در نهايت دقت انجام شود. در ادامه اين مقاله از طلا فروشي اينترنتي كيش طلا موارد مهمي را عنوان خواهيم كرد كه به شما در انتخاب صحيح كمك خواهند كرد

1. سرويس طلا را مناسب با هر موقعيت استفاده كنيد

لباس و مراسم‌ها هر كدام نياز به سرويس طلاي مناسب به خود را دارند. وقتي قرار است لباس مجلسي بپوشيد كه يقه آن باز است و مراسم نيز مراسم عروسي نزديكان شما باشد، مسلما مي‌توانيد سراغ سرويس‌هاي طلايي برويد كه گردنبند آنها بسيار پر زرق و برق و پرسنگ است.

2. لباس‌هاي شلوغ با سرويس‌هاي طلاي ساده ست مي‌شود

مطمئنا اين نكته را همه مي‌دانند، اما براي آن دسته از افرادي كه اطلاعي در اين باره ندارند، بايد عنوان كنيم كه  لباس‌هاي شلوغ و طرح‌دار به هيچ عنوان با سرويس‌هاي طلاي شلوغ زيبا نمي‌شوند و بهتر است براي اين مدل لباس‌ها سراغ سرويس‌هاي ساده‌تر و مينيمال‌تر رفت.

3. استفاده از گوشواره‌هاي بلند سرويس طلا

مطمئنا همه خانم‌ها در همه مراسم‌ها، براي زيباتر جلوه دادن ظاهر خود بيشتر به لباس اهميت مي‌دهند. اما بايد بدانيد كه ست كردن لباس با سرويس طلا و استفاده درست از آن است كه مي‌تواند هم ظاهر شما و هم ظاهر لباس شما را درخشش بيشتري بدهد. به عنوان مثال مي‌توانيد تنها از دستبند سرويس طلا استفاده كنيد و يا حتي فقط سراغ گوشواره‌هاي بلند سرويس طلا برويد.

4. ست شدن سرويس طلا با رنگ پوست

سرويس طلا نبايد فقط با لباس ست شود. خانم‌هايي امروزه برنده نبرد استفاده درست از سرويس طلا هستند كه بدانند چه رنگ سرويس طلايي به رنگ پوستشان مي‌آيد.

سرويس طلا به رنگ سفيد، پوست را روشن‌تر نشان مي‌دهد. اين رنگ طلا براي افرادي كه پوست كدر دارند مي‌تواند انتخاب خوبي باشد.

رنگ پوست‌هاي گرم علاوه بر فلزات زرد، با سنگ هاي قيمتي زرد، نارنجي و سبز رنگ نيز ست مي‌شود.

بيشتر بخوانيد :

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۲:۳۰ توسط:netware موضوع:

نحوه انتخاب حلقه عروسي؛ چگونه حلقه عروسي بخريم؟

انتخاب حلقه عروسي

هنوز هم اين چالش وجود دارد كه آيا براي خريد طلا حلقه‌ي عروسي، بايد با هم به بازار رفت يا خير؟ برخي خانم‌ها در اين زمينه نظرات متفاوتي دارند؛ بعضي از عروس‌خانم‌ها دوست دارند تا كاملاً سورپرايز شوند، بعضي ديگر نشانه‌هايي مي‌دهند (و يك سري ايده ارائه مي‌كنند). بعضي ديگر هم از شريك زندگي خود مي‌خواهند تا يك حلقه‌ي كامل و مناسب را خود، براي آن‌ها بخرد. در نهايت انتخاب حلقه عروسي، هم مي‌تواند سخت باشد و هم آسان و اين تنها بستگي به عروس‌ها دارد.

1. شكل‌ها و مدل‌هاي مورد نظر خود را محدود كنيد

نكته‌ي اول: اگر شما مي‌دانيد كه همسر آينده شما چه چيزي را از نظر شكل الماس حلقه دوست دارد، اين كار خيلي به شما كمك مي‌كند تا بر روي يك مدل حقله‌هاي خاص تمركز كنيد. مدل‌هاي مختلف الماس و سنگ قيمتي روي حلقه قيمت‌هاي متفاوتي دارند و قيمت هر كدام از اين‌ها به ازاي نوع و بزرگي آن، با هم فرق مي‌كند. درباره نحوه تشخيص تقلبي و اصل بودن الماس نيز بيشتر اطلاعات كسب كنيد.

تراش‌هاي گرد، گران‌ترين مدل‌ها هستند و مدل‌هاي گلابي‌شكل و سايباني ارزان‌تر هستند. اگر اندازه‌ي حلقه براي شما اهميت دارد، مي‌توانيد الماس يا برلياني غير از تراش‌هاي گرد كلاسيك انتخاب كنيد. با اين كار، مي‌توانيد حلقه‌اي با قيمت مناسب‌تر انتخاب كنيد. پيش از آن‌كه براي خريد حلقه‌ي ازدواج به مغازه‌ها سر بزنيد، در خصوص تراش الماس و برليان مطالبي را مطالعه كنيد و يك (يا دو) مدل مورد پسند خود را به ذهن داشته باشيد.

2. فلزي را براي حلقه‌ي خود در نظر بگيريد

از قديم، حلقه‌ طلا ازدواج را از طلاي زرد، طلاي سفيد، نقره يا پلاتين مي‌ساخته‌اند -هر چند كه در سال‌هاي اخير، استفاده از طلاي رزگلد نيز به عنوان يك گزينه‌ي جديد و نوين مطرح شده است. هر چند ظاهر پلاتين به نقره شباهت دارد، اما حلقه‌هاي پلاتيني خيلي گران‌تر هستند و دليل اين گران‌تر بودن هم آن است كه پلاتين بسيار متراكم‌تر است .

3. يك اندازه عيار مشخص را در نظر داشته باشيد

همان سؤال قديمي و هميشگي كيفيت در برابر كميت، براي حلقه‌هاي ازدواج هم هميشه كاربرد داشته است؛ بعضي از مردم ترجيح مي‌دهند كه به جاي آن‌كه حلقه‌ي آن‌ها سفيدتر باشد، سنگ‌هاي بزرگ‌تري داشته باشد؛ اما بعضي ديگر از افراد دوست دارند تا حلقه‌ي آن‌ها فارغ از هر عياري كه دارد، كاملاً شفاف باشد و برق بزند.

4. اندازه‌ي درست و مناسب خود را بدانيد

اين مسأله ممكن است بديهي به نظر برسد، اما مطمئن باشيد كه هر دوي شما، اندازه‌ي درست و مناسب انگشتان خود را مي‌دانيد. قطعاً شما دوست نداريد كه حلقه‌ي شما، انگشت شما را اذيت كند و ببرد يا بدتر از آن، مرتب از انگشت شما بيرون بيايد. حلقه بايد در انگشت شما كيپ، اما در عين حال راحت باشد.

5. ببينيد كه حلقه‌ي نامزدي شما چقدر با حلقه‌ي عروسي شما همخواني دارد و سِت است

ازدواج و نمادهاي آن به دو قسمت تقسيم مي‌شود. يكي از آنها حلقه ازدواج و ديگري حلقه نامزدي است. جالب است بدانيد كه معمولا بيشتر افراد هنگام خريد حلقه ازدواج به هيچ عنوان اهميتي به ست شدن اين دو حلقه نمي‌دهند. اما اين موضوع واقعا مهم است و بايد به آن توجه كرد، چرا كه ممكن است روزي آنها را در كنار هم دست كنيد.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۰:۴۵ توسط:netware موضوع:

طلاي رزگلد يا روسي چيست و چه تفاوتي با طلاي زرد دارد؟

طلاي رزگلد يا طلاي روسي مد جديدي نيست اما تاريخچه آن هم نامعلوم است و مشخص نيست دقيقا از چه تاريخ و چه سالي ساخته و عرضه شده است. هر چه كه باشد، در حال حاضر برترين برندهاي طلا و جواهر در سراسر جهان سعي در عرضه‌ي مصنوعاتي به رنگ صورتي دارند؛ از كارتيه، و پياژه، گرفته تا ديور و مونيكا وينادر، سعي مي‌كنند بيشترين زيورآلات توليدي‌شان به رنگ رزگلد باشد.

در ادامه اين مقاله با طلا فروشي آنلاين كيش طلا همراه باشيد تا با اين نوع از طلا بيشتر آشنا شويد.

طلاي رزگلد چيست؟

رزگلد نوعي آلياژ است كه از تركيب طلاي خالص با مس و مقدار كمي نقره ساخته مي‌شود. طلاي خالص بسيار نرم است و به همين خاطر به آن فلزات ديگري اضافه مي‌كنند كه قابليت شكل‌گرفتن پيدا كند و بتوان از آن استفاده كرد. تركيب فلزات در اين آلياژ متفاوت است. اما به صورت استاندارد، ۷۵ درصد طلاي خالص (به رنگ زرد)، ۲۱ درصد مس (قرمز) و ۴ درصد نقره (نقره‌اي) با هم تركيب مي‌شوند تا در نهايت طلاي رزگلد ساخته شود.

انواع طلاي رزگلد يا روسي چگونه ساخته مي‌شوند؟

اول بگوييم كه طلاي روسي يك نام تجاري است كه به رز گلد داده شده است. دليلش هم اين است كه مس رزگلد را نخستين بار در قرن ۱۹ ميلادي مردم روسيه استفاده مي‌كردند. پس از آن به اين فلز «طلا روسي» گفته شد.

انواع رزگلد هم به تركيب مس با طلا مربوط است و از صورتي تا قرمز تنوع دارد. در بالا هم توضيح داديم، هر چه رنگ صورتي طلا پررنگ‌تر و محسوس‌تر باشد، يعني مس بيشتري در ساخت آن استفاده شده است. مثلا در طلاي صورتي از ۷۵ درصد طلاي زرد، بعلاوه‌ي ۲۰ درصد مس و ۵ درصد نقره استفاده مي‌شود تا زيورالات طلا رنگ صورتي مليحي پيدا كنند. اما اگر قرار باشد طلا قرمز شود، درصد بيشتري از مس به طلا آلياژ مي‌شود.

تفاوت طلاي زرد و رزگلد چيست؟

طلاي 18 عيار زرد به طور معمول از تركيب ۷۵ درصد فلز طلا + ۱۵ درصد فلز مس + ۱۰ درصد فلز نقره ساخته مي‌شود. اما در طلاي رزگلد، ميزان مس مصرفي بيشتر است و در نتيجه طلا رنگ رزگلد به خود مي‌گيرد.

يعني تفاوت طلاي زرد و رزگلد در ميزان مس موجود در هر كدام از مصنوعات طلاست.

طلاي تاج (Crown) به چه معني است؟

به طلايي رزگلدي كه ۲۲ عيار باشد طلاي تاج (Crown) هم گفته مي‌شود. درصد خلوص اين مصنوعات طلا بيش از ۹۱ درصد است.  در گذشته براي ساخت انواع سكه‌هاي رايج در كشور انگلستان از طلاي تاج استفاده مي‌شد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۴:۳۳ توسط:netware موضوع:

لوازم طلافروشي چيست؟

لوازم طلافروشي يكي از دغدغه‌هايي براي تاسيس يك مغازه طلافروشي به شمار مي‌رود. از آن جايي كه طلافروشي يك حرفه حساس به شمار مي‌آيد نكات امنيتي بايد به صورت تمام و كمال در اين مغازه‌ها رعايت شود.

در ادامه اين مقاله از طلا فروشي اينترنتي كيش طلا شما را با برخي لوازم ضروري طلافروشي ها اشنا مي كنيم.

برخي از لوازم طلافروشي لازم هستند به شرح زير هستند:

شيشه‌هاي ضد سرقت

دزدگير

سنسورهاي امنيتي

پدال دزدگير

گاوصندوق

ترازوهاي وزن طلا

ماشين حساب مخصوص طلافروشي

ريموت در

براي يك طلافروشي چه وسايلي نياز است؟

اگر قصد شروع حرفه طلافروشي را داريد قطعا به تجهيزات و وسايل خاصي نياز داريد كه ممكن است در مشاغل ديگر كمتر با آنها برخورد كنيد. در زير اين تجهيزات را معرفي كرده‌ايم.

۱. شيشه ضد سرقت طلافروشي

اولين گزينه‌اي كه يك طلافروش بايد براي مغازه تهيه كند، شيشه ضد سرقت و ضد گلوله است. پيش از اينكه شيشه ضد سرقت سفارش داده شود، بايد نصب قالب و قاب دكور طراحي انجام گرفته باشد. در مرحله بعدي به وسيله كارخانه سازنده شيشه ضد سرقت، شخصي براي مغازه شما فرستاده مي‌شود.

۲. سيستم هاي امنيتي هوشمند طلافروشي

آنچه كه در اولويت قرار دارد، تهيه سيستم‌هاي امنيتي هوشمند و يا همان دزدگيرها براي مغازه‌هايي است كه در زمينه فروش اجناس گران‌قيمت كار مي‌كنند. نمونه‌هايي از اين مغازه‌ها عبارت‌اند از صرافي‌ها، بانك‌ها و طلافروشي‌ها.

دزدگير و سنسورهاي ضد سرقت

سنسورها و دزدگيرهاي طلافروشي معمولا سنسورهايي هستند كه ويژگي‌هاي زير را دارند.

آنها در طول شب روشن مي‌شوند.

اگر هر نور و حركتي را حس كنند روشن مي‌شوند.

آگاه سازي افراد را به وسيله تلفن همراه، انجام مي‌دهند.

3. پدال‌هاي دزدگير

تنها در شب هنگام است كه دزدگيرها و سنسورهاي چشمي كار مي‌كنند. به اين دليل كه در روز افراد زيادي در مغازه تردد مي‌كنند عملكرد آنها متوقف مي‌شود و ديگر فعاليتي نخواهند داشت. بنابراين براي كاركرد آنها بايد چاره پيدا مي‌شد كه اين امر با استفاده از پدال‌هاي دزدگير ميسر شد. پدال‌هاي دزدگير دو نوع دارند:

بي‌سيم

با سيم

بيشتر بخوانيد :

 بهترين زمان خريد طلا

طلاي رزگلد چيست ؟

۳. دستگاه مه ساز دزدگير

دستگاه مه ساز دزدگير داراي قابليت‌هاي زيادي است به عنوان مثال قادر است با تجهيزات ديگر مانند انواع چشم‌گير دزد، آژيرهاي دزدگير، تلفن‌كننده‌هاي سيم كارتي يا ثابت، بلندگوهاي بيروني و ساير متعلقات به پنل مركزي در نقش يك مكمل ظاهر شود و به آنها متصل شود.

بعد از اتصال به آنها قادر خواهد بود با فرمان دستگاه مركزي دزدگير فعال سازي شود. اگر به صورت دقيق‌تر نحوه عملكرد اين دستگاه را بررسي كنيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه اگر اين دستگاه در مود فعال قرار داشته باشد، بعد از اينكه پالسي از پنل مركزي اعلام سرقت دريافت كرد، خروج مه را انجام مي‌دهد.

۴. طلا فروشي‌ها بايد قابليت اتصال به مراكز ۱۱۰ را داشته باشند.

يكي از ضرورت‌هايي كه بايد انجام گيرد، اتصال طلافروشي‌ها به سيستم هوشمند مركزي ۱۱۰ است. يكي از هشدارهاي جدي كه توسط نيروي انتظامي صورت گرفته است همين مسئله است. آنها تاكيد دارند كه همه طلافروشي‌ها مي‌بايست به اين سيستم مجهز باشند. چنان چه طلافروشي وجود دارد كه به اين سيستم مجهز نيست بايد فورا براي اين امر اقدام كند.

۵. درهايي كه به قفل ريموت دار مجهز هستند.

قفل‌هاي ريموت دار كه به قفل‌هاي مدير معروف هستند، براي شركت‌ها، صرافي‌ها و طلافروشي‌ها بسيار مناسب است. اين فروشي‌ها مزاياي زيادي دارند كه به شرح زير هستند.

در طلا فروشي با ريموت كنترل مي‌شود.

در از دور با ريموت كنترل مي‌شود.

نگهداري ارباب رجوع در داخل يا خارج مغازه را كنترل مي‌كند.

منبع : https://www.kishtala.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۰:۴۳ توسط:netware موضوع:

دلايل سياه شدن طلا چيست؟

طلا از جمله فلزاتي است كه در برابر انواع مختلف مواد شيميايي واكنش‌هاي كمي از خود نشان مي‌دهد. همين باعث شده تا طلا ارزش و قيمت بالايي پيدا كند. اين فلز به راحتي با اكسيژن هوا تركيب نمي‌شود و به همين خاطر براي مدت طولاني مي‌تواند درخشش خود را حفظ كند، پوسيده و سياه هم نمي‌شود. اما همه اين موارد مربوط به طلاي «خالص» است. در ادامه اين مقاله اين مقاله با طلا فروشي اينترنتي كيش طلا همراه باشيد تا با دلايل ساه شدن طلا آشنا شويد.

كدر و سياه شدن طلا در نتيجه خورده شدن تدريجي سطح طلا ايجاد مي‌شود و از بين رفتن و كدر شدن رنگ كه روي مصنوعات و جواهرات طلا ديده مي‌شود را اصطلاحا «پوسته‌ي سياه» مي‌نامند.

حالا چرا طلاي اصل بايد سياه شود؟ دليل اول به «عيار» زيورآلات طلا مربوط است. طلاي خالص بسيار نرم است و نمي‌توان با آن جواهر و مصنوعات زينتي ساخت. به همين خاطر طلا را با فلزهاي ديگري مثل مس و نقره تركيب مي‌كنند تا استحكام بيشتري پيدا كند. اگر فلز مس به كار رفته در ساخت طلا، كيفيت پاييني داشته باشد يا درصد مس بيشتر از نقره باشد، احتمال اينكه طلا سياه شود زياد است.

اين امر در فصل‌هاي گرم سال بيشتر مشاهده مي‌شود. چون بدن انسان عرق مي‌كند و نمك موجود در آن با مس موجود در طلا واكنش نشان مي‌دهد و رد سياه يا سبز از خود بر جا مي‌گذارد.

حواستان باشد كه همه زيورآلات طلاي ۱۸ عيار آلياژي از طلا و ديگر فلزات هستند. يعني وجود مس و نقره از ارزش و عيار طلاي شما كم نمي‌كند. پس نگران اين موضوع نباشيد.

دليل دوم سياه شدن طلا، «آبكاري» آن است. تقريبا همه زيورآلات طلا براي اينكه درخشان و براق شوند با يك لايه طلا يا روديوم آبكاري مي‌شوند. اگر كيفيت آبكاري خوب نباشد مي‌تواند منجر به سياه شدن طلاي اصل شود. چاره اين كار اين است كه دوباره طلاي خود را آبكاري كنيد تا مثل روز اول درخشان و براق شود.

آيا طلاي واقعي سياه مي‌شود؟

در بالا توضيح داديم كه طلا به راحتي با اكسيژن هوا تركيب نمي‌شود. اما اين مشخصات در مورد «طلاي خالص» مصداق دارد. از آنجا كه تقريبا همه‌ي مصنوعات طلا و جواهرات طلا از طلاي خالص درست نشده‌اند پس ممكن است جواهرات سياه شوند.

طلاي ۲۴ عيار كه همان طلاي خالص است، بسيار نرم است و نمي‌توان به راحتي از آن مصنوعات ساخت. به همين خاطر، طلاي ۲۴ عيار را با فلزات ارزشمند ديگري همچون مس و نقره تركيب مي‌كنند تا به سختي موردنظر برسد تا بتوان از آن جواهر يا هر مصنوعي از جنس طلا ساخت.

اينكه برخي از طلاها سياه مي‌شوند به خاطر وجود همين فلزات است. به جز طلاي خالص موجود در جواهرات، بقيه فلزها با اكسيژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واكنش شيميايي مي‌شوند و اين باعث مي‌شود تا طلاي شما بعد از مدتي سياه و كدر شود.

بيشتر بخوانيد :

بهترين زمان خريد طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۰:۱۴ توسط:netware موضوع:

طلاي سبك را چگونه تشخيص دهيم؟

طلاي سبك در ميان افراد جوان و پير بسيار محبوب شده‌است. يكي از دلايل محبوبيت طلاي سبك، وزن پايين آن است. اين سبكي وزن باعث استفاده راحت‌تر از آن به‌صورت روزمره و حتي در مراسم‌ها و مهماني‌هاي ويژه مي‌شود.

طلاي كم وزن تركيبي از سبك‌هاي مدرن و كلاسيك است. اين ويژگي طلاي كم وزن را براي استفاده با انواع استايل‌ها مناسب كرده است. اين تركيب همچنين باعث استفاده راحت‌تر از آن براي افراد سخت‌پسند شده‌است. هزينه پايين طلاي كم وزن، به افراد قدرت خريد بالا‌تري مي‌دهد. تنوع بالاي اين نوع از جواهرات امكان تركيب قطعات يك سرويس طلا با سرويس ديگر را فراهم مي‌كند. در ادامه با طلا فروشي انلاين كيش طلا همراه باشيد تا با راه هاي تشخيص طلاي ارزان آشنا شويد.

شناسايي طلاي سبك

در تشخيص طلاي سبك از انواع ديگر طلا، موارد متعددي بايد بررسي شود.

وزن طلا

بررسي وزن، يك نحوه تشخيص طلاي سبك است. براي مثال يك قطعه دست‌بند از جنس طلاي كم وزن نسبت‌به دست‌بندي با حجم مشابه از جنس طلاي سنگين، وزن بسيار پايين‌تري دارد. دليل اين امر، توخالي بودن قطعات طلاي كم وزن است. با‌اين‌وجود، جواهرات تقلبي با روكش طلا نيز از وزن بسيار كم‌تري نسبت‌به طلاي سنگين برخوردار هستند.

قيمت طلاي سبك

طلاي كم وزن به‌دليل تو‌خالي بودن نسبت‌به قطعه‌اي طلاي تو‌پر با حجم يكسان، ارزان‌تر است. با‌اين وجود، اطلاع از قيمت روز طلا بسيار مهم است.

رنگ

هنگام خريد طلاي سبك، توجه به رنگ آن بسيار مهم است. رنگ طلاي كم وزن با طلاي سنگين هيچ تفاوتي ندارد. در برخي موارد، قطعاتي از جنس پلاستيك يا مواد ديگر را با روكش طلايي رنگ مي‌پوشانند. اين جواهرات معمولاً بسيار كم‌وزن و تشخيص تفاوت آن‌ها با طلاي سبك كمي دشوار است.

ظرافت طلاي سبك

در خريد طلاي سبك، تنها وزن آن مطرح نيست. اين نوع از طلا علاوه‌بر سبك بودن، بسيار ظريف است. معمولاً قطعات طلاي سنگين با ظرافت كم‌تري ساخته شده‌اند. يكي ديگر از تفاوت‌هاي ميان طلاي كم وزن و سنگين، در ظرافت به‌كار رفته در ساخت طلاي كم وزن است. اين نوع از طلا معمولاً مينيمال و ساده‌تر است.

مقاومت طلا

يك نحوه تشخيص طلاي سبك، بررسي مقاومت آن است. در ساخت قطعات طلاي سنگين ميزان بيشتري از طلا استفاده شده‌است. به‌همين دليل مقاومت بالاتري در برابر تورفتگي يا خم‌شدن دارد.

طلاي سبك مقاومت پايين‌تري دارد و راحت‌تر از طلاي سنگين خم مي‌شود. براي مثال: يك دست‌بند با حجم بالا و ساخته شده از طلاي سبك، اگر تحت ضربه قرار گيرد يا به‌خوبي مراقبت نشود؛ دچار آسيب و تورفتگي مي‌شود.

طلاي زرد

طلاي زرد مورد استفاده در ساخت طلاي سبك غالباً با آلياژي ديگر مخلوط مي‌شود. تركيب فلزات ديگر با طلا باعث دوام بالا‌تر طلاي سبك مي‌شود. ميزان اين فلزات در كيفيت طلاي سبك موثر است. در طلاي ۱۸ عيار، ۲۵ درصد آلياژ به‌كار رفته است. بنابراين هنگام خريد طلاي سبك، بايد به عيار آن توجه ويژه كرد. عيار طلاي كم وزن نبايد از ۱۸ پايين‌تر باشد.

طلاي سفيد

يكي از فلزات مورد استفاده در ساخت طلاي كم وزن، طلاي سفيد است. اين نوع از طلا، تركيبي از آلياژ‌هاي سفيد رنگ با طلاي زرد است. براي تشخيص طلاي سفيد سبك، بايد به سطح آن توجه كرد. فلز نقره گاهي به‌عنوان طلاي سفيد فروخته مي‌شود.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۲:۲۵ توسط:netware موضوع:

نحوه تشخيص جواهر اصل

قطعاً روش‌هاي متعددي در سراسر جهان براي تشخيص جواهر اصل از بدل وجود دارد و كارشناسان حوزه طلا و جواهرات، راه‌كارهاي متفاوت و بسيار زيادي براي شناخت جواهرات اصلي به‌كار مي‌گيرند. ما در اين مقاله از طلا فروشي اينترنتي كيش طلا سعي داريم تا به بررسي برخي از مهم‌ترين و متداول‌ترين روش‌ها در زمينه تشخيص جواهر اصل بپردازيم.

طرز كار

هنگام خريد طلا و جواهرات، با دقت به كيفيت كار در موارد و قسمت‌هايي كه علاقه شما را برانگيخته و نظرتان را جلب نموده است، دقت كنيد. اطمينان حاصل نمائيد كه قطعه طلاي مورد نظر، به اندازه كافي محكم باشد و توان مقاومت در برابر سايش‌هاي طبيعي موجود را نيز داشته باشد. همچنين به قفل‌ها و بست‌ها توجه كرده و چك كنيد كه به‌راحتي باز و بسته مي‌شوند يا خير.

مواد و ساختار

نكته حائز اهميت بعدي در بحث تشخيص جواهر اصل، مواد و متريال به‌كار رفته در آن خواهد بود. قطعات تقلبي طلا و جواهرات از فلزاتي ساخته شده‌اند كه قطعاً نسبت به طلا بي ارزش بوده و فقط از لحاظ ظاهري شبيه به قطعات ساخته شده از طلا باشند؛ در واقع فقط فلزات روكش شده با طلاي ساده و با عيار پايين هستند، كه با گذشت مدت زمان بسيار كوتاهي پس از استفاده در محل‌هاي برخورد با پوست بدن تيره شده و رنگي سبز رنگ را روي پوست برجاي مي‌گذارند.

علامت گذاري و حك روي قطعات طلا و جواهر

در صنعت طلا و جواهرسازي، روي قطعات طلا و جواهر معمولاً كدها و اعداد خاصي حك مي‌شود كه بيانگر عيار طلاي به‌كار رفته در قطعه مورد نظر است. به‌عنوان مثال وجود عدد ۷۵۰ روي يك قطعه طلا مبين آن است كه ۷۵ درصد فلز طلا در اين قطعه به‌كار رفته است. بنابراين با دقت به اين كدها نيز مي‌توان از خلوص طلاي آن آگاه شد.

البته ممكن است كه برخي از سودجويان اعداد دروغين را روي قطعات طلا حك نمايند كه در اين‌صورت بايد روش‌هاي ديگر را نيز براي تشخيص جواهرات اصلي استفاده نمود.

استفاده از آهن‌ربا

يكي ديگر از ساده‌ترين راه‌ها در تشخيص جواهر اصل، استفاده از يك آهن‌ربا خواهد بود. براي اين كار كافي است تا در هنگام خريد طلا و جواهرات، يك قطعه آهن‌رباي نيز با خود به‌همراه داشته باشيد. نگه‌داشتن يك آهن‌رباي كوچك در كنار قطعات طلا و نقره مي‌تواند كمك كننده باشد، چرا كه فلزات طلا و نقره به هيچ عنوان خاصيت مغناطيسي نداشته و جذب آهن‌ربا نخواهند شد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۷:۱۶ توسط:netware موضوع:

خراش روي طلا خود را به راحتي از بين ببريد!

همان‌طور كه مي‌دانيم طلا و جواهرات يك نوع فلز نرم به‌شمار مي‌آيد. اين امر موجب مي‌شود كه خراش روي طلا يا همان خراشيدگي طلا به‌راحتي ايجاد شود. يكي از دغدغه‌هايي كه بيشتر افراد با آن مواجه هستند، نگراني در مورد ايجاد خراشيدگي‌هايي است كه به هر دليلي ممكن است روي اين فلز حساس و آسيب‌پذير به‌وجود بيايد. در ادامه اين مقاله با طلا فروشي اينترنتي كيش طلا همراه باشيد تا شما را راحت ترين روش هاي از بين بردن خراش از روس طلا راهنمايي كنيك.

چگونه در خانه خراش روي طلا را براي پوليش آماده كنيم؟

براي اينكه خراشيدگي طلا را در خانه خود از بين ببريم، راحت‌ترين راه اين است كه از يك پارچه مخصوص كه به طلا جلا مي‌دهد، استفاده كنيم. اين نوع پارچه‌ها در فروشگاه‌هايي كه وسايل مرتبط با طلاسازي و طلافروشي را ارائه مي‌دهند، وجود دارد. در مورد اين پارچه‌ها نكات خاصي وجود دارد كه هنگام خريد از فروشندگان متخصص بايد پرسيده شود.

لازم به ذكر است كه كاربرد اين پارچه‌ها به اين صورت است كه اگر خراش روي طلا سطحي و كم‌عمق باشد، از بين خواهد رفت. در صورتي‌كه خراشيدگي طلا عميق باشد، اين پارچه‌ها تاثير گذار نخواهند بود و براي رفع اين مشكل بايد از متخصصان اين حرفه كمك بگيريد.

براي مطالعه بيشتر :

در صورتي كه خراش روي طلا عميق باشد، پوليش براي طلا چگونه است؟

در شرايطي كه خراش‌ها عمق زيادي داشته باشند، مي‌بايستي براي رفع آنها به متخصصان تعميرات طلا رجوع كنيد. اين افراد داراي وسايل و ابزارآلات مخصوصي هستند كه براي پوليش و جلا طلا استفاده مي‌شوند. در نهايت نيز نتيجه‌اي كه حاصل مي‌شود، بسيار بهتر و زيباتر از حالتي است كه از دستمال پوليش استفاده مي‌شود.

هر چند وقت يك بار بايد طلا را مورد پوليش قرار داد؟

از آن جايي‌كه طلا ذات سايش‌گري دارد، اين طور به نظر مي‌رسد كه پوليش براي طلا نبايد زياد و به صورت مكرر انجام شود. حتي هر ۶ ماه يك‌بار نيز براي پوليش طلا زياد است و بهتر است در صورتي اين طلاها را پوليش دهيد كه خراش آنها زياد است يا عميق است و ظاهر آنها را زشت كرده است. زمان مناسب پوليش براي طلا هر ۲ يا ۳ سال يك بار است.

رفرنس : https://www.kishtala.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۰:۱۷ توسط:netware موضوع:

آبكاري طلا يا روكش طلا چيست و از آن چه ميدانيد؟

آبكاري طلا

در پروسه آبكاري، جواهري كه از فلز يا آلياژ خاصي ساخته شده است؛ توسط طلا پوشانده مي‌شود. به‌عنوان مثال: انگشتري از جنس نقره، با روكش طلا زينت مي‌شود. ضخامت لايه طلا براي جواهرات گوناگون، ميزان متفاوتي دارد.

در روند آبكاري ، طلا و جواهرات را در ظرفي حاوي آلياژ طلا قرار مي‌دهند. سپس به جسم، جريان الكترونيكي وارد مي‌شود. اين جريان باعث رسوب لايه‌اي نازك از طلا روي جواهرات بدلي مي‌شود.

خريد طلاي آبكاري شده

مضرات آبكاري‌، خريد جواهرات بدلي را كمي مشكل كرده‌است. اين مسئله باعث شده بسياري از افراد از خريد طلا و جواهرات آبكاري شده خودداري كنند. با‌اين وجود، اطلاع از مضرات و مزاياي آبكاري طلا، به انجام خريدي رضايت‌مندانه كمك مي‌كند.

طلاي آبكاري شده، گزينه‌اي مناسب براي افرادي است كه قصد استفاده روزانه از جواهرات خود را ندارند. براي مثال: اگر فردي نياز‌به يك انگشتر خاص براي مراسم‌هاي ويژه دارد؛ جواهرات آبكاري شده گزينه‌اي مناسب و ارزان هستند.

بيشتر بخوانيد :

·         طلاي كم اجرت

·         بهترين زمان خريد طلا

مزاياي آبكاري طلا

خريد طلاي آبكاري شده، مزاياي گوناگوني دارد. هزينه پايين در كنار تنوع بسيار بالاي اين جواهرات، از ويژگي‌هاي مهم و مثبت آبكاري است. در ادامه، برخي ديگر از مزاياي روكش طلا عنوان مي‌شود.

ظاهر روكش طلا

يكي از مزاياي آبكاري طلا، تبديل فلزات بي‌ارزش به جواهراتي با ظاهر زيبا است. براي مثال: يك انگشتر ساخته‌شده از نيكل با آبكاري طلاي ۱۸ عيار، در مراسم‌هاي گوناگون قابل استفاده است. با‌اين وجود، همواره اين سوال مطرح است كه ظاهر طلاي آبكاري شده چقدر به طلاي واقعي شباهت دارد؟ اين مسئله به عيار روكش طلا وابسته است. هر چقدر آبكاري ، خالص‌تر باشد؛ رنگ آن طلايي‌تر است.

طرح‌هاي متنوع

ساخت جواهراتي كه آبكاري طلا دارند؛ بسيار آسان است. هنگام ساخت اين جواهرات، طرح‌هاي بسيار متنوعي قابل اجرا است. تغيير مداوم ترند طلا و جواهرات بر كسي پوشيده نيست. دنبال كردن اين ترند‌ها، براي بسياري از افراد اهميت زيادي دارد.

هزينه پايين

طلاي اصل، بسيار گران‌قيمت است. بسياري از افراد قادر به پرداخت هزينه‌هاي هنگفت براي خريد جواهرات نيستند. در روش آبكاري ، فلز پايه ارزان است و روكش طلاي آن بسيار نازك است. به‌همين دليل، محصول نهايي با قيمتي پايين به فروش مي‌رسد. ميزان نازك بودن اين روكش به‌حدي است كه حتي اگر آبكاري طلاي ۲۴ عيار روي فلزات انجام گيرد؛ قيمت محصول نهايي بسيار كم است.

يكي از مزاياي آبكاري طلا، امكان استفاده از جواهرات براي همه افراد جامعه است. ظاهر لوكس در كنار قيمت پايين، طلاي آبكاري شده را بسيار محبوب كرده‌است. عوامل مختلفي روي قيمت نهايي طلاي آبكاري شده تاثير مي‌گذارد.

 

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۶:۱۳ توسط:netware موضوع: